Faktabørsen

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Er såpass artig at du reagerer sånn når dere gjorde akkurat det samme for en måneds tid tilbake (giggle)
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Jasså, så vi har det? Fortell fortell.. kan nemlig ikke huske at vi har tatt inn noen spillere på den måten der. Hvis du sikter til at vi tok inn Dilligas, så var det fordi den da også ble tatt ut av ODA og inn i OIM først. På akkurat samme måte som nå, noe ikke kontoeier hadde noe ønske om. Derfor tok vi ham inn igjen. At vi tok inn DoF-spillere kan helller ikke sammenlignes med dette. Hadde vært det samme dersom de kom fra OIM og over til oss, men så var det ikke. En viss forskjell på situasjonene. Prøv å sett begivenhetene i rett perspektiv før du kommer med dine uttalelser.
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Er såpass artig at du reagerer sånn når dere gjorde akkurat det samme for en måneds tid tilbake (giggle)

Nå må du roe deg ned her. Vet ikke hvilke erfaring du her, men dette tilfellet var noe annet. Alt er relativt (støttes)
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at jeg ønsker at OIM-ledelsen hadde spurt stammemedlemmer om meningen dems før de gjorde denne drastiske rekrutteringen.
 

DeletedUser

Guest
Jasså, så vi har det? Fortell fortell.. kan nemlig ikke huske at vi har tatt inn noen spillere på den måten der. Hvis du sikter til at vi tok inn Dilligas, så var det fordi den da også ble tatt ut av ODA og inn i OIM først. På akkurat samme måte som nå, noe ikke kontoeier hadde noe ønske om. Derfor tok vi ham inn igjen. At vi tok inn DoF-spillere kan helller ikke sammenlignes med dette. Hadde vært det samme dersom de kom fra OIM og over til oss, men så var det ikke. En viss forskjell på situasjonene. Prøv å sett begivenhetene i rett perspektiv før du kommer med dine uttalelser.

Hei, uten å prøve å rettferdiggjøre denne rekrutteringen som jeg for øvrig er uenig i, vet du hvor mange angrep OIM har mottatt fra Dilligas-kontoen etter at den gikk over? Eller hvor kontoen har støttetropper?

Hvis du ikke vet svaret på dette så anbefaler jeg deg å holde deg unna diskusjonen.
 

DeletedUser

Guest
Du sitter på litt for lite informasjon til at du kan uttale deg om saken virker det som.

Jeg har hatt kontakt med originale eier. Han har ikke gått med på dette.

Det tragiske er også at det vi gjorde med HB ikke kan sammenlignes engang. Utrolig at det må mates inn med teskje.

HB var:
- Uten stamme
- Pushkonto (som nå bryter regler)
- Under innadling
- Uten eier

Hva vi gjorde:
- Snipet ca. 5 tog.

Dilligas situasjonen:
- Aktivitet uten samtykke av original kontoeier
- Sabotasje
- Overgang til fiendestammen
- Sendes angrep og adels
- Mistanke om spionasje


Så si meg, ser du noen forskjell?
 

DeletedUser

Guest
Jeg har hatt kontakt med originale eier. Han har ikke gått med på dette.

Det tragiske er også at det vi gjorde med HB ikke kan sammenlignes engang. Utrolig at det må mates inn med teskje.

HB var:
- Uten stamme
- Pushkonto (som nå bryter regler)
- Under innadling
- Uten eier

Hva vi gjorde:
- Snipet ca. 5 tog.

Dilligas situasjonen:
- Aktivitet uten samtykke av original kontoeier
- Sabotasje
- Overgang til fiendestammen
- Sendes angrep og adels
- Mistanke om spionasje


Så si meg, ser du noen forskjell?

Da man trodde at MD sine briller ikke kunne bli tykkere...
Deres KV brøyt reglene da han var kv på HB. Martin(kontoeier) ønsket ikke at dere skulle snipe tog fra OIM - dere gikk i mot kontoeier sine ønsker. I tillegg fikk dere informasjon om hvor alt av tropper var+++. Det har heller ikke vært en push-konto.
 

