Grimlock, hjernen bak core?

DeletedUser

Guest
Hva er din tw-historie?
Jeg startet på W2.net i desember 2006. Ble først invitert til en stamme som da het N.B.S., New Beginnings. Kort fortalt har jeg vel i realiteten vært i den stammen siden, var leder for akademiet vårt en stund, og er nå i en annen stamme etter en merge innad i MPX familien som nå er hjemme mitt. Som noen sikkert har skjønt så liker jeg ikke helt å være leder. For eksempel når det gjelder lederposisjonen i akademiet på .net var jeg hertug mot min vilje. Den gamle hertugen sluttet og de andre baronene slo seg sammen mot meg for å gjøre meg til hertug. Har nå klart å bli ”bare en” baron i MPX-E. Jeg prøver å overtale lederen der til å degradere meg, men har ikke fått det til ennå.

På V1 startet det med at DosX kontaktet meg gjennom PM på forumet på .net angående en kommentar jeg hadde kommet med om en norsk TW. Etter en stundt startet han å oversette tribalwars til norsk. "Gjengen" som visste om at det kom en norsk TW var vel da DosX, Waylander, Fizzmann, Scotland, One hit KO (eller Juggernaut som han heter i v1) og meg. Vi fikk den ideen om å lage en slags elitestamme på den første verdenen; Core.

Hva var tanken bak Core og hvordan bygget du opp stammen?
Jeg tror faktisk core var den første stammen som ble stiftet på verden 1, og den fikk fort rykte på seg for å være en elite stamme. Det ryktet var tydeligvis effektivt, og rekrutøren, brann2006, fikk mye å gjøre. Selv var jeg hertug lenge, husker ikke hvor lenge, men ble fort lei. Jeg ville gjerne gjøre Fizzman (som er leder i Core nå) eller tribalwar til hertug, men de ville ikke. På daværende tidspunkt var det en god del baroner i Core, bl.a. de to nevnte og Killerbe, DrFeelGod, Waylander, Doinky, Boozty, og brann2006. Fordi ingen av de jeg ville ha som hertug var villige til å ta jobben, endte det opp med et slags styre, som vi kalte Round tabel, eller RT. Herfra var det baronene som styrte, mens jeg holdt hertug privilegiene uten å gjøre noe.

Jeg må nok innrømme at Core i tidlige dagene var dårlig organisert, og ting gikk litt over stokk og stein, men entusiasmen var så absolutt der. Brann2006 gjorde en god jobb som rekrutør, og waylander laget grupper innad i stammen som skulle samarbeide. Etter en stund kom headmaster og Snowie, sammen med flere av vennene deres fra svensk server, inn i core. De forlot Core etter en stund og dannet XXX. Jeg må innrømme at jeg ikke helt fikk med meg hvorfor de gjorde det. Den offisielle grunnen var at de var en liten gruppe som ville jobbe sammen, men er ganske sikker på at det bare var en unnskyldning. Vi hadde IAP, men endte jo opp i krig med XXX og SNB etter hvert.


Det har vært mye krigføring for Core, hvordan har det vært?
Det første angrepet i krigen mot XXX og SNB må jeg innrømme at var ganske dårlig koordinert. Dette kom litt brått, og som et resultat av at noen av XXX sine angrepsplanene mot Core kom ut. Det ble ganske hardt for noen av oss i frontlinjen på k44. Den eneste som gjorde det bra i starten var TribalWar som tok byer fra helt klart større spillere. Selv hadde jeg mer enn nok med å forsvare meg mot Nausak, Snowie og Headmaster.

Etter en stund kom krigen med Dolkene. Dette var på et tidspunkt hvor jeg hadde fått mye klager på hvordan miljøet innad i core var, og flere mente jeg måtte ta over som aktiv leder igjen. Det gjorde jeg også. Dette var en periode fylt med drama, og Daggerheart sto på både på forum og i krigføring.

Akkurat da var vi i krig med noe som føltes som hele V1. xxx, Betas, SNB, Fenix, =D= familien, og en del andre jeg ikke husker navnet på en gang. Jeg var temmelig irritert i en periode da, delvis fordi nattesøvnen ble ødelagt av å forsvare meg mot XXX. Det var veldig hyggelig at IB valgte å stå ved diplomatiet sitt, det gjorde livet mitt ganske mye lettere. Etter hvert kom vi oss jo litt på beina igjen, eller rettere sagt kom over sjokket, og ting roet seg litt ned, selv om krigen gikk videre.

Etter en stund ble jeg nok en gang lei av å være hertug, og et par RL ting kom også opp så jeg gikk nok en gang av som hertug. Jeg ga de daværende baronene 24 timers varsel og forfremmet noen av dem til hertuger og fjernet mine egne privliegier. Jeg hadde egentlig ikke gjort noe fornuftig på en stund på det tidspunktet.

Kommer du til å gå tilbake som Hertug og offisiel leder for Core?
Hahaha, tenkte meg du skulle spørre om noe sånt. For øyeblikket har jeg absolutt ikke noe ønske om å lede en så stor stammen. I motsetning til det endel tror har jeg ikke noe spesielt behov for å ha mye 'makt', men hvem vet hva framtiden holder? Jeg kan ikke love noe.

Hvordan spiller du?
På W2 var jeg vel egentlig en typisk gråhore, med at jeg adlet en latterlig stor mengde små, grå byer som jeg oppgraderte. Jeg har egentlig aldri tatt mye inaktive innad i stammen, men heller fokusert på å bygge meg store klustere med byer. Jeg gikk lei av å ta grå byer rundt jul i fjor. For øyeblikket foretrekker jeg å ta røde byer, og har hittil tatt 118 byer fra en fiende som er ca 6-7 ganger så stor som familien min.

Hvorfor ble brann2006 kastet ut av core?
Jeg må innrømme at jeg aldri har vært spesielt imponert over Brann. Var vel et dårlig førsteinntrykk går jeg ut ifra. Det er litt merkelig, men vi ser ut til å være uenige om det meste som angår TW, men kan godt snakke om idrett uten å prøve å kvele hverandre. Når brann ble kastet ut av core var det mye som var virkelig frustrerte meg ved Brann. Det som fikk begeret til å renne over var en temmelig lang diskusjon som gikk helt over styr på forumet om å ta over forlatte byer. Når DrFeelGod overtalte oss til å møtes på msn for å snakke ut om det ville Brann heller fortsette å krangle på forumet mens DrFeelGod og jeg ventet på msn - så jeg degraderte han.

Noen dager senere kontaktet Brann flere ledere av det allierte stammene for å be dem ta hensyn til det han så på som en maktkamp innad i Core. Han hadde også truet med å prøve å splitte Core. Det tok derfor ikke så lang tid før aristokratiet bestemte seg for å sparke han. Det var ikke en avgjørelse jeg forsøkte å tvinge gjennom på noe vis.

Hvorfor tror du Core holdt seg så lenge på rank 1, og hvorfor tror du de mistet ranken?
Vanskelig spørsmål, men jeg får vel spekulere litt da. I begynnelsen var det nok fordi vi hadde mange av de gode spillerne, og andre gode spillere søkte seg til Core. Vi var någenlunde bra organisert etter hvert, og var aggressive. Vi hadde heller ingen reelle konkurenter. =D= var vel nærme en stund, men det var pga. at de slo sammen en del stammer og endte opp med mange store spillere. Problemet deres ble at vokste rett og slett ikke like fort.

Litt vanskeligere å si hvorfor vi mistet første plassen, men jeg tror det har noe med at vi ikke har vært sultne nok i det siste. Selv har jeg ikke gjort noe særlig fornuftig på V1 på ganske lenge, selv om jeg prøver å få opp interessen min nå for tiden. TW er som idrett, man må ville noe, ha et mål. Hvis ikke bare går man målløst fram og tilbake.

Ryktet sier Core og IB planlegger en merge, kan du fortelle om dette?
Jeg er ikke leder i core, men skal jeg dømme etter det siste jeg har har hørt så kommer ikke det til å skje med det første. Det har vært brakt opp, men det samme har nok en del andre ting som aldri har blitt gjennomført.

Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Jeg tror egentlig ikke at jeg har hatt noen særlig stor påvirkning utover en del diplomatiske avgjørelser når jeg var hertug av Core. IAP’en som senere utviklet seg til alliansen, med BOL for eksempel. Den utvikelet seg jo senere til trippelalliansen mellom Core, IB og BOL-familien, og den liker jeg å tro at jeg har hatt litt med å gjøre.

Hvor mange timer bruker om på tw om dagen?
Alt for mye! Det kommer litt an på, men mesteparten går med på W2.net. Alt fra 1 til 6-7 timer tror jeg.

Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v1 og hva du mener om dem?
Hamsun, må jo helt klart nevnes, lederen av IB. Hadde først kontakt med han når krigen med =D=, Fenix, x x x, osv. startet, og han slo meg da som en veldig hyggelig fyr og en kompetent leder med god integritet. Har ikke endret synet mitt på han.

Fizzmann, han gjør kanskje ikke så mye ut av seg som enkelte andre, men han har peiling på TW! Jeg har kjent han ganske lenge, en veldig morsom fyr. Bare som hertug av Core fortjener han å nevnes, men han er også en bedre leder enn det han tror selv, vil jeg påstå...

Glitter, må jo nevne henne. In-game er hun jo tydeligvis en god leder, for ikke å nevne en utmerket diplomat. Hun har også en skremmende mengde gode kontakter. Hun er også den eneste profilerte spilleren her på TW.no jeg har møtt i RL. Det var... interessant. Trivelig, selv om hun er litt... unik.

Kemp23 er profilert, men vet egentlig ikke så mye om han. Vi har hatt et par relativt siviliserte samtaler på IGM. Han har fortsatt ikke fått den byen av meg forresten. Hvor mange ganger har han prøvd nå? Tre?

Brann2006 må jo nesten nevnes. Han er litt for arrogant, og ikke fullt så smart som han liker å tro. Jeg må innrømme at jeg er litt i tvil om hvor tøff han egentlig er når hardt kommer til hardt, men vi finner det vel ut før eller senere.

Nofjon1, har egentlig ikke hatt noe særlig med han å gjøre, så vil ikke uttale meg her.

Harald Blåtand, en dannet danske. En spiller jeg tror jeg godt kunne tenkt meg å vært i samme stamme som på en annen verden.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nok en gang et vel gjennomført intervju Glitter, takk!

Må si takk til Grim for at du nevnte meg, om det du sa er sant får vel tiden vise.
 

DeletedUser

Guest
Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Jeg tror egentlig ikke at jeg har hatt noen særlig stor påvirkning utover en del diplomatiske avgjørelser når jeg var hertug av Core. IAP’en som senere utviklet seg til alliansen, med BOL for eksempel. Den utvikelet seg jo senere til trippelalliansen mellom Core, IB og BOL-familien, og den liker jeg å tro at jeg har hatt litt med å gjøre.

Jeg liker også å tenke at den hadde jeg noe med å gjøre :)

Oppgraderingen til alliansen :) Mah Idea :)
 

Drekkakar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Veldig bra intervju, liker denne delen av forumet der ting blir holdt på et litt saklig nivå:)
 

DeletedUser

Guest
hehe liker også denne delen alle de som tror de er så kjente på forumet blir ikke engang nevnt
 

DeletedUser

Guest
DarkMoon Kjent for å spamme alle stammeforum jeg kommer i nerheten av :)


DuDa?
 

DeletedUser

Guest
jeg liker at du er med BOL i verden 1 og Roem i verden 2 allefall :)
 

DeletedUser

Guest
VAr egentlig RoEm Begge verdener så kommer jeg hjem fra Ferie uten nett...

Og ser At RoEm Er I Dass

MEldte meg ut til jeg viste hva som hadde skjedd

Så Kom jeg til A7x Og Så Merga vi Å Så Ville Ikke Xano ha meg sa spookie så kom jeg meg inn likevell å så sier mamma jeg må avslutte så sier jeg at jeg driver og avslutter så jeg later så jeg skal stikke åså vil jeg ha meg noe ost snart :D
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hva er din tw-historie?

Jeg må nok innrømme at Core i tidlige dagene var dårlig organisert, og ting gikk litt over stokk og stein, men entusiasmen var så absolutt der. Brann2006 gjorde en god jobb som rekrutør, og waylander laget grupper innad i stammen som skulle samarbeide. Etter en stund kom headmaster og Snowie, sammen med flere av vennene deres fra svensk server, inn i core. De forlot Core etter en stund og dannet XXX. Den svenske mafia som ikke var så mafia :p Jeg må innrømme at jeg ikke helt fikk med meg hvorfor de gjorde det. Den offisielle grunnen var at de var en liten gruppe som ville jobbe sammen, men er ganske sikker på at det bare var en unnskyldning. Vi hadde IAP, men endte jo opp i krig med XXX og SNB etter hvert.


Hvorfor ble brann2006 kastet ut av core?
Jeg må innrømme at jeg aldri har vært spesielt imponert over Brann. Var vel et dårlig førsteinntrykk går jeg ut ifra. Det er litt merkelig, men vi ser ut til å være uenige om det meste som angår TW, men kan godt snakke om idrett uten å prøve å kvele hverandre. Når brann ble kastet ut av core var det mye som var virkelig frustrerte meg ved Brann. Det som fikk begeret til å renne over var en temmelig lang diskusjon som gikk helt over styr på forumet om å ta over forlatte byer. Når DrFeelGod overtalte oss til å møtes på msn for å snakke ut om det ville Brann heller fortsette å krangle på forumet mens DrFeelGod og jeg ventet på msn - så jeg degraderte han.
[]Hyggelig og snakke fornuft med deg også, men kickingen var vel mer dårlig selvbeherskelse som bare førte til en stor svart løgn. Og når sant skal sies så sa jeg at dere ikke skulle vente på meg for jeg mest sansynlig ble forsinket. (etter en trening faktisk :eek:)[/]

Noen dager senere kontaktet Brann flere ledere av det allierte stammene for å be dem ta hensyn til det han så på som en maktkamp innad i Core. Han hadde også truet med å prøve å splitte Core. Det tok derfor ikke så lang tid før aristokratiet bestemte seg for å sparke han. Det var ikke en avgjørelse jeg forsøkte å tvinge gjennom på noe vis.
Ironi er et godt hjelpemiddel når man skal tirre deg :).

Hvorfor tror du Core holdt seg så lenge på rank 1, og hvorfor tror du de mistet ranken?
Vanskelig spørsmål, men jeg får vel spekulere litt da. I begynnelsen var det nok fordi vi hadde mange av de gode spillerne, og andre gode spillere søkte seg til Core. Vi var någenlunde bra organisert etter hvert, og var aggressive. Vi hadde heller ingen reelle konkurenter. =D= var vel nærme en stund, men det var pga. at de slo sammen en del stammer og endte opp med mange store spillere. Problemet deres ble at vokste rett og slett ikke like fort.

Litt vanskeligere å si hvorfor vi mistet første plassen, men jeg tror det har noe med at vi ikke har vært sultne nok i det siste. Selv har jeg ikke gjort noe særlig fornuftig på V1 på ganske lenge, selv om jeg prøver å få opp interessen min nå for tiden. TW er som idrett, man må ville noe, ha et mål. Hvis ikke bare går man målløst fram og tilbake.
Eller fordi de fleste av de mest profilerte spillerne og de mest pågangsytterne forsvant ifra stammen, med tanke på meg selv, Poke Me, Pallin, Terhals, osv.?

Hvor mange timer bruker om på tw om dagen?
Alt for mye! Det kommer litt an på, men mesteparten går med på W2.net. Alt fra 1 til 6-7 timer tror jeg.
Like mange timer som du svømmer hver dag altså? :D

Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v1 og hva du mener om dem?
Hamsun, må jo helt klart nevnes, lederen av IB. Hadde først kontakt med han når krigen med =D=, Fenix, x x x, osv. startet, og han slo meg da som en veldig hyggelig fyr og en kompetent leder med god integritet. Har ikke endret synet mitt på han.

Fizzmann, han gjør kanskje ikke så mye ut av seg som enkelte andre, men han har peiling på TW! Jeg har kjent han ganske lenge, en veldig morsom fyr. Bare som hertug av Core fortjener han å nevnes, men han er også en bedre leder enn det han tror selv, vil jeg påstå...

Glitter, må jo nevne henne. In-game er hun jo tydeligvis en god leder, for ikke å nevne en utmerket diplomat. Hun har også en skremmende mengde gode kontakter. Hun er også den eneste profilerte spilleren her på TW.no jeg har møtt i RL. Det var... interessant. Trivelig, selv om hun er litt... unik.

Kemp23 er profilert, men vet egentlig ikke så mye om han. Vi har hatt et par relativt siviliserte samtaler på IGM. Han har fortsatt ikke fått den byen av meg forresten. Hvor mange ganger har han prøvd nå? Tre?

Brann2006 må jo nesten nevnes. Han er litt for arrogant, og ikke fullt så smart som han liker å tro. Jeg må innrømme at jeg er litt i tvil om hvor tøff han egentlig er når hardt kommer til hardt, men vi finner det vel ut før eller senere.
Takker for at jeg ble nevnt, men grunnlaget ditt kan vi diskuter over et godt glass med Fanta. xD

Nofjon1, har egentlig ikke hatt noe særlig med han å gjøre, så vil ikke uttale meg her.

Harald Blåtand, en dannet danske. En spiller jeg tror jeg godt kunne tenkt meg å vært i samme stamme som på en annen verden.

Alt som er underlinet er da altså mine kommentarer.
 

DeletedUser

Guest
At du faktisk e moderator her inne får meg te å tvila på heila dette spellet....
Må du snart slutta å voksa opp gutt....
Du elske at navnet ditt bler dratt fram både her og der....

Å det har du klart med å gjennomføra løgn å bedrag i nå snart over et halvt år....

lykke te videre me moderator jobben din som du har gjort om te å spamme ner dette forumet me vaset ditt.....
 
Topp