Besvart Kirke...Diskriminerende?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Hei, leste akkurat at kirke blir å se på v16.... Dermed vil jeg ta opp et viktig tema. Hva skal det ha seg at man kaller kirken "kirke"? Hva med muslimene som spiller TW? Må de se seg slått av kristendommen? Jeg foreslår at vi tar saken til Likestillingsdepartementet, eller vi kan kalle det "Det Hellige hus".
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hva med oss pastafarianere? Dersom det skal være kirker så krever vi piratskip!

pastafarian_hiqual.jpg
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Hei, leste akkurat at kirke blir å se på v16.... Dermed vil jeg ta opp et viktig tema. Hva skal det ha seg at man kaller kirken "kirke"? Hva med muslimene som spiller TW? Må de se seg slått av kristendommen? Jeg foreslår at vi tar saken til Likestillingsdepartementet, eller vi kan kalle det "Det Hellige hus".

Har du ikke noe bedre og gjøre på en og klage på alt og alle? Føler e kun snakk om diskriminering og rasisme fra deg samt at folk fra andre land en Norge ikke kan være forummod. Kan du ikke komme med noe posetivt. Ville ikke ha skadet deg ^^


Men ja on topic

synes no e helt greit at e kirke. E tross alt på No. Tror at i land der det e flere folk som e muslime en noen andre religioner blir det kalt moske eller ka det no går i. Men siden kristendommen e den største religionen i norge blir det no kirke. E uansett en fille ting som synes e unødvendig og henge seg opp i ^^
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kristendommen er statsreligion i Norge, det er ikke noe mer å si om den saken.
 

Kim il pos

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Bygget er ikke nødvendigvis kirke som i det hellige bygget, jeg tror bygningen er oppkalt etter den greske gudinnen Kirke. Okei, bygget er fortsatt litt hellig, men ikke på samme måte. Dessuten er det få som er av gresk mytologisk trosoppfatning i disse dager så det vil ikke være så mange som blir støtt av å se sin gudinne bli brukt til et nettbasert browserspill. Ser virkelig ikke problemet her mao
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Okei. Kristendommen er den eneste religionen som blir subsidiert av staten Norge.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hei, leste akkurat at kirke blir å se på v16.... Dermed vil jeg ta opp et viktig tema. Hva skal det ha seg at man kaller kirken "kirke"? Hva med muslimene som spiller TW? Må de se seg slått av kristendommen? Jeg foreslår at vi tar saken til Likestillingsdepartementet, eller vi kan kalle det "Det Hellige hus".

Ingen må bygge kirke, det er jo valgfritt. (party)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå når jeg har kommet på dataen, kan jeg vel kanskje prøve å svare litt mer seriøst.
Det har opphav i at i flerparten av Europa, har kristendommen og kirker vært en stor del av kulturen, og er å finne tilnærmet overalt.

Det samme gjelder her i Norge også, kirker er å finne tilnærmet overalt.

I tillegg er det verdt å nevne at kirker ble innført på TW for flere år siden, da kristendommen fortsatt var statsreligionen til Kongeriket Norge.
 

DeletedUser

Guest
Nå når jeg har kommet på dataen, kan jeg vel kanskje prøve å svare litt mer seriøst.
Det har opphav i at i flerparten av Europa, har kristendommen og kirker vært en stor del av kulturen, og er å finne tilnærmet overalt.

Det samme gjelder her i Norge også, kirker er å finne tilnærmet overalt.

I tillegg er det verdt å nevne at kirker ble innført på TW for flere år siden, da kristendommen fortsatt var statsreligionen til Kongeriket Norge.

Hva har TW med Norge å gjøre? Er ikke TW originalt et tyskt spill? Jeg syns vi kan foreslå til innogames at man kan velge hvilket gudshus man ønsker seg. På norsk blir uansett området som påvirker byene kalt "trosradius" og ikke "kirkeradius". Hadde man kunnet hadde værtfall jeg byttet bort fra kirke i instillingene (og helst til et piratskip!!) :D
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Da kan vi avskaffe kirke, og innføre rådhus elns.

Er dette virkelig et tema som er verdt en diskusjon? :p Heter det ikke at en må tilpasse seg landet man flytter til? Vi har hatt kristendommen som statsreligion i flere hundre år, deal with it.

Men ja, jeg er ikke veldig kristen av meg, så for min del kunne vi jo ha innført et rådhus :)
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Det er kirke... ikke noe å diskutere på det :) om dere ikke vet hvor mange kirker det er her i landet og hvilken religion som er mest utbredt så får dere bare spørre/søke i vei :D
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Det er kirke... ikke noe å diskutere på det :) om dere ikke vet hvor mange kirker det er her i landet og hvilken religion som er mest utbredt så får dere bare spørre/søke i vei :D

Oppdateringer kommer fra Tyskland, ikke Norge. tror også det heter Church i Amerika. Si hva?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp