Beste tw-spiller på .no

DeletedUser

Guest
Jeg ser noen spillere nevner meg. Det er veldig hyggelig - takk for det.

Når det er sagt, så ville jeg ikke hevdet meg noe særlig på dagens verdener. De er rett og slett for små - den tidlige oppstarten av verdener er aldri noe jeg har hatt sansen for, og syns ikke spillet er morsomt før man har noen hundre byer å leke seg med. Uten en lyst og motivasjon er jeg ubrukelig - med motivasjon kan jeg visstnok utrette store ting, ifølge Ex-Con (spør han om V2 en dag dere kjeder dere - han er forøvrig en spiller som burde vært nevnt hyppigere i denne tråden). Nå er ikke verdener stort mer enn en tidlig oppstart, og derfor av ingen interesse for meg.

Gi meg en stor, tung og seig verden over en liten pinglete en.

Jeg tror ganske enkelt at spillere som utmerket seg for X antall år siden, og etter den tid ikke har spilt, er sjanseløse. Som i alle slags konkurransepregede spill vil de beste bare bli bedre. Sjansen for at TW.no sin beste spiller ikke lenger spiller spillet er minimal.

Når det er sagt, så er Hophoolio best.
/thread.

I beg to differ.

Det som kjennetegner, i min erfaring, de virkelige gode spillerne i stor grad er to karaktertrekk:
  • En lettere OCD-lignende personlighet.
  • En konstant søken/åpenhet etter nye ferdigheter og kunnskaper.

Den første egenskapen vil man neppe miste. Ei heller det andre. Så ja, vil en spiller som Poke Me ikke vært helt oppdatert på diverse fancy teknikker hvis han kom tilbake nå? Selvfølgelig. Ville han plukket opp de fort? Ja. Fordi han er/var veldig flink til det.

Dette gjelder mange andre pensjonerte spillere, som nå nyter en TW-fri hverdag.

Det virker også som om du legger veldig stor vekt på alle mulige tekniske finesser. For eksempel en evne til å lese fienden og til en viss grad forutsi (paranoia, som det også kalles) hva dens neste trekk vil være.

Merk at jeg nå ikke sier at du ta feil, men at det slår meg som ganske bombastisk å utelukke tidligere spillere på det grunnlaget.

Dersom jeg misforsto poenget ditt, og at du mener nivået man var på tidligere ikke lenger holder, så skal jeg gå med på at du har et poeng - men å kalle sjansen for det "minimal" er å seriøst overvurdere antallet spillere som spiller TW.no nå. Dagens nye verdener er mildt sagt puslete, og antallet spillere tilsvarende. Det reduserer presset på prestasjonene til en viss grad.
 
Sist redigert av en moderator:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Mulig jeg ordla meg litt unøyaktig, ja. Som du nevner i siste avsnitt mener jeg ikke at gamle spillere som returnerer til spillet ikke har en sjanse til å på ny bli best. Jeg mener at de ikke er best. Det er et rent teoretisk utsagn, hvor jeg mener at om man for eksempel setter inn Ganondorf i TW a la 2013 så vil han ikke være best. Hva han kan bli er en helt annen sak, men denne tråden handler jo tross alt ikke om potensiale.
 

DeletedUser

Guest
Enig i at alt nå for tida, kan vel nesten sette v7 som et slags landemerke, skal gå fort. Det er svæææært få seigjævler(ment i meget positiv forstand btw) som f.eks Mikkel og Are her. Dem som hver gang dm bestemmer seg for noe, utfører dette. Mulig Are trenger mer motivasjon enn Mikkel dog :p
 

DeletedUser

Guest
Listen min blir basert på tidligere erfaringer, og går ut på selve skillsene, ikke datoen skillsene var i besittelse.

Grimlock - Grimlock har vist seg tydelig på .no, og er en konge type. Rank 1 på v2 sier ikke litt av historien engang.

Pinhead- Helt rå spiller i sin tid

Are/ex-con - Må nevne deg her også, men du imponerte med hvor mye du lærte, bare iløpet av v2

Torquemada - Grunnlegger av min første stamme på .no serveren, Domini :D Veldig flink etter det jeg erfarte

Wynja - Var veldig hjelpsom under min tid i LAW, praktfull spiller

Ganondorf- Var et monster på v2 da han drev på

Solaas- Kjørte på mot meg på v11, da jeg med min latestart hadde 62k poeng mot hans 800k. Da fikk jeg virkelig oppleve hans kvaliteter som angriper, selv om jeg tviler på at han gikk helt seriøst ut mot meg, siden forskjellen i ant. tropper gjorde at han ville adlet meg ned uansett. Noe annet interessant hadde vært om jeg var tilgjengelig til å forsvare meg hele perioden han angrep meg, da jeg ikke lenger hadde internett tilgjengelig etter 2 dager.

