Innstillinger til HP/Classic

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Ønske om ny HP runde.

Bobil's ønske:

Hastighet: 1.6
Enhetshastighet: 1.2
Paladin: Ja, uten våpen
Bueskytter: Nei
Kirke: Nei
Akademi: Mynter
Moral: Ja, fjernes etter 30 dage
Bonus landsbyer: Ja, nye
Barbarlandsbyer: Ja, vokser til 4000 poeng
Forskningssystem: Enkelt
Nybegynnerbeskyttelse: Ja * se forklaring under
Stammemedlemmer: 25
Medaljer: Ja
Milits: Nei
Stammekrig: Ja
Lojalitet 20-30
Rekkevidde for adelsmenn: 130 felt.
Premiumfunksjoner: PK, FA, KA
Stammeskift: Ja, maks 3
Flagg: Ja
Valg av startposisjon: Ja
Angrep/support gap: 20 sek regel (se v21) * Se forklaring under
Fakegrense: Nei
Nattbonus: Ja, 100% mellom 01.00 til 06.00
Haul: Vanlig
Vinnerkrav: Beste gjennomsnitt i stammen per spiller 10beste ved serverslutt.
Annet : Flere gårbyer og bonusbyer

Nybegynner beskyttelse: (8år veteran medalj, 24t beskyttelse - 7år veteran medalj, 36t beskyttelse - 6år veteran medalj, 48t beskyttelse - 5år veteran medalj, 60t beskyttelse - 4år veteran medalj, 72t beskyttelse - 3 år veteran medalj, 84t beskyttelse - 2år veteran, 96t beskyttelse - 1 år veteran medalj og nybegynnere, 5 dager beskyttelse.

Angrep/support gap: 20sek hvrfor: dette for at spillere som er nye kan ha samme fordel som veteraner da flere spillere må lære seg på nytt hvordan det gjøres med timing.

Beskyttelse, hvorfor: Dette er en enkel forklaring fra min side... Når en har flere års veteran medalje må det bety at du i hovedsak kan det meste om spillet og har opparbeidet deg endel flagg. Begynner du da på ny konto for å få beskyttelsen, begynner du også med nye flagg... Så da har du valget mellom flagg eller ny bruker med beskyttelse...

Kom med innspill :)

-A
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Nybegynner beskyttelse: (8år veteran medalj, 24t beskyttelse - 7år veteran medalj, 36t beskyttelse - 6år veteran medalj, 48t beskyttelse - 5år veteran medalj, 60t beskyttelse - 4år veteran medalj, 72t beskyttelse - 3 år veteran medalj, 84t beskyttelse - 2år veteran, 96t beskyttelse - 1 år veteran medalj og nybegynnere, 5 dager beskyttelse.

-A

Dette vil nok ikke fungere fordi de fleste da bare vil spille med en ny acc
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det vanskeligste problemet blir vel i det hele tatt å få aktivert flagg. Sikkert IG som har føringen på det også siden det er ingen, eller ytterst få HP-runder som har hatt med flagg. Jeg er også ganske sikker på at lengre fartstid på serveren ikke tilsier flere flagg. Dette fordi flagg ble innført for 3-4 år tilbake, og det blir da helt idiotisk å straffe kontoer med åtte års fartstid.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Innstillinger til HP/Classic er det så vidt jeg har forstått Dakapo som har full kontroll over (enn så lenge). At flagg ikke blir aktivert er nok fordi det er en premiumfunksjon hvor premiumpoeng kan påvirke hvor mange og hvor gode flagg man har. Personlig ser jeg ingen grunn til å ha flagg aktivert dersom vi faktisk kan slippe dette. Jeg har opplevd mange ganger at spillere har fått en fordel ovenfor meg selv fordi dem har hatt f.eks. 16-18% ressursbonus-flagg i oppstarten da jeg selv kun har hatt 10% eller lavere. Denne fordelen vil også bli enda større etterhvert som man får flere byer, da en som kjøper flagg vil kunne ha gode flagg i alle byer mens de som ikke gjør det vil kanskje gå tom eller må bruke de dårligste flaggene.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Mekk en ny king of the hill runde hvor spillere random blir plassert i store stammer uten mulighet til å bytte.
Høy hastighet, og 3-4 ukers varighet. 10ms angreps gap, 0ms støtte gap. <3
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Siden runde 18 slutter i dag er det vel på tide å tenke på en ny runde. Runde 18 var en usedvanlig lang hp verden, så nå er det virkelig på tide med en ny hp runde.


Hastighet:4,5*
Enhetshastighet:3
Paladin:Ja (ikke våpen)
Bueskytter:Nei
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 6000 poeng
Forskningssystem:Enkelt
Nybegynnerbeskyttelse:2 dager
Stammemedlemmer:15
Medaljer:Ja
Milits:Nei
Stammekrig:Ja
Lojalitet25-35
Rekkevidde for adelsmenn150 felt.
PremiumfunksjonerPK, FA, KA
StammeskiftJa
FlaggNei
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap20ms
FakegrenseNei
Nattbonus01:00 - 07:00
HaulVanlig
VinnerkravStamme med flest poeng ved serverslutt.
AnnetMange gråbyer og bonusbyer. (Mindre enn i runde 18)
Serveren varer i 4-6 uker.


Startlandsby:
26 poeng
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi har allerede en runde relativt klar. Den krever derimot litt jobb før den er helt klar (nei, jeg blir ikke å definere "jobb". Vent å se :gjeip: )
 
Topp