Tilbakemeldingstråd Diskusjon/spørsmål for Nordic Masters 2011

DeletedUser

Guest
Vel, eg ser poenget ditt skolehaven, og eg er einig i eindel, men er uenig i eindel.

Det at speeden varer så få tima, og speeden er skrudd ned øydelegger ein del, men eg synest at det er bra at dei forandra det fra i fjor, for i fjor var kampen over før speeden var i nerheten av å vere over. Men kankje det er vel drøyt det her. Men det vil tiden vise.

Eg synest og dei har gjort ei forbedring ved at dei har 20 spelera og 15 reservar, sjølv om det er tvilsomt at alle vil få annledning til å ha 35 spelera. Kankje kun sverige.

Når det kjem til klokkeslett osv, så synst eg at blant anna kvallikken er litt dårleg, burde kankje våre 2 kampar? så i tilfelle noken ikkje kan ein dag, kunne dei stilt på ein anna dag. Og det BURDE våre lengre advarsel. Men systemet med at det går mandag-fredag 2 veker på rad kampar kvar dag er bra synst eg :) For tross alt, så handlar spelet om å vere aktiv for å seire. Slik blir det og :) Og dei har såtte ein god margin med og ha 15 spelerar til reserve. Så om dei har 35 spelera, og ikkje greier å stille med 20mann, så har landet rett og slett valgt feil spelera, for hjelper ikkje å vere drit god om du ikkje har tida :) Vinne ikkje ein normal verden med å vere "best" men aldri ha anledning til å spele :)

Og uansett, det er noko med at dei greier "aldri å mette alle barna", alle blir aldri fornøgde. Umulig, er nokk berre dei som ikkje er fornøgd som skriker ut, og dei som er fornøgde med det bryr seg lite om sutringa og klaginga til alle andre.

Eg er egentli ikkje fornøgd eg heller, men eg er heller ikkje sur på grunn av det her. :) Synst det er ein del gode trekk med årets versjon av "SCW" som er "NM" no, og supert at finnane blir med! =) (Viste ikkje at dei har server eg :jtunge: )

-Rathor
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Uhm, du vet det er forferdelig stor forskjell på normal server og vanlig server?

Men joa, greit for meg, jeg har hørt rundt, og vet at flere ikke gidder pga dårlig kvallik! Lykke til!
 

DeletedUser

Guest
Haha:p Inno prøver så hardt å holde på spillerne. Enda et tåpelig forsøk på dette. Najs å sette dette i hverdagen inno!
 

DeletedUser

Guest
Jeg så ikke dette som et forsøk på å holde på spillere i det hele tatt... men nå gjør jeg det :eek:

Kort frist var i hvert fall noe av det jeg reagerte sterkest på. Resten er jo bare variasjoner, men at dere ikke kunne gitt spillerene litt mere tid vitner om dårlig planlegging. Neste gang kan det være lurt å enten annonsere det før, eller holde NM senere :)
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
NM i helgene, da har man det! ;)
Vedder på at en mye større prosent har tid i helgen! :)

Og 5h kvallik for 3h speed? Blir litt som å spessialisere seg i start up fordi man skal ta over en lategame acc ..
 

DeletedUser

Guest
Hvordan melder man seg på egentlig? Eller skal man bare joine gamet med engang det er released? :D
 

DeletedUser

Guest
22 September 18.00-23.00 vil det bli kjørt en kvalifikasjons runde for norske spillere på Server 3 på .net tror i.(Rett på meg om det e feil)

Der vil dem 20 beste norskan bli "førstelaget" og dem 15 neste etter det igjen blir "innbyttera"
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Planleggingen;
Planleggingen har foregått ganske lenge, så dårlig planlegging har det overhodet ikke vært. Det eneste dere ser er at det er dårlig tid på å skaffe spillere, men samtidig burde det ikke være så vanskelig slikt jeg ser det. Vi var alle enige i om at tiden blir knapp, men vi prøver også å holde et tidsskjema sånn at det skal passe med alt det andre som er planlagt (bl.a European Masters).

Bare ved å sjekke wikien kan en se at dette ikke er noe som "bare har kommet til oss over natten". Det er tross alt flere versjoner det er snakk i her - det er ikke bare Norge, Sverige, Danmark og Finland.. Sjekk lista, det er mange mange land som også skal bruke disse serverne.


