LnD i fritt fall? Og Yakuza i vekst!

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Virker som om dere ikke er interesserte i å forstå hva jeg mener.

Selvfølgelig er du ikke det hjemme, det er jo logisk. Det er helt andre sfærer og en helt annen omgivelse enn det man opplever på jobben. Man tar på seg andre roller avhengig av hvilken sosial situasjon man er i, og handler deretter. Som for eksempel, når jeg er med gutta og snakker piss vs en date med en jente. Man er jo seg selv, men man opptrer annerledes fordi den sosiale situasjonen man er i avhenger av det. Og derfor mener jeg at man kan trekke en parallell, nettopp fordi han har samme posisjon som leder begge steder. Hvor han er leder er vel irrelevant?

Kan jo ta et til eksempel bare for å underbygge min mening. Hvis en bedrift (eller stamme) sliter med motivasjonen hos ledere og ansatte, hva gjør man da? Det finnes jo en million tiltak i form av bonuser og penger, men en ny leder er jo en mulighet.

Dette er en misforstått greie. Det er kjent at penger kun er nr 3-4 i rangeringen, når det gjelder motivasjon på jobben. Det er mao IKKE penger og lønn som utgjør en trivselsfaktor, utover det å ha nok til å leve ok.




Noffe er jo ikke leder i huset sitt heller, tviler for at han tar på seg samme rolle der som han har gjort i tw og på jobben.

Her har du helt rett


Kanskje jeg formulerte meg feil, så jeg sier det igjen: Den posisjonen noffe har som leder i rl, og som leder i tribalwars kan sammenlignes fordi lederstil er noe man tar med seg. Jeg mente det ikke som noe personangrep, jeg bare mener at hans lederegenskaper ikke er noe bra, ihvertfall ikke i tribalwars. Det er godt mulig at denne fungerer i real life, men gjennomlufting i stammen er f.eks noe jeg ser på som et resultat av dårlig lederskap, og BoS har vel hatt sin del av gjennomlufting når det gjelder medlemmer og ledere :)

Det finnes ingen paraleller mellom å lede en stamme i TW og det å være leder i RL. Den eneste likhet jeg kan se er hvordan man fremstår som myndighetsperson og dermed hvordan man fortjener respekt ved å bevise. Andre likheter kan jeg ikke se



Dette er vel rimelig OT ja, men jeg har laget en ny BoS "hetse"tråd som kan benyttes :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Respekt til LnD, ja.

De siste levningene fra [R] er forsvunnet :O
 
Reaksjonspoeng
1
Når du sier at noen som er dårlig som leder på TW er dårlig som leder IRL så er det personangrep og er mot reglene. R-R-R-RAPPORTERT.

Og til alle, dette er en tråd for å si takk og farvel til LnD som stamme, og ikke ment for en propaganda kamp!

Tør jeg spørre hvor i førstepost du informerer om at dette er en tråd om å si takk og farvel til LnD? Dette er åpenbart en tråd der vi diskuterer at LnD faller og at Yakuza vokser. Selv om du startet tråden har ikke du rett til å bestemme hva folk skal skrive i den.
 

DeletedUser

Guest
Dette er en misforstått greie. Det er kjent at penger kun er nr 3-4 i rangeringen, når det gjelder motivasjon på jobben. Det er mao IKKE penger og lønn som utgjør en trivselsfaktor, utover det å ha nok til å leve ok.






Her har du helt rett




Det finnes ingen paraleller mellom å lede en stamme i TW og det å være leder i RL. Den eneste likhet jeg kan se er hvordan man fremstår som myndighetsperson og dermed hvordan man fortjener respekt ved å bevise. Andre likheter kan jeg ikke se



Dette er vel rimelig OT ja, men jeg har laget en ny BoS "hetse"tråd som kan benyttes :)

Nofjon1 og de andre som diskuterer dette utenom tema (off-topic) burde bli bannet, mod, send infractions.
Har sagt det til dere mange ganger, dette er en tråd for de som skal diskutere LnD's siste stund, og inn i en ny æra.
Men dere diskuterer noe som er helt utenom saken, så vennligst post et annet sted

LnD var en av de beste samskjørte gjengene :)
 

DeletedUser

Guest
Vell. Dykk e der jo ennå, på sett og vis. Men om man skal kalle det som lemningar utav [R] veit eg ikkje?! :confused: Dykk blir vell spredd for alle vindar og derfor blir dykk ikkje lengre lemningar men berre spelarar som var i [R].

Men uff og uff, kva e det den her sommaren gjer med oss?! Den fenge oss te å gå ut i staden for å sitta i heimen å game TW! :eek: Ut å "nyte" sola og varmen, sjølv kunne dei som puttar været ned over oss spart seg for all den varmen. Men skal ikkje sei at det berri va "virkligheiten" som tok tak i LnD folket. Var vell ein miks mellom det og litt dalande innteresse for spelet?

Men var uansett synd å sjå at nok ein stamme blei offar for TW sin største fiende, "friheiten ved å ikkje spela TW".

Finfint navn igrunn da, om man tenker på det! "Life" hadde dykken før og nå he dykken "Death"! :p
 

Skinny

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Dette er en misforstått greie. Det er kjent at penger kun er nr 3-4 i rangeringen, når det gjelder motivasjon på jobben. Det er mao IKKE penger og lønn som utgjør en trivselsfaktor, utover det å ha nok til å leve ok.

Her har du helt rett

Det finnes ingen paraleller mellom å lede en stamme i TW og det å være leder i RL. Den eneste likhet jeg kan se er hvordan man fremstår som myndighetsperson og dermed hvordan man fortjener respekt ved å bevise. Andre likheter kan jeg ikke se



Dette er vel rimelig OT ja, men jeg har laget en ny BoS "hetse"tråd som kan benyttes :)

Seriøst?

Jeg sa aldri at det er nummer 1, og jeg snakket ikke om trivsel. Motivasjon og trivsel er to helt forskjellige ting, noe du burde vite. Du snakker om to forskjellige ting i samme setning, good job. Trivsel kan komme som et resultat av god motivasjon ja, men man kan ikke trene noen opp i å være flinke på "trivsel". Trivsel kan derimot være noe som kommer av motivasjon på jobb og ellers. Og på samme måte kan trivsel påvirke motivasjon, f.eks hvis man trives godt på jobben sosialt kan det motivere til å jobbe hardere og få bedre resultater. Og folk er forskjellige, noe det ser ut til at du glemmer. Hva som motiverer folk er vidt forskjellig, og for en typisk hardbarka kapitalist vil penger være nummer 1 på den listen over faktorer som motiverer mest. Men motivasjon og trivsel går ikke hånd i hånd. Man trenger ikke oppleve trivsel på en arbeidsplass for å være motivert til å gjøre jobben sin, og ei heller trenger man høy motivasjonsgrad for å trives på jobben. Man kan godt mislike kollegaene sine, men samtidig være godt motivert for arbeidsoppgavene. Ikke en ideell situasjon men.

Du kan jo ta en titt på forskjellige ledelse og motivasjonsteorier i boken Organisasjonsledelse og Organisasjonspyskologi av Kaufman og Kaufman. Jeg vet jeg har lest den, hva med deg?

Neivel, så du brukte ingen av dine lederegenskaper fra RL når du ledet BoS? La oss si at din beste egenskap som leder er å være god til å organisere i bedriften din. Dette er da en egenskap du bare "lot være" å bruke som leder i BoS fordi det ikke var noen paralleller mellom lederskap rl og tw? Som leder er organisering av angrep, koordinering etc kanskje det viktigste i tw. Også det jeg ville fram til, hvis du faktisk ikke ser noen paralleller mellom de to, og hvordan lederskapet utføres så synes jeg synd på de som har deg som sjef.

Du kan jo lese her hvis du føler for det. Litt om motivasjon. Bare si ifra hvis det er noen vanskelige ord der, kan sikkert forklare de :)

Ferdig med diskusjonen for min del, skal slutte å søple til tråden til LnD. Sorry jaz.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg er enig og. Finnes ikke bedre stamme!:p

Han skreiv at de siste levningene fra [R] er forsvunnet, vi er da ikke automatisk borte pga stammen er borte, hehe. Skal nok plage verden enda litt til :]



Vell. Dykk e der jo ennå, på sett og vis. Men om man skal kalle det som lemningar utav [R] veit eg ikkje?! :confused: Dykk blir vell spredd for alle vindar og derfor blir dykk ikkje lengre lemningar men berre spelarar som var i [R].

Men uff og uff, kva e det den her sommaren gjer med oss?! Den fenge oss te å gå ut i staden for å sitta i heimen å game TW! :eek: Ut å "nyte" sola og varmen, sjølv kunne dei som puttar været ned over oss spart seg for all den varmen. Men skal ikkje sei at det berri va "virkligheiten" som tok tak i LnD folket. Var vell ein miks mellom det og litt dalande innteresse for spelet?

Men var uansett synd å sjå at nok ein stamme blei offar for TW sin største fiende, "friheiten ved å ikkje spela TW".

Finfint navn igrunn da, om man tenker på det! "Life" hadde dykken før og nå he dykken "Death"! :p

Vi blir nok spredt for alle vinder ja. Men, vi som var i LnD husker hvem andre som var medlemmene. Vi var mer som en vennegjeng, som knuste alt dem kom over organisert.

Ja.. Var vel motivasjonen som blei borte. Inaktiviteten. Å gidde å kontositte noen konstant. Mens solen står der, midt på himmelen.

Hehe, bra vits ;p


Life N Death​
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp