Julefred? Diskusjon rundt julefeiring og andre høytider

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hey alle sammen :)

Jeg vet at flere har snakket om det, men skal vi ha en liten pause fra krigen på julaften eller noe? :)
 

DeletedUser

Guest
Denne tråden hører vel strengt tatt hjemme i den generelle delen av dette forumet?
 

DeletedUser

Guest
Hvis du tenker på at vi som stammer skal avtale å ikke angripe julaften så er jo det en ting hver enkelt stamme må ta stilling til. Hvis du tenker på julefred slik som i fjor, hvor CM sperret angrepsfunksjonen, så tror jeg du må sende inn ticket. Er vel uansett stor sansynlighet for at det blir samme opplegg som i fjor :)
 

DeletedUser

Guest
Må jo være lov og angripe og ta byer på juleaften er som regelt da det er enklest
 

DeletedUser

Guest
Bare julaften mener eg? Men går det ikke Ann å ta barb byer heller da?
 

DeletedUser

Guest
Denne tråden hører vel strengt tatt hjemme i den generelle delen av dette forumet?

Joda stemmer nok det, men tenkte ikke på det før nå :S

Men jeg tenkte mer på at alle stammene i krigen ikke angrep på hverandre på julaften ? :)
 

DeletedUser

Guest
glitter: Hvor lenge varte julefreden i fjor?

Hvis jeg husker rett startet jeg den på formiddagen lille julaften og avsluttet den på formiddagen første juledag :)

Bare julaften mener eg? Men går det ikke Ann å ta barb byer heller da?

Man får bare en melding om at man har vært i landsbyen og drukket gløgg elns, ingen tropper dør hos forsvarer eller angriper og ingen landsbyer kan tas over ;p
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Synes dette var helt topp ifjor,håper vi får til det samme i år også.
Selvsagt er det artig å spille,men det er nå godt å ha fred på tider da samfunnet ellers står stille.
Så -Rome-,stiller seg positive til julefred i år også:)
 

DeletedUser

Guest
Joda stemmer nok det, men tenkte ikke på det før nå :S

Men jeg tenkte mer på at alle stammene i krigen ikke angrep på hverandre på julaften ? :)

OK, da er den kanskje aktuell her allikevel (hvis du snakker om at stammene i v2 skal inngå fred i juletiden).

Men jeg betrakter denne som rimelig generell, og har rapportert denne inn til moderatorer i håp om at den flyttes til den generelle delen av dette forumet.
 

DeletedUser

Guest
Håper vi har en CM klar før det. :)

Uansett syntes jeg alle skal respektere julefreden slik tradisjonen har vært.
Det er vel bare pinglete å angripe noen da, om ikke sperren settes.
 

DeletedUser

Guest
Julefred er enda meir tullete enn nattbonus. Om nokon ikkje har noko familie eller venner å vere med på julafta så skal dei da jammen få lov til å forsyne seg av byane mine. :)
Om enkelte stammar avtaler våpenkvile, så er det noko anna. Men den fysiske sperren er berre tåpelig. Eg skal på ferie 2 veker i vår ein gang, reknar med vi tar ein angrepspause da og :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hva skal jeg gjøre da jeg drikker vodka for meg selv på julaften da?!
Bare tuller, hadde vært greit med en julepause :)
 

DeletedUser

Guest
Da tar vi alle pause, men Dommola kan fortsatt angripes etter eget ønske... :D
 

DeletedUser

Guest
Håper på fred fra 23 - 26 Desember og Nyttårsaften. Finnes bedre ting å ta seg til da enn å spille tw;)
 

DeletedUser

Guest
Får muslimer og andre religioner også denne muligheten? Eller er dette kun for kristendommen? Hva hadde de i fjor?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp