Historien om TW

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Jeg tror alle har forstått at svinseladden ikke kan regnes som representant for stammen sin.. :rolleyes:

huff stakkars svinse som blir ignorert av sin egen stamme (sarkasme - slik at alle vet det)

men men ja:
Svinse diskuterer mangt og kan blandes fra det ene til det andre, men jeg tror han hovedsaklig holder seg til Ninjaz saken
Hvor han var med på "slemme laget" som angrep Elite... ikke andre veien rundt... så jeg forstår ikke hvordan Elite var den slemme siden...

~Jazcan~
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er synd at alle de gode stammene aldri går inn i en jevn krig.

Alle gode spillerene går inn i Elite, alle Med mye poeng går inn i NoVi. Det blir så forferdelig ujevnt for oss stammer som er på vei opppver.

Alle kjente spillere fre v1 går inn i Elite. Booring

Jeg er ikke kjent...
Jeg var ikke god...


Fail :p (på meg i Elite :D )
 

DeletedUser

Guest
Off-topic: Personlig leser jeg ikke ofte på det offisielle forumet og enda sjeldnere skriver jeg noe. Føler generelt at miljøet på det offisielle forumet er så dårlig. Der saklige diskusjoner ikke forekommer. Folk kommer med en kommentar. En annen person besvarer deretter kommentaren/påstanden og sier at det ikke er fakta og begrunner hvorfor. Så får vedkommende svar igjen at han har rett til å si sin personlige meninger. Samt begynner å trekke inn menneskerettigheter.

Selvfølgelig og får all del har man rett til å komme med sine personlige meninger. Men når folk motsir og kanskje til og med motbeviser påstander. Så syntes jeg det er temmelig bortkastet å trekke inn menneskerettigheter for å forsvare seg selv. Uansett om man har rett til å komme med sine meninger, så betyr det ikke at kommentarene er så utrolig gode og matnyttige på ulike områder…

En diskusjon har som regel veldig mange sider. Føler også som regel at det ofte har blitt for mye konkurranse om å “vinne” en diskusjon. Som i mine øyner er en dårlig holdning i en diskusjon. I en diskusjon skal man komme med sine personlige meninger og gjerne slenge på bevis man sitter på for å skape troverdighet. Men man må også være klar på at det kan komme motbevis mot sine egnene bevis og derfor være innstilt på endre holdningen sin i en sak. Se en sak i et nytt lys osv… I stedet for å være idiotisk sta og uansett ha samme holdning før og etter en diskusjon.

Men her på det offisielle forumet går det vel mest ut på si mest mulig, uansett om det er bra eller dårlig skrevet. Så lenge man får oppmerksomhet og blir sett. Så er det, det viktigste for veldig mange her. Totalt missforståelse i en diskusjon. I hvert fall greier ikke jeg å fatte poenget i det.

Ikke missforstå. En diskusjon behøver ikke nødvendigvis å være blodig alvor hele tiden. Skal være lov å kose seg litt også. Men diskusjons miljøet her er generelt dårlig med overdrevet mye spam. Vel, i grunn det jeg har skrevet til nå, har lite om selve dette topicet’s tema å gjøre. Men måtte få ut noen tanker rundt forumet generelt ;o Men får vel gå litt “on-topic” nå ;o


Sorn og TW generelt: Jeg føler at det er en del her som har blitt missforstått. Jeg syntes at det blir veldig feil som enkelte gjør og sier at alt med TW er “dritt” og alltid har vært det. Ja, de rekrutterte veldig mye på starten og husker også at et Elite medlem også ble kontaktet med indirekte rekrutterings informasjon. Samtidig når en server er i startfasen. Må man nesten få kontakt med flere personer og teste dem ut. Se om de duger for stammen. Da må det en del rekrutterings PMer til. Samt flere uker der man fokuserer på å observere nye spillere for å se hva de duger til. Så kommer som regel en stamme i en opprydningsfase, der de kicker medlemmer som de mener ikke gjør nok for stammen og mer eller mindre har meldt seg ut av stammen. Er temmelig normalt å gjøre det på denne måten, samtidig også meget forstålig. Når man ikke kjenner folk og vet hva de duger til. Så kan man ikke annet enn å kontakte folk og teste dem ut. Bli kjent med dem osv.

