Kritikk sux *sniff*

Status
Stengt for ytterligere svar.

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Nei jeg liker ikke åpen rettspraksis i det virkelige liv heller hvor det gjerne kommer en hel skoleklasse og glaner på deg når du prøver å forklare dommeren hvorfor du lappa ned en fyr i fylla...
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor endre selve systemet?

det er ikke de enkle opplagte straffene vi klager på, har jeg spilt multi og blitt bannet for det, vet jeg at det ikke er lov.

Vi kunne haller fått sett de straffene der spillerne selv klager, det kan være uenigheter om eks. for høy straff, eller annen tolkning av reglene.

Jeg sa ingenting om at vi som spillere skulle sette straffene, så jeg lurer på hvorfor det skulle ta lengre tid enn det gjør nå?

Det kan virke som at dere i teamet er redd for å vise at også dere kan gjøre feil?
 

DeletedUser

Guest
Nei jeg liker ikke åpen rettspraksis i det virkelige liv heller hvor det gjerne kommer en hel skoleklasse og glaner på deg når du prøver å forklare dommeren hvorfor du lappa ned en fyr i fylla...

Dersom du ikke hadde lappa ned han der fyren i fylla ville det ikke kommet en skoleklasse å sett på...

men uansett, dette er den lille prisen vi må betale for at vi skal vite at dommerne ikke bare kan sette straffene slik de vil.
 

DeletedUser

Guest
Dette gjelder jo ikke regelbrudd utført av random spillere, men angivelige misbruk av modprivz, noe som kan gå ut over alle som spiller på den enkelte verdenen.

Som spillere er vi nødt til å ha en viss tiltro til teamet for å føle oss trygge. Om beskyldninger av dette slaget dukker opp så kan dere være sikre på at folk snakker. Spesielt når det også ryktes at vedkommende har fått full "immunitet" i sin egen avskjedstråd, en beskyttelse jeg aldri har sett noen andre få her i forumet. Teamet er det nærmeste vi kommer "offentlige personer" på tribalwars. Om disse gjør noe galt, eller om det florerer rykter om at disse gjør noe galt - så gjør man ikke ting bedre ved å stramme inn sensuren og ignorere det hele.

Glitters post inneholdt mye mer enn bare beskyldninger, og jeg håper hun vil legge ut deler av dette på nytt - for jeg synes det er viktig å få igang en diskusjon rundt noen av disse punktene på generelt grunnlag.
 

DeletedUser

Guest
Du har vel rett i dette, det er vel tvilsomt at noen blir bannet uten å ha gjort noe galt uansett ;)

Det handler ikke om å få straff uten å ha fortjent det, eller å gå fri selv om man har gjort noe galt. Det handler om at informasjon som man må ha visse privilegier for å få tilgang til, ikke skal deles med spillere som ikke har disse privilegiene. Det handler om å ikke skape misnøye og mistro til teamet ved å skryte av ting man gjør med disse privilegiene, uansett om man virkelig har gjort det eller ei. Det handler om at hver enkelt spiller skal være trygg på at deres IP-adresse og private brev ingame (eller informasjonen som står i disse) ikke blir tilgjengelige for uvedkommende.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Vi er klar over at det har vært en glipp i systemet som gjør at info er på avveie og dette er info som ikke skal ut. Det vil være vanskelig - om ikke umulig - for teamet å finne beviser for regelbrudd hvis man ikke hadde hatt tilgang på ip-adresser, og det er grunnen til at en administrator har tilgang å dette.

Hvis man får informasjon som tyder på at en moderator har gitt ut info, ser jeg helst at dere kontakter meg. Mener dere at det er meg som har gjort dette, kan dere kontakte en annen moderator som igjen vil kontakte innogames. Det er ingen andre enn meg og inno som har tilgang til å sjekke om disse opplysningene evt. stemmer og da vil en åpen diskusjon basere seg på rykter og synsing.

Hva glitters post angår, så må gjerne generelle diskusjoner tas opp, men den posten var rettet mot en spesifikk moderator. Moderatorer har samme personvern som spillere når det gjelder eventuelle regelbrudd.
 

DeletedUser

Guest
Det som kan åpnes er de generelle prinsippene for hvordan straffeutmålingen foregår. Detaljene rundt hver enkelt sak synes jeg fremdeles vi ikke har så mye med. Det er nemlig ikke bare den som har gjort noe ulovlig som blir utlevert offentlig ved en slik åpen rettspraksis, men også den/de som er innblandet som offer eller vitne. Og hvordan skulle gapestokk-topics fungere i praksis? :( Det er jo allerede nok flames i forumet som det er.
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Vi er klar over at det har vært en glipp i systemet som gjør at info er på avveie og dette er info som ikke skal ut. Det vil være vanskelig - om ikke umulig - for teamet å finne beviser for regelbrudd hvis man ikke hadde hatt tilgang på ip-adresser, og det er grunnen til at en administrator har tilgang å dette.

