Lov å håpe på PP-fri verden?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Er det lov å håpe på en ny verden der PP utenom vanlig PK, FA og KA ikke skal ha noen betydning? Eller er det skipet seilt for .no og dødsdommen på dette spillet endelig signert på "norsk jord"? Og da selvfølgelig heller ingen vinterevents eller liknende tull som endrer spillereglene?

Seriøst spørsmål til teamet eller andre som har noe å mene om saken.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Dakapo vil nok svare noe lignende som dette:

"Føler jeg svarer på dette veldig ofte, men kan svare deg også. Jeg kjemper for å ha færrest mulig premium funksjoner hver gang det kommer en ny verden. Til nå har det ikke funket, men de må vel bli lei en gang. Så for å svare deg; det er mulig, men det er nok ikke sannsynlig"
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Er det lov å håpe på en ny verden der PP utenom vanlig PK, FA og KA ikke skal ha noen betydning?

Lov? Ja.
Skjer det? Nei.

Du får gjøre som meg, Tom og en del andre på V14 nå, slutte når verdnen er over og be flere gjøre det samme. Eneste måten vi kan få reversert dette på er om antall spillere går i dass, og at de tjener mindre peng. Ja, det kan bety dødsdom for .no, men jeg vil mye heller spille på .se eller .net om de får bort de idiotiske PP innstillingene.

"Føler jeg svarer på dette veldig ofte, men kan svare deg også. Jeg kjemper for å ha færrest mulig premium funksjoner hver gang det kommer en ny verden. Til nå har det ikke funket, men de må vel bli lei en gang. Så for å svare deg; det er mulig, men det er nok ikke sannsynlig"

Spot on. Jeg mener at CM's og moderatorer burde gå sammen og satt et ultimatum for Innogames. Enten fix, eller så får de skaffe seg nye moderatorer og CM'er. Når de ikke hører på spillerene så er det enda viktigere at moderatorene står frem mot det idiotiske opplegget lakabodlene nede i Tyskland kjører.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Spot on. Jeg mener at CM's og moderatorer burde gå sammen og satt et ultimatum for Innogames. Enten fix, eller så får de skaffe seg nye moderatorer og CM'er. Når de ikke hører på spillerene så er det enda viktigere at moderatorene står frem mot det idiotiske opplegget lakabodlene nede i Tyskland kjører.

Helt enig her.
 

skjj

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Spot on. Jeg mener at CM's og moderatorer burde gå sammen og satt et ultimatum for Innogames. Enten fix, eller så får de skaffe seg nye moderatorer og CM'er. Når de ikke hører på spillerene så er det enda viktigere at moderatorene står frem mot det idiotiske opplegget lakabodlene nede i Tyskland kjører.

Du må jo tenke på at det faktisk er deres jobb det er snakk om også. Er ikke bare bare å si ifra seg jobben.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Du må jo tenke på at det faktisk er deres jobb det er snakk om også. Er ikke bare bare å si ifra seg jobben.

Er vell nettopp det det er? :hmm: Dette er jo bare en liten jobb på siden av deres virkelige jobb, så jeg kan ikke skjønne at så mye skulle stå på spill dersom det ble ett brudd her. (Dette er i hvertfall i Norge (med mindre det er endret). Kan hende det er annerledes i andre også.. det vet jeg ikke)
 

DeletedUser

Guest
Er vel bare en person som har økonomisk tap ved å si opp sin stilling her på .no.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvor skal en starte her tro?
Dette med verdener uten premiumfunksjoner har vært oppe utallige ganger tidligere, og jeg er redd svaret ikke har endret seg siden sist. Sjansen for å få det er veldig liten, men jeg prøver.

Og nei, jeg er ikke interessert i å slutte i protest pga premiumfunksjoner. Jeg er glad i jobben min, og har ingen planer om å gi opp den.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
"Føler jeg svarer på dette veldig ofte, men kan svare deg også. Jeg kjemper for å ha færrest mulig premium funksjoner hver gang det kommer en ny verden. Til nå har det ikke funket, men de må vel bli lei en gang. Så for å svare deg; det er mulig, men det er nok ikke sannsynlig"

Hvor skal en starte her tro?
Dette med verdener uten premiumfunksjoner har vært oppe utallige ganger tidligere, og jeg er redd svaret ikke har endret seg siden sist. Sjansen for å få det er veldig liten, men jeg prøver.

