Elites syn på hva som har skjedd siste døgn

DeletedUser

Guest
Etter nattens og dagens hendelser føler vi det er på tide å komme med en uttalelse fra vår side siden Alliansen allerede koser med hva som har skjedd.

Ja, det stemmer at mange medlemmer fra BIRKI har gått over til Elite det siste døgnet. Noen har søkt seg inn til RoEm mens andre faktisk har mer tiltro til Shanks og Alliansen.
Ikke mye vår side har kunnet gjort for å forhindre det som har skjedd her, annet enn å huse folk som ønsker å opprettholde krigen mot Alliansen.

Om Elite har tatt tilbake 1.plassen på ranken så skal dere vite at vi per dags dato på ingen måte føler vi fortjener den plassen ut i fra hvordan krigen har utartet seg.
Men når dette skjedde måtte vi handle på en måte. Vi er i dag i en omstillingsfase og ser dermed bort fra poeng og prøver i stede å skape det vi i Elite anser som viktig: Samhold og kunnskap.

Alliansen og dens medlemmer vil nok håne oss for det som har skjedd og mene at Elite nok en gang har kjørt en alliert ned i gjørmen, og dere skal selvfølgelig få ha deres mening.
Vi skal heve oss over det og bygge videre mot å skape en stamme som er slagkraftig nok til å stå i mot alle angrep fra Alliansen, både verbal og in-game.

For å sitere en kjent mann: "Å komme sammen er begynnelsen, å holde sammen er framgang og å arbeide sammen er suksess" Henry Ford

Så får framtiden dømme om vi har lykkes eller ei

På vegne av Elite

Spiralis
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
bra skrevet:D dømmer ikke Elite for noe av dette dette er faktisk BIRKI sin ledelse sin feil;D
 

DeletedUser

Guest
Bra skrevet spiralis. Du har herved tatt spekulasjonene ved roten.

Selvfølgelig vil Elite og RoEm huse de som fortsatt vil kjempe mot Alliansen. Det er helt naturlig.

Synd med BIRKI. Hadde vært interessant å fått høre en avskjed fra leenok annet enn den mailen han sendte ut til sine medlemmer.

For Alliansens del, så har det lite å si om byene til fiendene står under navnet BIRKI eller Elite. At de samles under et flagg, gjør jo bare logistikken lettere.

Men igjen, spiralis, en god oppklaring. Og det er fint med slike uttalelser. Lykke til videre.
 

DeletedUser

Guest
Skjønner absolutt hvorfor dette gjøres. Likevel virker det litt dumt da Elite tidligere har kritisert Arica for det samme. Det ville vært rart om dere ikke tok inn noen av disse spillerne, så jeg skjønner dere fullt ut.

Når det gjelder BIRKI så overrasker det meg ikke i det hele tatt at leenok gjorde som han gjorde og oppløste stammen. Fyren har tidligere kjeftet på meg på grunn av spionasje i stammen sin, og "dette gjør ikke vi BIRKI".. Neivel, det var veldig rart at etter en kontosjekk på en Rome så ble funnet en falsk (haha) liste på sirill, som ble sendt til Pondus og denne ble igjen funnet ute på BIRKIs forum. Litt ute av topic dette her, men det sier jo litt om leenoks dobbeltmoral.

I Rome har vi lært å leve med spioner, men vi klarer å krige uansett. Vel vitende om at BIRKI, RoEm og ikke minst Elite har spioner i stammen vår som prøver å få ut det lille som er å finne av info på forumet vårt. BIRKI tålte ikke press og det slaget man får i trynet når man mister to av sine største spillere til fienden. Leenok er av en hissig sort, så da skjedde det som det skjedde. Stammen BIRKI var en stamme som jeg hadde mye respekt for og de har fått til mye på denne verdenen, mot alle odds. Måten de taklet saken om Robbinhetta og det at leenok faktisk ble tatt for juks begynte en liten indre splid har jeg en følelse av, som var starten på en liten nedtur. Nå som BIRKI begynte å få enda litt mer fokus hos oss, så holdt de ikke så lenge.

Takk for kampen alle sammen. Flesteparten av dere vil vi nok fortsette å krige mot.
 