DeletedUser

Guest
Da man trodde at MD sine briller ikke kunne bli tykkere...
Deres KV brøyt reglene da han var kv på HB. Martin(kontoeier) ønsket ikke at dere skulle snipe tog fra OIM - dere gikk i mot kontoeier sine ønsker. I tillegg fikk dere informasjon om hvor alt av tropper var+++. Det har heller ikke vært en push-konto.

Spiller Martin lenger? Hvem var det som satte opp kv? Jo, dere hadde hatt kv i flere dager. Vi fikk heller ikke info om tropper. Jeg visste allerede hvor alt var. Om du ønsker, kan jeg vise til flere tusen rapporter.

Push konto jo, fordi det nå adles byer i kontinentet der det ble innadlet byer. Eneste som ble gjort var å snipe et par tog. Ingen angrep ble sendt. Ingen stacks rørt.

Det dere nå har gjort, er på en helt annen skala og det vet jeg du vet godt. Hvis ikke lyver du til deg selv.
 

DeletedUser

Guest
Spiller Martin lenger? Hvem var det som satte opp kv? Jo, dere hadde hatt kv i flere dager. Vi fikk heller ikke info om tropper. Jeg visste allerede hvor alt var. Om du ønsker, kan jeg vise til flere tusen rapporter.

Push konto jo, fordi det nå adles byer i kontinentet der det ble innadlet byer. Eneste som ble gjort var å snipe et par tog. Ingen angrep ble sendt. Ingen stacks rørt.

Det dere nå har gjort, er på en helt annen skala og det vet jeg du vet godt. Hvis ikke lyver du til deg selv.

Martin satte opp KV fordi han ønsket en pause fra TW. Så lenge ingen nye eiere er satt inn er den Martin sin eiendom, uansett om den var i OIM eller utenfor. Med tanke på at han håper på å returnere til OIM senere så er det vel ganske klart at det er mot kontoeiers ønsker når kontoen hjelpet fiendestammen - den ser vel du selv også?

Push-konto nei. Adler OIM fremdeles fra kontoen?
 

DeletedUser

Guest
Martin satte opp KV fordi han ønsket en pause fra TW. Så lenge ingen nye eiere er satt inn er den Martin sin eiendom, uansett om den var i OIM eller utenfor. Med tanke på at han håper på å returnere til OIM senere så er det vel ganske klart at det er mot kontoeiers ønsker når kontoen hjelpet fiendestammen - den ser vel du selv også?

Push-konto nei. Adler OIM fremdeles fra kontoen?

Det du snakker om her er gråsonen av selve gråsonen.

Alt jeg hører er "kanskje ditt og kanskje datt". Gjør det veldig enkelt å si at "Kanskje jeg skal tilbake, så bare roter kontovakt, adle byer og rekrutter tropper". Vi vet og har fortsatt ikke hørt noe fra eieren på en stund. Rekruttering av tropper er da heller ikke lov, noe jeg vet har blitt gjort. Adling av byer utsatte byer forstår jeg. Men når dere presterer å adle byer inne i clusterne våre i etterkant, så faller det vekk.

Det du i teorien snakker om her, er at Martin kan hevde at han skal tilbake senere. Dere adler byer med kontoen. Så slutter dere å adle og innadler plutselig de utsatte byene igjen med tanke om å adle i safe. Plutselig bestemmer "Martin" seg for at han kanskje skal starte igjen allikevel og så adler dere nye utsatte byer.

At dette foregår med en konto som teknisk sett ikke er i OIM, blir da sett på som en push konto i mine øyne. Du må da selv innrømme at det er veldig sketchy. Merkelig at dere prøver å ro vekk fra dette når dere har satt opp et solid anker.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Martin satte opp KV fordi han ønsket en pause fra TW. Så lenge ingen nye eiere er satt inn er den Martin sin eiendom, uansett om den var i OIM eller utenfor. Med tanke på at han håper på å returnere til OIM senere så er det vel ganske klart at det er mot kontoeiers ønsker når kontoen hjelpet fiendestammen - den ser vel du selv også?

Push-konto nei. Adler OIM fremdeles fra kontoen?

Ble teamet informert om innadlingen, da, i den perioden dere startet? Man kan jo lese ut i fra TW-stats at det ble foretatt gråbyadlinger. Uansett - så kan sniping av tog fra OIM forsvares. Hvem hadde ikke gjort sitt for og redde en konto i nød (nerd).

Dersom en spiller ikke har kommet tilbake 7 dager etter at vedkommende annonserte sin tilbakekomst kan kontoen bli innadlet. Vær sikker på at det finnes bevis på dette. Kontovokter må i det tilfelle sende en ticket til support å gi beskjed om at innadlingen starter, og hvor vi kan finne bevis på når spilleren skulle komme tilbake.

Det ble adlet grått i en periode etter ODA/OIM adlet av kontoen. Om kontoen var meldt inn for innadling, så er det i strid med regelemanget, med mindre vedkommende ga bort frontbyene sine, noe jeg anser som svært usannsynlig da det var ganske mange byer som ble adlet bort.

For å være ærlig - hvem er det som setter opp fienden som KV når man har front/er til innadling, eller på "ferietur"? Om det var i strid med kontoeieren sine ønsker, kunne ikke han brutt KV? For - jeg antar at han bemerket seg hva som hendte siden dere nevner hans meninger rundt det mens det pågikk? Og komme i etterkant med "jeg ønska" funker dessverre dårlig, retningslinjer må bli lagt på forhand, noe man skal gi beskjed om til teamet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke helt sikker på når jeg faktisk fant ut at jeg ikke ville komme tilbake til TW på en stund. Men som MD sier, begynte dere jo å innadle meg og da kan jeg skjønne hvorfor ODA tror kontoen er uten eier, noe den uansett var i hvert fall i en uke før Benja tok over.

Dette rettferdiggjør dog ikke det at ODA tok kontovakten og begynte med sniping av OIM sine tog... Heldigvis spilte Henrik mindre skittent og overførte KV'en når jeg ikke hadde mulighet til dette. Jeg hadde glemt passordet til kontoen og var på klassetur.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Ticket ble sendt da jeg kom inn, jeg viste ikke alt som hadde skjedd på kontoen og sa det jeg viste.

Responsen er at jeg måtte vente 2 døgn med å adle, og ellers kunne spille og adle fritt etter denne perioden, så det har ikke skjedd noe ulovlig på kontoen. Morro alikevell å se hvordan OIM måtte bryte regler for å ta ut kontoen i første omgang ved at kv klart saboterte kontoen imot kontoeiers ønske. Noe som er et klart regelbrudd.

Også morro å se hvordan det måtte 3 spillere på tilsammen 21 mill til for å knuse kontoen(440k) på ny, ikke det at jeg hadde sjanse mot disse tre i det hele tatt, men greide meg fint så lenge det bare var 2 som angrep den. Mens dere koser dere med å katte ned byene som er igjen så koser jeg meg med at dere måtte bruke mye off som ellers ville blitt brukt imot OIM :D
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Ticket ble sendt da jeg kom inn, jeg viste ikke alt som hadde skjedd på kontoen og sa det jeg viste.

Responsen er at jeg måtte vente 2 døgn med å adle, og ellers kunne spille og adle fritt etter denne perioden, så det har ikke skjedd noe ulovlig på kontoen. Morro alikevell å se hvordan OIM måtte bryte regler for å ta ut kontoen i første omgang ved at kv klart saboterte kontoen imot kontoeiers ønske. Noe som er et klart regelbrudd.

Også morro å se hvordan det måtte 3 spillere på tilsammen 21 mill til for å knuse kontoen(440k) på ny, ikke det at jeg hadde sjanse mot disse tre i det hele tatt, men greide meg fint så lenge det bare var 2 som angrep den. Mens dere koser dere med å katte ned byene som er igjen så koser jeg meg med at dere måtte bruke mye off som ellers ville blitt brukt imot OIM :D

benja, the man, the legend.
 

DeletedUser

Guest
Aha, hvem på TAL var det da som satt på kontoen og ødela uten å overføre tilbake til noen i OIM?

Jeg satt på den, men ødela ikke. Twteamet fant ikke noe ulovelig. Snipet noe tog, så satt jeg den over.
 
Topp