En liten regelpåminnelse

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
gertpe: Sant, men da må du da ha kjennskap til den enkelte dette gjelder, som du sier. Dette er ikke alltid tilfellet her, da ville nok ikke dette vært tatt opp. Likevel, du har et godt poeng :) Når det gjelder deg er du er noe opp i åra og du kjenner de fleste på forum (noenlunde). Det gjør at du kan fordøye disse kommentarene på en annen måte enn en ungdom (var det 15-18år du sa?), selv om ungdommen kjenner til den som skriver til ham. Dette er dermed ikke helt likt. Mange er/ kan være nye på forum og dermed er det ikke så vanskelig å forstå at de ikke kjenner til alles framtredener.
Ser jeg på meg selv så ville jeg ha tolket informasjon og kommentarer på en annen måte bare for noen få år tilbake.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Er ganske enig i det du her skriver. Vil dog komme med en liten tilføjelse. Det spørs og hvem man skriver kommentarer og ironi til/om. Og hvem den kommer fra. Elsker å disse Zippy så bruker han som eksempel. Han ka både gi og ta skarp kritikk og harselerer med folk. Gjør han det på meg, tar jeg det ganske lett, men folk som ( av uransaklige grunner ikke kjenner hans måte å skrive på ) ka nok få seg en ubehagelig overraskelse.

Nettopp det jeg har prøvd å få frem! :awesome:
 

DeletedUser

Guest
Du suger i å forklare hva du mener, Zippycup.


Men skal si meg enig i at ting har gått litt langt innimellom med disse feige 10åringene(de oppfører seg iallefall som 10åringer) som lager nye forumkontoer bare for å spre mest mulig kvalm.
Slike småbarn ødelegger jo helt for seriøse forumtroll som Zippolighter her..


PS: Deler av dette var ment som eksempler på det som nettopp er sagt, for ordens skyld.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg bryr meg ikke om hvordan du gjør det innenfor de satte reglene, men husk "Utøv normal folkeskikk og vis hensyn.". Dette gjelder tilogmed deg, uansett om du liker det eller ikke.

Alle reglene gjelder vel for alle, hvorfor skulle denne vært et unntakk? Aldri tatt hensyn til reglene, og det vil jeg ikke starte å gjøre heller. Også kan man jo lett diskutere hva som er normal folkeskikk. Uansett om du liker det eller ikke.

Contra: Ja, dæven er et banneord, fått infraction for det.

Redswan; Nydelige eksempler! :mehe:
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Rettelse til Redswan: Zippy er ikke et forumtroll, han er en blomstervase (giggle)

Folkeskikk er en rar greie, vi har noen overordnete regler som de fleste holder seg innen for. Men når det dreier seg om folkeskikk på litt lavere plan F.eks på TW, ja da har dem det med å endre seg, etter den enkeltes sinnsstemning. Min terskel står i sammenheng, med mitt humør akkurat der og da. Og det tror jeg gjelder for alle.
Mener selv jeg har folkeskikk og rimelig etisk oppførsel, men selv jeg gamle mann har fått infraction 2 ganger....husker ikke helt hvorfor.

Tar alltid hensyn til reglene på forum, men der har vi den igjen..regler kan og blir tøyet, så ikke alltid man vet når man tråkker over.
Bare på denne tråden har vi et godt eksempel: Zippy sier han har fått infraction for ordet D.... ( våger ikke å skrive ordet, da våkner kanskje moderator (giggle) ) nu er det blevet skrevet minst 2 ganger, og såvidt jeg vet, er det ikke blevet reagert. Og håper sannelig ikke det vil skje, for da har man overstyret egne regler.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg la merke til ordet (og det er godt mulig jeg var den som gav infraction for det også). Akkurat i dette tilfellet godtok jeg det pga omstendigheten det ble brukt i hvor det var helt tydelig at det ikke var for å banne.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg la merke til ordet (og det er godt mulig jeg var den som gav infraction for det også). Akkurat i dette tilfellet godtok jeg det pga omstendigheten det ble brukt i hvor det var helt tydelig at det ikke var for å banne.

Nettopp det jeg mener, var ingen kritikk av moderator. Kun for å vise at regler ka tøyes, alt etter sammenhengen. For om man var helt pirket ku man si, at når ordet er forbudt, så er det forbudt uansett sammenheng. Men bra at vi har fornuftige moderatorer.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg la merke til ordet (og det er godt mulig jeg var den som gav infraction for det også). Akkurat i dette tilfellet godtok jeg det pga omstendigheten det ble brukt i hvor det var helt tydelig at det ikke var for å banne.

Var Dakapo.

Begrunnelsen var forøvrig at hennes kristne romkamerat så på det som et banneord, men ikke herregud ;)
 
Topp