Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Okay okay okay, nå roer vi oss litt her. Dersom det skal gå over til personfornærmelser og annet tull i denne tråden vil den bli stengt - kort og greit. Jeg ønsker ikke å se svar som det har vært noen av til nå. Spam trengs heller ikke!

Skal det diskuteres så skal det gjøres saklig.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jasså ja, vi går opp i 3 dager nå, kan vi ikke like godt ta også legge ned hele siden?!
Altså DET, DET ville vist at vi bryr oss!!

Kom igjen, hva venter vi på?

*sarkastisk ja, men noen ganger må man putte ting på spissen for å få frem poenget.
 

DeletedUser

Guest
En smule respekt kan gjøres på andre måter enn å stenge en nettside der man spiller mener nå jeg da.

Respekt går gjennom å tenke på de pårørende, ikke ved å ikke sende angrep mot spillere, ved å tenne et lys, etc.

Det var en massaker ja, men jeg vil også kalle det en ulykke og da tenker jeg ikke på en ulykke som du heldigvis gjør ved at det tilfeldigvis skjedde, fordi det her var planlagt, men jeg kaller det en ulykke.

Så kan man jo spekulere i hvorfor ingen stoppet han, hvorfor han ikke fikk hjelp, om primærsosialiseringen hans var dårlig, hvorfor ingen så at han hadde problemer, etc., men det har ingenting med tw å gjøre.

Du kan på INGEN måte kalle det som har hendt, verken på Utøya eller i Oslo for en ulykke. En bommert med et luftgevær eller en gasstank som går i lufta er en ulykke. At en mann først sprenger en bombe i lufta midt i Oslo sentrum og smadrer hele kvartalet før han tar seg ut på Utøya og regelrett henretter folk er ingen ulykke! Hvordan i huleste klarer du å få opp ordet "ulykke" i sammenheng med det som har hendt, når man har en greit overblikk over det som har skjedd?

Du bør også lese litt om hvordan psykopater og gærne folk tenker/oppfører seg. Der kan du finne mange svar så du slipper å "spekuler" mer... Det har på et eller annet tidspunkt klikket for han - noe som nå tyder på har skjedd for mange år siden. En man passe kald og smart kan man få opp et godt dekke. Men som sagt, les deg opp først.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det handler ikke om å bearbeide noe som helst zippy.. det handler om å vise sørgende og etterlatte en smule respekt.. Det viser at vi står sammen, mot terror og massakre, som det hele var - ingen ulykke som du sier zippy.. En massaker er ingen ulykke.. det var en godt planlagt aksjon av et sykt menneske.

Det gjør det ikke, det viser at vi lar oss påvirke av terror. Skal vi virkelig vise at terror ikke har noen påvirkning så lar vi ting gå som normalt.

Jeg håper virkelig TW sitt team ikke tar en dag med fred, men heller fryser serverne. Det har samme effekt for å hedre de som mistet livet sitt, og de som er blitt berørt. Tar de en dag med fred, viser de at terror har effekt på oss og det vill ødelegge for mange. Serlig med en ny verden som v9 vill det ha katastrofale følger når en gjennomsnitlig aggresiv spiller vill miste minst 400k farmet den dagen, samtidig som han vill tape mye tropper når hans farmer får en dag til å bygge seg opp igjen.

I det minste marker hendelsen rettferdig og frys serverne 1 dag istedet.
 

DeletedUser

Guest
ZaniX:

Dette er et forum der alles meninger kan deles, og skal godtas. Alle bearbeider og håndterer ting annerledes. Slutt med personangrepene.

Dette er enda ikke ett terror angrep, fordi hensikten med angrepene har enda ikke kommet frem. Intensjonene kan ha vært politiske, eller rett og slett og drepe statsministeren. Da vill det heller være et attentat, og et angrep på partiet AP og ikke terror. Ergo en samfunns-ulykke.

På det punktet kan du ikke krangle på, dette er definisjoner tatt rett ut av boken.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nå kan jeg ikke se hva ditt innlegg der du går på personangrep mot meg har noe med denne undersøkelsen på om vi skal ha fred eller ikke.

Kan du forklare meg hva ditt innlegg har med denne tråden å gjøre takk? :)
 

DeletedUser

Guest
Man burde kanskje tenke på at det finnes de som ikke er rammet av dette og noen av dem vil alltid være så kyniska at de vil prøve å dra en fordel av dette uansett hva. Så vis det hadde vært mulig, hvorfor ikke legge ned siden for en par dager og la de værste tingene roe seg. Det vil da ikke skade noen om siden lukkes. det vil gi folk en sjanse til å komme tilbake og finne ut at det er noen som har tatt hensyn og oppdage at folk ikke har ødelagt for dem her også. Dette er bare min mening og dere må bare si det dere vil om det.
 

DeletedUser

Guest
Lappa, vis no litt respekt!

Dette er langt ifrå kva som skjer i Norge dagleg, og mange kan ha det tøft no!

Bryr du deg virkeleg meir om TW en om alle dei som blei slakta på Utøya?

Er positiv til ein fred, so folk kan få roan ned, skaffa KV, eller rett ut la det synke inn...

Hva i all...?


Det er ekstremt viktig å skille mellom nettspill og realiteten. Hver person får selv velge om han/hun vil spille nettspillet og alle reagerer på forskjellige måter. Hvis DU ikke vil spille og ha fred, så får du personlig spørre pent til dine naboer, men hvis naboene dine sin måte å takle dette på er å spille, så får DU også vise respekt for det! Du kan ikke tvinge ditt syn på ting på andre ved å lage fred på nettet! Det er IKKE respekt. Respekt er å reagere på din egen måte og støtte de som trenger det.. Hvis du ikke kan gå ifra TW hvis det ikke er fred her så burde du bli innlagt for spillavhengighet!

Serr! Vi kan ikke sette alt på pause fordi noe sånt skjer, da gjør vi akkurat det "terrorister" vil vi skal gjøre. Lev akkurat som før, men ha respekt for det som har skjedd. Ikke la ting gå i stå, kjemp dette med enda mer engasjement i din hverdag. Som sagt, ikke bland dette inn i realiteten, du velger selv om du skal spille eller ikke, men jeg synes det er respektløst å påtvinge dine (deres) reaksjon på andre. TW burde ikke være så viktig i livet ditt at du velger å ikke støtte trengende om du skulle ha noen nær deg.. Skaff KV eller la kontoen stå med en klar beskjed om at du er offline og at det ville være feigt å angripe deg mens du støtter eller sørger og er ute en dag eller to, så får du håpe at dine naboer respekterer dette. Hvis de ikke gjør det, så kan du heller ikke klandre dem, fordi dette kan være dere reaksjon og deres trøst.

Avtal dere mellom og skriv på profil eller pm at dere er borte eller skaff KV.

Keep it real.

- SirCaesar/Jeeey/Carnifex
 

DeletedUser

Guest
Blir sur.

Blir forbanna over dette. Er så idiotisk at det er trist.. JA, det er utrolig trist det som har skjedd i Oslo. Men det har absolutt INGENTING å gjøre med tw... At det er folk som er triste pågrunn av dette og ikke vil spille er helt forståelig. Men som har blitt sagt tidligere.. Skaff dere kv isåfall.. Ikke nekt resten av tw å ha det gøy.

Min mening ihvertfall..
 

DeletedUser

Guest
Dette ble litt absurd å lese.

Fra å være en relativt seriøs diskusjon om hvordan vi velger å håndtere dette, har det utviklet seg til nok en av disse trivielle skittkastingstrådene som .no etterhvert har blitt så kjent for.

Sayver: Ikke for å være frekk, men om du ikke kan uttale deg skikkelig i en tråd om omhandler det de fleste vil omtale som et seriøst emne, så hold for all del kjeft i stedet. En lærer av meg sa en gang: "Man vet ikke at en person er dum, før vedkommende åpner kjeften og beviser det." Du er farlig nær denne grensen med et par av uttalelsene dine nå. Jeg mener på ingen måte at du ikke skal uttale deg om hvordan du håper dette blir behandlet her på .no, men vis nå litt respekt i måten å svare på.

Det samme gjelder en god del andre, skal vi vise medfølelse for våre medmennesker i den situasjonen mange befinner seg i nå, må vi starte med oss selv. Omtaler vi andre i negative ordelag tviler jeg på at empatien vi skal vise overfor andre vil føles ektefølt.

Så til tråden topic. Jeg svarte ja på tråden, fordi jeg mener en markering er på sin plass. Men jeg mener teamet viser en handlingsløshet som grenser til det tragiske når de kjører en poll for om de skal markere denne saken. Dette er noe dere skulle trumpet gjennom i dag!! Det nytter da søren ikke å markere dette med en dags fred langt ut i neste uke. Hva i alle dager er hensikten med det?? Skal dere sitte å lede så må dere for pokker gjøre det, og ikke drepe deres egne initiativ med ennå mer byråkratisk papirflytting. Håpløst!!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det gjør det ikke, det viser at vi lar oss påvirke av terror. Skal vi virkelig vise at terror ikke har noen påvirkning så lar vi ting gå som normalt.

Jeg håper virkelig TW sitt team ikke tar en dag med fred, men heller fryser serverne. Det har samme effekt for å hedre de som mistet livet sitt, og de som er blitt berørt. Tar de en dag med fred, viser de at terror har effekt på oss og det vill ødelegge for mange. Serlig med en ny verden som v9 vill det ha katastrofale følger når en gjennomsnitlig aggresiv spiller vill miste minst 400k farmet den dagen, samtidig som han vill tape mye tropper når hans farmer får en dag til å bygge seg opp igjen.

I det minste marker hendelsen rettferdig og frys serverne 1 dag istedet.


Helt enig med Krona... Hvis det skal stoppes, så skal det fryses... Men er imot det i det hele tatt, dette kun som en siste løsning..

Men som sagt; Dette er nettbasert spill som ikke bør blandes inn i det virkelige liv. Folk betaler mye for å spille dette spillet og stoler på at tilbudet er her for dem. Synes ikke det er riktig å gjøre noe med det..

Denne hendelsen har ingenting å gjøre med tribalwars. Skal man stoppe programmer på tv? (Fordi folk kanskje går glipp av det?) Nei.. Det skjer ikke.. Folk får velge selv om de vil spille, se på programmene sine eller hva annet de ønsker å gjøre. Gjør som du selv vil, men ikke stjel andres mulighet til å spille noe de ønsker, det blir bare feil.

(Vil meddele at jeg sannsynligvis respekterer en mulig fred om folk har mistet familie hvis vedkommende ikke lager tropper, gård eller mur)
 

DeletedUser

Guest
Mange av disse kommentarene viser at flere av de som spiller spillet TW ikke er de mest modne i dette landet. Bare trist alt sammen.
 

killguy999

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Go for it

Jeg syntes dette er bra ;) Takk for støtten..Mistet et familie medlem på utøya..Han ble skutt 5 ganger i hjertet ble jeg fortalt...Anders breivik burde ikke få noe spessiel straff..Har lært å tilgi folk..Men å tilgi han for å miste min kjærede fetter er noe jeg ikke skal gjøre..Han burde bare få max straff..Det er alt..
 

DeletedUser

Guest
Slik jeg ser kommer dette alt for sent. Jeg mener freden skulle kommet for 2 dager siden - blir litt sent å komme med freden nå.
 

DeletedUser

Guest
Så vi burde ikke ha fred pga dere ikke for farma?
Idiotisk!



Herregud!
Er første gang det er terror i Norge! Mer trenger jeg ikke å si!


Det er btw IKKE den første gangen det er terror i norge, men det er nok det største. Dessuten så er det ikke terror fra utlandet, men fra innland. Det har skjedd angrep på norske mennesker før.. Det er det største siden 2. verdenskrig, ja.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp