Julefred? Diskusjon rundt julefeiring og andre høytider

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Jeg er ganske sikker på at "alle" går i kirka i jula,. Selv om de ikke er kristne. Det bør ihvertfall være fred på julaften, siden man kan ikke bruke 5 timer på TW når man egentlig skulle legge på seg 15 kg julefett og kose seg med familien. Å ikke ha julefred ville være å tvinge folk til å være oppe og fake/nuke for å ikke gi andre en fordel. Peace!

Eg går ikkje i kjerka i jula (eller i det heile tatt for den saks skyld) men har nok å gjere på julaften allikevel. Om det ikkje blir julefred så skal naboane mine rett og slett få plukke så mange byar dei berre vil, om dei meinar det er verdt det.
 

DeletedUser

Guest
enig de som syns det er vits å sitte oppe å nærde TW på juleaften får ta de byene de vil for de syns jeg syn på ;)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Om jeg husker rett var vel den Julefreden er STOR fiasko i fjor, først stengte de muligheten for angrep slik avtalt, så åpnet de den igjen noen timer etterpå, slik at de fleste hadde TATT julefred/ferie mens noen så sitt snitt til å adle vilt i nesten ett døgn, så klarte kjøtthuene å ordne opp...
 

DeletedUser

Guest
håper det sjer igjen, da skal jeg lage masse adelsmenn ^^
 

DeletedUser

Guest
Om jeg husker rett var vel den Julefreden er STOR fiasko i fjor, først stengte de muligheten for angrep slik avtalt, så åpnet de den igjen noen timer etterpå, slik at de fleste hadde TATT julefred/ferie mens noen så sitt snitt til å adle vilt i nesten ett døgn, så klarte kjøtthuene å ordne opp...

Stemmer det. Hvis jeg husker rett så var det pga en bug eller to, så det blir nok ikke slik i år ;)
 

DeletedUser

Guest
Nope.. Best å få dette sperret. Vi tør ikke å la Dommola og Yusuflinnerud løpe alene rundet her i potetspritrus i julen. :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ganske sikker på at "alle" går i kirka i jula,. Selv om de ikke er kristne. Det bør ihvertfall være fred på julaften, siden man kan ikke bruke 5 timer på TW når man egentlig skulle legge på seg 15 kg julefett og kose seg med familien. Å ikke ha julefred ville være å tvinge folk til å være oppe og fake/nuke for å ikke gi andre en fordel. Peace!

hvem i svarte gidder og gå i kirka ? er kanskje i kirka 6 ganger i året ikke mer
ja man skal bruke 8 timer på tw ikke 5
og de som sitter og adler på jula la dem ta byer og vere tragiske det sier jo bare at de ikke har noe og leve for :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Det vil bli julefred.

Når og hvor lenge er for øyeblikket ikke avgjort, og det er ikke så mye vi får gjort med det.

Hvis dere vil dele juletradisjoner anbefaler jeg off-topic forumet.
 

DeletedUser

Guest
Åpnet tråden igjen, etter ønske om en fortsatt seriøs diskusjon om julefred og høytider i forhold til TW, o.l.

Hold det rent for spam.
 

DeletedUser

Guest
Nope.. Best å få dette sperret. Vi tør ikke å la Dommola og Yusuflinnerud løpe alene rundet her i potetspritrus i julen. :)

Berre yusuf som skal adle. Eg skal fylle kroppen med fårefett :)
For min egen del er det jo berre ein fordel om det blir angrepssperre.
Poenget er at det er ingen grunn til at det skal vere angrepssperre berre fordi fleirtalet er opptekne med andre ting ein dag. Sjølvsagt kjem det til å vere irriterande å komme tilbake tilbake til masse innkommande frå yusuf, men slik er det. Om det berre skulle vore lov å angripe når fleirtalet var online, ville det aldri ha vore eit einaste angrep på tw...
 

DeletedUser

Guest
Ser poenget men er ikke enig der.
I dette tilfellet er det vel snakk om 1 spiller elns, kontra alle. :)

Husk at julaften er den svorne familietid, og det bør etter mitt skjønn respekteres. Jeg kunne ikke få meg til å adle noen da, på samme måte som jeg/vi har fredet folk som har mistet familie eller blitt for syke til å spille osv. osv.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det vil bli julefred.

