Faktabørsen

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Vel. Jeg kommer herved med en oppfordring til de resterende stammer på v11,

1 slutt å krige mot hverandre
2 adle grått som bare fa...
3 sikt inn all off tropper på bnp

i teorien så er dem "boxed in", eller ommringet om du vil...... Så får vi se om teori og praksis er det samme...

bra initiativ, ta kontakt med dine medspillere og potensielle allierte ingame og få opprettet en " opposisjon " mot BNP ;)
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Kunne virkelig ikke sagt det bedre selv cleo.

cleo skrev:
Skal prøve å svare på noe av kommentarene deres.

KA/NA var en stamme som ikke hadde noe fremtid. Da den originale ledelsen forsvant ble det et faktum at det var for lite slagkraft i stammen.
Målet med mergen mellom KA/NA og BB4H var for å luke ut de inaktive, samt at vi skulle samle oss i k44. Med lovnader fra S-A-T om en videre allianse dannet jeg, chaosisalex og moloersøt WIC. Vi ble riktignok en storstamme, men det hadde vi på sett og vis vært hele tiden, bare under forskjellige navn.

Alliansen med S-A-T ble ikke noe av. Det var ekans selv som nektet oss videre allianse og IAP da vi til slutt ble WIC. Vi følte oss ganske snytt på det tidspunktet siden vi hadde planer om å hjelpe i krigen mot 24/7 og AKDM.
Etter litt betenkningstid ombestemte ekans seg og ville ha en IAP likevel. For å være vrang sa vi at vi måtte tenke på det. Men joda. Vi så fordelen med å være IAP.

I mellomtiden tok jeg kontakt med castor Troy. Han var riktignok i en av de minste stammene på v11, men Castor er en taktiker, og en kanonspiller og leder. Ikke en vinglete leder som vil noe den ene dagen, og noe helt annet den andre. Jeg fortalte dem situasjonen våres med S-A-T. Dem stilte seg kritiske siden vi viste S-A-T ryggen, noe som forsåvidt kan stemme i noens øyne. Men det var dem som ikke ønsket en allianse med oss, og da følte ikke jeg at vi var bundet av avtalen vi hadde gjort som KA/NA.

Vi fikk også en henvendelse fra 24/7. Noe som kom som en overraskelse på meg. Tidlig i v11 fikk jeg kvasse kommentarer da jeg spurte andre om hvilke standpunkter dem hadde, og nå gjorde de det samme selv. Men de var villig til å legge fortiden bak seg noe jeg satte pris på, og ville absolutt gjøre det samme. Så vi snakket om uviklingen til v11 og om deres krig mot S-A-T.
Etterhvert kom også AKDM inn på banen. Et naturlig følge av en IAP med 24/7. Måten AKDM hadde oppført seg satte store bevegelser innad i stammen. Samtalen vi hadde med AKDM endte med at jeg forlot chaten, for mer hovmodige holdninger har jeg ikke opplevd sia v2.
Når Amstaff og Balea kaller meg bitchy fordi jeg ikke svarer på stående fot om vi ønsker en IAP eller ikke så er du ute å kjører.

Men tilbake til det som kanskje er det mest vesentlige med dette inlegget. Våres samarbeid med BNP.
da vi lå i forhandlinger var ikke IAP et alternativ. Vi ville ha en full allianse med en stamme som vet hvordan TW fungerer, både strategisk og spillermessig. Inneldningsvis spurte dem meg hva vi egentlig ville. Og det jeg ville var at WIC og BNP skulle stå som de to siste stammene igjen på v11.
Selv hadde jeg også et videre ønske, men dette var for tidlig å ta opp.

Før vi fikk snudd oss la S-A-T inn årene. Et lite krampetrekning i ny og ne ved å danne dirty ble en fiasko og spillerne ble invitert til blant annet oss og BNP. Allerede nå begynte min plan å falle fra hverandre. Og verre ble det. rekruttering fra både AKDM, 24/7 og andre stammer tok helt av en periode og det så virkelig mørkt ut for mine planer.

For de av dere som ikke har skjønt tegninga så var mine planer hele tiden å merge med BNP. Vi skulle riktig nok bare vært halvparten så mange, men gjort er gjort og det var lite jeg kunne gjøre for å endre det som har skjedd.

Det er mange her på v11 som regnte med en krig mellom oss og BNP. Det skal sies at det har vært kjølig innad i alliansen til tider, og krig har vært på banen. Henviser til mitt ønske om samarbeidspartnere som ikke har en vinglete ledelse, og målet med alliansen våres var å vinne verden 11 sammen eller som 1. Noe vi også er på god vei til å gjøre.

Vi har kjempet gjennom oppturer og nedturer, og har klart det andre stammer på v11 ikke har klart. TW er et strategisk spill og både BNP og WIC har spilt sine kort riktige, samt overkjørt alle som har stått i vår vei for å nå vårt felles mål.
Det er både positive og negativ respons fra spillerne i stammen, men å godta invitasjonen til BNP er valgfritt. Verken jeg eller noen andre kommer til å tvinge noen til å bli med videre.

Både 24/7, S-A-T og AKDM som har vært de stammene med størst innflytelse på denne verdnen burde ha sett dette komme lang vei. Og hadde de vært så gode som dem skulle ha det til i begynnelsen så hadde det gjort tiltak mot dette for lenge siden. I stedet gravde S-A-T sin egen grav ved å vise oss en kald skulder, mens AKDM og 24/7 fikk høste godene av en IAP med oss, noe jeg sørget for at WIC også gjorde.


@sondre: jeg har aldri likt eller verdsatt spioner.

@orakel: du kan synes at vi er så feige som du bare vil. til tross for våres feighet har vi en overlegen stats på alle områder. Vi har ikke alltid vært store, men vi har brukt mye tid og krefter på å komme dit vi er i dag. Legg litt mer krefter ig enn å kritisere oss på forum, kanskje du også klarer å gjøre en omveltning og sette ditt preg på v11.
 

DeletedUser

Guest
Først og fremst -Sondre- er bra å se flere bli mer aktive på forumet, og det trenger ikke å ha påfølgning med negative ryktepoeng eller adelsangrep, om noen gjør slik så synes jeg egentlig litt synd på dem for å ha så lite å gjøre.

Jeg snakket aldri om BB4h eller KA/NA pga jeg spilte ikke v11 engang da disse var "store", men jeg snakker om WIC og BNP fra sine grunnleggelser har begge stammene hatt gode dialoger og samarbeid mellom medlemmer. Selvfølgelig som i alle stammer og alle verdener så vil ikke alle fungere 100% med hverandre, men sånn er virkeligheten. Og da du sier at deres stammer gjorde så mye bedre (mye pga størrelsen deres på tidspunktet) i kriger, mens BNP vokste i k45.. Vi gikk ganske tidlig i krig mot V.K. med våre 400k poeng mot V.K's sine 800k+ poeng. At vi klarte å vokse på dette og når WIC ble etablert fikk opprettet en god allianse er egentlig imponerende.

Alt i alt så forstår jeg "frustrasjonen" deres mtp dere har lagt tid inn i v11 og ønsker ikke dette skal gå til grunne, men fakta er at BNP og WIC har over lengre tid (om kanskje bare ingame forum) sagt at dem ønsker å vinne sammen. At flere av dere gikk rundt med lobbyvirksomhet for å få BNP og WIC mot hverandre er det heller ikke lagt skjul på da jeg har fått flere ingame mail om hva "WIC spillere" planlegger.

Men istedet for å grine over at vi ønsker v11 ferdig så fort som mulig, gjør en innsats og få opp diplomatiske forbindelser med de andre småstammene i v11 og gjør en god jobb som en verdig fiende... istedet for å grine med ord om hvor legendarisk du var en gang i tiden før du sluttet på v11 og starta igjen.

noe av grunnen til min irritasjon ved forrige avsnitt er enkelt og greit at du sier jeg ikke er oppegående person og venter dermed på cleo eller chaosisalex for uttalelser. Lurer fælt på hvorfor resten av oss i BNP (både medlemmer fra WIC og BNP) ikke er oppegående nok?

~Jazcan~




Jau, det er bra flere blir aktive, men sannheten er jo at folk er litt kjappe på avtrekkeren og gir negative ryktepoeng av litt useriøse grunner - og det kan være en faktor for at personen ikke gikk ut med sitt IG-nick.

Nå snakker jeg ikke om min gamle stamme KA/NA, eller forsåvidt WIC, men KA/NA/WIC på slutten av min tid - og i hovedsak etter min tid. Hvorav de har en stor historie på V11, og det er et merkelig trekk å merge istedenfor å fortsette krigføringen som de allerede var i god gang med - og vinne V11 på en minnesrik måte. Eventuelt la BNP bevise hva de er gode for.
Som du har fått med deg så har jeg ikke hatt kunnskap om at dere har "forhandlet" om merge tidlig i alliansen, du kan lese mer om meningene mine jmf. dette i forrige innlegg. Hva andre har gjort for å skape konflikter vet jeg dessverre ikke noe om, og jeg har heller ikke stått bak dette - og heller ingen intensjon om å gjøre det.

Når det kommer til BNPs krigshistorie så er det liten tvil om at dere ikke har like mye historie som WIC. Hvis det du sier om V.K. stemmer så er det veldig godt gjort, men det tar ikke bort det faktum at dere var fraværende i første og viktigste del av krigen mot 24/7 og AKDM. Men som sagt så klarner det mer opp for meg enn det gjorde tidligere.


For det første så "griner" jeg ikke over noe som helst, jeg har både berømmet og kritisert både WIC og BNP (og min egen side) - mer kritikk til BNP på grunn av manglende historie på V11. En god jobb håper vi selvfølgelig at vi skal få til, men jeg er ikke med i ledelsen til min stamme så der overlater jeg jobben til de som er kvalifisert til det.
Hvor har jeg skrytt av meg selv? Jeg kan ikke se jeg har nevnt min egen prestasjon her på V11 en eneste gang i mine innlegg? Forsøkene dine på å tillegge meg intensjoner og argumenter setter jeg svært liten pris på.

Jeg sa ikke at du ikke var oppegående, men rett og slett at jeg gledet meg til de kom med uttalelser på grunn av at jeg vet at de er oppegående. Jeg kjenner ikke til deg dessverre, så da har jeg heller ingen intensjon om å karakterisere deg (noe jeg heller ikke har gjort). Hvis jeg har skrevet at du ikke er oppegående så gjerne informer meg.


@ Cleo: Flott å få litt mer innsikt, dog jeg ikke helt klarer å akseptere mergen så har jeg større forståelse for grunnene deres nå. Takk ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ok, har et lite spm til folka i bnp for at verden 11 kanskje skal bli litt morsomere for oss andre, og at vi skal ha en liten mulighet...
Sikkert nørdy men la gå..

Det er at dere lar grått være vårt... (jøss rima å jo o_O )
 

mrmalle

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Ok, har et lite spm til folka i bnp for at verden 11 kanskje skal bli litt morsomere for oss andre, og at vi skal ha en liten mulighet...
Sikkert nørdy men la gå..

Det er at dere lar grått være vårt... (jøss rima å jo o_O )

Hvorfor kaste bort ressurser, tid og tropper på gråbyadling? Jeg tenker bare på at det er så forferdelig mange spillerbyer dere kan ta som vil gjøre mer nytte ^^
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
For det første så "griner" jeg ikke over noe som helst, jeg har både berømmet og kritisert både WIC og BNP (og min egen side) - mer kritikk til BNP på grunn av manglende historie på V11. En god jobb håper vi selvfølgelig at vi skal få til, men jeg er ikke med i ledelsen til min stamme så der overlater jeg jobben til de som er kvalifisert til det.
Hvor har jeg skrytt av meg selv? Jeg kan ikke se jeg har nevnt min egen prestasjon her på V11 en eneste gang i mine innlegg? Forsøkene dine på å tillegge meg intensjoner og argumenter setter jeg svært liten pris på.

er så mulig tilfelle at jeg rett og slett misstolket forklaringen din, men da du skriver om den tiden "du var i KA/NA" og at du sluttet hvor det var "en form for innstilling" som du da mener er tapt i etterkant.. så tar jeg det som at du påpeker hvorav det var bedre da du var der. At det sies som en helhetslig stamme kan man alltid ta med en klype salt da du er for øyeblikket en av to som snakker høyt mot BNP. (teksten jeg henvender til er i spoiler under)

[SPOIL]
Situasjonen har endret seg etter krigen mellom KA/NA/BB4H og 24/7/AKDM, da planen var en merge mellom første krigspart - men etter det skulle det stå en vinner på kartet, det var hvertfall den innstillingen vi hadde i KA/NA (uansett hvor skakkjørt vi var til tider, hehe!). Nysgjerrigheten min trekkes mot hva som skjedde med den innstillingen etter jeg sluttet, og når jeg for et par måneder siden begynte igjen.
[/SPOIL]

Jeg sa ikke at du ikke var oppegående, men rett og slett at jeg gledet meg til de kom med uttalelser på grunn av at jeg vet at de er oppegående. Jeg kjenner ikke til deg dessverre, så da har jeg heller ingen intensjon om å karakterisere deg (noe jeg heller ikke har gjort). Hvis jeg har skrevet at du ikke er oppegående så gjerne informer meg.)

jeg vet ikke hvordan du ville tatt det at noen sier det omtrent direkte til deg (se spoiler nedenfor) og du fremmer at du egentlig bare ønsker å vente på svar fra oppegående personer (hvorav du nevner kun 2).. så vil jo det automatisk for de fleste bli forstått som at du mener dem ikke er oppegående.


[SPOIL]
Hmm, Jazcan.

Når det er sagt så synes jeg det er synd at V11 skal avsluttes før det er gått 1 år, faktisk bare litt over 6 måneder kommer den store bekreftelsen på at V11 er i bunn og grunn tapt. Men beslutningen er selvfølgelig deres, men da forventet jeg at dere ikke kom med sånne tåpelige argumenter.

Blant annet Chaosisalex og Cleo vet jeg er ekstremt oppegående personer, og jeg ser frem til at de kommer med en uttalelse - da bedrer nok forståelsen for mergen seg, forhåpentligvis.
[/SPOIL]


Blir vel like feil å si at det er feigt, som å si at det ikke er det. Det er to sider her, og utifra hvordan man oppfatter situasjonen så vil man jo karakterisere det forskjellig.

Situasjonen her på TW.no.com er begredelig med tanke på medlemstall, aktivitet og liknende - som er/har vært et stort samtaleemne lenge (bl.a. her). Det er da synd, og et paradoks at stammer merger sammen etter 6 måneder for å vinne en verden, med andre ord gjør hverdagen enda mer kjedelig enn den kunne ha blitt.

dette er hva jeg mener er det å grine på ting istedet for å gjøre noe direkte med det ingame. du starter argumenter for å nedverdige BNP/WIC sin merge og egentlig direkte sier at BNP (originale v11 medlemmene) ikke er noe tess siden dem ikke deltok i første 24/7 og akdm verdenskrigen. Jaja det er opp til deg, men er vel en grunn til at vi endte opp som topp stamme og ikke alle andre som vi har vært naboer til.

Jeg velger å avslutte med at ja jeg kan direkte ha missforstått deg, men kan iallefall innrømme feil på min side og ikke bare tenke at det er lett å forstå alt hva en person tenker med sine ord. Velger også å ikke forsette diskusjonen ettersom jeg er ukjent og orker rett og slett ikke en retrokopi av v2 hvorav diskusjon kunne vare evig og noen velger å ordlegge seg så det kan tolkes på mange måter, men tror at folk automatisk forstår hva dem tenker.

Jeg ser iallefall at det er blitt handling fra de fleste ledelsene av topp 20 stammer etter at vi erklærte krig mot alle og at dem nå har felles samarbeid. Mer enn det vet jeg ikke, men ønsker dere lykke til.
 

DeletedUser

Guest

er så mulig tilfelle at jeg rett og slett misstolket forklaringen din, men da du skriver om den tiden "du var i KA/NA" og at du sluttet hvor det var "en form for innstilling" som du da mener er tapt i etterkant.. så tar jeg det som at du påpeker hvorav det var bedre da du var der. At det sies som en helhetslig stamme kan man alltid ta med en klype salt da du er for øyeblikket en av to som snakker høyt mot BNP. (teksten jeg henvender til er i spoiler under)


Jeg tror du må ha mistolket min forklaring ja, fordi det at jeg henviser til en annen innstilling i en stamme gjør ikke at jeg har vært årsaken til den innstillingen. At det var "bedre" er det du som tolker (som du skriver selv), men det var et interessant trekk å ikke krige mot BNP - før Cleo skrev her så forsto jeg ikke det trekket i det hele tatt.
Når jeg sluttet så var jeg ikke alene om det, og mange forandringer skjedde i tiden etter - jeg tviler på at jeg var hovedårsaken til at noe som helst skjedde i KA/NA, av de som kjenner meg så vet de at jeg ikke setter meg selv så høyt. Når det kommer til den siste setningen så er jeg usikker på om jeg forstår den, så jeg unnlater å svare på det.



jeg vet ikke hvordan du ville tatt det at noen sier det omtrent direkte til deg (se spoiler nedenfor) og du fremmer at du egentlig bare ønsker å vente på svar fra oppegående personer (hvorav du nevner kun 2).. så vil jo det automatisk for de fleste bli forstått som at du mener dem ikke er oppegående.


Unnskyld meg nå, men det ser ut som du klipper og limer som en helt, nærmest på samme måte som de gjør på reality-programmer - og jeg føler du fremstiller teksten feil når du gjør det. Hvis du leser de resterende innleggene mine, og leser teksten på nytt vil du kanskje tolke det sånn det var meningen. Likevel er det ikke ålreit at det blir tolket sånn, og jeg beklager da hvis du tolket det annerledes enn det hensikten med teksten var.



dette er hva jeg mener er det å grine på ting istedet for å gjøre noe direkte med det ingame. du starter argumenter for å nedverdige BNP/WIC sin merge og egentlig direkte sier at BNP (originale v11 medlemmene) ikke er noe tess siden dem ikke deltok i første 24/7 og akdm verdenskrigen. Jaja det er opp til deg, men er vel en grunn til at vi endte opp som topp stamme og ikke alle andre som vi har vært naboer til.


Men jeg griner jo ikke over noe som helst, at dere på langt nær har avgjort V11 er jo alle enige om - situasjonen er jo på mange måter lik den situasjonen GNI sto ovenfor mot BNP på V4 (poengmessig underlegne). Hva gjelder første avsnitt så avviser jeg når folk mener det er et fasitsvar at det er feigt eller ikke, da det tolkes forskjellig fra begge sider. Mener du virkelig at dette er feil av meg?

Hva gjelder at jeg skal bidra i krigen er jo et morsomt utsagn. Ved at jeg sier min mening her på off.forum så griner jeg, og du nevner da at jeg burde gjør noe direkte med det IG. Du velger ordet istedet, som betyr at du "vet" at jeg ikke har bidratt noe i krigen som har holdt på i hele 2-3 dager. Det sleivsparket tror jeg du skjønner selv er lite gjennomtenkt. For det første er det relativt lite man kan gjøre 2-3 dager på starten av en krig fra en liten konto (sammenlignet med de vi kjemper mot), og for det andre så regner jeg med at du ikke vet alt jeg har foretatt meg IG (eller for den saks skyld, om du vet noe i det hele tatt) - så lenge du ikke har mitt psw da.

Jeg har vel heller ikke sagt at dere ikke er noe tess, jeg skrev at BNP er relativt historieløse på V11 sammenlignet med WIC - og at det da var et overraskende trekk å merge istedenfor å krige.



Jeg velger å avslutte med at ja jeg kan direkte ha missforstått deg, men kan iallefall innrømme feil på min side og ikke bare tenke at det er lett å forstå alt hva en person tenker med sine ord. Velger også å ikke forsette diskusjonen ettersom jeg er ukjent og orker rett og slett ikke en retrokopi av v2 hvorav diskusjon kunne vare evig og noen velger å ordlegge seg så det kan tolkes på mange måter, men tror at folk automatisk forstår hva dem tenker.

Jeg ser iallefall at det er blitt handling fra de fleste ledelsene av topp 20 stammer etter at vi erklærte krig mot alle og at dem nå har felles samarbeid. Mer enn det vet jeg ikke, men ønsker dere lykke til.


Nå føler jeg kanskje at det blir litt motsetninger i hva du skriver, først så sier du at du kan ta på deg skylden - og deretter begynner du å rakke ned på hvordan jeg skriver/ordlegger meg. At du forsåvidt bestemmer deg for å trekke deg fra diskusjonen får stå på din kappe, uten å slenge ansvaret på andre. Jeg kan ta kritikk, men "jeg starter en diskusjon, for så å stikke - og det er din skyld"-innstilling gjør ikke akkurat positivt inntrykk på meg.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Hvis vi skal vinkle det litt annerledes når det gjelder mergen.

Vi vet alle at KA/NA sleit hardt. Stammen var en katastrofe, men mye av det ble rettet opp når vi dannet WIC. Likevel stod vi på bar bakke, og alliansen til 24/7 og AKDM var bunnsolid. Det var i hvertfall det alle trodde på den tida.
chaosisalex, moloersøt og meg satt dag ut og dag inn for å tenke ut scenarioer og strategier for å bli med videre.
BNP var ikke noen superstamme på det tidspunktet. Krigsmessig var det lite vi kommuniserte, men vi hadde hver vår front som vi måtte fokusere på.
En periode var det kun meg og chaosisalex i ledelsen. Vi diskuterte fremtiden flere timer om dagen. Vi måtte redde skinnet til noen av våres utsatte medlemmer, så vi organiserte deffaksjoner, offaksjoner, pushet på medlemmene hvor og hva de skulle adle.
Vi har faktisk jobbet veldig hardt med dette, og det har BNP også. Vi har kjempe oss veien fra gjørma helt siden oppstarten.
Noen spillere har hevet seg på lasset underveis, og noen har prøvd og fått avlsag.
Jeg godtar ikke gratispassasjerer i min stamme. For jeg vet hvor slitsomt det er å måtte dra lasset alene.

Så når både WIC og BNP har klart å blitt til storstammer, så begynner folk å søke seg til oss istedet for å kjempe videre. Er det virkelig slike medlemmer vi ønsker? Så fort man får motstand så prøver man å flykte. Noen har klart det, litt for mange i mine øyne.

Mange bare ventet på at det skulle bryte ut krig mellom WIC og BNP. Som de to største er det ofte uunngåelig. Da ville de resterende hive seg på lasset med å velge en side. Dermed høste godene av at vi har slitt ræva oss for å komme dit vi er i dag.
Hvorfor skal vi være interessert i påhengsmotorer som tror ting kommer gratis? DETTE GJELDER LANGT I FRA ALLE!!!
Vi ser frem til å krige mot dere, og vet at vi kommer til å møte motstand.

@ jazcan: Når det gjelder "oppegående" kommentaren til sondre er du nok litt nærtagende. Vi har riktig nok vært allierte i lang tid, men det er kun jeg og Håkon som kjenner til hele WIC sin historie. Og det er kun jeg som har sittet i ledelsen gjennom hele V11. Som det er kommentert tidligere har det skjedd mye på ig forum som aldri har sett dagens lys, både i og utenfor vårt fellesforum. Så det han trolig nok mente var at han ønsket noen som kunne redegjøre for WIC sin avgjørelse på en ordentlig og forståelig måte. Noe det er kun meg og/eller Håkon som kan. (ikke noe vondt ment om dere andre)

@ sondre: Nå tuller du fælt.
Du har vært en viktig brikke for oss som både KA/NA og WIC medlem. Og det skjedde mye innad i stammen mens du satt i ledelsen. Når du valgte å gå av var det trist for oss andre. Enda tristere ble det da du forlot skuta.
Men krigslysten har ikke dabbet ut, den har bare aldri vært fokusert mot BNP.
 

The Tooth Fairy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Du sier at kun du og Håkon kjenner til WIC sin historie, utdyp det??

Mange mener v11 er preget av at WIC ble stiftet, og mener de fikk en lett vei, du forklarer fint ståa her i KA/NA. og det med BB4H, føler du dere har vært heldige her? eller har dere faktisk vært så strategiske av dere? isåfall godt jobba!

WIC vs BNP hadde mange sett for seg, og at ingen valgte å gjøre motstand, ja da har de ikke fortjent annet enn å tape.
 
Sist redigert:

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Du sier at kun du og Håkon kjenner til WIC sin historie, utdyp det??

Mange mener v11 er preget av at WIC ble stiftet, og mener de fikk en lett vei, du forklarer fint ståa her i KA/NA. og det med BB4H, føler du dere har vært heldige her? eller har dere faktisk vært så strategiske av dere? isåfall godt jobba!

WIC vs BNP hadde mange sett for seg, og at ingen valgte å gjøre motstand, ja da har de ikke fortjent annet enn å tape.


Det er meg og Håkon som har sittet og styrt denne stammen, og når vi fikk inn Solaas og murmel i ledelsen ble vi evig takknemlige.
Men avgjørelsene har vært tatt mellom meg og Håkon og diskuteres både 3 og 4 ganger før vi bestemmer oss for noe. Solaas og murmel kom ikke inn i ledelsen før litt senere, så da er det åpenlyst at dem ikke kjenner til alt som har foregått bak kulissene siden oppstarten. (kanskje ikke alle som vet at de ikke har vært der siden start såklart)
Poenget er at når det gjelder hvorfor ting har blitt som det har blitt er det meg og Håkon som sitter med alle faktaene.

Heldige eller ikke heldige, vi har tenkt langsiktig og prøvd å forutse hva som kommer til å skje. KA/NA ble sakte men sikkert adlet vekk. BB4H stod sterkere siden de var mere samlet. Så vi måtte gjøre noe drastisk hvis vi skulle ha noe fremtid. Vi har selvfølgelig tatt feil mer enn vi har tatt rett, men vi har tenkt gjennom ethvert scenario vi har kunne kommet på, men rettet oss etter hva vi anså som det mest sannsylige. f.eks alliansen mellom 24/7 og AKDM var dårligere enn fhva vi trodde.
Men selv mener jeg vi har tatt strategiske valg, og vært heldige med at BNP er en slik stamme vi håpte den var.

Å fortjene å tape er vel å ta litt hardt i. Ledelsen er alfa omega og det tar tid å bygge opp en stamme. Man må begynne helt fra bunnen av og bruke tid på å få meg seg medlemmene. Det var lowenan fra v1 som lærte meg det under KA/NA tiden. Jeg har tatt de valga jeg har ansett som det beste for at medlemmene mine skal få en lengst mulig fremtid her på v11. Alt annet blir satt som andre prioritet.
 