DeletedUser

Guest
Gard: Dette blir nok litt feil arena å ta ut frustrasjonen din mot BIRKI og deres virke da Elite ikke skal være nødt til å forklare BIRKI og deres handlinger. Både når det gjelder deres handlinger og deres syn på spioner.

Elite er og blir Elite, selv om de tok inn noen av medlemmene som var i BIRKI.

Hva leenok har sagt og gjort er ikke noe vi ønsker å kommentere, og det vi ville med denne posten var å oppklare hvorfor vi gjorde som vi gjorde.

At vi har kritisert Arica for lignende tidligere kan jeg ikke helt huske, fordi situasjonene er så forskjellige. Vi har kritisert dem for å ta inn mange medlemmer fra en ennå aktiv stamme, men vi skal ikke rippe opp det nå. Det er fortid og vi lar det være fortid nå.
 

DeletedUser

Guest
At vi har kritisert AriCa for lignende tidligere kan jeg ikke helt huske, fordi situasjonene er så forskjellige. Vi har kritisert dem for å ta inn mange medlemmer fra en ennå aktiv stamme, men vi skal ikke rippe opp det nå. Det er fortid og vi lar det være fortid nå.

Skal ikke lage noen sak av dette, men den situasjonen med [AS] har flere likheter enn forskjeller når man sammenligner den med denne situasjonen.

Den største forskjellen er muligens at soppyknight ikke oppløste [AS] når han gav seg, slik leenok gjorde med BIRKI, noe som gjorde at stammen kunne fortsette i ettertid med samme krigsstatistikker. Dagens NS er ikke gamle [AS]. Uansett satte Elite en vanvittig rekord i dag, da de rekrutterte 33.000.000 poeng. Greit nok at vi er lengre ut i spillet nå, sammenlignet med da vi tok inn Kong Roska & Co, men Elites rekruttering i dag ville fremdeles vært større enn vår den gangen. Dere klikket jo nesten når vi på kødd tok inn runinter en kortere periode. Da var det jo ramaskrik over hele forumet. Du hører ikke Alliansen whine noe særlig nå.
 

DeletedUser

Guest
Dere klikket jo nesten når vi på kødd tok inn runinter en kortere periode. Da var det jo ramaskrik over hele forumet. Du hører ikke Alliansen whine noe særlig nå.

Om du leser tilbake så var det ikke selve rekrutteringen av runinter som folk reagerte på den gangen, men at dere deretter postet "Arica #1" på forumet og sa det var et bevis på at hardt arbeid virkelig lønner seg, når eneste forskjellen var en rekruttert spiller.. :eek:

Altså "ramaskrik" pga feilslått propaganda, ikke pga handlingen i seg selv. Det var den tråden som ble slettet en stund, om du husker...
 

DeletedUser

Guest
Om du leser tilbake så var det ikke selve rekrutteringen av runinter som folk reagerte på den gangen, men at dere deretter postet "Arica #1" på forumet og sa det var et bevis på at hardt arbeid virkelig lønner seg, når eneste forskjellen var en rekruttert spiller.. :eek:

Altså "ramaskrik" pga feilslått propaganda, ikke pga handlingen i seg selv. Det var den tråden som ble slettet en stund, om du husker...

Ja, tror dere vi mente det den gangen da. Når vi til og med skrev; "hardt arbeid lønner seg".

Det var ramaskrik da, selv om det var kødd fra vår side da, og det ble ramaskrik når vi tok inn King Roska & Co.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg var selv medlem av BIRKI om må si at det var synd det som skjedde! Jeg gir respekt til Leenok, han kjempet for BIRKI.
Når det gjelder deg Handsome og Leenoks "dobbeltmoral". Hva mener du at Leenok skulle gjort. Når det er slikt "skittentspill" som skal avgjøre et spill, hva skal man gjøre? Sitte der og godta en undergang?

Nei

En ting skal Elite ha; de tok oss eks. BIRKI medlemmer inn i varmen hurtig. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg gått til -Rome-. Det skal jeg inrømme, men eazh var rask på den og spurte meg. Runinter brukte var ikke på før langt utpå ettermindagen, og Handsome sa bare
Er helt over styr hva som skjer her nå, så venter til Runinter er online og ser hva som skjer. Aner ikke hvordan politikken for gamle BIRKI-spillere blir.

Slik går ikke an. Shanks, hadde -Rome- vært mer frampå tror jeg at flere hadde gått til romerne, noe som ville styrket alliansen, men nå svekker. Jeg snakket med flere som vurderte primært -Rome-, men valgte Elite da de var mer frampå.

Vh
TrAnxZ aka Skamper
 

DeletedUser

Guest
Slik går ikke an. Shanks, hadde -Rome- vært mer frampå tror jeg at flere hadde gått til romerne, noe som ville styrket alliansen, men nå svekker. Jeg snakket med flere som vurderte primært -Rome-, men valgte Elite da de var mer frampå.

Vh
TrAnxZ aka Skamper


For det første trenger ikke -rome- gamle birki medlemmer, det er nok spillere i alliansen til å ta ned elite og deres allierte.

Og jeg følger ikke helt din logikk her. Hvordan blir alliansen svekket av dette? Alliansen mister ingen medlemmer. Elite siden derimot, noen birki spillere blir grå.
Dessuten er nå flere av alliansens fiender samlet i 2 stammer,noe som er lettere for alliansen å forholde seg til.

Arcon
 

DeletedUser

Guest
Når du først skal trekke ut ting fra samtalen vår, så synes jeg det er dårlig å ta det helt ut av sammenheng, skamper. Hva som var over styr er at folk forsvant hit og dit i hytt og pine?

Det er klart at alle ikke kan være online hele tiden, selv ikke runinter. Hvis man velger sin TW-framtid på hvem som svarer først, så er det noe som er feil. Det er heller ikke sagt at Rome har noe ønske om å ta inn så mange fra BIRKI heller. At Elite er mer frempå er ikke så rart, og det er vel heller ingen bombe at folk velger de foran den gamle fienden.

Anngående leenoks dobbeltmoral så er det snakk om spionering. Han var ganske forbanna på grunn av spioneringa vi hadde, helt uten å tenke på at han egen stamme holder (holdt) på med det samme.

Hva som er skittent spill eller hva får du avgjøre selv skamper, men det å ta ut ting fra personlige samtaler helt uten sammenheng sånn, synes jeg ikke er spesielt hyggelig, men hvis det er sånn det skal være kan jeg godt legge ut resten også.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Du, jeg tok ut det som var relevant i denne sammenhengen...? Hvis du ikke likte det, sorry, det var ikke meningen at det skulle føle det slik.
Arcon The Beast: Jeg viste om flere BIRKI medlemmer (uten og nevne navn) som hadde planer om å gå over til romerne før BIRKI ble oppløst, og ville det etter. De ble svekket etter et såkalt "fremtidsperspektiv". Forstår du hva jeg mener?
 

DeletedUser

Guest
Arcon The Beast: Jeg viste om flere BIRKI medlemmer (uten og nevne navn) som hadde planer om å gå over til romerne før BIRKI ble oppløst, og ville det etter. De ble svekket etter et såkalt "fremtidsperspektiv". Forstår du hva jeg mener?

Vi kunne sikkert fått inn mange medlemmer hvis vi ønsket det, men vi trenger faktisk ikke flere medlemmer da vi adler stadig mer av fienden.

Arcon
 

DeletedUser

Guest
Huff ELITE. Slakte en stamme på den måten. :( Det ser ut for meg som om ELITE hele tiden må ofre sine allierte for å holde fronten mot Alliansen. Kannibaler! :mad: Enda et tegn på at ELITE rakner. Stå på Alliansens ørner! Slå ned på gribbene!
 

DeletedUser

Guest
Alliansen er ørner, og Elite er gribber. Me like :p

Neida, BRIKI ble oppløst, så det er helt naturlig at de fleste av medlemmene gikk inn til Elite. Det var enten det, eller å danne en "ny" BIRKI. Alt annet ville vært unaturlig.

leenok lot sine medlemmer i stikken virker det som. Det eneste som kan redde hans rykte her på TW (ikke at det er så viktig), er at han kommer med en offentlig forklaring.
 

DeletedUser

Guest
Følte ein trang for å ytre meg her! :eek:

Etter nattens og dagens hendelser føler vi det er på tide å komme med en uttalelse fra vår side siden Alliansen allerede koser med hva som har skjedd.
- Ja! :D

Om Elite har tatt tilbake 1.plassen på ranken så skal dere vite at vi per dags dato på ingen måte føler vi fortjener den plassen ut i fra hvordan krigen har utartet seg.
- Skjønner eg godt! :rolleyes:

Men når dette skjedde måtte vi handle på en måte. Vi er i dag i en omstillingsfase og ser dermed bort fra poeng og prøver i stede å skape det vi i Elite anser som viktig: Samhold og kunnskap.
- Hm uten poeng i framtida blir det vel ikkje stort samhold? Hehe!

Alliansen og dens medlemmer vil nok håne oss for det som har skjedd og mene at Elite nok en gang har kjørt en alliert ned i gjørmen, og dere skal selvfølgelig få ha deres mening.
- Det skal vi ja!

Vi skal heve oss over det og bygge videre mot å skape en stamme som er slagkraftig nok til å stå i mot alle angrep fra Alliansen, både verbal og in-game.
- Endeleg! :p

For å sitere en kjent mann: "Å komme sammen er begynnelsen, å holde sammen er framgang og å arbeide sammen er suksess" Henry Ford
- Nr. 1 er innfridd, men resten? :cool:

Så får framtiden dømme om vi har lykkes eller ei
- Det skal vere sikkert! :D

På vegne av Elite

Spiralis
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Huff ELITE. Slakte en stamme på den måten. :( Det ser ut for meg som om ELITE hele tiden må ofre sine allierte for å holde fronten mot Alliansen. Kannibaler! :mad: Enda et tegn på at ELITE rakner. Stå på Alliansens ørner! Slå ned på gribbene!

Si meg hvordan Elite påvirka BIRKI til å oppløse seg:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Si meg hvordan Elite påvirka BIRKI til å oppløse seg:rolleyes:

Du spiste middag samme dag som leenok oppløste birki, så det så! :mad:

Som Shanks sier helt til slutt her, helt naturlig at de fleste fra birki velger å gå til sine allierte fremfor andre ting. Ikke deres feil at noen skal leke idiot når de slutter med TW og oppløse hele stammen som har stått sammen med ham i tykt og tynt. Skammelig, er det, men ikke så forferdelig uvanlig. Om noen nå vil trekke sammenligninger til yamato får jeg kutte dere av først som sist, der var stammen døende og innaktiv, birki derimot var vel i høyeste grad en aktiv stamme.

Uansett, nå ble diplomatilista vår en stamme kortere, så det skal du ha takk for leenok ;)
 

DeletedUser

Guest
Hmm.
Ifølge Leenok selv så er jeg grunnen til at BIRKI ble oppløst. :(
Liker dårlig at han skylder på meg.

Leenok skrev:
Hvis Kracked går ut av BIRKI oppløser jeg hele stammen.

Dette sa han til en av lederne i BIRKI. Jeg gikk ut av stammen og fikk først høre dette etterpå. Men han sa aldri noe til meg om at jeg skulle bli i BIRKI. Vi hadde en liten krangel :S
 

DeletedUser

Guest
En krangel er en ting, men å oppløse en stor stamme en annen ting. Det er mange spillere som har kjempet for OD'en og resten av statistikken.

Skulle AriCa gå dunken (som er fullt mulig), så kommer jeg til å kjøre solo med AriCa helt til den dagen jeg bare har en by på 116 poeng (eller hvilken sum man begynner på nå om dagene), og holder kontoen aktiv der.

Derfor blir statistikken til AriCa evigvarende.

Men som Pointy så fint sier det, så har nå Alliansen en mindre stamme å forholde seg til. Det er verdt å merke seg at for noen av de allierte så kan dette virke demotiverende; her har man jobbet mot Elite i lange tider, og plutselig tar de inn 33.000.000 poeng og inntar førsteplassen over flest byer. Da må man huske at BIRKI ble kraftig svekket. Så konklusjonen blir vel at Elites side er ytterligere svekket og poengene lyver faktisk akkurat nå.

En mindre fiende å forholde seg til, som jeg postet med det bildet i "Den store verdenskrigen"; put the shit in the bin.

Men jeg er takknemlig for enda en interessant vending i verdenskrigen (noen burde faktisk føre en tråd over de største vendngene), og det blir spennende å se om BIRKI-spillerne har sterke personligheter, så sterke at tilogmed glitters diktatur får konkurranse. Time will show.
 
Topp