Tidspunkt;
Når det kommer til tidspunkene for rundene så har det blitt lagt til så seint som overhodet mulig sånn at spillere som går på skole skal få muligheten til å komme seg hjem og få i seg noe mat osv før det starter. Ikke for å glemme at det er på et tidspunkt hvor de aller fleste uansett sitter ved maskinen. Det vil alltids være noen som ikke kan pga diverse treninger og sånt, men det blir direkte umulig å ta hensyn til det.




Så... Nøyaktig hvordan vil våre stolte og fantastiske representanter velges?

Det har vært en god del forvirring rundt dette, og når jeg leser hva som sto på den siden du nevner så skjønner jeg det veldig godt. Det vil være spillerne fra rank 1 til 20 (35) som blir laget.


Haha:p Inno prøver så hardt å holde på spillerne. Enda et tåpelig forsøk på dette. Najs å sette dette i hverdagen inno!

Innogames har ingenting med dette å gjøre. Planleggingen har blitt gjort av diverse CM'er fra forskjellige versjoner, så om det er noen som er "skyld" i at det er på hverdager så er det dem.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Kanskje fordi det ville tatt fem uker å kjøre alle rundene om man bare skulle bruke helgedagene, og at det ville vært veldig upraktisk siden det skulle passe tidsmessig med European Masters samtidig som det, i følge Dakapo, også er mange andre land som også skal bruke disse serverne.
 

DeletedUser

Guest
Kanskje fordi det ville tatt fem uker å kjøre alle rundene om man bare skulle bruke helgedagene, og at det ville vært veldig upraktisk siden det skulle passe tidsmessig med European Masters samtidig som det, i følge Dakapo, også er mange andre land som også skal bruke disse serverne.

Gjør det ikke bedre uansett. Det burde de tåle om det skal være med noen på disse greiene her.
 

DeletedUser

Guest
Syns det e lite tatt i betraktning at faktisk barn e en stor del av tw spilleran som helst sku ha lagt seg før 23:00.

Kunne godt lagt det en time før syns no i
 

DeletedUser

Guest
Syns det e lite tatt i betraktning at faktisk barn e en stor del av tw spilleran som helst sku ha lagt seg før 23:00.

Kunne godt lagt det en time før syns no i

De tenker ikke på slikt... dårlig planlegging.
 

DeletedUser

Guest
Må si meg enig her faktisk... Midt i uken passer ikke veldig bra her... Er faktisk en del som har jobb etterpå eller skole etc. Så ja, her kunne man tenke bedre over tidspunkter ;););)
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Hvordan kan man sige det er bra planlagt? Jeg kan se at kvalifikationen er endret siden jeg var på siden første gang ca et døgn siden. Da stod danmark til at have EM teampicks den 20 september... Nå står vi til at have teampicks med vore nordiske naboer den 22. men ingen info om at dette også gælder til EM og at der til EM skal bruges 50 spillere :confused: Hvor er det bra i det? hvor er det gennemtenkte projekt?

Jeg liker projektet og jeg syntes det er supert om det virkelig kommer ordentligt op at køre. Men det virker som om man kun er halvvejs og har ignoreret stort set al kritik fra sidste års... ja lad mig bare kalde det hvad det var: Katastrofe. Eneste grund danskerne vandt en enkelt runde var noget jeg lurte på det svenske forum... jeg var jævlig sinna og tæt på at trække det danske team. Kan jeg ikke få en konfirmation på at noget lignende ikke vil ske igen, så føler jeg ikke det er projektet værdigt at sende spillerne uvidende ind til en dårlig oplevelse. Især ikke til noget der kunne være rigtig stort og flot.

Eg synest og dei har gjort ei forbedring ved at dei har 20 spelera og 15 reservar, sjølv om det er tvilsomt at alle vil få annledning til å ha 35 spelera. Kankje kun sverige.

Når det kjem til klokkeslett osv, så synst eg at blant anna kvallikken er litt dårleg, burde kankje våre 2 kampar? så i tilfelle noken ikkje kan ein dag, kunne dei stilt på ein anna dag. Og det BURDE våre lengre advarsel. Men systemet med at det går mandag-fredag 2 veker på rad kampar kvar dag er bra synst eg :) For tross alt, så handlar spelet om å vere aktiv for å seire. Slik blir det og :) Og dei har såtte ein god margin med og ha 15 spelerar til reserve. Så om dei har 35 spelera, og ikkje greier å stille med 20mann, så har landet rett og slett valgt feil spelera, for hjelper ikkje å vere drit god om du ikkje har tida :) Vinne ikkje ein normal verden med å vere "best" men aldri ha anledning til å spele :)

Naturligvis må tiden være til det og der er vi alle på samme vilkår. Jeg føler bare at hvis det havde været meldt ud i ordentlig tid så havde vi haft en bedre chance for at spillerne kunne få fri til kvalifikationen. Vi kunne muliggøre at alle 4 lande havde en chance for at skaffe 35 spillere. Kan man derefter så ikke stille 20 man... da er det et skidt lag man har enig. At ikke alle kan spille fra 20-23 er også ok et sted skal runden jo køre osv osv. I alt det er jeg enig
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
syntes det er dårlig gjort, her sitter moodene og prøver å finne på noe litt anderledes, men alt er gærent!

Det vil aldri passe for alle sammen uansett hvilken dag du tar det, og for å være helt ærlig, ukedagene passer bedre en helgene, for i helgene skjer det veldig mye (fest, overnattinger, cuper, kamper o.s.v.)
Så slutt å syt og sett heller pris på det moodene gjør for dere, så og si gratis!
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
syntes det er dårlig gjort, her sitter moodene og prøver å finne på noe litt anderledes, men alt er gærent!

Det vil aldri passe for alle sammen uansett hvilken dag du tar det, og for å være helt ærlig, ukedagene passer bedre en helgene, for i helgene skjer det veldig mye (fest, overnattinger, cuper, kamper o.s.v.)
Så slutt å syt og sett heller pris på det moodene gjør for dere, så og si gratis!

Jepp :) (skulle gitt deg litt ryktepoeng nå, men har vist gitt deg allerede)
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke misfornøyd med at det er på hverdager i det hele tatt, det finnes en rekke logiske argument (henholdsvis Wynjas og sunnys) som forklarer hvorfor det er blitt slik. Men jeg stiller meg fortsatt skeptisk til hvor godt gjennomtenkt dette er.

Altså, dårlig planlegging vil ikke si at dere har kommet opp med noe på kort tid. Det tar ikke nødvendigvis evigheter å planlegge noe bra, forutsatt at oppgaven ikke er alt for krevende, at dere er effektive og engasjerte, og at dere faktisk bruker god nok tid til å tenke igjennom hva dere faktisk kommer opp med. De to siste punktene går rett og slett på innsats og vilje - og dersom dere prøver å legge skylden på det første, vil jeg si at da har dere tatt dere vann over hodet. Dersom det er for vanskelig å arrangere to turneringer samtidig, burde dere utsette den ene et år.

Tenk litt igjennom hvor lett dette kunne vært unngått. Dersom dere hadde annonsert dette, skal vi si en måned før, hadde dere ikke fått halvparten av klagene :)
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
syntes det er dårlig gjort, her sitter moodene og prøver å finne på noe litt anderledes, men alt er gærent!

Det vil aldri passe for alle sammen uansett hvilken dag du tar det, og for å være helt ærlig, ukedagene passer bedre en helgene, for i helgene skjer det veldig mye (fest, overnattinger, cuper, kamper o.s.v.)
Så slutt å syt og sett heller pris på det moodene gjør for dere, så og si gratis!

Hvis dette går på meg har du ikke forstået mit indlæg. Jeg argumenterer hverken for eller imot ukedagene/helgene, men setter utelukkende min kritik på den manglende informasjon og den sene annonsering ;) Jeg kunne nemt komme med flere end mine 8 punkter hvor jeg ikke mener det er gennemtenkt, men eg mener såklart at det er nok til at danne et grundlag for min bekymring.
 

DeletedUser

Guest
Når sant skal sies peker du på at de ikke har sett på fjordårets kritikk heller :p
 
Topp