Diskusjon Flagg/pkfunksjoner

DeletedUser

Guest
Dere vil se at innstillingene er ganske basic uten noe hopp og sprett. Dette kommer av at dersom vi skal kjøre i gang masse reklamer rundt omkring, er det greit at vi har en verden som ikke gjør at eventuelle nye spillere velger å slutte med en gang. Så får vi heller ta det igjen ved en senere anledning!=)

Her skyter dere jo egentlig dere selv i foten så til de grader. Nå kommer det jo folk fra v12 med enorme fordeler p.g.a flagg, 18% økt ressussproduksjon og 10% angrepsstyrke. Skal man matche dette må man faktisk kjøpe flagg, og nye spillere som starter på hp kommer aldri i livet til å kjøpe flagg, ergo blir de eid, ergo får vi ingen nye spillere.

så har vi pk funksjoner..Har forstått det slik at det ikke er noe dere kan gjøre noe med, men ærlig talt. Dere får aldri lokket nye spillere hit med de funksjonene, tvert imot mister dere flere. Det er jo en kjempe dårlig invistering på lang sikt, når dere til slutt kommer til å ende opp uten spillere. (Med mindre det blir noe av med den scandivia greia)

Vet ikke helt om dette er noe konkret forslag til noe som helst, men syntes det er verdt å tenke litt på, for jeg vil ikke si det er de beste innstillingene å få nye spillere på, og det trenger vi desperat.


-Sunny
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
flagg er vell den mest balanserte premiumfunksjonen vi har etter PK/FA/KA. Eventuelt så er den dårligere enn FA og KA. Flagg du bruker på andre servere kan du ikke bruke samtidig på en annen verden (hvis jeg har forstått det rett). Det tar 24 timer fra du velger et flagg til du kan velge et nytt flagg i byen. Statsene flaggene gir er ikke spesielt høye. Hvis jeg husker rett så har kamp-flagg som forsvar%, angreps%, gårdplass og lykke-manipulasjon lavere bonus enn selve lykken du kan ha i angrepet. Man får også flagg uten å betale PP, og disse mister man heller ikke etter en server er over. F.eks hvis man har spilt 1 server før, så skal man klare seg fint uten å kjøpe nye flagg en stund på en ny server. Om du spiller på en tredje server, så vil dette være et enda mindre problem. Flagg er vell den eneste premiumfunksjonen du kan invistere langsiktig i.
 

DeletedUser

Guest
Jaja, jeg vet da hva flagg funksjonen er. Det stemmer at man får flagg uten å måtte betale pk, men det blir da litt skeiv fordeling om nye spillere skal bruke 4% ressussproduksjon, mens spillere fra v12 og slikt kan bruke 18%. Det er en ganske stor forskjell. Poenget mitt var i hvertfall at om man skal lokke til seg nye spillere med ny verden, er det ikke det smarteste man kan gjøre å la folk som har spilt på tidligere verdner få en fordel.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror tanken er at spillere som har spilt før skal ha en liten fordel (som nye spillere også kan oppnå). Veldig likt "level-up" systemer som er brukt i mange andre spill (av alle slag, til og med RTS). Det var nok et forslag en gang i tiden at spillere kunne ha en ting/verdi på kontoen de kunne bruke over flere verdener, samtidig som de ikke mister denne tingen/verdien når en verden ble over. Man kan også se på det som urettferdig om man f.eks ikke kunne kjøpe til seg disse flaggene som andre spillere har opparbeidet seg over flere år med TW-spilling (f.eks ved å ta over kontoer med mye flagg). Den eneste ulempen jeg ser (og som blir ganske vanskelig å unngå), er kjøp og salg av vinner-kontoer med mye flagg. Det er kanskje en del som er interesert i å spytte inn 100kr-1000kr i en konto som har flagg til en verdi av 3000kr ;)
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Jeg tror tanken er at spillere som har spilt før skal ha en liten fordel (som nye spillere også kan oppnå). Veldig likt "level-up" systemer som er brukt i mange andre spill (av alle slag, til og med RTS). Det var nok et forslag en gang i tiden at spillere kunne ha en ting/verdi på kontoen de kunne bruke over flere verdener, samtidig som de ikke mister denne tingen/verdien når en verden ble over. Man kan også se på det som urettferdig om man f.eks ikke kunne kjøpe til seg disse flaggene som andre spillere har opparbeidet seg over flere år med TW-spilling (f.eks ved å ta over kontoer med mye flagg). Den eneste ulempen jeg ser (og som blir ganske vanskelig å unngå), er kjøp og salg av vinner-kontoer med mye flagg. Det er kanskje en del som er interesert i å spytte inn 100kr-1000kr i en konto som har flagg til en verdi av 3000kr ;)


Det vil vel også vere en form for å hindre bruken av fakenicks i tillegg? ;)
 

DeletedUser

Guest
Nå tror jeg du misforstår chris :p Jeg er enig i det meste av det du sier, og tar på ingen måter å kritiserer flagg som en funksjon i seg selv. Jeg har jo selvfølgelig glemt å nevne at det er v14 jeg tenker på her, noe som selvfølgelig kan være grunnen til at du misforstår også. Men, skal det være meninga at vi skal rekrutere nye spillere på denne verdnen så ville jo helt klart de idielle innstillingene vært omtrent slik de er nå, sånn om jeg ser bort i fra pk. Av pk funksjoner burde det kun vært pk/fa/ka, ikke noe flagg og ikke noen andre pk funksjoner. Da vil jeg si at alle har ett ganske fear grunnlag til å bli like store, nye spillere vil nok like seg mye mer. ^^
 

DeletedUser

Guest
For the record kom jeg og chris til en konklusjon på skype "Tommel opp for flaggverdner, men ikke på denne verdnen og maks 1 verden med flagg om gangen" Der har vi jo faktisk ett forslag også, maks 1 verden med flagg om gangen.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
For the record kom jeg og chris til en konklusjon på skype "Tommel opp for flaggverdner, men ikke på denne verdnen og maks 1 verden med flagg om gangen" Der har vi jo faktisk ett forslag også, maks 1 verden med flagg om gangen.

Hva vil det utrette å kun ha en flaggverden om gangen? Slik jeg ser det frigjør det bare langt flere flagg på den ene verdenen du spiller på.
Og det blir jo mer urettferdig, eller?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Hva vil det utrette å kun ha en flaggverden om gangen? Slik jeg ser det frigjør det bare langt flere flagg på den ene verdenen du spiller på.
Og det blir jo mer urettferdig, eller?

Ehh?? Kunne du forklart denne skikkelig? Utrolig vanskelig å forstå svaret dit her?
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Ehh?? Kunne du forklart denne skikkelig? Utrolig vanskelig å forstå svaret dit her?

Om man bare har en verden åpen, kan en spiller med mange flagg konsentrere alle flaggene sine der. Om det hadde vert to verdener åpne samtidig, og den spilleren spiller på begge, må han fordele flagg på begge verdenene, og tilgangen på flagg er ikke like stor per verden.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Om man bare har en verden åpen, kan en spiller med mange flagg konsentrere alle flaggene sine der. Om det hadde vert to verdener åpne samtidig, og den spilleren spiller på begge, må han fordele flagg på begge verdenene, og tilgangen på flagg er ikke like stor per verden.

