Faktabørs

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Fakta er at James Gatsby gikk på en liten smell i morges:
Skade forårsaket av rambukker: Muren har blitt skadet og nedgradert fra nivå 5 til nivå 0
Skade forårsaket av katapulter: Gård har blitt skadet og nedgradert fra nivå 27 til nivå 26
Skade forårsaket av katapulter: Gård har blitt skadet og nedgradert fra nivå 26 til nivå 25
Skade forårsaket av katapulter: Gård har blitt skadet og nedgradert fra nivå 25 til nivå 24
Skade forårsaket av katapulter: Gård har blitt skadet og nedgradert fra nivå 24 til nivå 23
Skade forårsaket av katapulter: Akademi har blitt skadet og nedgradert fra nivå 1 til nivå 0

Flott:)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
ja hvilken tast?

har W8 og ny maskin. såå sitter jeg å leiter opp alt fra den gamle = kjedelig.


fakta er at det tar lang tid å bygge seg opp på v15 :(

Fakta er at det er hovedpoenget med v15. Skal du vokse? Javel, men da må du betale shitloads med penger :)
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
tja er på topp 20 og jeg bruker langt ifra mye penger på pp :) mye går til FA og PK og ofc noen tradinger med deg selv på marked. Så shitloads med penger er vel ganske så feil :)
 

DeletedUser

Guest
joda. det er klart blir litt til KA som igjen trenger Premium. så blir jo litt. men nå ser jo ikke jeg noe poeng i å kjøpe 600pp :p men gidder ikke bruke mer pp enn dt jeg kan vinne
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Om du allerede er på skriveborden og trykker Windows-tasten, kan du trykke den en gang til for å komme til skrivebordet (mener jeg på...)

Sånn har det alltid vært. Metro-startmenyen er bare den nye versjonen av den gamle startmenyen, som man også åpnet med Windows-tasten, og som forsvant igjen etter et trykk til.

Dette er det LANGE diskusjoner rundt på andre forum... Ser vi tilbake til overgangen mellom xp og vista, vil du se at vista var både mindere brukervennlig og treig

Den var ikke mindre brukervennlig, hvis man ser bort i fra driverprobleme som oppsto, ettersom grafikkortprodusenter ikke var i stand til å tilpasse seg endringen fort nok. Dersom disse omstendighetene er tatt ut av betraktning, var faktisk Vista langt mer brukervennlig enn XP.

Vista var treg pga. dårlig og rotete koding av kjernen av operativsystemet. Det var lite effektivisert i kodingen, og mye kode ble kodet for alt for lite handling. Det førte til at man merket at systemet var saktegående, tross gode hardwarespecs på datamaskinen.

Windows 7 var en videreføring av konseptet, med forbedrede funksjoner, mer effektivisert koding, som fjernet ytelsesproblemene.
Derfor var Windows 7 en suksess. Konseptet var bra, men ble utført rotete.

Windows 8 er en forbedring i kodingen igjen - ytelsesmessig - og er en utvidelse av konseptet som nå også inkluderer både håndholdte touchenheter, og datamaskiner med touchskjerm. Alt har blitt tilrettelagt for at alt skal kunne kjøre på samme operativsystem, Windows 8.

Mao. var den opprinnelige idéen oppstått med Vista, og forsøkt forbedret gjennom OSene som kom deretter.

(om du ikke hadde over 3gb ram, dette krever 64bit system). Så det at nyere system = kjapper og mer praktisk er ikke en selfølge når det kommer til Windows...

Du kan ha inntil 4GB RAM med et 32-bits system. Tingen er at dette inkluderer videominne, som også er RAM.
Så systemminnet ditt blir redusert med det antallet videominne du har på grafikkortet ditt.

Windows 8 skal kjøre raskere enn alle tidligere Windows-versjoner på en datamaskin som er mindre enn 5 år gammel.

Vista er forresten bare Windows 7 med et litt annerledes utseende og færre funksjoner nå, hele kjerna er bytta ut med Win7-kjerna.

Meeen nå skal jeg ikke snakke for mye datasnakk her, tror vi har spora av nok for dette temaet. Vær så god, neste!
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at Torquemada kan litt om data :D

Dette avkreftes på det sterkeste, da betegningen "litt" ikke på noen måte holder for den kunnskapen Torquemada har om data, i tillegg til det meste annet.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at undertegnede sendte en post til en moderator i går og lurte på det samme, men de her på .no har ikke noe med siden og gjøre - sendte inn en forespørsel på .net i går om den samme hendelsen, men ikke sett noe svar på den der ennå heller...


Fakta er at det finnes spillere som har hevdet seg i toppen tidligere ganske lenge uten PP (rett og slett fordi de har helt syke systemer og stålkontroll) men de fleste synes det vel er mer behagelig med PK ihvertfall, og gjerne FA...

Fakta er at man fortsatt ikke kan kjøpe ressurser eller tropper - og dermed er avhengig av aktivitet uansett - vil påstå at man tar igjen de ivrigste PP brukerene etter en drøy 1 mnd tid om man har aktivitet og ferdigheter på sin side (ser da bort i fra PK/FA)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
sendte inn en forespørsel på .net i går om den samme hendelsen, men ikke sett noe svar på den der ennå heller...

Var kanskje ikke tydelig nok, beklager! InnoGames har absolutt ingenting med TWStats å gjøre, hverken vi her på .no, eller de på .net.

Tidligere var TWStats ikke knyttet opp mot TW in-game, via lenker, overhode. Etterhvert ble det så vanlig å benytte det, og siden opparbeidet seg respekt for sin kvalitetstjeneste, så ble da TWStats inkludert ved hjelp av lenker direkte inne på spiller-/stammeprofiler.

Mao. er det en selvstendig person/gjeng, som driver TWStats, og alt som vedrører dem.

De har en rapporteringsfunksjon nederst på siden, der man kan rapportere feil.
Ettersom jeg er forummod her på v15, og jeg ser det er flere som har ansett det som et problem, har jeg nå meldt det inn til de ansvarlige for siden.

Skal oppdatere dere i denne tråden dersom/når jeg hører noe fra utviklerne.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Den bringer deg til Metro-startmenyen, ikke til skrivebordet. Men et trykk på musa deretter får den deg dit, ja. Evt. Windows+D, for Desktop.

Derfor jeg lurte på om det var en eneste tast som brakte deg til Skrivebordet, da det i så fall hadde vært nytt for meg.

Ehm, jeg trenger ikke trykke på "skrivebord"? Jeg kan bare trykke på Windowsknappen min, da kan jeg switche mellom metro og skrivebord?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ehm, jeg trenger ikke trykke på "skrivebord"? Jeg kan bare trykke på Windowsknappen min, da kan jeg switche mellom metro og skrivebord?

Jepp, og jeg kan trykke på Windows-knappen for å bytte mellom å vise startmenyen, og å skjule den. (På Windows 7.)

Metro er bare den nye startmenyen, optimalisert for touchenheter.
 
Topp