The Tooth Fairy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
I tidligere innlegg nevnes også KA/NA, og at de var på vei ned og dårlig samhold osv. Hvorfor var det slik ? Ledelsen der bestod jo av kjempe profilerte og gode spillere etter det jeg vet, men de forsvant jo en etter en. Hva fikk deg til å holde igjen? Troen på at du kan enda vinne, eller at du er seig som bare juling? :cool:

Heldige eller ikke heldige, var ikke ment slik, ikke misforstå meg feil her. Var ikke vinklet slik. Både du og Håkon tror jeg er fantastiske ledere og det har dere forsåvidt vist dere frem til å være her i v11.

Du nevner også AKDM og 24/7, og alliansen der, hva mener tok dere feil med her? Selve alliansen? Samholdet mellom spillerne? samholdet i ledelsen deres?

Hva mener du gjorde at dere lykkes og ikke dem? Hva failet dem på mener du?
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Men jeg griner jo ikke over noe som helst, at dere på langt nær har avgjort V11 er jo alle enige om - situasjonen er jo på mange måter lik den situasjonen GNI sto ovenfor mot BNP på V4 (poengmessig underlegne). Hva gjelder første avsnitt så avviser jeg når folk mener det er et fasitsvar at det er feigt eller ikke, da det tolkes forskjellig fra begge sider. Mener du virkelig at dette er feil av meg?

ok skal svare for meg. ordlegging til begge er enkelt og greit fra synspunkt. Du fremmer den tiden da KA/NA eksisterte, men alt jeg har hørt som også jeg ser cleo nevner nedenfor er at stammene slet. Du nevner tidlig at BNP "gjemte" seg utenfor krigen eller kriget mot småstammer før jeg motsa det med kommentaren om V.K krigen. Ja ikke noe spesielt imponerende fiende det skal jeg innrømme, men dem var fremdeles over dobbelt så stor fra da vi starta. Vi lå uansett ikke nær andre stammer enn datidens S-A-T så var ikke så mange å krige med for BNP's del.


Hva gjelder at jeg skal bidra i krigen er jo et morsomt utsagn. Ved at jeg sier min mening her på off.forum så griner jeg, og du nevner da at jeg burde gjør noe direkte med det IG. Du velger ordet istedet, som betyr at du "vet" at jeg ikke har bidratt noe i krigen som har holdt på i hele 2-3 dager. Det sleivsparket tror jeg du skjønner selv er lite gjennomtenkt. For det første er det relativt lite man kan gjøre 2-3 dager på starten av en krig fra en liten konto (sammenlignet med de vi kjemper mot), og for det andre så regner jeg med at du ikke vet alt jeg har foretatt meg IG (eller for den saks skyld, om du vet noe i det hele tatt) - så lenge du ikke har mitt psw da.

Det med å kunne gjøre noe med krigen ingame fremover har ingenting med hva kontoen din har gjort til nå eller dine tidligere prestasjoner, men hva som kan komme. Jeg har ikke tatt bryet til å sjekke twstats etter deg engang. Så jeg tror du tolket den feil, var ikke ment som angrep på deg, men heller invitasjon for fremtiden fra deg og din stamme.

Jeg har vel heller ikke sagt at dere ikke er noe tess, jeg skrev at BNP er relativt historieløse på V11 sammenlignet med WIC - og at det da var et overraskende trekk å merge istedenfor å krige..

Vel dine tidligere uttalelser om at vi har gjemt oss i skyggen og angrepet kadavre eller kun småstammer pleier å være generelle utsagn gjennom tw om at en stamme rett og slett ikke er noe tess. Er omtrent det samme som å se kjapt på twstats mellom 2 spillere hvor en bare adler grått, så sier man ofte at spilleren er dårligere fordeom ingen har testet vedkommende.

At vi ikke har historie er vel at forumet på v11 har omtrent vært dødt etter tiden da WIC og BNP oppsto. At wic har historie foran sin oppstandelse kan ikke vi noe for. Jeg kan jo be henry001, dr.evil eller castortroy dra ramsa om hvordan spillere forlot 24/7 for å opprette BNP og hvordan vi etablerte et lite cluster for å ekspandere hurtig til å være 2. største stamme, men siden du da ikke var her (?gjetning?) på tidspunktet så er det vel derfor du ikke har noe historikk på oss.

Nå føler jeg kanskje at det blir litt motsetninger i hva du skriver, først så sier du at du kan ta på deg skylden - og deretter begynner du å rakke ned på hvordan jeg skriver/ordlegger meg. At du forsåvidt bestemmer deg for å trekke deg fra diskusjonen får stå på din kappe, uten å slenge ansvaret på andre. Jeg kan ta kritikk, men "jeg starter en diskusjon, for så å stikke - og det er din skyld"-innstilling gjør ikke akkurat positivt inntrykk på meg.

mnja var da ment at alle kan mistolkes som da er åpenbart at du mistolker meg og når jeg ikke engang forsøker å angripe deg, men at du har fått det inntrykket av meg kan jeg forstå og at du står ved det.

Ja jeg ønsker ikke å forsette en slik diskusjon da dette har til nå vært: du forteller om historikk før jeg starta hvorav egentlig BNP ble sagt om en bortgjemt stamme. KA/NA krigskonger som mista fokus og merget, som i tillegg du synes er trist siden verden blir avsluttet. Du har kommet tilbake nå og dermed ikke sett på utviklingen til BNP og dermed har dem ingen annerkjent historikk. uten å angripe noe av det du har sagt så er det hva jeg har forstått av dette.