Jeg vet dette, men hva har det med rekruttering av nye spillere å gjøre? Flagg er og blir en stor fordel for aktive spillere og gjør terskelen for nye spillere enda vanskeligere enn den er uten flagg. noe av hele poenget til trådstarter her, så hva er poenget dit og @Torq? Jeg forstår det ikke.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Jeg forstår det med at flagg ikke burde finnes her, men for å tenke på en annen måte: Hvordan kan flere få flagg, og fordelen blir mindre? Jo, ved å ha flere flaggverdener åpne, så resten også får tjent opp flagg. Det er oå flagg aktivert på casual, så det er en fin måte å tjene opp flagg på, det også :) At du kan kjøpe flagg for pp, ødelegger dog det jeg mener er vitsen med flagg (tjene "erfaring"/bonus etterhvert som du oppnår ulike ting). Med ulike ting mener jeg oppdragene, produsere adels, eller å bekjempe motstandere ;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg vet dette, men hva har det med rekruttering av nye spillere å gjøre? Flagg er og blir en stor fordel for aktive spillere og gjør terskelen for nye spillere enda vanskeligere enn den er uten flagg. noe av hele poenget til trådstarter her, så hva er poenget dit og @Torq? Jeg forstår det ikke.

Poenget mitt var at jeg kom til den motsatte konklusjonen av det de to hadde diskutert på Skype.
Færre flaggverdener betyr at man kan konsentrere flaggene sine på ett sted. Man får ikke bruke flaggene dobbelt opp uansett, de kan kun brukes i en landsby av gangen, uavhengig av verden.

Så om jeg spiller på både v12 og v14, vil det gå mer utover fordelen min med flagg, dersom jeg er nødt til å fordele flaggene utover disse to verdnene, i stedet for å kun fokusere på en av dem.

Det var poenget mitt.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Poenget mitt var at jeg kom til den motsatte konklusjonen av det de to hadde diskutert på Skype.
Færre flaggverdener betyr at man kan konsentrere flaggene sine på ett sted. Man får ikke bruke flaggene dobbelt opp uansett, de kan kun brukes i en landsby av gangen, uavhengig av verden.

Så om jeg spiller på både v12 og v14, vil det gå mer utover fordelen min med flagg, dersom jeg er nødt til å fordele flaggene utover disse to verdnene, i stedet for å kun fokusere på en av dem.

Det var poenget mitt.

har forstått det, men trådstarter spør jo hvorfor dere kjører flaggverdener da det ikke gagner å @ "lokke nye spillere til TW"?

Noe jeg også lurer på, hvorfor ikke skape noe istedenfor å ødelegge tw med slike funksjoner som gjør det vanskeligere for nye spillere å lykkes med tw?
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke Torq eller Dakapo som 'skaper' disse funksjonene.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror nok det er de som har bestemt at det skal være flagg her, pk funksjonene derimot er noe de sikkert har en påvirkning på, men det er vel til syvende å sist inno som bestemmer det, det vet jeg. Jeg ville bare få ut min frustrasjon litt ang funksjonene, selv om jeg vet det ikke er noe vi kan gjøre noe med.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg tror nok det er de som har bestemt at det skal være flagg her, pk funksjonene derimot er noe de sikkert har en påvirkning på, men det er vel til syvende å sist inno som bestemmer det, det vet jeg. Jeg ville bare få ut min frustrasjon litt ang funksjonene, selv om jeg vet det ikke er noe vi kan gjøre noe med.

Selvfølgelig kan vi påvirke dette og de som har mest påvirkningskraft i så måte er teamet. Så at en spør direkte til dem her er hva vi kan gjøre som vanlige spillere og bare håpe at teamet tar dette videre og påvirker sin arbeidsgiver til å se at dette stagnerer rekrutteringen av spillere til TW.no.
 

DeletedUser

Guest
Helt enig, jeg er ganske sikker på at vi alle vil ha flere spillere på tribalwars her, og da kan umulig flagg og masse pk funksjoner være den riktige løsningen, eller hva syntes du dakapo?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg har gitt beskjed til Innogames om at enkelte spillere her på forumet ikke liker premiumfunksjonene, noe som også er tilfelle selvfølgelig (det ser man jo i tråden). Likevel har det seg sånn at fakta videre er noe helt annet. Det er ekstremt mange som bruker disse funksjonene (langt flere enn de som klager), og da faller mine argumenter mot å ikke bruke de på en måte litt bort.
 
Topp