Faktabørsen

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
11 k oda og 7 k odd var det på det tidspunktet, og det er mer enn nok til å hemme utviklingen betraktelig hvis det kommer til "riktig" tid. 11k oda kom kun fra forsvarsangrep. At du drar konklusjoner og påstår at kontoen er inaktiv, og kommer med ytterligere frekkheter på bakgrunn av din antakelse, betyr bare at du har misforstått. Kanskje på tide å være ydmyk og beklage?

At jeg klager på din taktikk er ikke et feilgrep. At du konkluderer med at gråby-adling er en suksess så tidlig i spillet vil jeg påstå er et feilgrep.

Hvis du vil svare på denne, så kan du sende PM (carno), så slipper vi å spamme forumet med dette.

yo pls, sa du nettop indirekte at carno/polar bear sug ? sa du nettop at du va en av 4 som kom på den "beste" taktikken med å adle barb byer? håpe du kødde as. cause dat shitt is bs
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Gleder meg til Themis får front. Forutser at det enten blir slakt og stille, eller så blir det klaging på at resten av stammen forsvarte seg for dårlig og har gitt motstanderen for stort forsprang.
 

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Det er visse ting jeg ikke forstår med dette samfunnet som eksisterer på dette spillet, spillrelaterte ting skal gjerne bli tatt på PM, mens forumet kun skal ta for seg masse off topic stuff som hvem som har den beste signaturen eller ikke. Well, I take my stuff public.

11 k oda og 7 k odd var det på det tidspunktet, og det er mer enn nok til å hemme utviklingen betraktelig hvis det kommer til "riktig" tid. 11k oda kom kun fra forsvarsangrep. At du drar konklusjoner og påstår at kontoen er inaktiv, og kommer med ytterligere frekkheter på bakgrunn av din antakelse, betyr bare at du har misforstått. Kanskje på tide å være ydmyk og beklage?

11k ODA er relativt lite, fra mine angrep har jeg alt fått 140k, og vi har spilt like mye. Jeg sliter ikke med min utvikling for å si det sånn. Med nok tropper blir tapene små, den innebygde simulatoren er et godt virkemiddel for å lære seg når en bør angripe eller ikke. Med mindre man blir adlet så kan man likegodt få skaffet seg støtte gjennom nattbonusen tenker jeg, it's pretty simple?

Kontoen er innaktiv, 3k point etter over 1 måned. Give me a break. At du nekter allierte å adle byer nærme deg pga det, det sier mye om din lagsstil. I tillegg når du bruker 14 dager selv på å klare det...

At jeg klager på din taktikk er ikke et feilgrep. At du konkluderer med at gråby-adling er en suksess så tidlig i spillet vil jeg påstå er et feilgrep.

Til dette sier jeg bare: rank 5 > rank 58
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Gitt at v24 er din første verden, har du nok ikke opplevd å miste mesteparten av dine tropper når du prøver å adle/backtime en annen spiller. Når dette skjer, og særlig hvis det blir stacket, blir du satt en god del tilbake og må ta igjen de andre som har vært smartere/heldigere. Det skal også sies at ODA er uheldig i oppstarten. Du vinner ikke en verden med ODA, ei heller gråbyer.

Rank 5 nå ≠ rank 5 etter at lyset har tilbakelagt ett lysår.
 

DeletedUser

Guest
Gitt at v24 er din første verden, har du nok ikke opplevd å miste mesteparten av dine tropper når du prøver å adle/backtime en annen spiller. Når dette skjer, og særlig hvis det blir stacket, blir du satt en god del tilbake og må ta igjen de andre som har vært smartere/heldigere. Det skal også sies at ODA er uheldig i oppstarten. Du vinner ikke en verden med ODA, ei heller gråbyer.

Rank 5 nå ≠ rank 5 etter at lyset har tilbakelagt ett lysår.

Kloke ord, fra en klok habbomann.
 

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Gitt at v24 er din første verden, har du nok ikke opplevd å miste mesteparten av dine tropper når du prøver å adle/backtime en annen spiller. Når dette skjer, og særlig hvis det blir stacket, blir du satt en god del tilbake og må ta igjen de andre som har vært smartere/heldigere. Det skal også sies at ODA er uheldig i oppstarten. Du vinner ikke en verden med ODA, ei heller gråbyer.

Rank 5 nå ≠ rank 5 etter at lyset har tilbakelagt ett lysår.

Da har du vel gjort et taktisk feilgrep vil jeg påstå?
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
sånt kan skje den beste, du vet aldri når fienden får inn stacks. og når man bare har en 3k-by, vil det ta en god stund å få opp troppetallet igjen.
 

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Basert på antall drepte enheter er jeg i sterk tvil om at han møtte noen stacks da den er lav og det samme gjelder for fienden.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
hehe, har du tenkt over at ikke alle har like mye tropper, noen liker å bygge byer i stedet? kan være han mistet det lille han hadde :p
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Da har du vel gjort et taktisk feilgrep vil jeg påstå?

Sa mannen som adlet gråbyer.

Basert på antall drepte enheter er jeg i sterk tvil om at han møtte noen stacks da den er lav og det samme gjelder for fienden.

Hvorfor skal ODAen være høy om han møtte en stack? Om du tar for deg noe av det PolarBear sa, så hadde du lest at han fikk ODAen fra å ha forsvart seg med angrep. Om det da er fremtvunget av fienden kan de ha koordinert tropper til byen lenge før angrepet ble sendt, f.eks.
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg er overrasket over hvor mange av dere som virker å mene en spiller med 17k poeng har gjort det bedre så langt enn en spiller med 120k poeng.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er overrasket over hvor mange av dere som virker å mene en spiller med 17k poeng har gjort det bedre så langt enn en spiller med 120k poeng.

Det er vel ingen som direkte sier at en spiller med 17k poeng har gjort det bedre så langt enn en spiller med 120k poeng.

Tror det folk prøver å si er at du må se ting i perspektiv, at en spiller har mye poeng vil ikke direkte si at det er en god spiller.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
11k ODA er relativt lite, fra mine angrep har jeg alt fått 140k, og vi har spilt like mye. Jeg sliter ikke med min utvikling for å si det sånn. Med nok tropper blir tapene små, den innebygde simulatoren er et godt virkemiddel for å lære seg når en bør angripe eller ikke. Med mindre man blir adlet så kan man likegodt få skaffet seg støtte gjennom nattbonusen tenker jeg, it's pretty simple?

Kontoen er innaktiv, 3k point etter over 1 måned. Give me a break. At du nekter allierte å adle byer nærme deg pga det, det sier mye om din lagsstil. I tillegg når du bruker 14 dager selv på å klare det...



Til dette sier jeg bare: rank 5 > rank 58

Det virker ikke som du forstår hva jeg skriver. Du vet at det er stor forskjell mellom 11k ODa for en spiller med en by under 3k poeng, og for en mye større spiller, poengmessig? Et tap på et gitt antall enheter er mye værre for en liten spiller, enn for en stor spiller. Det er vel enkel logikk?

Du snakker om at det skal være så enkelt å skaffe seg støtte i nattbonusen, og å ikke angripe om man ikke har nok tropper. Da jeg mistet alle mine tropper i et backtime-angrep (fra meg) hadde jeg 40 i lojalitet, og jeg drepte 95% av alt offet + adelsmannen til spilleren som forsøkte å adle meg. Jeg hadde ikke akkurat noe valg! Dessuten ønsket jeg ikke å bli medlem i stamme når jeg var under konstant angrep. Jeg kom ikke inn i stammen etter størstedelen av motstanden var ferdig.



Du klager på min lagstil? Du ønsket å adle en by som var helt inntil meg, når du i tillegg ikke hadde mulighet til å sende adels så langt! Dessuten kan du faktisk ikke klage på min lagstil når du nesten bare vokser på gråbyer, som er en ressurs for andre spillere som farmer. Kaller du det lagstil, når du kunne adlet spillerbyer istedet?


Nå har jeg forklart deg mange ganger hvorfor jeg ikke vokste så raskt som jeg pleier, og jeg har forklart deg flere ganger hvorfor det kan se ut til at jeg har vært inaktiv. Hva mer forventer du før du skjønner at dine frekke kommentarer bør unnskyldes? Du skrev på forumet at stammene hadde klart seg bedre (!) uten meg enn med meg på bakgrunn av min inaktivitet! Så hvis du hadde hatt en stamme, så hadde de som ble angrepet blitt kicket fordi de ikke får utviklet seg og adlet gråbyer? Flere av medlemmene i stammen du er med i har unnskyldt til meg for deg. Og flere andre har reagert på din oppførsel. Det er bare du som ikke forstår at du ikke burde oppføre deg slikt.






Jeg er overrasket over hvor mange av dere som virker å mene en spiller med 17k poeng har gjort det bedre så langt enn en spiller med 120k poeng.

Det er ikke det som er saken. Det jeg reagerer på er at hun kaller meg inaktiv, og påstår at stammen hadde klart seg bedre uten, enn med meg. Hun skal få lov til å si det, selvsagt, men jeg må få reagere på frekkheten.
 

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Det virker ikke som du forstår hva jeg skriver. Du vet at det er stor forskjell mellom 11k ODa for en spiller med en by under 3k poeng, og for en mye større spiller, poengmessig? Et tap på et gitt antall enheter er mye værre for en liten spiller, enn for en stor spiller. Det er vel enkel logikk?

Jo, men 11k ODA er ikke spesielt mye uavhengig av det.

Du snakker om at det skal være så enkelt å skaffe seg støtte i nattbonusen, og å ikke angripe om man ikke har nok tropper. Da jeg mistet alle mine tropper i et backtime-angrep (fra meg) hadde jeg 40 i lojalitet, og jeg drepte 95% av alt offet + adelsmannen til spilleren som forsøkte å adle meg. Jeg hadde ikke akkurat noe valg! Dessuten ønsket jeg ikke å bli medlem i stamme når jeg var under konstant angrep. Jeg kom ikke inn i stammen etter størstedelen av motstanden var ferdig.