Fra min side så besvarte jeg originalt en annen spiller hvor BNP tydeligvis kom frem som store stygge ulven siden vi er på forumet og derfor kunne ha gitt feedback på posten. Så besvarte jeg dine innlegg som ofte var relatert til du m/ tidligere stammer hadde større bragder og at jeg mistolket ting du skrev tok jeg på min kappe. Valgte også å forsøke å avslutte diskusjonen som kunne fint utviklet seg til krangel (etter tidligere erfaringer), men det ble jo også mistolket...
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
I tidligere innlegg nevnes også KA/NA, og at de var på vei ned og dårlig samhold osv. Hvorfor var det slik ? Ledelsen der bestod jo av kjempe profilerte og gode spillere etter det jeg vet, men de forsvant jo en etter en. Hva fikk deg til å holde igjen? Troen på at du kan enda vinne, eller at du er seig som bare juling? :cool:

Heldige eller ikke heldige, var ikke ment slik, ikke misforstå meg feil her. Var ikke vinklet slik. Både du og Håkon tror jeg er fantastiske ledere og det har dere forsåvidt vist dere frem til å være her i v11.

Du nevner også AKDM og 24/7, og alliansen der, hva mener tok dere feil med her? Selve alliansen? Samholdet mellom spillerne? samholdet i ledelsen deres?

Hva mener du gjorde at dere lykkes og ikke dem? Hva failet dem på mener du?

TW er et aktivitetsspill, og det kreves mye for å lykkes. Jeg spiller ikke så aktiv ig, for det meste av tiden jeg er online (som vel og merke er flere timer til daglig) bruker jeg til å skrive pm, organisere aksjoner, kartlegge fienden, følge opp at spillerne er aktive og slike ting. Konseptet med KA/NA var jo å lære opp nye spillere. Veldig fint konsept, men måten det ble gjort på funket det ikke. Hvorfor er delvis pga spredning og plassering på kartet, for mange medlemmer å følge opp, varierende grad hvor lærevillige noen var. Hvorfor jeg ble igjen og dem andre ikke er deres sak. For min del er jeg bare en sta jentunge som nekter å gi meg ;)
Det er ingen hemmlighet at jeg har villet slutte, og har virkelig rivd meg i håret over situasjoner som har dukket opp underveis. Men jeg er ikke kjent for å gi opp uten kamp, og om jeg ikke var like motivert til å fortsette gjorde jeg det på pur f.

Som kommentert tidligere så virket alliansen mellom 24/7 og AKDM bunnsolid. Men når det kom til stykke hvor 24/7 måtte velge om å hive seg i krigen mellom oss og AKDM så valgte dem å beholde våres IAP. Det var veldig overraskende på alle måter. Hvorfor dem ikke deltok på AKDM sin side er noe dem får svare på.

Hva som er årsaken at vi fikk det til og dem andre ikke vet jeg ikke. Men vi hadde tross alt BNP ved våres side (party)
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Det var da mye personlige greier som skulle bli tatt opp? Ta det opp privat, ikke på selve faktabørsen.. lol.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Fakta er at Dominator kontoen teppenuker vestfronten i senk :)

Det der holder ikke lenge, hadde jeg bare hatt nokk adels :p
 

DeletedUser

Guest

ok skal svare for meg. ordlegging til begge er enkelt og greit fra synspunkt. Du fremmer den tiden da KA/NA eksisterte, men alt jeg har hørt som også jeg ser cleo nevner nedenfor er at stammene slet. Du nevner tidlig at BNP "gjemte" seg utenfor krigen eller kriget mot småstammer før jeg motsa det med kommentaren om V.K krigen. Ja ikke noe spesielt imponerende fiende det skal jeg innrømme, men dem var fremdeles over dobbelt så stor fra da vi starta. Vi lå uansett ikke nær andre stammer enn datidens S-A-T så var ikke så mange å krige med for BNP's del.


KA/NA og BB4H er noen av stammen jeg har fremmet ja. Stammen slet ja, men kom seg gjennom en krig alle dømt oss nord og ned - cleo har nevnt mye av historien (hvis du er interessert i mer så vet jeg cleo har skrevet innlegg tidligere også). Og jeg har innrømmet at det har hevet min forståelse for BNPs historie, men jeg forstår du har slått på repeat-knappen her så jeg kan nevne det igjen: Krigen mot V.K. er godt gjort, men det forandrer ikke det at dere er underlegne jmf. WIC's historie.


Det med å kunne gjøre noe med krigen ingame fremover har ingenting med hva kontoen din har gjort til nå eller dine tidligere prestasjoner, men hva som kan komme. Jeg har ikke tatt bryet til å sjekke twstats etter deg engang. Så jeg tror du tolket den feil, var ikke ment som angrep på deg, men heller invitasjon for fremtiden fra deg og din stamme.


Jeg kan gjerne ta det på min kappe hvis det ikke var det du skulle frem til, men jeg mener fortsatt at jeg ikke klager på forum over noe som helst - dog jeg sier min mening om situasjonen som har oppstått og ventet på en god forklaring hvorfor mergen oppsto. I tillegg mener jeg at du velger litt feil ord hvis det ikke er et angrep, siden "istedet" brukes når det er to motstridende ting som beskrives. Ergo: jeg griner på forum, istedet for å aktivt krige. Men det legger jeg i glemmeboksen min.



Vel dine tidligere uttalelser om at vi har gjemt oss i skyggen og angrepet kadavre eller kun småstammer pleier å være generelle utsagn gjennom tw om at en stamme rett og slett ikke er noe tess. Er omtrent det samme som å se kjapt på twstats mellom 2 spillere hvor en bare adler grått, så sier man ofte at spilleren er dårligere fordeom ingen har testet vedkommende.

