Diskusjon Forslag til instillinger v13

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
God morgen folkens! Ja, jeg vet at det er litt tidlig med å tenke på v13, men jeg vil alikavel komme med noen forslag til hvordan hvertfall noen av instillingne til v13 kan være. Jeg og nanv er for pyser har diskutert litt på skype, og kommet fram til noen ganske greie forslag til hvordan vi kan få fler nybegynnere til å bli lært opp uten å bli adlet med engang. Dette har vært et stort tema her på forumet i en lang periode. Så vi tenkte at:

- Vi har 2 stammer, hvor man blir jevnt fordelt 50/50. Da må nybegynnerne komme i stamme med mer erfarne spillere, og dermed vil ikke verden være avgjort etter 1 måned.

- Kun 1 spiller pr. konto. Da vil vi få fler spillere på kartet og verden varer lenge til tross at det bare er 2 stammer. Samt vil Inno tjene mer penger siden flere må kjøpe premium.

- Kun premiumkonto. Da er det tilbake til det gode gammeldagset farmescriptet, og man får ikke bygget byene av en maskin.

- Hastighet: 2. Må ikke gå alt for treigt.

- Troppehastighet: 0,5.

- Gullmynter.

- Smiesystem: Enkelt.

- Ingen fakegrense.

- 20:1 regel første 30 dagene.

- Nattbonus: Aktiv fra 00.00 -> 08.00. Må ta hensyn til de som ikke kan være oppe hele natta.

- Voksende barbarer til 6.000 poeng.

Dette er bare noen forslag. De siste punktene er ikke så viktig. De første deriomt håper jeg er mulig å få til.
Gjerne kommenter dine meninger.

- Heine
 
Sist redigert av en moderator:

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
- Kun 1 spiller pr. konto. Da vil vi få fler spillere på kartet og verden varer lenge til tross at det bare er 2 stammer. Samt vil Inno tjene mer penger siden flere må kjøpe premium.

Noen ide om hvordan man skal klare dette?

Mvh ingmo
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Jeg har lest et sted hvor Grimlock skrev at det en periode kun var lov med 1 spiller pr. konto. Jeg vet ikke hvordan man skal få det til, men må må vel kunne se det på IP-adresser. Så tenker man må oppgi IP til hjemmet ditt, hytte (om du har nett der) og Skole/jobb. Ellers kan det hende de kan sperre på en eller annen måte.
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Vist man skal oppgi det selv så kan man jo like greit oppgi den man spiller sammen med?
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Tenkte på det etter jeg postet den :p Er nok noe Inno kan gjøre for å forhindre det, og om man duelerer og blir tatt burde det bli bann til kontoen gikk grå.
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
teamet har flere ganger sagt at det ikke er ip det går etter når det er snakk om multi så tipper det er lokal ip det er snakk om? jeg er ikke så jævlig flink på sånn jeg men :p
 

DeletedUser

Guest
Må være Fake grense har man ikke erfart så mye inc før er det veldig demotiverende vis man får slengt flere tusen angrep mot seg
 

DeletedUser

Guest
Veldig interessant tema, men vanskelig..

- Vi har 2 stammer, hvor man blir jevnt fordelt 50/50. Da må nybegynnerne komme i stamme med mer erfarne spillere, og dermed vil ikke verden være avgjort etter 1 måned.
Høres veldig spennende ut å fått til en slik blanding. Men jeg ser allerede et problem:
Med bare to stammer vil det bli utrolig kjedelig for alle de spillerene som ender opp mitt i stammeclusteret. Med ingen å angripe uten store forflyttninger såppas tidlig i spillet, vil jeg tro mange mister motivasjonen. Jeg hadde hvertfall gjort det.

Men da hadde kanskje borgerkrigen endelig kommet til tribal wars? :awesome:
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Ja, det er jo realitet i det du sier der. Men poenget er hvertfall at spilerne må bli fordelt random inn i stammer uten å velge selv ;)
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Veldig interessant tema, men vanskelig..


Høres veldig spennende ut å fått til en slik blanding. Men jeg ser allerede et problem:
Med bare to stammer vil det bli utrolig kjedelig for alle de spillerene som ender opp mitt i stammeclusteret. Med ingen å angripe uten store forflyttninger såppas tidlig i spillet, vil jeg tro mange mister motivasjonen. Jeg hadde hvertfall gjort det.

Men da hadde kanskje borgerkrigen endelig kommet til tribal wars? :awesome:

Det burde jo da kanskje vært en del gråbyer sånn at det kunne blitt litt størrelse på folk sånn at de kan bidra med langdist. nukes og def, ikke bare en av delene. Det vil og da være mulighet til adle seg lenger mot front.

Selv med en helt vanlig verden, så havner jo folk midt inni stammeclustre...
 

DeletedUser

Guest
Jeg skal ikke snakke for resten av tw-folka, men for meg så frister det lite å starte opp på en verden for å adle grått som skal bygges opp for så å kjempe om plass i fronten med alle andre i stammen min :p
Ja, det vil alltid bli noen som havner mer inni stammeclusteret enn andre. Men på en verden med flere enn to stammer vil spillerne automatisk fordele seg utover i forskjellige mindre stammer, som danner mange forskjellige fronter. Kanskje flere stammer kan være en løsning? Hvis det er mulig samtidig som man beholder tilfeldigheten av hvor man havner.
 

DeletedUser

Guest
Går jo ann og øke gråbyene betydelig også spre spillerne utover på flere en de 4 første kontinenta i tilleg får vi en mye større verden og :rolleyes:
 
Topp