Monkiii har avskjediget deg fra stammen Flaming Aces

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Om du hadde vist hvor mange som har kontaktet UnderD om å kommer over fra Varg hadde du fått sjokk. Flere medlemmer fra Varg som har kommet over har faktisk sakt " Ojj, jeg var det faktisk folk som snakket med hverandre". Dere hadde mistet et helt kontinent om de folka hadde kommet over lover jeg deg.


Hvordan kan vi gjøre opp in-game når du ikke har en konto å bli eid på?

Selvsagt, men dere sa seff. storsinnet nei til de?? :D
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke sikkert :) Vi har jo noen som er feig å ikke tør å forlate stammen sin å ta byer av de før å komme inn i en annen ;)

Haha.. Så du sier at et helt kontinent av Varg spillere er feige og ikke tør å gå til dere enda, selvom det er det de egentlig vil?
lol... Skjønner ikke hvor dere tar alt fjaset fra... Hahaha
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Lurer litt.. var ikke (mr.merg)leder i bedrift?

Da bør man forstå at viktige ting aldrig taes med simpelt flertall, (om det er tilfellet)
Ved merg bør man ha bred støtte i stammen så slipper man en tråd på 14 sider med diskusjoner som sverter stammen.

Dette minner meg om alt bråk fra v3, som UD fjernet.

Støtter trådstarter selv om det virker litt snurt, men argumenter fra pølse og flere andre er mere vettu en troverdigheten til mr.merg.

Sorry tror ikke på dine mergs og forståelse av demokrati.
 

DeletedUser

Guest
DER har vi noken som forstår kva eg meiner med at fleirtal ikkje automatisk er det same som rettferdigheit :) Takk!
 

DeletedUser

Guest
Men det er fortsatt det mest rettferdige ...

Aaaah! Så når Hitler tok over makten i Tyskland og begynte å utrydde jøder så var det, det som var mest rettferdig. Fordi flertallet av innbyggerene i Tyskland hadde jo valgt han som statsleder, derfor var det jo rettferdig.

Allikevel ser jeg poenget ditt :p
 

DeletedUser

Guest
Haha.. Så du sier at et helt kontinent av Varg spillere er feige og ikke tør å gå til dere enda, selvom det er det de egentlig vil?
lol... Skjønner ikke hvor dere tar alt fjaset fra... Hahaha

Det du kaller fjas er vell søknader rekrutører legger ut på forumet?! ;)
 

DeletedUser

Guest
Lurer litt.. var ikke (mr.merg)leder i bedrift?
Da bør man forstå at viktige ting aldrig taes med simpelt flertall, (om det er tilfellet)

Jo, det stemmer og du tar faktisk feil.
I fks, en styrebeslutning eller Generalforsamling (som er enhver bedrifts styrende organer) med flertallsbetingelser gitt i bedriftens statutter, vil det ofte være en realitet faktisk. Svært ofte.

Ved merg bør man ha bred støtte i stammen så slipper man en tråd på 14 sider med diskusjoner som sverter stammen.

Det er jeg enig i, og 70% medlemmer som en gjenværende rest etter mergen er i mine øyne en suksess. De diskusjonene som har fremkommet her, er en del av opplegget. (Ref. mitt tidligere innlegg) Tallene taler vel for seg selv?

Sorry tror ikke på dine mergs og forståelse av demokrati.

Det er en annen sak, og seff ok. Hvis du endrer demokrati til semi-demokrati, så er vi helt enige om terminologien, og kan fastslå at lederstil og spillstrategi er forskjellig. ;)

Snake:
Så det du sier er altså at et helt kontinent med Vargspillere har søkt til stammen din via dine rekruttører? lol..
Kan du da en gang til forklare hvorfor dere ikke tar de inn? Du nevnte noe om feighet, osv? :D
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Mr.merg

Blir veldig provosert om du skal fortelle meg om demokrati og hvordan man styrer.
Jeg er fagforeningsleder for en av norges større bedrifter, videre har jeg holdt på med disse spørsmål halve livet mitt.
Når det gjelder styrevedtak så er det ofte som du sier, men er det er heller ikke en veldig demokratisk prosess(der skal det bare fattes en besluttning). Som det er nevnt tidligere her så har dere masse feil og droppet endel før besluttning:) og det er vel en stor del av denne tråden??
Og avstemmninger i prosessen frem til endelig besluttning avgjør man ikke ved simpelt flertall.
Så om man dropper veien frem så driter man (teoretisk)i alle andre enn hva lederene ønsker og da bør avgjørelsen være 100% enighet.
Men alt vi ser at du har gjort er = bråk.. så jeg gjentar troverdigheten din i mine øye, er lav når det gjelder rettferdighet/etikk og moralske spørsmål.

Det trenger ikke ha så mye å si ett spill som dette, men det er aldrig dumt å ha litt sossiale antenner for andre mennesker:)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Dette blir litt vel personlig, gjør det ikke?

Som fagforeningsleder burde du vel vite hvordan norske selskap drives? Hvis ikke har du nok kastet bort halve livet.
Min påstand om hvordan dette utføres står bom fast, og er en ren og viden kjent faktaopplysning.
Du fremsetter med en feilaktig påstand ifm bedriftsledelse og jeg korrigerer deg. Tydligvis så tåler du ikke det?

Jeg tror heller ikke du er i stand til å bedømme min person hverken ang. rettferdighetmoral eller etikk ut fra et nettbasert spill med masse propaganda innslag. Gratulerer. Dette var en av de mest talentløse og usaklige inneleggene til nå. Det å blande mitt yrke med dette spillet er intet mindre enn n00bish

Edit:
Du endret innlegget, og jeg føyer til:

Og avstemmninger i prosessen frem til endelig besluttning avgjør man ikke ved simpelt flertall.

Som jeg forteller deg er dette avhengig av bedriftens statutter, fastsatt av eierne ifm etablering eller GF-endringer. Det vanligste er 2/3 dels flertall. I andre selskap er det en og en stemme, og det vanlige er å gi styreformannen en dobbeltstemme for å sikre en avgjørelse. Et styre består som regel av 3,5,7,9 medlemmer, og en stemmes overvekt er da en avgjørelse. Snakk om noe du kan så blir det ikke så dumt. Jeg ser at du her blander ff-arbeid med ledelse, og det blir konkret feil. i tillegg er det her en vesentlig forskjell på små/mellomstore og store bedrifter som du vet

Du har derimot rett i at ledelse ikke er en demokratisk prossess. Om lederne velger å foreta en avstemming blant ansatte ja, ellers ikke. Alle som jobber, eller har jobbet her, vet jo at det skjelden eller aldri skjer, kanskje med unntak av meget små foretak i enkelte saker.

Igjen: Fullt demokrati finnes kun i teori bøkene. ;)
1) Et lands regjering er valgt av folket for å bestemme for disse. (Semi demokrati)
2) En ledelse i en bedrift er valgt av GF eller styret for å bestemme for eierne. (Semi demokrati)
3) En TW stamme velger ledelse for å bestemme for disse. (Semi demokrati) (Ja, noen unntak, fks Yakuza / V3)

Jeg aksepterer at du er i mot merges og argumenterer for dette, men å blande inn meg privat, mitt yrke og min personlige væremåte bør du holde deg for god til. Jeg er positiv til merges og du bør også akseptere mitt syn uten å komme med slikt sludder. Modellen har ført til at jeg har laget 3 av toppstammene i 3 forskjellige verdner. Lik det eller ikke. At noe har gått feil for et par av de skyldes ene og alene andre faktorer. Enda har jeg ikke sett en stamme på topp som ikke har merget. På tide å slutte å gnage på dette med merge nå vel? Selv de bastante underdogzene i V3 fant det korrekt å merge etter å ha brukt et halvt år på å kritisere det. :)

Så om man dropper veien frem så driter man (teoretisk)i alle andre enn hva lederene ønsker og da bør avgjørelsen være 100% enighet.