Hvis du ikke engang klarte å ta ut offet hans med ditt off så har du vel veldig lite tropper? I følge simulatoren kreves det ikke akkurat mye off. tropper for å ta ut off. tropper i forsvar.

Du klager på min lagstil? Du ønsket å adle en by som var helt inntil meg, når du i tillegg ikke hadde mulighet til å sende adels så langt! Dessuten kan du faktisk ikke klage på min lagstil når du nesten bare vokser på gråbyer, som er en ressurs for andre spillere som farmer. Kaller du det lagstil, når du kunne adlet spillerbyer istedet?

- En adelsmann kan gå 5 timer og 10 minutter, dette fant jeg ut nettopp fordi jeg skulle adle en by lengre unna enn dette, den aktuelle byen er 4 timer og 37 minutter unna. Dette ville ikke vært noe problem, og byen kunne derfor vært i vår besittelse 14 dager tidligere enn den ble.
- Jeg adler barbarbyer og bonusbyer. Det skal jeg ikke legge skjul på, men med de byene i min besittelse har jeg mulighet til å produsere defensive enheter som de i fronten er svært takknemlige for. Jeg tror de verdsetter det mer enn noen byer de kan plyndre flere timer vekk fra sine byer. Det ville i alle fall jeg gjort. Spillerbyer anser jeg som vanskelige å adle, ikke fordi jeg ikke nødvendigvis ikke klarer å adle de, men fordi jeg har erfaring med at det er vanskelig å få aksept for å ta de byene jeg peker meg ut.

carno jan. 03, 12:50
Hei, og godt nytt år :)

Jeg ser at du har claimet [coord]520|524[/coord]. Kan jeg spørre hva du tenker angående denne byen og claimen? Det ser for meg ut til at du ikke rekker frem med adelsmann, og den er ganske nærme her.

Mvh Vegard

Themis jan. 03, 12:56
Rekker frem med adels så ingen problem :)

carno jan. 03, 13:05
Er det noen mulighet for at du kan adle en annen by? Jeg/vi har litt begrensede muligheter her, og den er veldig nærme.

Themis jan. 03, 13:39
Dere er jo ganske langt unna akademi, og det er vel heller ikke sikkert at dere klarer å adle den

carno jan. 03, 13:44
Det blir ikke noe problem. Akademi kommer om ikke veldig lenge, og vi får helt sikkert nukehjelp av de rundt oss :)

Themis jan. 03, 13:46
okay, men jeg prøver meg på byen jeg.

carno jan. 03, 13:47
Jeg spør pent om du kan la være. Byen er helt inntil meg, og jeg ønsker ikke at du adler den. Det er for tett mot meg. Du er langt unna, og er ikke avhengig av akkurat denne byen.

Themis jan. 03, 13:48
Ja, og jeg sier pent at jeg fortsatt vil prøve meg på den.

carno jan. 03, 13:50
Vi er allierte, og byen er for nærme. Jeg tillater deg ikke å ta den. I en allianse spør man før man hopper langt og tar byer inntil andre.

Nå har jeg forklart deg mange ganger hvorfor jeg ikke vokste så raskt som jeg pleier, og jeg har forklart deg flere ganger hvorfor det kan se ut til at jeg har vært inaktiv. Hva mer forventer du før du skjønner at dine frekke kommentarer bør unnskyldes? Du skrev på forumet at stammene hadde klart seg bedre (!) uten meg enn med meg på bakgrunn av min inaktivitet! Så hvis du hadde hatt en stamme, så hadde de som ble angrepet blitt kicket fordi de ikke får utviklet seg og adlet gråbyer? Flere av medlemmene i stammen du er med i har unnskyldt til meg for deg. Og flere andre har reagert på din oppførsel. Det er bare du som ikke forstår at du ikke burde oppføre deg slikt.

- Du har forklart at du hadde lite tropper, og du kan ikke skylde på fokus på bygninger med de 3.000 poengene du hadde, altså har du vært innaktiv hele veien.
- Det er ikke en frekk kommentar å si at du er innaktiv når jeg begrunner den på den måten jeg gjør. Det er vel ingen som er i tvil om at du har vært relativt innaktiv her på v24.
- Om du ikke hadde vært i stammen hadde stammen nå hatt 1 full def. by som kunne vært sendt til fronten som støtte, de aktive spillerne i stammen kunne hatt flere byer å adle og aktive spillere vil også få mer ut av byene enn innaktive, så ja, jeg vil påstå at stammen hadde klart seg bedre uten deg enn med deg.
- Angrep medfører at støtte bør sendes, noe jeg også har kommentert gjennom at støtte burde bli sendt mens nattbonus eksisterte.
- At folk i stammen min er uenige med meg får så være, men det betyr ikke at de har korrekt.
- Å være ærlig, og å gjøre en innsats for at stammen skal gjøre det best mulig ser jeg på som en positiv egenskap, selv om harde fakta må legges på bordet.
 
Sist redigert:
Topp