Så det å alene dømme en stamme pga. at de ønsket å teste ut ulike spillere i startfasen, blir veldig feil!

Jeg personlig ønsker å starte med å gi TW skryt. Noe jeg også mener er viktig pga. missforståelser som har oppstått fra TW og flere andre sin side. Elite og TW kom relativt tidlig i en allianse. Sorn var en av de første utenom Elite, som jeg ble kjent med. Jeg har sakt det mange ganger tidligere og sier det igjen. Sorn overrasket meg virkelig da jeg begynte å snakke med han for å bli bedre kjent. En virkelig oppegående person som det var lett å snakke med. Både om TW stuff og irl stuff. Storkoste meg da jeg snakket med han. Følte de gangene han reiste bort og hadde KV, at jeg savnet å snakke med han. Samholdet mellom Elite og TW fungerte bra. Mye pga. Sorn som stilte sterkt som diplomat og det å holde kontakten. Derfor gikk blant annet DNY krigen så bra. Ettersom kommunikasjonen og samarbeide var mer eller mindre på topp. Mener at alle de allierte mot DNY, gjorde en fantastisk jobb.

Men plutselig kom det til en periode der jeg og Sorn aldri snakket sammen. Jeg vet ikke hvor lang tid det gikk. Men ukene bare gikk og gikk. Hvorfor kommunikasjonen stoppet opp, vet jeg ikke. Mulig pga. Jeg var opptatt med mitt og Sorn det samme med sitt. Ble til at Elite ikke viste noe om TW og TW var ikke oppdatert om hva som skjedde hos oss.

Elite diskuterte derfor hva vi skulle gjøre med dette. Ettersom kommunikasjonen gikk så dårlig og vi følte derfor at det er vanskelig å ha en god allianse når noe som er så viktig som kommunikasjon, ikke er på plass. Kort tid seinere. Ble det krig mellom Yamato og TW. Da kontaktet TW oss og spurte om hjelp. Vi følte at det ble veldig feil at vi skulle delta aktiv i en krig, med noen vi ikke hadde snakket noe med, på så utrolig mange uker. Samt at vi ikke hadde noe fakta rundt krigen. Vi hadde også allerede diskutert om vi skulle droppe alliansen med TW som allierte pga. dårlig kommunikasjon. Vi valgte derfor å stille oss nøytrale til krigen. Vi ønsket ikke å velge. Samtidig hadde kommunikasjonen mellom Yamato og Elite startet. Derfor ble situasjonen verre. Ettersom uansett hva vi gjorde. Så ville noen føle seg direkte eller indirekte dolket i ryggen. Så håper dere forstår at det ikke var så veldig lett for oss heller. Selvfølgelig støtter vi allierte og har alltid gjort det(skriver mer om dette i et annet topic seinere), men denne situasjonen ble veldig spesiell.

Ja, det stemmer også at Elite adlet noen TW byer da krigen så å si var slutt. Vi hadde på forhånd informert TW at vi med tungt hjerte måtte slutte alliansen pga. at kommunikasjonen hadde vært så dårlig i veldig mange uker, samt føltes veldig dumt at TW kun kontaktet oss etter så lang tid, kun da de trengte hjelp. Selvfølgelig kunne også jeg og Elite bidratt mer med å kontakte TW før den tid. Men slik var ikke tilfellet og er derfor ikke TW alene sin skyld at det ble som det ble. Virket heldigvis også som om Sorn fant forståelse i vår avgjørelse og fortalte at det var veldig trist for han også. At det ble sånn. Ettersom vi ikke var allierte lengre. Så ble enkelte TW byer adlet av oss. Men dere sto aldri oppført som fiender hos oss. Men ble tatt over som normale røde byer, som alle andre røde byer i vår nærhet. Så var kun tilfeldig at Elite adlet byer fra dere. Vel, bortsett fra at dere var nærme Elite land og derfor hadde byene deres god beliggenhet. Men håper at dere forstår at vi aldri gikk til krig mot dere, uansett om vi sluttet alliansen med dere.

Kort fortalt. Alliansen fungerte veldig bra på starten, men dessverre ettersom tiden gikk. Så kunne ikke en allianse uten noe form for kommunikasjon med hverandre fortsette. Derfor svært bittert å høre noe i ettertid at TW følte seg dolket av oss. Jeg forstår selvfølgelig hvordan det føltes at vi som den gang var deres allierte, uansett om det hang i en tynn tråd, følte dere dolken. Samtidig håper jeg også at dere etter denne teksten forstår at situasjonen for oss, heller ikke var så lett. Alt er ikke bare svart og hvit ;o


Vil skrive mer om ryktet til Elite ang. å dolke allierte. Men tar det heller i et annet topic ang. Elite. Ettersom det blir litt vel off topic her.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Ganondorf, since it looks like you put some hard work into that, I am gonna actually try read it. ^_^
 

DeletedUser

Guest
hehe, tenkte jeg det ikke:D

Det her er så typisk deg Tobben;) Skriver flere HUNDRE sider:p

Syns du er flink jeg:)
 

svinseladden

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
huff stakkars svinse som blir ignorert av sin egen stamme (sarkasme - slik at alle vet det)

men men ja:
Svinse diskuterer mangt og kan blandes fra det ene til det andre, men jeg tror han hovedsaklig holder seg til Ninjaz saken
Hvor han var med på "slemme laget" som angrep Elite... ikke andre veien rundt... så jeg forstår ikke hvordan Elite var den slemme siden...

~Jazcan~

I was at the Dark side...., now im not
 
Reaksjonspoeng
3
Gidder ikke å sitere det lange innlegget til Ganondorf, men her har du svaret mitt:


Endelig et innlegg som det går ann å ta seriøst i denne tråden.

Når jeg tenker over det, så er jeg enig i alt du sier. Måtte bare tenke litt lenge over det...
 

DeletedUser

Guest
Det var jeg som visste mest om situasjonen med elite i stammen vår, og grunnen til at noen følte seg dolket i ryggen er nok desverre min feil. Jeg har sikkert ikke informert resten av stammen godt nok.

Jeg føler på ingen måte at vi ble dolket i ryggen av elite, men jeg savnet en god forklaring på hva som skjedde. Noe jeg nå har fått.
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Ganondorf
ok forstår og godtar dette, men ville bare nevne dette med adlingen som kom mens vi var allierte. Syns det var unødvendig tidlig og kunne blitt gitt beskjed om til oss i forkant. Men for oss er det historie og jeg kan si på veiene av stammen at dette ikke er noe som helst tema fra vår side:)


RDI-rsr
Baron
The Wolfs
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Vel talt tobben, kunne på ingen måter sagt det så bra selv ;)

~Jazcan~
 

DeletedUser

Guest
Det var jeg som visste mest om situasjonen med elite i stammen vår, og grunnen til at noen følte seg dolket i ryggen er nok desverre min feil. Jeg har sikkert ikke informert resten av stammen godt nok.

Jeg føler på ingen måte at vi ble dolket i ryggen av elite, men jeg savnet en god forklaring på hva som skjedde. Noe jeg nå har fått.

du sa det i lederforumet husker jeg faktisk:)
men det gikk rett ut gjennom hodet :p
Jeg er veldig glad for at du kom med det Ganondorf :)
Plutselig fikk mye mer forståelse for hva dere gjorde :D
 

DeletedUser

Guest
Først og fremst, beklager veldig seint svar. Som skrevet tidligere, er jeg ikke så veldig aktiv her. Men skal prøve å bli litt flinkere til å følge med her =) Generelt er et slikt felles forum genialt, så lenge det blir brukt riktig ^^

Skal også være flink gutt å bruke sitat knappen ;o
Gidder ikke å sitere det lange innlegget til Ganondorf, men her har du svaret mitt:


Endelig et innlegg som det går ann å ta seriøst i denne tråden.

Når jeg tenker over det, så er jeg enig i alt du sier. Måtte bare tenke litt lenge over det...

Hehe, veldig fint at du syntes det. Setter stor pris på det ^^ Syntes det er veldig viktig i en diskusjon å trekke frem både positive og negative ting. For å opprettholde en viss balanse i diskusjonen. Vil påstå at det alltid er masse positivt om enkelt individer og stammer generelt. Viktig å ikke kun fokusere på hva som er negativt hos noen, er aldri slik virkeligheten er.

Er også så mye lettere og samtidig mer hyggelig å diskutere da. Kommer som regel også mange flere fornuftige svar, når man slipper å ha adrenalin i kroppen når man blir dypt provosert av en unødvendig frekk kommentar.

Det var jeg som visste mest om situasjonen med elite i stammen vår, og grunnen til at noen følte seg dolket i ryggen er nok desverre min feil. Jeg har sikkert ikke informert resten av stammen godt nok.

Jeg føler på ingen måte at vi ble dolket i ryggen av elite, men jeg savnet en god forklaring på hva som skjedde. Noe jeg nå har fått.

En ting jeg lærte i IB på v1. Er at man aldri er alene om å ha skyld i noe. Men skal selvfølgelig innrømme feil man begikk hvis man føler det slik. Men i denne situasjonen føler jeg at det ikke er riktig at du skal ta på deg skylden alene! Vi var begge to som diplomater for hver vår stamme, bunnet sammen. Kommunikasjonssvikt oppsto og er ingen som har noe mer skyld i dette enn andre. Ble dessverre en veldig uheldig situasjon, som tilhører fortiden.

Jeg vet veldig godt at du på den tiden, ble veldig stresset. Alt for mye som skjedde på en gang og har stor forståelse for dette og vet at TW også vet at situasjonen var vanskelig og anspent. Du hadde alt masse arbeid og veldig lett å bli overarbeidet slik at man glemmer å være tydelig på enkelte områder. Men det er naturlig og virker nå som om det har blitt en klar opprydning i dette. Så ingen skade skjedd ^^

Vil også legge til at det er svært hyggelig at enkelte TW spillere har kontaktet meg via PM. Rett og slett kun for å snakke litt normalt sammen. Så sperren mellom oss etter det som skjedde. Med at ingen ønsket å kontakte hverandre, er nok mer eller mindre over nå =) Altså, at ingen dirkete hater hverandre personlig.

Ganondorf
ok forstår og godtar dette, men ville bare nevne dette med adlingen som kom mens vi var allierte. Syns det var unødvendig tidlig og kunne blitt gitt beskjed om til oss i forkant. Men for oss er det historie og jeg kan si på veiene av stammen at dette ikke er noe som helst tema fra vår side:)


RDI-rsr
Baron
The Wolfs

Mulig jeg misforstår litt nå ^^ Men vi var ikke allierte da enkelte Elite spillere, inkludert meg adlet et par TW byer. Men at dere fikk kort tid på dere fra vi informerte om dette til første angrep fra Elite kom. Kan være tilfellet, uten at jeg kan si noe med sikkerhet. Mulig du har bedre hukommelse enn meg rundt dette =) Jeg personlig husker ikke helt sikkert ^^

Svært takknemlig for at du ønsker å legge dette bak deg ;) Veldig lite hyggelig å være langvarig sur på hverandre for noe som skjedde for en del mnd siden. Bare for å nevne noe generelt om tribalwars: Uansett om det er krig mellom stammer og det er et krigspill. Så betyr ikke det at fiender må hate hverandre personlig. Altså, det kan sitte mange koselige og fantastiske personer bak brukerne man angriper, som man ikke viste om. Som kunne blitt en flott venn som hadde fulgt deg trofast i mange uker, mnd ;o Hvis situasjonen hadde vært annerledes.
 

DeletedUser

Guest
Fortsettelse: Kom opp noen feilmeldinger da jeg prøvde å poste alt i samme innlegg. Noe om at jeg hadde for mange bilder etc. I innlegget mitt x)


du sa det i lederforumet husker jeg faktisk:)
men det gikk rett ut gjennom hodet :p
Jeg er veldig glad for at du kom med det Ganondorf :)
Plutselig fikk mye mer forståelse for hva dere gjorde :D

Veldig fint at du syntes det. Etter en del PM snakk. Kom vi frem til at jeg hadde snakket med deg tidligere, en gang Sorn var bortreist og du var KV =) Svært hyggelig å gjenoppta kontakt med folk ;)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Hvis bare alle svarte like utfyllende og sakelig som ganondorf..

Skal prøve å skjerpe meg, du har gitt meg noe å jobbe mot!
 
Topp