Samme svar, bare andre ord. Wow så flink (synsk(?)) jeg er :D
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Hvor skal en starte her tro?
Dette med verdener uten premiumfunksjoner har vært oppe utallige ganger tidligere, og jeg er redd svaret ikke har endret seg siden sist. Sjansen for å få det er veldig liten, men jeg prøver.

Og nei, jeg er ikke interessert i å slutte i protest pga premiumfunksjoner. Jeg er glad i jobben min, og har ingen planer om å gi opp den.

Men jeg hørte at .net får annenhver verden uten andre pp funksjoner enn PK,KA og FA, med bakgrunn i det har jeg to spørsmål jeg håper du kan besvare:

1. Er det sant at .net har annenhver verden uten andre pp-funksjoner enn PK,KA og FA?
2. Hvis det er sant, hvorfor får de, men ikke vi?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Men jeg hørte at .net får annenhver verden uten andre pp funksjoner enn PK,KA og FA, med bakgrunn i det har jeg to spørsmål jeg håper du kan besvare:

1. Er det sant at .net har annenhver verden uten andre pp-funksjoner enn PK,KA og FA?
2. Hvis det er sant, hvorfor får de, men ikke vi?

Jeg vet ikke noe om hvorfor eller hvordan ting fungerer på .net, men jeg antar det kommer av at det er en større spillerbase der.
 

DeletedUser

Guest
så det vi egentlig må gjør er å slutte på .no og begynne på .net? hvis vi da vil ha bort Premium tullet
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Jeg vet ikke noe om hvorfor eller hvordan ting fungerer på .net, men jeg antar det kommer av at det er en større spillerbase der.

Synes jeg er en dårlig unnskyldning for at vi på .no ikke kan få det. Muligens ikke annenhver, men hver tredje eller fjerde hadde jo vært toppers.

Og hvis det går pga at de tjener mer på .net siden det er en større spillerbase, så må de da etter inntektene ifra V17 kunne gi oss en pp fri verden? :D

(Dette var da kritikk rettet mot Innogames.)
 

DeletedUser

Guest
kan gjerne bruke 100k pp til bare for og få enn pp fri verden:)
 

DeletedUser

Guest
Innogames må få hodet ut av stumpen og faktisk gjøre en liten utregning. Hva tjener de egentlig mest på? At et par spillere bruker 2-3 høvdinger på PP eller at 3-500 spillere er aktive og abonnerer på en premiumkonto som gir goder som våpenskjold? Premium kontoer ga ikke urettferdige fordeler men gjorde det litt mer ryddig og litt enkelere å holde oversikt. Var fremdeles mulig for de uten premium å hevde seg.

10 spillere som bruker 2000 på PP?

150 spillere som bruker en 100-lapp på premium konto?

Hva er det som gir mest gevinst for Innogames?

Samtidig får man et større og bedre community. Nivået blir mye høyere og det føles ut som en server hvor det faktisk er en skikkelig stammekrig og at det er et hav av fiender. Ikke et par bajaser som tar over alt uten motstand, nettopp fordi de har kjøpt til seg dobbel ressursproduksjon, insta-bygger murene sine og har kjøpt til seg over 100 adelsmenn ekstra.

Sånt lukter det ikke en bra server av, uansett hva de andre innstillingene måtte være...
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Bærer jo preg av at spillerbasen i Norge har vært på vei ned en periode. Veit ikke helt hvordan ståa er akkurat nå på de siste verdenene, men det er jo slående hvor mye større de gamle verdenene var i forhold til de nye. Er stort sett de samme menneskene som på verden etter verden preger de nye verdenene, og det er lite rom for nye spillere å utvikle seg å like spillet, og slutter.

Ser innogames til stadighet reklamerer for Grepolis på TV, og jeg tror det hadde vært en svært positiv effekt for spillerbasen dersom det ble gjort noe liknende for TW. Men igjen, det ser ikke ut til at det lenger blir satset på i like stor grad, og at man heller vil punge ut mer penger av de gamle spillerne som enda er her og spiller. Det er nok ikke teamet i Norge sin feil, men tyskerne sin feil.
 

DeletedUser

Guest
Stakkars tyskerne som alltid får all skyld. Selv om det var et grufullt land i 30 og 40-årene fortjener de ikke all sjikanen de mottar av sånne som deg.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp