Hva er galt med disse sitatene hvilken regler bryter dem ???

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hei lurer litt på hva in i grannskauen som er galt med disse sitatene. Hvilken regler bryter dem?


"In the absence of orders, go find something and kill it." - Field Marshal Erwin Rommel

"Ikke kjemp et slag om du ikke tjener noe på det." - Field Marshal Erwin Rommel
 

DeletedUser

Guest
Jeg antar det er fordi det er sitater av Erwin Rommel.

Men så vidt jeg veit er det ikke noe i veien med å sitere han. Selv om han nok ikke var en veldig trivelig person...
 

DeletedUser

Guest
ikke noe galt i dem sitatene der fra Erwin Rommel Skulle kanskje skjønnt det med ei lita dråpe om det hadde vært sitert med Hitler men med Erwin Rommel nei det skjønner jeg aldeles ikke. kan heller ikke se det har noe med nazizmen og gjøre heller
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
ikke noe galt i dem sitatene der fra Erwin Rommel Skulle kanskje skjønnt det med ei lita dråpe om det hadde vært sitert med Hitler men med Erwin Rommel nei det skjønner jeg aldeles ikke. kan heller ikke se det har noe med nazizmen og gjøre heller

Erwin Rommel var Hitlers store general i Afrika. Noe mer "nazistisk" enn Hitler han selv kommer du ikke. Sitatene er det ikke noe i veien med slik jeg ser det, men så må du også ta hensyn til hvem som har sagt det også.
 

DeletedUser

Guest
Nå var nazistene noen grusomme mennesker som fortjener å lide til dommedag, og så litt til. Men det betyr da virkelig ikke at man skal straffes for å nevne navnene deres, eller noe de sa som ikke engang er nazistisk i seg selv.

Gratulerer med dagen, Scarry.
 

DeletedUser

Guest
What, går det ann å få 2 røde prikker? :forvirra:

Uansett, mener det er i strengeste laget, er det slik at alt som har tilknyttning til Hitler eller nasisme skal fjernes?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
What, går det ann å få 2 røde prikker? :forvirra:

Når noen har det litt gøy med å ha konkurranse så er svaret ja :p Hadde jeg kunnet fjerne de useriøse ryktepoengene så hadde jeg skremmende nok vært så vidt over grensa på grønt. Uansett, all PR er god PR.

Uansett, mener det er i strengeste laget, er det slik at alt som har tilknyttning til Hitler eller nasisme skal fjernes?

Yeah, er nok litt i strengeste laget, spesielt når sitatene ikke inneholder noen form for støtende innhold i seg.
 

DeletedUser

Guest
Selv om man var en general betyr det at man MÅ være nazist? Nei, det betyr det ikke. Det var en haug av dem som værvet seg under Hitler, men langt ifra alle var nazister. De gjorde bare sin plikt for fedrelandet og for å beskytte familiene sine.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Dette er et krigsspill. Hitler er nok verdens mest kjente hærfører, og med all grunn, han var jo et geni innen krigføring? Så nei - det er ikke noe galt i de sitatene i mine øyner. Innogames er nok litt mer uenige med deg, spesielt mtp at de er fra Tyskland, og at det sikkert er et litt mer ømt tema for dem, men dette er jo.no, så who gives a shit. Keep it!
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Kan ikke se på dette som annet enn forfølgelse av en person de ikke liker holdningen til. Det er fordømmende..og mer enn det.
 

DeletedUser

Guest
Erwin Rommel var Hitlers store general i Afrika. Noe mer "nazistisk" enn Hitler han selv kommer du ikke. Sitatene er det ikke noe i veien med slik jeg ser det, men så må du også ta hensyn til hvem som har sagt det også.

Her tar du faktisk feil scar for som jeg sa på WIC sitt forum så var ikke Rommel noen nazist, men heller en motstander av nazismen. For å sitere churchill
«Han fortjener også vår respekt, fordi, selv om han var en lojal tysk soldat, kom han til å hate Hitler og alt hans vesen, og deltok i konspirasjonen for å redde Tyskland ved å avsette galningen og tyrannen. For dette måtte han betale med sitt liv. I det moderne demokratiets triste kriger er det liten plass for ridderlighet.»
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Her tar du faktisk feil scar for som jeg sa på WIC sitt forum så var ikke Rommel noen nazist, men heller en motstander av nazismen. For å sitere churchill

Unnskyld, hvor var det du leste at han var en motstander av nazismen? Det jeg har lest og hørt var han tvert om det motsatte. Han var en aktiv general for Hitler, og utrolig stor fan av Hitler, "Det er vel vidunderlig at vi har en slik mann. Det utstråler fra ham en magnetisk, kanskje hypnotisk kraft, som har som sitt dypeste utspring i at den tro at han skulle være kalt av Gud eller av Forsynet til å føre det tyske folk "hen opp til solen". I mangt et øyeblikk taler han som en profet fra det dypeste av sitt vesen" Sitat fra et brev han sendte hjem til sin kone, der han snakker om Hitler.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Erwin_Rommel
 

DeletedUser

Guest
Unnskyld, hvor var det du leste at han var en motstander av nazismen? Det jeg har lest og hørt var han tvert om det motsatte. Han var en aktiv general for Hitler, og utrolig stor fan av Hitler, "Det er vel vidunderlig at vi har en slik mann. Det utstråler fra ham en magnetisk, kanskje hypnotisk kraft, som har som sitt dypeste utspring i at den tro at han skulle være kalt av Gud eller av Forsynet til å føre det tyske folk "hen opp til solen". I mangt et øyeblikk taler han som en profet fra det dypeste av sitt vesen" Sitat fra et brev han sendte hjem til sin kone, der han snakker om Hitler.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Erwin_Rommel


I begynnelsen ja, men mot slutten av krigen forandret det seg.
Alle forgudet Hitler i begynnelsen, men de fant jo ut hva slags mann han var mot slutten i krigen.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Unnskyld, hvor var det du leste at han var en motstander av nazismen? Det jeg har lest og hørt var han tvert om det motsatte. Han var en aktiv general for Hitler, og utrolig stor fan av Hitler, "Det er vel vidunderlig at vi har en slik mann. Det utstråler fra ham en magnetisk, kanskje hypnotisk kraft, som har som sitt dypeste utspring i at den tro at han skulle være kalt av Gud eller av Forsynet til å føre det tyske folk "hen opp til solen". I mangt et øyeblikk taler han som en profet fra det dypeste av sitt vesen" Sitat fra et brev han sendte hjem til sin kone, der han snakker om Hitler.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Erwin_Rommel

Dette kalles propaganda...
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Denne forherligelsen av massemordere og generaler fra nazistene og " the reich" som står i avataren til Xandor er helt forkastelig. Merkelig at ikke flere fordømmer det. Hadde ikke orket å spille i samme stamme med en som hadde noe slikt på profilen.

Nazistene stod for tidenes massemord av mennesker på bakgrunn av seksuell legning, medfødte sykdommer eller etnisitet. I tillegg angrep de og beleiret Norge i flere år. Mange stolte lojale nordmenn som døde i motstandskampen.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Vel, dette beviser vel egentlig bare hvor mye teamet er på bærtur. Makan til dårlig behandling av ig situasjoner, blir nesten kvalm mtp hvem vi har "over oss". Og banne noen på et så tynt grunnlag er jo helt utrolig. En warning, tilsnakk eller redigering av profil hadde vært mer enn nok. Jeg lurer på hvem som modererer V1, vedkommende burde bli fjernet fra posten sin før h*n kunne sakene sine. Hmpfh.

(Ja, du er en fiende Xandor, men jeg hadde ikke ønsket at noe sånt skulle skje med meg selv. Har selv benyttet sånne sitat på profilen min, bare tanken på at jeg faktisk ville blitt straffet for det gjør meg veldig irritert. WTB DosX tilbake, selv om vedkommende ikke gjorde annet enn og sitte på rumpa. Back then var sånn kriger og diskusjon skulle gjennomførest. Skikkelig språkbruk (dialekt med banneord, yay), bynavn/profiler som folk ville (untatt "over grensen ting") m.m.. Gosh, savner de tidene.. Ikke rart medlemstallet på .no går rett i dass).
 

DeletedUser

Guest
Denne forherligelsen av massemordere og generaler fra nazistene og " the reich" som står i avataren til Xandor er helt forkastelig. Merkelig at ikke flere fordømmer det. Hadde ikke orket å spille i samme stamme med en som hadde noe slikt på profilen.

Nazistene stod for tidenes massemord av mennesker på bakgrunn av seksuell legning, medfødte sykdommer eller etnisitet. I tillegg angrep de og beleiret Norge i flere år. Mange stolte lojale nordmenn som døde i motstandskampen.

Jeg ser ikke problemet med å skrive "The Reich" på bilde mitt?
Jeg mener jo bare slåss for riket, altså kontoen min.
 

DeletedUser

Guest
Unnskyld, hvor var det du leste at han var en motstander av nazismen? Det jeg har lest og hørt var han tvert om det motsatte. Han var en aktiv general for Hitler, og utrolig stor fan av Hitler, "Det er vel vidunderlig at vi har en slik mann. Det utstråler fra ham en magnetisk, kanskje hypnotisk kraft, som har som sitt dypeste utspring i at den tro at han skulle være kalt av Gud eller av Forsynet til å føre det tyske folk "hen opp til solen". I mangt et øyeblikk taler han som en profet fra det dypeste av sitt vesen" Sitat fra et brev han sendte hjem til sin kone, der han snakker om Hitler.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Erwin_Rommel

De fleste hyllet Hitler som en stor mann minst en gang iløpet av tiden Hitler satt med makten.
Visste du at Hitler ble kåret årets mann av Time magazine i 1938?
Og la oss ikke glemme Neville Chamberlain som anså Hitler som en ærlig og redelig mann som han kunne sikre "Peace in our time" med.

Poenget er at de fleste mennesker som ikke er så veldig greie sjelden viser sitt sanne jeg før man blir kjent med dem. Hitler talte om hvordan han skulle lede Tyskland tilbake til storhet og de fleste handlingene han gjorde tidlig i sin maktperiode tydet på at han snakket sant. Folk fikk arbeid og økonomien blomstret igjen, Østerriket ble anneksert og det samme ble Strassburg og deler av Tsjekkoslovakia. Hitler ga dem tilbake stoltheten sin, hvorfor skulle man hatet han? Senere derimot så viste han sitt sanne jeg og folk begynte å forstå at han slett ikke var så snill som han virket inkludert Rommel. Hvis vi skal si at Rommel var nazist fordi han i begynnelsen likte Hitler så må vi si at mesteparten av verdensbefolkningen på den tiden var nazister og det skjønner vel også du at blir feil?
 

DeletedUser

Guest
Vel, dette beviser vel egentlig bare hvor mye teamet er på bærtur. Makan til dårlig behandling av ig situasjoner, blir nesten kvalm mtp hvem vi har "over oss". Og banne noen på et så tynt grunnlag er jo helt utrolig. En warning, tilsnakk eller redigering av profil hadde vært mer enn nok. Jeg lurer på hvem som modererer V1, vedkommende burde bli fjernet fra posten sin før h*n kunne sakene sine. Hmpfh.

(Ja, du er en fiende Xandor, men jeg hadde ikke ønsket at noe sånt skulle skje med meg selv. Har selv benyttet sånne sitat på profilen min, bare tanken på at jeg faktisk ville blitt straffet for det gjør meg veldig irritert. WTB DosX tilbake, selv om vedkommende ikke gjorde annet enn og sitte på rumpa. Back then var sånn kriger og diskusjon skulle gjennomførest. Skikkelig språkbruk (dialekt med banneord, yay), bynavn/profiler som folk ville (untatt "over grensen ting") m.m.. Gosh, savner de tidene.. Ikke rart medlemstallet på .no går rett i dass).

Jepp, ejg får nesten ikke lov til å ha noe på profilen min engang.
Jeg hadde datoen til Erwin romme når han ble født og når han døde, og skrev R.I.P. Dette måtte ejg fjerne for det var søtene.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp