Kommentarer/spørsmål til runde 8

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
La oss si jeg sender et tog på en nabo å hans 72 timer er gått kort tid etterpå vil jeg da få byen?

Du får den ikke. Det blir besøk, litt som feriedager. Mehe!:)

når folk er i sovemodus og har angrep mot seg va skjer da?

Du kan ikke angripe noen som er i sovemodus.

Denne her så ganske spennende ut! :)

Skulle dog gjerne sett kontoadmin. Som dere skrev på facebook: "Det vil fortsatt være mulig å spille flere sammen på en konto, men her har vi forsøkt å begrense fordelene med dette." Det at kontoadmin ikke er mulig, gjør at fordelen ved å spille flere sammen på en konto øker.

I tillegg så ville det vært bedre om sovemodus må settes på f.eks. 6-8 timer før. Dette setter på mange måter en sperre på hvor langt unna man kan være når man angriper, og 2 timer er litt lite.

Vi tenkte egentlig på en delay på 4-6 timer, men lurte egentlig på om den kanskje ble litt vel drøyt. Dessuten er det første gang vi prøver dette, og funker det dårlig så får vi heller prøve med en lengre delay neste gang. Ting må testes!:)

Når det kommer til premium som er tilgjengelig så har jeg lite med akkurat den biten å gjøre. Jeg har bare prøvd å følge den tråden Jeeeeeeright opprettet (her), og da kunne jeg ikke se noen klager på kun vanlig premiumkonto.
 

DeletedUser

Guest
Hva menes med "3(4) nivå per teknologi (maks 15)" i instillingene til serveren? Bruker man 3 eller 4 av de 15 poengene til å max'e 1 enhet?
 

DeletedUser

Guest
Det var en del diskusjon rundt det med gråbyer i denne tråden. Så noen spørsmål...
  • Vokser gråbyene også nedover til 500 poeng?
  • Hva skjer med spillere som går grå i nybegynnerbeskyttelsen?
  • Blir det satt ut vanlige gråbyer? I så fall, hvor mange i forhold til antall spillere?

Hva menes med "3(4) nivå per teknologi (maks 15)" i instillingene til serveren? Bruker man 3 eller 4 av de 15 poengene til å max'e 1 enhet?

Man bruker 3 av oppgraderingene på å makse ut en enhet. Tenk på det som 4 nivåer, med 3 oppgraderinger mellom disse nivåene. Totalt sett kan man ha 15 oppgraderinger.

Forutsatt at det er det gode gamle systemet.
 

DeletedUser

Guest
Det slår meg at dette er en annonsering som muligens hører hjemme på forsiden av TW.

Er det lov med duals?

Ja. Det står ikke noe om at det er forbudt, så da kan du trygt anta at det er lov. Innstillingene ble satt for å gjøre det mindre fordelaktig med dualer.

Ut av nysgjerrighet, hvorfor det brukernavnet?
 

DeletedUser

Guest
Hehe, skjønner. Lykke til med det - høres ut som om det kan bli underholdende.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Hmm, ingen kontoadmin? Regnes ikke det som en av de vanligste premiumsfunksjonene?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hva menes med "3(4) nivå per teknologi (maks 15)" i instillingene til serveren? Bruker man 3 eller 4 av de 15 poengene til å max'e 1 enhet?

Grunnen til at det står 3(4) er rett og slett pga at i systemet teller nivå 0 som et nivå, altså at vi da får 0, 1, 2 og 3 = 4 nivå, selv om det egentlig bare er tre.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det var en del diskusjon rundt det med gråbyer i denne tråden. Så noen spørsmål...
  • Vokser gråbyene også nedover til 500 poeng?
  • Hva skjer med spillere som går grå i nybegynnerbeskyttelsen?
  • Blir det satt ut vanlige gråbyer? I så fall, hvor mange i forhold til antall spillere?

1. Nei, det er ikke mulig å få byene til å nedgraderes til en viss poengsum - de går hele veien ned til 26 poeng om nedrivning først er satt i gang. 500 poeng er det gråbyene vil vokse til og deretter stoppe.
2. De etterlater seg ikke gråbyer.
3. Ja, det vil bli satt ut vanlige gråbyer (ikke bonusbyer) og forholdet er ikke bestemt enda, men da spillere starter med flere byer vil det ikke bli satt ut overdrevent med gråbyer.
 
Sist redigert:

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Er kontovakt aktivert? Om ja, vil det ødelegge "alle mot alle"-konseptet betraktelig. Hvis nei, bra!
 

DeletedUser

Guest
1. Nei, det er ikke mulig å få byene til å nedgraderes til en viss poengsum - de går hele veien ned til 26 poeng om nedrivning først er satt i gang. 500 poeng er det gråbyene vil vokse til og deretter stoppe.
2. De etterlater seg ikke gråbyer.
3. Ja, det vil bli satt ut vanlige gråbyer (ikke bonusbyer) og forholdet er ikke bestemt enda, men da spillere starter med flere byer vil det ikke bli satt ut overdrevent med gråbyer.

Takk for svar. Selv om jeg må påpeke at når innstillingene ble diskutert virket det ganske entydig at det var meget akseptabelt at gråbyene vokste helt ned til 26 poeng. Sånn siden det visstnok er den diskusjonen dere forholdt dere til når dere valgte innstillingene.

Men når du først er inne på forumet vil jeg minne deg på denne tråden, hvor du skylder noen svar på legitim kritikk fra både her og der. Selv denne tråden legitimerer deler av kritikken.

Det slår meg at dette er en annonsering som muligens hører hjemme på forsiden av TW.

Jeg kan ikke la være å legge merke til å at dette rådet ble fulgt. Bare hyggelig å minne deg på det, (det er tydeligvis) ingen grunn til å takke meg.
 

Lettnavn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Noen som har lyst til å fortelle meg hva sovemodus er? Begynner å bli en god del år siden jeg spilte, og med alle disse tragiske nye tingene som er lagt til så må jeg innrømme at jeg har falt ut.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Noen som har lyst til å fortelle meg hva sovemodus er? Begynner å bli en god del år siden jeg spilte, og med alle disse tragiske nye tingene som er lagt til så må jeg innrømme at jeg har falt ut.

sovemodus vil si at innfor en periode mellom 6 og 10 timer. Kan du ikke logge på kontoen. Viss du F.eks må sove om natten kan du sette på sovemodus så kan ingen andre spillere angripe deg. Viss e sånn eg hjusker må sovemodus aktiveres 30 min til 1 time før den trer ikraft dette for å unngå at du kan missbruke den helt ^^
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er kontovakt aktivert? Om ja, vil det ødelegge "alle mot alle"-konseptet betraktelig. Hvis nei, bra!

Tanken er nei, det skal ikke være aktivert. Jeg skal i alle fall prøve å se om jeg får deaktivert det.

Takk for svar. Selv om jeg må påpeke at når innstillingene ble diskutert virket det ganske entydig at det var meget akseptabelt at gråbyene vokste helt ned til 26 poeng. Sånn siden det visstnok er den diskusjonen dere forholdt dere til når dere valgte innstillingene.

Jeg kan ikke la være å legge merke til å at dette rådet ble fulgt. Bare hyggelig å minne deg på det, (det er tydeligvis) ingen grunn til å takke meg.

Ja vi har forholdt oss til den diskusjonen og brukt den som base, men som du sikkert har sett har vi ikke fulgt den slavisk - det har blitt gjort noen mindre endringer.

Du minte meg ikke på det. Jeg gjorde det bare dagen etter når jeg hadde litt mer tid, og at det ikke akkurat hastet da det fortsatt er en stund til runden faktisk starter.. men takk likevel!

Noen som har lyst til å fortelle meg hva sovemodus er? Begynner å bli en god del år siden jeg spilte, og med alle disse tragiske nye tingene som er lagt til så må jeg innrømme at jeg har falt ut.

Se på det som en slags bevegelig "nattbonus" som du selv bestemmer når skal være aktivert (innenfor visse rammer selvsagt). Når kontoen er under sovemodus kan den ikke bli angrepet, men den kan heller ikke bli deaktivert før det minimum har gått 6 timer og maks 10 timer. Ellers settes sovemodus i gang to timer før den aktiveres.
 

DeletedUser

Guest
Men Hvis Man blir angrepet kan jeg sette på sovemodus mens angrepet enda er på vei? Hvis det går blir angrepet besøk?Eller blir det et angrep så lenge angrepet er sendt FØR sovemodus blir aktivert?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jo, det stemmer. Derfor er det i mine øyne litt dumt at alle angrep fra lengre unna enn 2 timer kan bli dodget på denne måten.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Men Hvis Man blir angrepet kan jeg sette på sovemodus mens angrepet enda er på vei? Hvis det går blir angrepet besøk?Eller blir det et angrep så lenge angrepet er sendt FØR sovemodus blir aktivert?

Det tar litt tid før sovemodus blir aktivert, men alle angrep som har blitt sendt før du var i sovemodus, og som treffer mens du er i sovemus, blir kun besøk.
 
Topp