Grattulerer PMS, grattulerer.

DeletedUser

Guest
Føler et par som kommenterer her har dårlig innsikt i grunnlaget jeg og resten av Eru ga når vi forlot AA og valgte å joine PMS. Også får folk slutte å hive seg over Skattum og Andy, herregud, det er da langt flere på kontoen en bare Skattum og Andy.

Eru Iluvatar juni 29, 13:47
Hei.

Føler folk fortjener å vite hvorfor vi på Eru har valgte å forlate stammen. Dette var på ingen måte ideelt for noen av partene involvert, men etter hvordan situasjonen i stammen har utviklet seg har jeg ikke sett noe annet valg en å forlate.

Det første jeg vil si er at det er mange flinke og veldig hyggelige personer i stammen, så ingen må på noen måte ta seg nær av det jeg sier.

Det første argumentet er noe som har irritert meg lenge og stammer tilbake fra tidlig i spillet. Stammen har tatt inn en del spillere som ligger svært tett på eksisterende spillere. Noen ganger helt uten å spørre og høre med spillerne i nærheten om dette er greit. Dette har ført til at veksten hos noen spillere har gått unødvendig sakte iforhold til ferdigheter og innsats. Blant annet vi på Eru (originale Eru) fikk smake på dette tidlig, veksten våres ble hemmet og vi fikk unødvendig mye kamp om ressurser og plass. Når stammen da tok med seg dette systemet videre, bare med ”undersøkelser” denne gangen, ødelegger det mye for eksisterende spillere i stammen. Fordeom stammen er et diplomati og stemmer inn en spiller, er det ALLTID spillerne i det aktuelle område som skal ha det siste ordet i saken, for det er disse det rammer direkte og er de som må leve med avgjørelsene.

Nå kommer vi også tilbake til den situasjonen der Vaffel sluttet, dette er samme prinsippet som jeg diskuterer ovenfor. Planen var grei og stammen kjørte en avstemning, fair enough. Men jeg må nok si meg enig med Vaffel, TDT er en stamme med et par gode spillere, resten er ikke noe spesielt. Avgjørelsen å gå i allianse med dem burde være en avgjørelse der spillerne i deres område har stemmene som veier tyngst. De sperrer inne masse spillere og tar ifra oss masse adlingsmuligheter på den fronten. De var aldri gode nok til å stå imot på egenhånd og hadde blitt mer et ork å forsvare dem for oss en de hadde vært en nytte. Når de i tillegg lager understammen TDTR og rekrutterer masse spillere innpå vårt område som er klarer adlingsmål burde et par klokker ringe.

Spillerne som står for alliansen klarer ikke å diskutere på en okei måte, istedenfor ender vi opp med å tvinge på oss selv denne alliansen selv om dette fører til slik misnøye som det gjorde. Benja velger så å slutte over en slik filleting, helt hvorfor klarer jeg ikke å se. Dette er i spilleren (med Sander) som var svært imot min og Kjellis måte og drive diplomatiet på tidligere, og var grunne til at vi trakk oss (hadde tydeligvis ikke stammen på vår side heller). Når disse tok over som diplomater lovet de et bedre diplomati med nye og grønnere tider. Men når alt de klarer å gjøre er å fyre godt opp under på sitt første innslag så et medlem slutter, for så og bare slutte selv, gir jeg opp. De ødelegger alt for stammen og jeg kunne/kan på ingen måte se noe framtid i en slik stamme lenger.

Alt dette er gode eksempler på hvordan et diplomati behandlet på en feil måte kan ødelegge en stamme som vi hadde med så mye potensiale. I tillegg når ingen tar ansvar og ender opp med en stamme helt uten ledelse og ryggrad dreper stammen seg selv. Demokratiet har allerede vist at det ikke fungerer på måten vi dreiv det, og uten en leder/ledelse var det dømt til å gå galt igjen. Kan ikke skryte så mye over aktiviteten på forum heller. Svært lite aktivitet der, direkte trist til tider, aldri vært borti et så lite brukt forum som her i stammen. Skypechaten er også svært død, når det først kommer noe aktivitet der er det bare off.topic, kan nesten ikke huske sist noe relevant til ig ble diskutert der.

Skjønner at noen blir sure, kanskje direkte forbannet. Men dette er i hvert fall hvorfor jeg ikke ser noe framtid i stammen AA. Det var morsomt å spille med dere, masse gode og hyggelige spillere i stammen, synd det skulle ende slik.

-SS/Adriano

Eru Iluvatar juni 29, 14:32
Dette er forklaringen på hvorfor vi forlater AA.

Denne meldingen har blitt videresendt av Eru Iluvatar.

salomon juni 29, 14:58
Du forklarer jo hvorfor du forlot aa. Men hvorfor gå til fienden? Eller ja den soleklare rank 1 som nå bare drar ifra?? Du kunne tadd med medlemmene du trovdes med og lagd en ny stamme(noe du ikke ville hatt problemer med å gjøre) eller joinet kod? Jeg ser flere av poengene dine ved å leave aa dersom det du sier er fantum, men å gå til PMS blir for drøyt..

Eru Iluvatar juni 29, 15:22
Ja, det er fakta og er hvorfor vi forlater AA.

Grunnen til at vi velger joine PMS er ganske enkel. Når jeg og Kjellis var diplomater hadde vi en ganske klar plan på hvordan vi skulle legge vårt diplomati for å adel ned PMS. Dessverre ble vi nedstemt i våre diplomatiske henvendelser, grunnen var Sander og Benja på Norske Nørd som var sterkt uenige. De mente at det ikke var mulig å være allierte med noen andre en KoD, siden vi da kom til å bli stuck i andre allainser og ville få dere som fiender når PMS var adlet ned (som om det var verdens enkleste jobb). De mente også at det var helt umulig å gå inn i noen midlertidlige allianser med andre stammer da dette i deres øyne ble å misbruke disse stammene.

Så da ente vi opp i en elendig situasjon. PMS fikk adel ned Elite i fred og dra kraftig ifra på ranglisten (vi hadde tenkt å alliere oss med Elite og forhindre dette i førteomgang). PMS var også smarte og utnyttet uenighetene vi hadde i stammen og allierte seg med nøkkelstammene WE (vår frontallierte etter plan) og H~O~L (som burde vært deres frontallierte med riktig diplomatiske hendvendelser) som etter planen skulle/burde blitt nøkkelallierte i krigen mot PMS.

Så vi har ikke tenkt å lide fordi disse spillerne/stammen ikke hørte på oss. Vi forutså alt dette og advarte sterkt mot den situasjonen vi er i nå, ble vi hørt, nei...

Grunnen til at vi ikke går inn hos dere er fordi det er en taktisk svak vurdering. Geografisk vil dere ikke kunne støtte oss og har nok mer en nok med egen front. Vi har både vår egen stamme som er tildels i oppløsning, vi hadde fått PMS front helt i nord, endel egene eks stammemedlemmer og krige mot, og ikke minst vår egen PMS front å fighte på, det hadde ikke fungert. Så hvilke andre valg hadde vi, ingen, WE er allerede allierte med PMS, og hvilke andre stammer er det her i området? Ingen. Legger på her - Det er sommerferie og jeg hadde aldri på noen måte tenkt å ofre hele ferien på en slik krig. Hadde heller ikke blitt noe populær type innad på kontoen om jeg måtte tvinge de på til alle døgnets tider for å vinne en slik type krig.

salomon juni 29, 15:25
Ja okei:) takk for svar!

Mvh Sig

Eru Iluvatar juni 29, 15:30
Håper dere ser poengt, for uansett om det kanskje ser slik ut for noen søker vi oss ikke over bare fordi vi er feige og har lyst til å vinne.

Vi har såklart lyst til å vinne, men sånn situasjonen har vært i AA hadde vi forlatt uansett, vi har både advart og prøvd å unngå en slik situasjon som det her uten nytte.

I tillegg er det sommerferie, er ikke alle som har all verden med tid til tw da, og da blir en slik krig som beskrevet i forgje melding svært vanskelig pga tiden det krever.

salomon juni 29, 16:02
Jajo, men du kan ikke benekte at v22 er så og si avgjort. Eneste som kan forandre på det er om det skjer noen interessange bytter tilbake, eller katastrofale feil fra deres side.

Eru Iluvatar juni 29, 22:54
Dette er hvordan jeg så på situasjonen. Fyll inn om du føler jeg er helt på jordet.

Denne meldingen har blitt videresendt av Eru Iluvatar.

Legger til en liten sekvens fra samtalen med Spoon også.

Spoonman juni 30, 13:12
Okei, hm, deres to sterkeste fiender, iverfall Benja usikker med Sander, har sluttet. Du ville da sikkert fått viljen din, for du forlot nemlig AA etter de har sluttet!


Eru Iluvatar juni 30, 13:39
Den saken med Benja og Sander var vel at de ødela diplomatiet jeg og Kjellis la fram. Det ble forsent å gjøre noe med det når de sluttet. Da var allerede Elite adlet ned for lenge siden (masse gratispoeng til PMS), Vaffel påvei til PMS, HOL og WE i allianse med PMS. Altså var det ikke såmye igjen å redde. Vi satt igjen med en middels aktiv stamme som ikke på noen måte ville være til hjelp i en krig mot PMS.

GGG

Men, joda, noen vil fortsatt påstå at dette er feigt, til det vil jeg bare si, dere burde hørt på meg/oss tidligere.


giphy.gif



Edit - Masse hyggelig personer i PMS, deriblant en som tok kontakt med oss på Eru, var veldig hyggelig og overbevisende i sin sak. Slikt hjelper masse når man kommer til en situasjon der man må velge seg en ny stamme.
 
Sist redigert av en moderator:

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Skjønner ikkje tankegangen til flere av dere som klager på andy og skattum,vet ikkje helt hvem det er uten at de gjorde det bra på v18,men at dere sier at der lavmål av de og drar til pms,er jo bare tull,skal de bli i AA med 3 aktive spillere,så klart velger di en stamme di kan vinne i heller for en stamme som er dødskjørt om pms går imot de,de valgte rett vei og spurte om og få joine (søkte) til pms om vi tok de inn,vi sier da ikkje nei til 2 toppspillere som kan hjelpe oss på veien mot seier på v22,derfor tok vi inn de,det er ikkje noe lavmål at de joina en stamme de har troa på kan vinne verden 22.:)
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Synes det er litt komisk at noen legger skylda på meg og Skattum.

For å si det sånt. Verken jeg eller Skattum tok noe standpunkt til PMS. Vi hadde ikke allverdens med motivasjon. Derfor Skandyzz merget med Eru :p
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Adriano - Det at dere valgte å forlate stammen er i seg selv greit. Nå orket jeg ikke å lese alt du kom opp med i forrige innlegg, men det at dere faktisk tok valget å bli medlem av fiendestammen/lederstammen. Det er dette jeg syntes er lavmål av dere.

Nå var jeg ikke så altfor aktiv før Benja sluttet heller, og jeg mener å huske at det aldri kom en forvarsel på at dere kom til å bytte stamme. Hadde det ikke kanskje vært bedre å sendt ut et rundskriv at det måtte skjedd noen forbedringer innad i stammen, istedenfor å stikke? (Ikke skyt meg om dette ble gjort, som sagt så har jeg ikke vært så aktiv.) Men uansett, jeg kan mene det jeg vil. I mine øyne er dette lavmål, uansett hvordan du prøver og vri på det. Jeg hadde også fått et godt inntrykk av dere, men tok vist feil.

Shining Wolf - Skjønner ikke tankegangen? I mine øyne er det lavmål å reise fra sin egen stamme for så og bli medlem av vinnerstammen/fiendestammen. Selvfølgelig kan du tenke noe annet, alle ser på ting ulikt.
Og en annen ting. Fra innlegget til Adriano, ser det ut som at det var dere som tok kontakten, men her skriver det at det var de som søkte hit?

Andreas - Grunnen til at jeg nevnte dere, er fordi jeg hadde fått et helt annet inntrykk av dere. Bare positivt. Hadde aldri slått meg at dere ville vært del av noe slikt. Selv om du ikke tok noe "standpunkt" til PMS, kan du fortsatt gi deg opp en mening, og du spiller på samme konto du også. Hadde du vært imot slikt, altså lojal, hadde du kanskje forlat kontoen og vist hva du hadde stått for?

Kanskje mergen og bytte av stammen har vært planen fra starten av? Hvem vet, hehe. Dere skal få lov til å gjøre hva dere vil, men som sagt, for meg er dette lavmål. Er bare at dette byttet ødelegger stort for alle. Men nok om det.

God sommer!
 

DeletedUser

Guest
Adriano - Det at dere valgte å forlate stammen er i seg selv greit. Nå orket jeg ikke å lese alt du kom opp med i forrige innlegg, men det at dere faktisk tok valget å bli medlem av fiendestammen/lederstammen. Det er dette jeg syntes er lavmål av dere.

Nå var jeg ikke så altfor aktiv før Benja sluttet heller, og jeg mener å huske at det aldri kom en forvarsel på at dere kom til å bytte stamme. Hadde det ikke kanskje vært bedre å sendt ut et rundskriv at det måtte skjedd noen forbedringer innad i stammen, istedenfor å stikke? (Ikke skyt meg om dette ble gjort, som sagt så har jeg ikke vært så aktiv.) Men uansett, jeg kan mene det jeg vil. I mine øyne er dette lavmål, uansett hvordan du prøver og vri på det. Jeg hadde også fått et godt inntrykk av dere, men tok vist feil.

Så hva mener du? At vi skal stå uten stamme og bli adlet sakt men sikkert ned? Eller at jeg skal avlyse sommerferien til alle på kontoen så vi kunne legge kropp og sjel i arbeidet for å vinne en slik krig på egenhånd?

For meg blir det helt feil da jeg fra STARTEN advarte mot akkurat denne situasjonen både jeg og AA var i. Men på grunn av at stammen, med Sander og til tider Benja, brånektet på alt vi sa valgte vi å trekke oss som diplomater. At vi skal lide for at stammen ikke har noe taktisk fornuft er feil. Da det eneste Benja presterer å gjøre (for så vidt resten av dere på Norsk Nørd) er å tvinge på oss en håpløs allianse, få Vaffel til å slutte i stammen, for så å bare gi seg, renner begeret over for meg. Si hva du vil, jeg advarte og nekter å lide for deres feilgrep.
 

Faramir07

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Er litt feil å si at dere måtte gjort alt på egenhånd :3 Men da får jeg takke for meg på denne verdenen etter Eru adlet de 2 største byene våre og da er det liten vits i å fortsette siden de 2 siste byene er tapt anyway ^^
 

macklemore

Banned
Reaksjonspoeng
57
Er litt feil å si at dere måtte gjort alt på egenhånd :3 Men da får jeg takke for meg på denne verdenen etter Eru adlet de 2 største byene våre og da er det liten vits i å fortsette siden de 2 siste byene er tapt anyway ^^

Du gjorde det samme på V18. Da du gikk over fra The Lonley Wolf (OIM) til Lexington (ODA). Til vinnerstammen. Dessuten saboterte du din egen konto før du gikk over.
 

DeletedUser

Guest
Kan du vennligst la være og trekke inn v18 på et v22 forum, mackelmore?
 

macklemore

Banned
Reaksjonspoeng
57
Kan du vennligst la være og trekke inn v18 på et v22 forum, mackelmore?

Jeg er vel ikke den første som har gjort det her. Synes at det er morsomt at du skrøt opp Eru kontoen og skandyzz gutta, så går du imot dem med en gang de forlater :LOL: Også litt ironisk at alle skal skylde på dem (Skandyzz) bare fordi de har fått "godt inntrykk" av dem før de forlot.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har vel egt kjent andreas siden v4 jeg da, så jeg skjenner han ganske godt, derfor jeg ble skuffet.
 

Faramir07

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Du gjorde det samme på V18. Da du gikk over fra The Lonley Wolf (OIM) til Lexington (ODA). Til vinnerstammen. Dessuten saboterte du din egen konto før du gikk over.

Jeg gikk fra en nednuket konto til en helt annen konto så ikke akk det samme :p Hah, saboterte ikke akkurat.. Kontoen var knust av Bacardi og Xandor. Eneste jeg gjorde var å tømme et par byer for MD som han kunne adlet med halvnuke anyway. TLW hadde ikke overlevd uansett hva jeg hadde gjort, men gidder ikke snakke mer v18 her..
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Adrian - Nei, jeg sier ikke at dere skal være stammeløse, men jeg mener fortsatt at det er lavmål å reise til fiendestammen.
Og det med Vaffel har ikke jeg fått med meg, så der kan jeg ikke uttale meg noe på.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Adrian - Nei, jeg sier ikke at dere skal være stammeløse, men jeg mener fortsatt at det er lavmål å reise til fiendestammen.
Og det med Vaffel har ikke jeg fått med meg, så der kan jeg ikke uttale meg noe på.

Vaffel forlot grunnet at han ikke følte seg hørt ang TDt saken. Samt at jam følte seg inne stengt uten et cluster når han var i AA
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Adrian - Nei, jeg sier ikke at dere skal være stammeløse, men jeg mener fortsatt at det er lavmål å reise til fiendestammen.

Det var jo kun de to alternativene.. Det hadde du forstått dersom du hadde lest det Adriano har skrevet.

Og det med Vaffel har ikke jeg fått med meg, så der kan jeg ikke uttale meg noe på.
Kanskje litt dumt å uttale så sterke meninger når du ikke engang har fått med deg ett av hovedaspektene i saken? Hvor mye annet av situasjonen i AA har du egentlig fått med deg, om du ikke har fått med deg overgangen/at en spiller forlot?
 

DeletedUser

Guest
Er litt feil å si at dere måtte gjort alt på egenhånd :3 Men da får jeg takke for meg på denne verdenen etter Eru adlet de 2 største byene våre og da er det liten vits i å fortsette siden de 2 siste byene er tapt anyway ^^

Det jeg sier over her er vel at når vi forlot AA hadde vi to valg, enten å bli med PMS eller det og rett og slett avbryte ferien og ta den lange og harde krigen mot både PMS og det som ble igjen av gammle (sikkert forbannede) stammemedlemmer aleina. Vi hadde vel et tredje alternativ som vær og slette kontoen og si oss ferdig, men det var aldri et alternativ i mine øyne. Vi valgte det første på bakgrunn av alle argumentene/meningene jeg så pent har lagt ut et sted over her.

Hvis du fikk på følelsen at jeg siktet dere ut som dårlige/lite aktive spillere var det feil. Du vet like godt som meg at dere var blant de mer aktive og hyggelige personene i stammen.
 
Sist redigert av en moderator:

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Det jeg sier over her er vel at når vi forlot AA hadde vi to valg, enten å bli med PMS eller det og rett og slett avbryte ferien og ta den lange og harde krigen mot både PMS og det som ble igjen av gammle (sikkert forbannede) stammemedlemmer aleina. Vi hadde vel et tredje alternativ som vær og slette kontoen og si oss ferdig, men det var aldri et alternativ i mine øyne. Vi valgte det første på bakgrunn av alle argumentene/meningene jeg så pent har lagt ut et sted over her.

Hvis du fikk på følelsen at jeg siktet dere ut som dårlige/lite aktive spillere var det feil. Du vet like godt som meg at dere var blant de mer aktive og hyggelige personene i stammen.



er 5 på kontoen så hadde vel ikke trengt å avbrytte noen ferie :D
 

DeletedUser

Guest
er 5 på kontoen så hadde vel ikke trengt å avbrytte noen ferie :D

Selv 5 stykk ville ha hatt problemer med å holde en konto aktiv 24/7 iløpet av en slik hektisk tid som sommeren. Spesielt i en slik type krig som ville krevd veldig mye av både ferdigheter og konsentrasjon, som f.eks at vi har 40ms tog.

Folk har mye forskjellig å ta seg av iløpet av sommeren som de setter foran tw, deriblant ordet, sommerferie. Slappe av, jobb, venner, familie, feriereiser osv, du skjønner tegningen.
 
Topp