Bak masken til Cllect

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
3f9d7984f9a5c1fc528476c71b3cf995.png
VS
e06418e1b7605fe18e2d3a500285eaf8.png



Som sikkert mange har fått med seg så har det skjedd store ting siste timene her på v27.

Memelord sin spådom om cracy stuff på v27 ble faktsik en realitet og vell så det.

Men var dette planlagt hele tiden, eller har det vært utløsende faktorer for dette? Et godt spørsmål som fortjener svar.

Nå tenker nok alle SDS backstabbet både Storebror og Cllect, og det midt på natta.
Har vi hørt dette før, jo jeg har vell bemerket dette tidligere på verdenen mot en annen stamme.

Selv om vi selvsagt ikke har brutt IAP, det er det Cllect som har gjort da vi rekruterte en hyggelig spiller fra stammen deres og startet å adle Storebror.
Bemerker at viste vi selvsagt skulle skje, og har full forståelse for dette. Spessielt da vi sa at en rekrutering av våres medlemmer uten samtykke ville bli sett på som en krigserklæring.
Vi erklærer dem krig etter vi fikk motangrep og hvem joiner krigen vår, jo HBT. Hva skjedde?

Hva skjedde, og hvorfor skjedde dette?
Så langt ser det jo bare ut som jeg graver med selv ned i masse info som skader meg selv og min stamme.
Dette er da ikke noe jeg burde skrive!

Vi startet med en dårlig magefølelse, noe stemmer ikke.

Da vi tidligere denne uken spurte Cllect om å utvide fra IAP til allianse så ble vi først nærmest ignorert, men etter å ha satt på litt press så fikk vi kommet frem til en mulighet for allianse der Storebror gjerne ville gå over til Cllect. Dette var heller ikke nytt for meg da jeg lenge forsøkte å overtalte Storebror til å bli i stammen da han ville gå over til Cllect.
Plutselig så endret Kalou taktikk og det ble det litt av et tidspress på at vi måtte godkjenne overgangen og alliansen så fort som mulig.

Greit nok, Storebror vil over det er vanskelig å hindre selv om han har merget med mange av stammens medlemmer, overlevd med kv mot raddison earlygame og tatt gratisbyer etter andre har nuket før han går inn og tar nesten gratisbyer som er ferdig nuket. Alikevell så kunne kravene blitt godkjent om ikke mer uventet info dukket opp.

Mens vi diskuterer på leder chatten, så får vi noen tips, det viser seg altså at Cllect allerde har avtalt med Storebror at han skal over ditt, og dette i lang tid.
SDS blir sett på som en middels dårlig stamme som kun skal utnyttes og kastes når det ikke er bruk for dem. Ting skinner gjennom at eneste årsaken til at de vil ta over Storebror på denne måten er å kunne stacke han opp før han kan adle det han tror er enkle targets i gamlestammen sin.

Hva sier jeg? Dette kan ikke bare sies uten å komme med bevis?
Bevis? Vell takket være vår venn så er det ikke noe problem med bevis, faktisk har vi utdrag fra hele chatten til Cllect der ROXOR, Kalou og Storebror virkelig har gottet seg over hvor ynkelige og forsvarsløse vi i SDS er, og hvordan utnytte oss best mulig. Og selv om vi har tonnevis med bevis mot dem så sier dette ene bildet alt.

b65d144de5c84b869a7a01c280120c92.png


Cllect si farvell til seieren vi hadde tenkt å gi dere, og si velkommen til Cllect sin undergang.

Talent håper jeg dere har like mye av som dere skryter av, slik at dere kan gi meg tidenes kamp og jeg kan kose meg med å adle dere i lang tid!!!

Jeg vil også raskt si at vi har fått info om at HBT aldri var de som brøt alliansen mot Cllect.
Cllect brøt flere av vilkårene for alliansen med HBT og også der tvang frem en reaksjon hos HBT.
 
Sist redigert:

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Selv om vi selvsagt ikke har brutt IAP, det er det Cllect som har gjort da vi rekruterte en hyggelig spiller fra stammen deres og startet å adle Storebror.
Bemerker at viste vi selvsagt skulle skje, og har full forståelse for dette. Spesielt da vi sa at en rekrutering av våres medlemmer uten samtykke ville bli sett på som en krigserklæring.
Vi erklærer dem krig
...