At vi ikke har historie er vel at forumet på v11 har omtrent vært dødt etter tiden da WIC og BNP oppsto. At wic har historie foran sin oppstandelse kan ikke vi noe for. Jeg kan jo be henry001, dr.evil eller castortroy dra ramsa om hvordan spillere forlot 24/7 for å opprette BNP og hvordan vi etablerte et lite cluster for å ekspandere hurtig til å være 2. største stamme, men siden du da ikke var her (?gjetning?) på tidspunktet så er det vel derfor du ikke har noe historikk på oss.


Hva du tenker er generelle utsagn og/eller hva du mener disse betyr har ikke så fryktelig mye med hva jeg mener. Som jeg har forklart flere ganger, og hentydet opp til flere ganger så søker jeg historien til stammen (har man fortjent en merge med en historierik stamme?). Du legger mye vekt og energi i det at jeg mener dere ikke er noe tess, og oppegående. Dette har jeg aldri skrevet, og det hadde vært fint om du hadde lest det jeg skriver som en helhetlig tekst istedenfor å klippe det til som du mener er riktig.

Jeg hadde gjerne lest hva Henry001, Dr.Evil og CT hadde skrevet, hvis de ønsker å komme med et innlegg like utfyllende som Cleo's. Det tror jeg øker forståelsen for andre personer når det kommer til hvorfor BNP foretok valget de gjorde, og historien deres. Det som småirriterer meg er at når jeg skriver dere er forholdsvis historieløse, så kommer du ikke med så fryktelig konkret (foruten V.K.-krigen) - og fortsetter å male på med det samme gamle. Har du ikke noe mer å tilføye så er det vel på tide å slutte å bringe det opp? Jeg regner tross alt med at du prøver å skifte min mening med denne diskuteringen.



mnja var da ment at alle kan mistolkes som da er åpenbart at du mistolker meg og når jeg ikke engang forsøker å angripe deg, men at du har fått det inntrykket av meg kan jeg forstå og at du står ved det.


Ja, jeg er enig i at alle kan mistolkes - men det er litt slitsomt å bli mistolket for hver eneste setning man skriver. Jeg har jo fått respons på det jeg skriver, og de som jeg har fått respons fra har skjønt teksten sånn meningen min har vært når jeg skrev den.



Ja jeg ønsker ikke å forsette en slik diskusjon da dette har til nå vært: du forteller om historikk før jeg starta hvorav egentlig BNP ble sagt om en bortgjemt stamme. KA/NA krigskonger som mista fokus og merget, som i tillegg du synes er trist siden verden blir avsluttet. Du har kommet tilbake nå og dermed ikke sett på utviklingen til BNP og dermed har dem ingen annerkjent historikk. uten å angripe noe av det du har sagt så er det hva jeg har forstått av dette.


Hvis du ikke ønsker å fortsette en diskusjon basert på historie som du ikke kjenner så anbefaler jeg deg å legge trykk på dette tidlig i diskusjonen, og heller fokusere diskuteringa på andre temaer. Istedet har du jo diskutert mot meg angående historien til BNP.
Igjen overdriver du, jeg har ikke nevnt KA/NA som noen krigskonger, og ja jeg mener det er trist V11 skal avsluttes så tidlig (som mange andre gjør). At jeg ikke har sett utviklingen til BNP er nok en påstand uten noe spesiell tyngde, og min mening om forholdsvis historieløse BNP er ikke basert på at jeg ikke har fulgt med som du hentyder. Det kan absolutt hende at det er mye historie bak kulissene som jeg ikke har fått med meg, men at dere ikke har vært med i mange og store kriger sammenlignet med WIC står jeg fortsatt ved.
Så hvis dette er det du har forstått av tekstene mine så hadde jeg satt pris på hvis du hadde lest de på nytt. Da vil jeg kanskje ikke fremstå så annerledes enn det jeg føler meg, utifra din forståelse.



Fra min side så besvarte jeg originalt en annen spiller hvor BNP tydeligvis kom frem som store stygge ulven siden vi er på forumet og derfor kunne ha gitt feedback på posten. Så besvarte jeg dine innlegg som ofte var relatert til du m/ tidligere stammer hadde større bragder og at jeg mistolket ting du skrev tok jeg på min kappe. Valgte også å forsøke å avslutte diskusjonen som kunne fint utviklet seg til krangel (etter tidligere erfaringer), men det ble jo også mistolket...


Meg m/ tidligere stammer? Nei du, jeg har (som flere ganger gjentatt) ikke fremstilt meg selv som noen hero her på V11. Jeg har fremstilt min tidligere stamme bl.a., men det er stor forskjell fra det du skriver (les: du m/ tidligere stammer). Hvor tok du misforståelser på din kappe? Forrige innlegget ditt så tok du jo imot kritikk, men deretter la du bort ansvaret ved å henvise til diskusjoner du har hatt på V2 (henvisningen din knytter seg mot at folk skriver tekster som skal misforstås, siden du tar opp eksemplet så regner jeg med du mener jeg gjør det også).
Måten du avslutter det forrige innlegget er jo uheldig, hvis du hadde vært litt mer ydmyk og mindre klandrende så hadde diskusjonen avsluttet der for min del - men jeg følte siste del av innlegget ditt var for aggressivt til å kunne brukes som avslutning.
 
Topp