Diskusjon Forslag til instillinger v13

DeletedUser

Guest
Nå har jeg allerede gitt min mening om dette, men med litt klipping og liming...

  • No hauls/Limited hauls ~ Enkelt og greit for å redusere sjansene for at nye spillere ender opp som farmer. Kraftig begrenset hauls, om det.
  • Raskt voksende barbarbyer, opp til 5000 eller høyere ~ For å gjøre barbarbyer til mer fristende mål både for farming og adling, samt lettere "gode" adlingsmål for grønnskollingene.
  • Relativt mange gråbyer i forhold til spillerbyer ~ Samme som forrige punkt.
  • Hastighet 1, og enhetshastighet på 1 eller lavere ~ Høyere hastighet krever høyere aktivitet, eller gir bedre fordel av høy aktivitet. Nye spillere har generelt sett lavere aktivitet, tror jeg.
  • Dersom det er mulig, så kunne man plassert folk i tilfeldige stammer. Kanskje kombinert med å...
  • Låse spillerne i den stammen de går inn i. Da er man der og må gjøre det beste ut av situasjonen.

- Hastighet: 2. Må ikke gå alt for treigt.

Her var vi vel uenige. Jeg begrunner ønsket om lavere hastighet som over, at de nye gjerne er mindre aktive ( tror jeg ), og i hvertfall ikke har skjønt viktigheten av hyppig innlogging. Samt at det vil da være mindre behov for dualer som kan logge inn til alle døgnets tider.

- Ingen fakegrense.

Andre har vel kommentert på dette, men jeg støtter at det er fakegrense.

- Nattbonus: Aktiv fra 00.00 -> 08.00. Må ta hensyn til de som ikke kan være oppe hele natta.

Støttes helhjertet!

Jeg har lest et sted hvor Grimlock skrev at det en periode kun var lov med 1 spiller pr. konto. Jeg vet ikke hvordan man skal få det til, men må må vel kunne se det på IP-adresser. Så tenker man må oppgi IP til hjemmet ditt, hytte (om du har nett der) og Skole/jobb. Ellers kan det hende de kan sperre på en eller annen måte.

Det var ulovlig i en mindre periode her på .no. Jeg skrev også i samme innlegg at det er veldig upraktisk å gjennomføre det, og jeg tviler på at det er mulig å gjennomføre det i praksis - samt at det vil inkludere en vesentlig endring i regelverket.

På speed verdener ( alle, eller bare noen? ) har det vært slik at det kun har vært tillatt med én spiller, men da det går over en mye kortere periode er det enklere å holde orden på. Men det var heller ikke da noen automatikk i at man blir bannet med en gang man logger inn fra en annen maskin.

teamet har flere ganger sagt at det ikke er ip det går etter når det er snakk om multi så tipper det er lokal ip det er snakk om? jeg er ikke så jævlig flink på sånn jeg men :p

Cookies! :gjeip:
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Skjønner det du sier her ja :) Men hovedpoenget mitt er jo at man skal bli delt helt random inn i stammer ;)
 

DeletedUser

Guest
jeg er relativt enig

er med på 4 stammer.. 2 som er alliert med hverandre og at vi blir plassert tilfeldig i de 4 stammene.. så det blir 25% på vær stamme
 

DeletedUser

Guest
Hva er vitsen med å ha 4 stammer hvis 2 og 2 skal være allierte? :p
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det er jeg enig i Nolaw. Jeg vil ikke allyer. Da blir det som v7, 2 stammer vinner, kun den ene blir husket.
 

DeletedUser

Guest
Et veldig spennende forslag dette her, godt påtenkt Heine!

Liker spesielt at man blir delt opp i stammer, for derfor å måtte lære opp de nybegynnerne man får i stammen sin. For oss som er glad i å lære bort, er dette ingen utfordring :)

Nå nevner mikkelpus en god del flotte forslag her også, som jeg er veldig enig i.

Av samme erfaring som mikkel vil jeg nok påstå at 1Player1Account er umulig å få til. Både å håndheve den, regelverk som må endres og for ikke snakke om hurriheita som twcommunityet kommer til å lage hvis det skjer.

Gleder meg til utfallet :)
 

DeletedUser

Guest
jyu

skjønner den.. da satser vi på 2 stammer og stamme tvang?
 

DeletedUser

Guest
Og åpent diplomati! ofc :p

Og mer utspredt verden med flere gråbyer så man får dekket flere kontinenter, men ikke FOR spredt slik at det ikke blir demotiverende å starte opp. Haha lett
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
jeg er for 2 stammer hvr medlemme blir låst inn i.
de gode vil da mest sannsynlig lære opp de nye for å gjør det bedre i krigen mot den andre stammen.

Ddet bør også være, som noe sa, mange ganger fler gråbyer enn spillerbyer sånn at spillerne får litt størrelse på kontoene sine og demed ha litt å stille opp med.

Med en sånn verden så vil jeg si at det komemr bedre frem hvem som er bedre i tw når alle har like forutsetninger, noe som kun setter erfaring på spissen.
 

DeletedUser

Guest
dele opp i 20 random stammer jevnt fordel over kontinetene...gråbyer spillere 1:5, gråbyer vokser til 3k. Etterhvert som det blir mindre stammer kan stammer som er allierte merge, regner med at kanskje 50% av de som starter på en verden fortsetter etter de første timene.

Bra konsept, men er rom for utvikling!
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
  • Raskt voksende barbarbyer, opp til 5000 eller høyere ~ For å gjøre barbarbyer til mer fristende mål både for farming og adling, samt lettere "gode" adlingsmål for grønnskollingene.
  • Relativt mange gråbyer i forhold til spillerbyer ~ Samme som forrige punkt.
Da tror jeg ikke du husker V1 og V2 så veldig godt. Vi hadde et hav av gråbyhorer - noe jeg mener er negativt i seg selv, men her var de dårlige spillere i tillegg. Jeg var blant annet en av dem.
Når man får digre og fine byer som man får adlet uten en noe særlig med tropper, blir dette for lettvint igjen, og man går kun etter disse byene. Dette fører til at man føler seg sånn passe stor, men man har ikke særlig med tropper siden man ikke skjønner hvorfor man trenger det. Når du da kommer og adler opp meg på én natt føler jeg at mitt harde arbeid ble revet ned av en dustespiller og at dette derfor er et dustespill. Hans "harde" arbeid er selvfølgelig ikke så hardt, men for han er det akkurat det.

- Vi har 2 stammer, hvor man blir jevnt fordelt 50/50. Da må nybegynnerne komme i stamme med mer erfarne spillere, og dermed vil ikke verden være avgjort etter 1 måned.
Dette vil dessverre ikke fungere, da det vil bli for store stammer for medlemmene vil kjede seg i hjel.
Hvis vi derimot skrur av valg av himmelretning, har stammegrense på 80 og ikke åpner for forhåndsregistrering vil vi få en tilnærmet lik situasjon som da TW.no ble startet opp. Man kan ikke basere seg på å vinne en verden ved hjelp av premades, da det ikke er sikkert de havner siden av hverandre. I tillegg har stammene så stor plass i stammene sine at de ikke har så mye å tape ved å ta inn nybegynnere.
Noe annet som også kunne ha vært morsomt er å ha en nedre grense. At en stamme ikke får lov til å starte opp/angripe andre før de er X mange. Da hadde man til slutt vært tvunget til å ta inn nybegynnere. Men siden jeg mener at dette ødelegger den personlige friheten er jeg i prinsippet imot dette.

- Kun 1 spiller pr. konto. Da vil vi få fler spillere på kartet og verden varer lenge til tross at det bare er 2 stammer. Samt vil Inno tjene mer penger siden flere må kjøpe premium.
Hva hvis spillere heller tenker at tiden deres kun strekker til ved å ha flere på samme konto? Da vil det få motsatt effekt --> de bestemmer seg for å ikke starte opp siden de allikevel ikke har tid til å spille. Da er det heller bedre å få flere spillere ved å fremdeles ha muligheten for flere spillere på samme konto.

- Nattbonus: Aktiv fra 00.00 -> 08.00. Må ta hensyn til de som ikke kan være oppe hele natta.
Hva med de nye spillerne som jobber fra 08.00 til 16.00? De er sikkert en minoritet, men her er vi nødt til å passe på alle nye spillere og da kan vi ikke drive å favorisere på denne måten. Ingen nattbonus er det som er mest rettferdig, og det må nok TW-samfunnet snart akseptere.


Det er dessuten veldig morsomt at ingen har tatt opp temaet om markedsføring. Selv om den har blitt bedre er den langt dårligere enn det andre i samme bransje har. Husker for noen år siden, da Travian fremdeles var populært. For dem var reklame overalt, hele tiden. Noe vi kanskje burde få skaffet for oss også.

Jeg har også lyst til at vi tar opp diskusjonen om en skandinavisk server. Om ikke en nordisk. Diskuter gjerne dette også. Diskusjon er gøy. Kanskje blir flere bedre på sær- og samskriving, tegnsetting og generelt bedre i å diskutere.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Må si meg enig i det som mr.victor sier med gråbyer, noobs får et helt feil bilde av hva tw egentlig er om de bare adlet gråbyer, om vi setter ned poengene til 2-3 k tror jeg flere vil angripe/adle spillere i stedet for gråbyer, og de blir brukt til farming.
 

DeletedUser

Guest
Veldig interessant tema, men vanskelig..


Høres veldig spennende ut å fått til en slik blanding. Men jeg ser allerede et problem:
Med bare to stammer vil det bli utrolig kjedelig for alle de spillerene som ender opp mitt i stammeclusteret. Med ingen å angripe uten store forflyttninger såppas tidlig i spillet, vil jeg tro mange mister motivasjonen. Jeg hadde hvertfall gjort det.

Men da hadde kanskje borgerkrigen endelig kommet til tribal wars? :awesome:

så lag 4-5-6 stammer da? er jo bare å gjøre det sånn at nye nick blir fordelt likt. Eller at vi lager en slags fadder ordning, man lager en premade med f.eks 15 spillere, de får 15 noobs slengt på seg, så er det opp til dem hvordan dem vil løse det.

Dette kan også bli attraktivt for premadsa da de vil starte rundt samme sted, og man får møte nye folk osv. synes det er et bra forslag jeg, men ser klart problemet i at man kun kan ha en spiller per konto, men hey, da får jo teamet en utfordring! :)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
så lag 4-5-6 stammer da? er jo bare å gjøre det sånn at nye nick blir fordelt likt. Eller at vi lager en slags fadder ordning, man lager en premade med f.eks 15 spillere, de får 15 noobs slengt på seg, så er det opp til dem hvordan dem vil løse det.

Er også 1 mulighet! men hvordan skal teamet vite hvem som er erfarne og hvem som er nye? alle kan jo si at de er nye, så kommer de inn i den beste premaden og vi får samme utgangspunktet som vi har nå.
 
Topp