Kvænangen - Har vist sine kvaliteter som spiller på flere verdener, kjempetype å snakke med også

Chaosisalex - Kjempedyktig spiller, samt leder :)

Cleo - Cleo er rett og slett rå.

Tomahawken - Var ikke så alt for aktiv på v11, men viste seg godt fram på v2

Chrk1 - Økte rakst i poeng når han først kom seg i gang på v11, maskin dette :)
 

DeletedUser

Guest
Mine topp 5:

1-Robert/redswan
2-Chris/hophoolio
3-Joakim/jato link
4-Lars/ramos scipio
5-Jørn/beagle agle

Disse guttan her e ubeskrivelig <3 (no homo)
 

DeletedUser

Guest
Noen som føler et kall til å ta denne konkurransen under sine vinger og kjøre "TW-Champion .no" da? :)
 

DeletedUser

Guest
Min topp 5:

1. Bunnpris
2. Mumle
3. SoulHunter
4. Magic Dude
5. JayZ/King Of The Rim
 

DeletedUser

Guest
Det som kjennetegner, i min erfaring, de virkelige gode spillerne i stor grad er to karaktertrekk:
  • En lettere OCD-lignende personlighet.
  • En konstant søken/åpenhet etter nye ferdigheter og kunnskaper.

Dette gjelder mange andre pensjonerte spillere, som nå nyter en TW-fri hverdag.

OCD?

Enig med evnen til å eksperimentere med nye taktikker, gir en langt mer uforutsigbar spillerstil.

TW-fri hverdag er noe man under de fleste etter å ha holdt på en stund :)
 

DeletedUser

Guest
Dette er jo bare personlige meninger. Veldig få som baserer meningene på hva spillerne har utrettet. I tillegg er det umulig å finne den beste spilleren på .no med mindre noen har spilt på alle verdenene og alle kjenner alle. Jeg kan si hva jeg vil om en spiller, men de fleste må bare ta mitt ord på det.

Personlig syntes jeg de spillerne som var aktive i 08/09 er de beste. De klarte å spille uten dagens automatisering. Der spiller de egenskapene som Grim påpekte, inn.
 

DeletedUser

Guest
topp 5 er vell:

1.Mumle-helt klart,den taktikken hans,snipe de han ville,kunne vell også gjort de i søvne den fyren der. Aktiv som få,kom på .no uten nesten nå erfaring til og få raskest poengsum til 10mill slakta alle motstandere 500mill på .no på farming når han hadde 5mill,mens derimot grim hadde 30-40mill nå har tok rekorden.

2.John,husker på slutten av v3 da vi hadd en heftig kamp mellom oss og kvæna ,den kampen vant vi etter de trylga på sin bena på og komme inn igjen.

3.Are når han gidder en den der fyren rå, men har tendes til og gi seg ganske så plutselig når angrepen kommer motsatt vei.

4.Thomas aka Kalou <3 rå spiller <3

5.Så har vi han er ebbern <33
 

DeletedUser

Guest
1. Zippy - Pål, mange meninger om han, men han er virkelig suveren i TW.
2. Johnny Knoxville - Utrolig dyktig spiller med et stort potensial.
 

DeletedUser

Guest
Mulig jeg ordla meg litt unøyaktig, ja. Som du nevner i siste avsnitt mener jeg ikke at gamle spillere som returnerer til spillet ikke har en sjanse til å på ny bli best. Jeg mener at de ikke er best. Det er et rent teoretisk utsagn, hvor jeg mener at om man for eksempel setter inn Ganondorf i TW a la 2013 så vil han ikke være best. Hva han kan bli er en helt annen sak, men denne tråden handler jo tross alt ikke om potensiale.

Det blir da en veldig subjektiv greie, så det er vel fint lite poeng i å diskutere det.

Når det gjelder Ganondorf, som mange nevner fra V2, så var'n flink til å adle lette byer. Men snakker om ubrukelig angriper. Hansemann, på en brøkdel av størrelsen, var en betydelig større trussel på å forsvare seg for.
 
Topp