Så jo et genialt forslag tidligere, at det skulle vært sånn at DU måtte innvilge om personene skal få tilgang til IP'ene til personene som evt har begått regelbrudd. Selvfølgelig, det er vel utenom din makt å gjøre, men bare for å si det.

Hvis man får informasjon som tyder på at en moderator har gitt ut info, ser jeg helst at dere kontakter meg. Mener dere at det er meg som har gjort dette, kan dere kontakte en annen moderator som igjen vil kontakte innogames. Det er ingen andre enn meg og inno som har tilgang til å sjekke om disse opplysningene evt. stemmer og da vil en åpen diskusjon basere seg på rykter og synsing.

Hva glitters post angår, så må gjerne generelle diskusjoner tas opp, men den posten var rettet mot en spesifikk moderator. Moderatorer har samme personvern som spillere når det gjelder eventuelle regelbrudd.
Svar til siste: Det var aldri nevnt navn, men hun brukte hva han hadde gjort som eksempler på hvor ille det kan bli, om feil person blir moderator. Jeg har jo nå fått gitt ut IP adressa mi, også har han kobla den opp mot en konto som jeg aldri har hørt om. Hørte du aldri ryktene om han, eller tok en bakgrunnssjekk før du ansatte han som mod/admin? Råtne egg forblir råtne, de blir ikke brått ferske igjen... :)
 
Sist redigert av en moderator:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Det var vel slik jeg har forstått det posta i feil post... altså den aktuelle moderatoren sin avskjedspost...

og rykter på tw synes jeg ikke man skal forholde seg til når man ansetter noen, det ville jo gått utover oss to om arica skulle si hva dem mente om oss og kaptein blod kontoen i så tilfelle...
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Det var vel slik jeg har forstått det posta i feil post... altså den aktuelle moderatoren sin avskjedspost...

og rykter på tw synes jeg ikke man skal forholde seg til når man ansetter noen, det ville jo gått utover oss to om arica skulle si hva dem mente om oss og kaptein blod kontoen i så tilfelle...

Vel, vi fikk jo kontoen av eieren, så noe ulovlig er det jo ikke :) men off-topic.
Jeg hadde skjønt det helt, om jeg hadde spurt om å være mod, og de hadde stilt spørsmål ved tingene jeg har gjort. Det gir jo et lite inntrykk av meg som en person. Jeg kan være en helt annen person i det virkelige liv, om man ser bortifra det jeg har gjort på selve spillet.
Jeg syns det bør tenkes over til en viss grad, før man ansetter.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Jeg tror de fleste er godt i stand til å sette seg inn i en mer profesjonel rolle når de får ansvar som tilsier det, men dog vil det alltid finnes noen råtne egg i en kurv. Men jeg må påstå at teamet slik det er idag er ett av de bedre teamene... Faktisk det beste jeg har opplevd hittil...
 

DeletedUser

Guest
Svar til siste: Det var aldri nevnt navn, men hun brukte hva han hadde gjort som eksempler på hvor ille det kan bli, om feil person blir moderator. Jeg har jo nå fått gitt ut IP adressa mi, også har han for å være en j**** kobla den opp mot en konto som jeg aldri har hørt om. Hørte du aldri ryktene om han, eller tok en bakgrunnssjekk før du ansatte han som mod/admin? Råtne egg forblir råtne, de blir ikke brått ferske igjen... :)

Joda, det var nevnt både nick og hva vedkommende skal ha gjort, og det er grunnen til at posten ble slettet.
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Svar til siste: Det var aldri nevnt navn, men hun brukte hva han hadde gjort som eksempler på hvor ille det kan bli, om feil person blir moderator. Jeg har jo nå fått gitt ut IP adressa mi, også har han for å være en j**** kobla den opp mot en konto som jeg aldri har hørt om. Hørte du aldri ryktene om han, eller tok en bakgrunnssjekk før du ansatte han som mod/admin? Råtne egg forblir råtne, de blir ikke brått ferske igjen... :)

denne får du full støtte på
 

DeletedUser

Guest
Fikk aldri sett glitters post, så vet ikke hva den handlet om.

Likevel vil jeg si at folk skal ha lov til å si sin mening, uten at det blir slettet. Spesielt i poster som blir åpnet for å informere om noe (refererer til Renegades avgangstråd i går). Om man ikke ønsker kommentarer på sånne tråder, så foreslår jeg at man stenger de med en gang. Lar man disse stå åpne, så må man tåle både positive og negative svar.

En annen ting jeg reagerer litt på er hvordan jeg som helt vanlig spiller plutselig får tilsendt ip-adresser til fem forskjellige spillere av en moderator på PM, og dette bare for å bevise en liten internsak ingame. Da begynner jeg å tvile litt på sikkerheten. Neste gang kunne det vært min ip-adresse som ble sendt rundt til en annen spiller jeg knapt kjenner. Hvordan skal man føle seg trygg på at dette ikke skjer?

Utenom det er jeg fornøyd med resten av teamet, og håper de fortsetter i det samme sporet som nå, så blir dette bra.
 

DeletedUser

Guest
Vi er klar over at det har vært en glipp i systemet som gjør at info er på avveie og dette er info som ikke skal ut. Det vil være vanskelig - om ikke umulig - for teamet å finne beviser for regelbrudd hvis man ikke hadde hatt tilgang på ip-adresser, og det er grunnen til at en administrator har tilgang å dette.

Hvis man får informasjon som tyder på at en moderator har gitt ut info, ser jeg helst at dere kontakter meg. Mener dere at det er meg som har gjort dette, kan dere kontakte en annen moderator som igjen vil kontakte innogames. Det er ingen andre enn meg og inno som har tilgang til å sjekke om disse opplysningene evt. stemmer og da vil en åpen diskusjon basere seg på rykter og synsing.

Hva glitters post angår, så må gjerne generelle diskusjoner tas opp, men den posten var rettet mot en spesifikk moderator. Moderatorer har samme personvern som spillere når det gjelder eventuelle regelbrudd.

Men herregud da mann. Hvor lang tid går det før du innser at den omtalte mod`en ikke er "stueren"? Det hjelper jo ikke å ta det med deg? Du frifinner han jo bare, selvom alle andre hardnakket hevder at fyren jukser. Hvor mange sjanser skal en i teamet få? Jeg har tatt opp saken om denne mod`en både på forumet og direkte med deg. da var du "taktisk" og glattet over det. Jeg ga vel opp da, siden jeg var på vei ut av dette. Nå er de fleste i v1 også enig i hans overtramp der. Jeg syntes ikke en lovbryter har rett på personvern her, mens alle som forsøker å påpeke dette får sin straff. Syntes du det er riktig? Som du skrev til meg for noen minutter siden, så tas ikke gitt straff tilbake, men mod`en skal på død og liv forsvares?
PABBEN: DET HJELPER IKKE Å KONTAKTE DEG VDR. RENEGADE90. Du forsvarer han jo, og nekter å se helheten. Hvor mye dokumentasjon trenger du egentlig for å ta action? I V4 så sto mine fiender frem og bekreftet saken, enda fikk du han frikjent?

Jeg er fristet til å oppfordre flere til å ta dette med noen høyere opp enn vår egen CM da han tydligvis ikke vil forstå alvoret. Nå er det like før jeg krever premiumbetalingene mine tilbake på grunn av juks og fanteri i teamet. No offence og med fare for å ikke få vurdert min mod søknad: Dette holder slett ikke mål, og det er mer enn riktig at folk får utløp for sin frustrasjon i denne saken.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Mannen er jo ikke mod lenger... Og i din sak så var det du som dreit deg på grunn av dette intervjuet ditt...

Så legg det bak deg eller ta det med innogames...
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Men herregud da mann. Hvor lang tid går det før du innser at den omtalte mod`en ikke er "stueren"? Det hjelper jo ikke å ta det med deg? Du frifinner han jo bare, selvom alle andre hardnakket hevder at fyren jukser. Hvor mange sjanser skal en i teamet få? Jeg har tatt opp saken om denne mod`en både på forumet og direkte med deg. da var du "taktisk" og glattet over det. Jeg ga vel opp da, siden jeg var på vei ut av dette. Nå er de fleste i v1 også enig i hans overtramp der. Jeg syntes ikke en lovbryter har rett på personvern her, mens alle som forsøker å påpeke dette får sin straff. Syntes du det er riktig? Som du skrev til meg for noen minutter siden, så tas ikke gitt straff tilbake, men mod`en skal på død og liv forsvares?
PABBEN: DET HJELPER IKKE Å KONTAKTE DEG VDR. RENEGADE90. Du forsvarer han jo, og nekter å se helheten. Hvor mye dokumentasjon trenger du egentlig for å ta action? I V4 så sto mine fiender frem og bekreftet saken, enda fikk du han frikjent?

Jeg er fristet til å oppfordre flere til å ta dette med noen høyere opp enn vår egen CM da han tydligvis ikke vil forstå alvoret. Nå er det like før jeg krever premiumbetalingene mine tilbake på grunn av juks og fanteri i teamet. No offence og med fare for å ikke få vurdert min mod søknad: Dette holder slett ikke mål, og det er mer enn riktig at folk får utløp for sin frustrasjon i denne saken.

Det emd mod søknad er jeg enig i...!!
 

DeletedUser

Guest
Mannen er jo ikke mod lenger... Og i din sak så var det du som dreit deg på grunn av dette intervjuet ditt...

Så legg det bak deg eller ta det med innogames...

Det kan vel hende flere av oss gjør det nå ja.
I tillegg tar du feil. Fyren fikk sjekket min IP adresse og ga info videre. Mao identisk med hva som er tilfelle i V1. Fei for egen dør du.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp