Diskusjon Forslag til instillinger v13

DeletedUser

Guest
Det blir aaaaalt for mye og vanskelig...jeg stemmer for 10-20 stammer.
 

DeletedUser

Guest
jhhkig

jeg stemmer for 2 stammer som deler spillerne mellom seg/ teamet setter kontoene helt tilfeldig i stammene. så får vi en krig litt raskt og litt mer brutalt fra alle kanter
 

Bjeffnils

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
jeg stemmer for 2 stammer som deler spillerne mellom seg/ teamet setter kontoene helt tilfeldig i stammene. så får vi en krig litt raskt og litt mer brutalt fra alle kanter

2 stammer blir jo bare idiotisk, folk blir tvunget til å krige mot venner og tribalhugz blir enda mer sentralt.
 

DeletedUser

Guest
noe som faktisk hadde vært fett var om det var max grense 5 stykk i en stamme .ingen masse rek stammer ingen feige premades med 20 av de beste i en stamme og mer kamp om plassene.
 

DeletedUser

Guest
Det er bare et problem. På en nyoppstartet verden er det vel ca 2000 stykk som starter opp. Dvs 1k spillere i hver stamme. Det blir totalt umulig. Og det er alltid 1k spillere (random tall, men ikke helt urrealistisk) som kommer til å bli innaktive - mange av dem går grå men noen logger inn en gang i uka kanskje (det er jo bare å følge med på kartet når du selv starter på en ny verden så skjønner dere hva jeg mener). Det vil dermed bli umulig å vite om noen av stammene vil bli 500 færre spillere enn den andre, eller om det blir ca like mange i hver stamme som ikke gidder å spille.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg har lest et sted hvor Grimlock skrev at det en periode kun var lov med 1 spiller pr. konto. Jeg vet ikke hvordan man skal få det til, men må må vel kunne se det på IP-adresser. Så tenker man må oppgi IP til hjemmet ditt, hytte (om du har nett der) og Skole/jobb. Ellers kan det hende de kan sperre på en eller annen måte.

Det stemmer at det går an, det finnes fler Tribal Wars servere som har det som fast invetar i reglene :) Hvilke husker jeg dessverre ikke.
 

DeletedUser

Guest
enten får man gå etter nye nick, ellers får vi som lager premades bare si ifra, også må det jo være helt random hvem som havnet i hvilken stamme av noobsa tenker jeg på
 

DeletedUser

Guest
no eller limited haul er et must om jeg skal være med på flere verdener på .no

jeg er sykt lei av farming
 

DeletedUser

Guest
Liker instillingene her ja :) Spesielt den med to stammer, men hadde kanskje ver mulig med 4 også, fordelt i hvert sitt kotinent ;) (Pleier ofte vere 4 kotinenter i starten :p)
 

DeletedUser

Guest
no hauls
kirke
nattbonus
lavest mulig speed
ingen skatter/flagg
ingen andre pp funksjoner enn helt vanlig premium (ellers spiller eg ikkje)
ingen bue
gullmynter som på v11
medlems grense på stammen på 25
barbarer vokser til 5000
 

DeletedUser

Guest
Et kompromiss kunne være å låse stammetilhørigheten i de første X ukene av verdenen, med kun støtte til stammefrender.

Da tror jeg ikke du husker V1 og V2 så veldig godt. Vi hadde et hav av gråbyhorer - noe jeg mener er negativt i seg selv, men her var de dårlige spillere i tillegg. Jeg var blant annet en av dem.
Når man får digre og fine byer som man får adlet uten en noe særlig med tropper, blir dette for lettvint igjen, og man går kun etter disse byene. Dette fører til at man føler seg sånn passe stor, men man har ikke særlig med tropper siden man ikke skjønner hvorfor man trenger det. Når du da kommer og adler opp meg på én natt føler jeg at mitt harde arbeid ble revet ned av en dustespiller og at dette derfor er et dustespill. Hans "harde" arbeid er selvfølgelig ikke så hardt, men for han er det akkurat det.

Din omtanke for min hukommelse er rørende, men heldigvis ikke nødvendig ennå. Jeg husker starten på både V1 og V2 veldig godt. Selv om det kun var på V1 av gråbyene vokste til over 3 000. Der vokste de jo i begynnelsen helt opp. Det var fantastisk.

Det er alltid noen spillere som er håpløst dårlige, og alltid vil adle grått. Men det som kjennetegner disse er at de fortsatt produserer tropper. Jeg kan ikke huske å ha støtt på noen "dårlige" spillere som ikke engang lager tropper. Jeg tror derfor virkelig ikke ditt argument ang. for få tropper henger på greip. For ikke å nevne at flere spillere har startet som gråbyhorer, og så endt opp som respektable spillere. Jeg startet jo min karriere med å adle grusomt mange 116 poengsbyer på W2.net. Det var koselige saker.

La oss tenke på alternativet. De adler spillere. Som... gjør at spillere blir adlet. Som... gjør at det blir mindre spillere, eller spillere som forsvinner tidlig. Hvilket vel er det motsatte av de vi ønsker å oppnå. Henger spillere med lengre er de nok mer tilbøylige til å fortsette selv om de blir adlet.

Nå er det jo også denne tanken om å plassere spillere i tilfeldige stammer - opplæring vil til en viss grad skje av seg selv da. Spesielt hvis man i tillegg legger til kun støtte innad i stammen.

Du sier at det var et "hav av gråbyer". Har du sett de nyeste verdenene? På V1 og V2 ble faktisk gråbyene adlet - presis fordi de var fristende mål! Spesielt på begynnelsen av V1. Da blir det ikke samme rovdrift på spillere. I skrivende stund er det like mange gråbyer som spillereide byer på V11, og dobbelt så mange gråbyer som spillereide byer på V12! Det er samme trenden med andre av de nye verdenene.

Større gråbyer gjør det mindre fristende å adle spillere.

Det vil si flere spillere igjen. Som vel er målet vi ønsker å oppnå. I tillegg til at det gjør det lettere for ferske spillere å komme i gang med å adle greit store gråbyer.

Kombinert med no/limited haul blir det mindre størrelsesforskjeller óg.

Dette vil dessverre ikke fungere, da det vil bli for store stammer for medlemmene vil kjede seg i hjel.
Hvis vi derimot skrur av valg av himmelretning, har stammegrense på 80 og ikke åpner for forhåndsregistrering vil vi få en tilnærmet lik situasjon som da TW.no ble startet opp. Man kan ikke basere seg på å vinne en verden ved hjelp av premades, da det ikke er sikkert de havner siden av hverandre. I tillegg har stammene så stor plass i stammene sine at de ikke har så mye å tape ved å ta inn nybegynnere.
Noe annet som også kunne ha vært morsomt er å ha en nedre grense. At en stamme ikke får lov til å starte opp/angripe andre før de er X mange. Da hadde man til slutt vært tvunget til å ta inn nybegynnere. Men siden jeg mener at dette ødelegger den personlige friheten er jeg i prinsippet imot dette.

De norske verdenene nå er så små at himmelretningen virkelig ikke påvirker avstandene noe særlig. Det er heller ikke et problem å restarte/lage nye kontoer til man er sånn nogenlunde i nærheten av hverandre. Med andre ord vil det ikke være et stort hinder for premades å bare skru av himmelretningen.

Jeg har også lyst til at vi tar opp diskusjonen om en skandinavisk server. Om ikke en nordisk. Diskuter gjerne dette også. Diskusjon er gøy. Kanskje blir flere bedre på sær- og samskriving, tegnsetting og generelt bedre i å diskutere.

Det er alltid gøy med den diskusjonen. Men det virker urealistisk å få til med det første. Men reklamering for hverandre sine servere på .no, .dk og .se burde være lettere å få til.

Det stemmer at det går an, det finnes fler Tribal Wars servere som har det som fast invetar i reglene :) Hvilke husker jeg dessverre ikke.

Hvordan implementeres dette? Får man bare lov til å logge på fra én datamaskin?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Mer i detalj om hvordan dette gjøres vet jeg ikke. Alt jeg vet er at det gjøres.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Altså, det kan nå umulig vere IPen, siden hver gang du resetter eller reformatere PCen, får den en ny IP-adresse. Impossibruuu :razz:
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Om det skal være no haul så bør det være relativt høy speed, hvis ikke så går det AAAALTFOR treigt.

Ingen nybegynnere som gidder å sitte å trykke rundt med en by i flere mnd.
 
Topp