Jeg kan gi hele verden en forklaring nå som jeg er ferdig med eksamen. Regner ikke med at SDS og HBT er villige til å høre etter, men det finnes tross alt andre spillere her på verdnen fortsatt. Sikter da til Pettulf feks. Flott at du fortsatt er til stede etter kjøret du fikk mot deg. Når kommer ny podcast foresten? Anyway. Her er historien fra Collect.
Storebror ønsket seg over til oss. Vi er selvfølgelig intressert i en spiller som virker aktiv og var den første til å farme milliarden. Vi ville også ha med over Lillegutt da vi hørte om interessen fra Storebror. Hva de to seg i mellom ville gjøre med SDS kunne dem bestemme selv, da vi som allerede var i Collect ikke var i posisjon til å adle der alikevell. Vi pratet med Lillegutt angående Storebror og fortalte hvordan ståa var. Storebror trivdes ikke i stammen, og ville bytte over til Collect da vi var nærmeste nabo, dessuten hadde vi allerede et bra forhold med SDS. Etter hva jeg har fått med meg har også Storebror skrevet i lederforumet til SDS om at et sammarbeid kunne fortsette selv om det endte med stammebytte. Alt virket fint og flott, vi hadde en
god tone med Lillegutt, hvor han fortalte at han ville
stemme for at Storebror fikk komme inn til Collect uten problematikk.
Det eneste vi ventet på var svar fra Lillegutt, og ledelsen i SDS
Samtidig som disse samtalene pågår har jeg en alvorsprat med Oxcyder angående aktiviteten hans. Vi har lagt til rette for at han skal få front ved HBT så godt som vi kunne. Vi skaffet han to frontbyer, akkurat slik jeg selv har måtte skaffet meg for å komme til fronten, og ga han et bra utgangspunkt. Under aksjonen mot Aireex gjorde han det også bra og skaffet seg et par byer. Det som ikke var bra under aksjonen var hans manglende egenskap til å kommunisere. Vi i stammen hadde allerede avklart om hvem som skulle deffe hva, og alt som ikke ble adlet med deffbyer skulle bli paladeffet. Dere forstår greia. Poenget er at Oxcyder var den eneste som ikke klarte å beholde byene sine da RUAB kom snikende på tokt for å nattadle. Vi får da en kort
melding fra Oxcyder. Midt på svarte natta. Timesvis etter at aksjonen var gjennomført, og han hadde fortsatt ikke fått stacket byene sine, selv om det var deff å hente i området. Jeg kan gjerne ta kritikk for å ikke ha tatt kontakt med Oxcyder selv, men jeg forventer såpass av min stamme at dersom de selv ikke har kontroll, så kommer ber de om hjelp, istede for at jeg skal mase på om alt alltid går bra. (Ja, jeg maser ofte)
Uansett. Oxcyder mistet byene. Det gikk en stund og han sluttet å vokse. Ikke har han lest forummeldinger siden starten av .net, og ikke har han engasjert seg i aksjonene vi har hatt. Annet enn de gangene vi har måtte maset på ham. Jeg tok det opp, og forklarte situasjonen om at vi ikke kan ha ha med spillere som ikke yter når vi er så få i hver stamme. Oxcyder var uenig i dette, og mente at vi ikke hadde lagt nok til rette for ham, og at han derfor mistet motivasjonen. Allright, fair enoght tenkte jeg. Vi gir det en ny sjanse. Jeg gav ham
tre alternativer. Valget ble å bli mer aktiv. Supert tenkte jeg, lite visste jeg at han skulle gå bak ryggen vår, og manipulere Lillegutt, og ledelsen i SDS fullstendig...
Det som skjer er at Oxcyder sender bilder av skypechatten vår til Lillegutt, noe som i utgangspunktet er illojalt, men greit, jeg skal overse det. Skypechatten er 100% riktig også, så jeg skal ikke komme her å si at vi ikke har skrevet det som står der. Det som derimot ikke står der er hva vi diskuterer. Vi diskuterer nemlig hva som
KAN skje, dersom SDS ikke aksepterer at Storebror kommer til oss. Kjepphøye blir man ofte i egne stammechatter, og vi sier det vi tror kommer til å skje
dersom det utløses en krig mot SDS. Vi hadde aldri i verden tenkt å erklære krig mot SDS. Vi vet, like godt som resten av verden, at det er HBT som er den største faren her på v27, og har vært det siden dag 1. Bevis nok er presset de har stått i mot, og fortsatt ligger der de gjør. Jeg gir dere all honør for innsatsen deres. Nå ligger også hele verdnen klar for dere. Først vårt fall, så SDS sitt fall.
Jeg klarer ikke motbevise sitatene fra skypechatten direkte. Men jeg forteller det igjen: Vi hadde ingen planer om å gå til krig mot SDS. Vi diskuterte hva som
kunne skje dersom SDS valgte å gå mot oss.
SDS stiller spørsmål med at jeg fra å trenge 13 dager til putselig bare trenge en dag på svar er underlig. Ja, jeg er enig i at det kan virke underlig. Naturligvis har jeg svar på dette også. Vi diskuterte alliansen dagen før min første eksamen noensinne på høyskole. Jeg var stresset og ville egentlig ikke være pålogget på TW. Samtidig som jeg visste at Storebror ønsket seg inn i stammen, og at mine stammemedlemmer ønsket et svar på om Storebror snart kom. Eksamen gikk greit, og jeg fikk slappe mer av når jeg kom hjem. Jeg hadde litt tid før jeg måtte i gang med å øve på neste eksamen, og diskuterte videre med Lillegutt og gjengen. Jeg kan ærlig innrømme at det gikk litt fort i svingende, og at jeg ikke burde pushet på det slik som jeg gjorde. Men dersom jeg ønsket et svar med en gang ville jeg vært enda tydeligere. Jeg
beklaget meg til og med for det.
Etter at vi hadde kommet til enighet om å få svar på lørdag sendte jeg denne
meldingen, ettersom stammen hadde planer om å aksjonere mot HBT på Tirsdag. Dette mener SDS er et bevis på at vi ønsket Storebror over for å stacke han, og ruste ham opp til krig mot SDS. Helt feil. Storebror hadde allerede fått et par byer oppe ved HBT fronten slik at han kunne være med å bidra der. Nukes var etter som jeg har forstått klare til avsending, og vi ventet på klarsignal fra SDS. I stede våkner jeg klokken 06 til at Storebror er uten stamme og at Oxcyder har byttet over til SDS. Få timer senere erklærer SDS krig. Grunnen? Fordi vi hadde planer om å backstabbe SDS etter at Storebror kom inn.
Jeg har ikke mer å si. Dette
bilde bør være bevis nok på at vi ikke hadde noen planer om å gå mot SDS. Hvem planlegger aksjon mot HBT, samtidig som man hadde planer om å ta SDS?
Da er hvertfall fakta på bordet for dere som står utenfor SDS, HBT og Collect. Jeg ber SDS tenke seg om en gang til før de gir verden 27 i fanget til SDS.
Kalou
På vegne av Project Collect.