Så det du prøver å si er at dere erklærte krig mot Collect uten å bryte iap? Må si dette var en meget bemerkelsesverdig taktikk...

Hvordan skulle så denne krigen kjempes? Hvem som klarte å farme mest??
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Dere rekruterte SB uten vårt samtykke og dermed ble det krig, da dette var direkte brudd på IAP :)
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Hmmm.... Har jeg forstått deg (OP) riktig hvis du mener vi planla å gå til krig mot SDS direkte etter at Storebror hadde byttet stamme?
 

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Dere? rekruterte SB uten vårt samtykke og dermed ble det krig, da dette var direkte brudd på IAP :)

Har hørt noen rykter før om at du kommer med mye bs på forum og nok en gang beviser du det. En kjapp tur innom TW-stats og man ser at Oxcyder ble med i SDS en time før SB ble med i Cllect.
 
Sist redigert:

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Så det du prøver å si er at dere erklærte krig mot Collect uten å bryte iap? Må si dette var en meget bemerkelsesverdig taktikk...

Hvordan skulle så denne krigen kjempes? Hvem som klarte å farme mest??

Vi fikk angrep imot oss fra Cllect, så de brøt IAP og vi var da frie til å erklærte dem krig

Kjenner du meg og Olve så er det ingen tvil om at vi liker krig på slagmarken, så der skal også krigen tas. Med i kampen har vi mange flotte krigere, som snart skal vise at SDS er ikke stammen man går bak ryggen til.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Hmmm.... Har jeg forstått deg (OP) riktig hvis du mener vi planla å gå til krig mot SDS direkte etter at Storebror hadde byttet stamme?

Du Roxor fikk advarsel for en måned siden da du aktivt forsøkte å rekrutere oss til Cllect den gangen.

Og så er du en viktig del av årsaken til at vi faktisk gikk for denne løsningen, og da tenker jeg ikke på ditt syn på oss, men for å ta oss måte dere nødvendigvis gå mot SDS også.

935becca2b2be6651879ccbedea49918.png


Og dette var hva du ville vi skulle ha igjen for sammarbeidet:

e69da2c2b92e018b69a8c8c4a2531392.png
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
@benja81 kan du bekrefte/avkrefte dette?

Jeg mener dere ville gått til krig mot oss med en gang dere hadde fått stacket opp Storebror slik at han kunne trygt adlet SDS.

Altså 2 dager pluss tiden det skulle tatt ¨få stacket byene med støtte
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Veldig gode saker. 1. Det er nå bevist at Cllect var de som tvang fram en reaksjon fra oss (sant) SDS fikk nå se hvordan Cllect opererer (sant) Cllect har nettopp fucka opp alle muligheter for en seier på v27 ved hjelp av noen dårlige handlinger (sant) Kalep, Lillegutt og ZF ville aldri gått over til Cllect, kun Storebror og andre apekatter som ville gjort slike ting. (sant) kanskje på tide å revurdere taktikken deres Cllect?

Fint oppsummert Benja, mange ting som har fått en oppklaring, og er helt enig i det du sier. Jeg tror Cllect sitt største feilgrep var å overplaye en fordel. Håper SDS har endra litt syn på det diplo rotet med Cllect også, som vi i HBT hadde, men ser fram til å ta ut Cllect sammen med dere.
 

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Oi dg44 og olve på samme side o_O

Jeg gir dere 8 dager før allianse/iap/hvadetnåerslagssamarbeidderehar går i vasken
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Hellige oppvaskmiddel, innleggene dine er vanskelig å tyde. Beklager på forhånd hvis jeg misforstår noe, du får i så fall rette på meg.
Du Roxor fikk advarsel for en måned siden da du aktivt forsøkte å rekrutere oss til Cllect den gangen.
Men Benja. Snille Benja.... Jeg forsøkte da vitterlig ikke å rekruttere dere til Cllect? Dette har vi nylig snakket om IG også, hvordan kan du fortsatt tro jeg prøvde å rekruttere dere til Cllect?
roxor okt. 31, 12:44
Få med deg [player]Storebror[/player] og join [ally]PoE.[/ally] Samle resten av de som er verdt noe fra SDS-familien i en ny understamme, underlagt [ally]PoE.[/ally]

Det var alt.
Dette er det jeg skrev den gangen. Husker du det? Erindrer du at jeg også minnet deg på innholdet i den mailen IG for noen dager siden? Ser du at det står "få med deg Storebror og join PoE."? Klarer du å se forskjellen på "Cllect" og "PoE."?

Og så er du en viktig del av årsaken til at vi faktisk gikk for denne løsningen, og da tenker jeg ikke på ditt syn på oss, men for å ta oss måte dere nødvendigvis gå mot SDS også.

935becca2b2be6651879ccbedea49918.png


Og dette var hva du ville vi skulle ha igjen for sammarbeidet:

e69da2c2b92e018b69a8c8c4a2531392.png
Alt dette er jo i den eventualitet at dere ikke ville gå med på at Storebror fikk ønsket sitt om å skifte stamme oppfylt.

Vi har ikke backstabbet dere på noen som helst måte. Vi har tvert i mot vært veldig åpne om våre intensjoner - trolig for åpne, med tanke på hvordan utviklingen nå har gått. Vi har vært åpne om at Storebror vil til oss, og at vi vil ha ham i vår stamme. Vi har vært åpne om at vi vil la overgangen skje på deres premisser, men også gjort det klart at overgangen (slik vi oppfattet Storebror) mer eller mindre måtte skje, ettersom han mistrivdes så mye i stammen. Hva mer kan dere forvente av oss? Vi har ikke flere kort å legge på bordet.

Sitatene du stadig finner frem fra skype er festlige nok, men de er i aller høyeste grad tatt ut av kontekst, og det er helt tydelig for oss som har lest hele samtalene og ikke minst skrevet disse tingene selv, at dere enten misforstår med vilje, eller at dere blir lurt til å tro uttalelsene handler om noe annet enn det de egentlig gjør.

Jeg har sett mye dumt på TW, men SDS sin logikk her slår de fleste rekorder. Det minner meg ekstremt mye om tidlig v21, da DONslask, Beagle Eagle og et par andre prøvde tilsvarende taktikk for å rettferdiggjøre å backstabbe CTRL.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Oi dg44 og olve på samme side o_O

Jeg gir dere 8 dager før allianse/iap/hvadetnåerslagssamarbeidderehar går i vasken

Det gikk på v17, Det går på w90 og det går nok bra på v27. HBT og SDS har en felles fiende. Vi går til krig sammen, og en mer begrunnet kommentar får du altså ikke ^^
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Det gikk på v17, Det går på w90 og det går nok bra på v27. HBT og SDS har en felles fiende. Vi går til krig sammen, og en mer begrunnet kommentar får du altså ikke ^^
Vi er vel mer fiender for å ha noe drama å tuffe med :D

@roxor ikke akkurat prøv å ta "victim" siden, disse sitatene sier rett opp at hva dere sa på melding, og hva dere egentlig ønsket var to helt forskjellige meninger. Dere kan vel si hva dere planla nå som ting ikke går deres vei, men dere planla å ta ut SDS.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Man kan jo også si at planen til Cllect var å ta Kalep, Zombie, Lillegutt og Storebror i en stor rekrutterings swoop og vinne verdenen på å gjøre det. Heldigvis 3 av 4 kontoer som har flotte og ordentlige twspillere med god moral, og med ben i nesa. Storebror derimot. svak spiller. Prøver å spille for egen vinst. Det blir hans nederlag.

@Olve - joda å ha noen å krangle med av og til er toppers ^^
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
@roxor ikke akkurat prøv å ta "victim" siden, disse sitatene sier rett opp at hva dere sa på melding, og hva dere egentlig ønsket var to helt forskjellige meninger. Dere kan vel si hva dere planla nå som ting ikke går deres vei, men dere planla å ta ut SDS.
Jeg kan ikke gjøre annet enn å si at dere tar feil. Vi planla ikke krig mot dere, vi vurderte hva som kom til å skje dersom dere gikk til krig mot oss.
 

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Heldigvis 3 av 4 kontoer som har flotte og ordentlige twspillere med god moral, og med ben i nesa. Storebror derimot. svak spiller. Prøver å spille for egen vinst.

Så det som gjør en spiller svak er at han spiller for egen vinst? Overrasket over at ikke de såkalte spillerne med bein i nesa ikke har satt kontoen sin på slett enda siden disse kun spiller for andres vinst.
 
Sist redigert:
Topp