Når og hvor lenge er for øyeblikket ikke avgjort, og det er ikke så mye vi får gjort med det.

Hvis dere vil dele juletradisjoner anbefaler jeg off-topic forumet.



Kan vi få noen garantier for at dere klarer å holde det dere sier denne gangen da??? vil vel kalle fjoråret en total fiasko!!
 

DeletedUser

Guest
Kan vi få noen garantier for at dere klarer å holde det dere sier denne gangen da??? vil vel kalle fjoråret en total fiasko!!

Vel. En systembugs kan vi vel ikke laste staben for. At de så det, og fikset det under en pause, var et under i seg selv..
 

DeletedUser

Guest
@ NikkoP:
Islam tillatar ikkje sjølvmord. Berre nokon galingar og eit par stereotypar som har fått folk og FrPare (som ikkje regnas som folk i denne samenhengen) til å tru det.. Igjen, Kristendommen har veldig lite med den tradisjonelle norske julefeiringa, så om du er kristen eller muslim har lite å si når det blir julefred.
 

DeletedUser

Guest
I en forholdsvis saklig diskusjon så langt Nikko gikk du litt utover viddene med den kommentaren din.

Men poengene i kommentaren din er jeg enig i. Vi bor i Norge og dette er en norsk server hvor jeg ser for meg at flertallet følger den norske statsreligionen. Om vi skulle gi unntak for hver enkelt spiller sitt livssyn kunne vi vel like gjerne lagt ned hele skiten...

Jeg er enig med de fleste at det blir opp til hver enkelt person hvordan de vil benytte jula, men for flertallet som ønsker å nyte tiden med familie og venner hadde en "fred" i jula vært kjærkomment.
 

DeletedUser

Guest
Berre for å dele dette, så hugsar eg i fjor når det var julefred, og Ganondorf forandra navn på eit par byar til "GOD JUL FRA GANONDORF" og sendte angrep på folk i Elite. Blei litt kaos når julefreden plutselig ikkje fungerte lenger :eek:
 

DeletedUser

Guest
Opprinnelige melding slettet grunnet upassende innhold - Grimlock

Grattis med dages mest fremmedfiendtlige innlegg!
Om religion skal påvirke noko som helst på tw (og tenker da seff ikkje på kirkene i V3...) så sluttar eg på flekken. Dette har med tradisjonar å gjere. Dei fleste familiar samlast i jula for å hygge seg og det treng ikkje ha med kristendom å gjer. At kristne feirar jesu' fødsel eller whatnot bryr meg fint lite. Jul vart feira før Norge vart kristna og...

Ser poenget men er ikke enig der.
I dette tilfellet er det vel snakk om 1 spiller elns, kontra alle. :)

Husk at julaften er den svorne familietid, og det bør etter mitt skjønn respekteres. Jeg kunne ikke få meg til å adle noen da, på samme måte som jeg/vi har fredet folk som har mistet familie eller blitt for syke til å spille osv. osv.

Eg meiner du burde prioritere å vere med familien din og drite langt i tw. Men eg syns ikkje det gir deg nokon grunn til å skulle nekte andre å spele.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
I en forholdsvis saklig diskusjon så langt Nikko gikk du litt utover viddene med den kommentaren din.

Men poengene i kommentaren din er jeg enig i. Vi bor i Norge og dette er en norsk server hvor jeg ser for meg at flertallet følger den norske statsreligionen. Om vi skulle gi unntak for hver enkelt spiller sitt livssyn kunne vi vel like gjerne lagt ned hele skiten...

Jeg er enig med de fleste at det blir opp til hver enkelt person hvordan de vil benytte jula, men for flertallet som ønsker å nyte tiden med familie og venner hadde en "fred" i jula vært kjærkomment.

Kva er vitsen med unntak i det heile tatt? Er det bra med unntak berre fordi det gagnar fleirtalet?
 

DeletedUser

Guest
Eg meiner du burde prioritere å vere med familien din og drite langt i tw. Men eg syns ikkje det gir deg nokon grunn til å skulle nekte andre å spele.

Japp, som familiefar må jeg nok det, og ikke bare i julen ;)

Alle har vel godt av en pause og da passer det vel greit i julen.? ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp