Diskusjon rundt v11

DeletedUser

Guest
ingen kirke
nattbonus fra 11-6
helgebonus
ingen bueskyttere
super treg speed
no hauls
stammegrense på 40
null halvering ved premium
60 dagers kontovakt
ingen kirke
ingen pakkeløsning på adelsmenn
og gjerne begynne med litt høtyere ress felt
 

DeletedUser

Guest
Speed: 2 eller 2,5
enhet speed: 1 eller 1,33
limited hauls eller no hauls, er samma xD
Stamme medlem: 40-50. Ikke 20-30 siden da dannes det bare mange familie stamme som gjør at alt blir rotete :p
Ikke premium bruk på halvering og 40pp på øke ressurs med 20% osv..

Barbarbyer og bonus byer vokser til 3000p med normal speed.
Smie: Vanlig system
akademi: Gull mynter
Bueskyttere er med
Paladin med våpen
Moral: Active (time-based)
Kirke: Nei
nybegynner beskyttelse: 3-5 dager
Speider: Speider kan ikke se noe som helst unntatt tropper i byen sin. Det er da alle som har lyst til å få den som første våpen enn å være sur at man ikke fikk våpen til øks eller noe sånt :L
Max adels distanse: 400 felt
lojalitet synker med 25-35
Nattbonus: greit å ha med så vi får oss søvn.. fra klokka 01:00 til 07:00

Random startplass
sende støtte utenfra stammen er lov.
Angripe sine medlemmer i stammen: ja seff ! xD

Kunne også prøvd med at kontovakt ikke er med ? eller det blir kanskje irriterende for mange da. men samma.

Ikke skatt/secret greier.

verden lukkes etter en stamme tar over 80% av hele kartet :p

Hva synes dere :D ?
 
Sist redigert av en moderator:

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Speed: 2 eller 2,5
enhet speed: 1 eller 1,33
limited hauls eller no hauls, er samma xD
Stamme medlem: 40-50. Ikke 20-30 siden da dannes det bare mange familie stamme som gjør at alt blir rotete :p
Ikke premium bruk på halvering og 40pp på øke ressurs med 20% osv..

Barbarbyer og bonus byer vokser til 3000p med normal speed.
Smie: Vanlig system
akademi: Gull mynter
Bueskyttere er med
Paladin med våpen
Moral: Active (time-based)
Kirke: Nei
nybegynner beskyttelse: 3-5 dager
Max adels distanse: 400 felt
lojalitet synker med 25-35

sende støtte utenfra stammen er lov.
Angripe sine egne spillere: ja seff ! xD


Ikke skatt/secret greier.


Hva synes dere :D ?

Endret på noe ;)

Verdenen bør vare veldig lenge å se sånn ut ;)
 

DeletedUser

Guest
Spillhastighet: 2
Troppehastighet: 0,5
Avansert Smie
Ingen paladin
Nattbonus
Ingen Kirke
Stammemedlemmer: 10 (Da blir de gode spillerne spredt med vinden, og det kommer til å bli en spennende verden)
No Hauls
Halvert GM pris fra start
Uten bue
Gråbyer vokser bare til 1000 (Slipper vi at gråbyadlerne tar av)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Som sagt tidligere er jeg ikke sikker på når v11 åpner, men det vil komme en annonsering om det så snart jeg får en dato. =)

Innstillinger derimot er litt vanskeligere. Det er en del å velge mellom! Lojaliteten til adelsmannen trenger ikke være 25-35 - den kan være 5-45 eller 35-65 osv. Jeg vil prøve å tenke litt nytt, og det er derfor jeg tenker litt på tilfeldig startplassering. På den måten vet ingen hvor dem havner, og man slipper det problemet at "alle" starter på samme plass. Også er det ingen av våre verdener som har det sånn.


Men om jeg spurte dere; v2 innstillinger til punkt og prikke, eller en verden hvor vi kjører bl.a no haul.. Hva velger du?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
ny runde med V2 hadde vert morsomt :) mange som savner denne verden og ønsker seg en sånn verden til :) mange som maste på ny v2 når v9 og 10 skulle åpnes :p
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det som er viktig å huske på er jo at en verden med de samme innstillingene som v2, ikke ville vært v2 i reprise sånt sett. Eneste som ville vært det samme er innstillingene.
 

DeletedUser

Guest
ja sant det. Er det mulig å lage reklame overalt på nettsider at ny verden kommer ut ? slik at det blir flere folk :) ?
 

DeletedUser

Guest
v2 var en fin verden.

Men kan godt justere litt, for å tilpasse seg dagens situasjon.

Tilfeldig plassering høres bra ut som et eksempel på ny-tenking i gammelt konsept.
Limited Haul høres også fint ut.
 

DeletedUser

Guest
V2-innstillingene passet perfekt for v2, det betyr ikke at nøyaktig samme settings vil gi en like bra verden.

Jeg våger å påstå at det var folka og stammene på v2 som gjorde verdenen så spennende, og selv om v2 hadde gode settings så betyr ikke det at man dermed har "fasiten" på en perfekt verden.

Vi har jo mange innstillinger som aldri har blitt endret på .no, og de tingene Dakapo nevner her er vel bare noen av dem. Jeg tror kanskje folk gror litt fast i en "samme settings som favorittverdenen" mentalitet. Hele poenget med en "innstilling" er jo at den skal kunne "innstilles", dvs justeres eller endres, så her er det nok bare å komme med forslag eller ønsker. :)
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
En tilfeldig startsposisjon ville vært gøy å prøve. Blir vanskelig for premades å hamle opp på ordentlig vis.

Senkingen av lojalitet bør også varieres, for eksempel alt fra 5-50. Det kommer an på flaks, og det hadde vært morro å prøve.

Kan noen her forklare hausl for meg? Har aldri spilt på en verden med hauls..
 

DeletedUser

Guest
En tilfeldig startsposisjon ville vært gøy å prøve. Blir vanskelig for premades å hamle opp på ordentlig vis.

Senkingen av lojalitet bør også varieres, for eksempel alt fra 5-50. Det kommer an på flaks, og det hadde vært morro å prøve.

Kan noen her forklare hausl for meg? Har aldri spilt på en verden med hauls..


Limited Hauls is a world setting where each player is limited in the amount of resources they can loot from other villages.
Below your rally point you will be able to see the amount of resources you have looted in the past 24 hours, as well as your current limit.


the player has looted 23,642 resources in the past 24 hours. Their limit is 49,875 resources. If they reach their limit, they would not be able to loot any further resources until the amount of resources looted in the past 24 hours has decreased to below the limit.
This means that your resources looted count does not reset at a certain time every day. It is a continuous calculation, always based on the past 24 hours. If you loot 1,000 resources now, those 1,000 resources will count towards your limit for 24 hours.
Your limit depends on each world's settings, and so may vary from world to world. It will increase as your number of villages increases, and will also slowly increase based on how long you have been on the world. The limit will increase hourly.
The standard formula for your limit is: (Hours on worlds / 24 + villages) * 1000.
Each world also had a maximum value for your limit. This varies from world to world, but once the maximum value has been reached your limit will never increase again.
If you lose villages it is possible for your limit to decrease.


Kopierte fra World 61 på .net :p
 

DeletedUser

Guest
Kommer det en oppdatering med v11?
Kommer chat nå da? :confused:


no hauls
ikke kirke
Tilfeldig plassering og stamme (Det går ikke å gå ut av stammen)
speed 2
troppe speed 1
Starter i NIVÅ 2


Men, dette er vel litt ekstreme innstillinger, kom med en ny verden så er jeg fornøyd ;)
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Jeg vil prøve å tenke litt nytt

Vil referere til et par ideer jeg tidligere har slengt ut på diskusjoner rundt v11. Så det er sagt er jeg veldig interisert i en verden med høyere poengsum fra start, og da helst n3/2,2k poeng!

  • No-Haul
  • Høy speed
  • Ikke kirke
  • Lav troopspeed
  • Gårds limit


Eller

  • Limited-Haul
  • Normal speed
  • N3 start (2,2k poeng)
  • Nattbonus
  • Høy troopspeed
  • Gårdslimit


Er heller ikke tilfeldig at gårdslimit er lagt til på begge disse. Jo lavere, jo mer forskjell fra andre verdner! Elsker å måtte tenke helt nytt, og for å ikke snakke om en veldig offensiv verden!

Og jeg ønsker et par ting som ikke er blitt altfor mye brukt, og spessielt ikke på .no.

  • No-Haul
  • Gårdsregel
  • 5 per stamme
  • Random start plassering.
  • N3/2,2k poeng start
  • 100 ms angreps og støtte gap
  • Adelsmann som senker lojalitet med 1-50
Innføring av endel av disse kunne gjort verdenen såppas "ny" at enkelte pros vil slite med gamle vaner :)

Mvh
Ruben

N3, lav gårdsregel, randomstart! Syns også vrien med at man ikke kunne leave stammer var gøy, til tross for at det kom til enkeltes frustrasjon, som jeg godt forstår :)
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Enig med deg der ruby :)

Det hadde vært fett, og vi burde i minstefall prøve oss på dette :)
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Jeg liker ikke at det ikke går å leave stammer da du kan få tilbud om stammer som forte(v9) om å joine også kolapser stammen
Men ellers hadde det vært bra


Også tør jeg foreslå enten ekstremt øy eller exstremt lav stammelimit(helst høy) for jeg liker godt å spille med folk som er bedre enn meg(mye bedre) og lære av dem
 
Topp