Det er en leders og et styres jobb ja. De utfører eiernes direktiver og ikke hva de ansatte ønsker. Simple as that.
I større bedrifter, så er det i tillegg flere som skal høres, fks en fagforenings og/eller ansattrepresentant . Siden du er en ff-leder så er du sikkert repr. i ledermøter eller styremøter, avhengig av strukturen. Din stemme på vegne av det såkalte demokratiet høres der som en av mange flere. (Forutsetter da seff at lovverket og ansattes rettigheter da er fulgt)

Du sier at btw at VI har droppet en del ifm mergeprosessen. Hvem er vi? Er det 911, Aces, Skygge eller Outlaw du omtaler? Selv hadde jeg kun med Skygge å gjøre i denne perioden, og hva alle andre har gjort før gjennomføringen vet vel de bedre enn meg, men registrerer at jeg også blir belastet og beskyldt for alles prosesser og rutiner ifm dette.. (Ser at Outlaw stadig blir nevnt.(Ikke av deg i siste innlegg da)) Det var nå engang ikke jeg som kicket trådstarter her heller, og han var heller ikke i min opprinnelige stamme, man kan fastslå at jeg ville gjort akkurat det samme selv. Monkiii har min fulle støtte der, og samtlige stammers ledelse reagerte på hans ufine fremtreden.

Edit slutt: Beklager. Redigerte i flere omg. da jeg plutselig fikk noe i "fanget" her. Ferdig nå
 
Sist redigert av en moderator:

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Var ikke menigen å fremstille det personlig, men å synligjøre troverdigheten.
Det finnes mange prosesser for avstemmninger, din er like ukorrekt som min.
Så da er vi vel like smarte, poenget mitt er at i spill/fritid bør man nok ha mere demokrati enn i ett bedriftstyre.
Du sier din modell er så bra og har fått frem storstammer i 3 verdener.
Hvem er det??
I v3 var det masse mergs for å holde seg oppe helt til det ikke var mere å ta av poff borte. Mens jeg spilte i v2, så jeg ikke noe til merge og demokrati modellen din. som du hevder er en suksess.

Blir som å tenne på gradinene i stua når man syns det er kaldt.

Blir off topic nå.

Fint å høre at dere ikke står samlet på of.forummet med saken.
Så kan jo alle som leser tenke på medlemmene i stammene og forstå at der er det sikkert mange syn som har fremkommet under flere av sidene her.
Som sikkert er mindre viktig for ledelsen enn en merg:)
Og personlig så kan du legge av deg at alle andres syn er sludder osv.
Det synes sikkert andre om dine syn også selv om man ikke skriver det alltid.

.....
 

DeletedUser

Guest
Som jeg skrev aksepterer jeg at vi har forskjellig syn på det å merge, men det er sludder å dra min IRL statsus opp i dette. Det mener jeg faktisk, og er sikker på at du mener det samme, slik jeg kjenner deg? (Noe du vel bekreftet i siste innlegg. Fint, vi er nok enige der og legger den død)

Du har rett i at det finnes mange og ulike avstemmingsprosesser, avhengig av hva slags forankring man har i sine vedtekter.
Er også HELT enig at en bedriftsledelses måte å styre skuta på ville vært en katastrofe i en stamme her. Her er det mye større krav til delaktighet.. Ingen tvil om det. (Ref. denne diskusjonen)

Du har rett i at jeg mangler å erte på meg V2 forumet. :) Spillte ikke der, men i V1.

Seff. er det ulike syn på en merge. Også blant de gjenværende i Varg? Utvilsomt, men flertallet av disse har valgt å bli i stammen. Aces/Outlaw og Skygge mistet tot. ca 30% ut av egne rekker ifm dette. Som tidl. nevnt litt over hva jeg beregnet faktisk. (Ca20%) I hovedsak er dette spillere som ønsker å være i mindre stammer, men ikke nødvendigvis en underdog, og det er et syn vi må respektere. De fikk også derfor valget, uten restriksjoner rett etter mergen. Det med trådstarteren her, er en annen historie. Han ble kicket etter gjentatte overtramp, og er derfor ikke relevant for flertallet som gikk, men har brukt mye av sin tid på å proklamere for alle sammen og merge generelt som årsak. Vi har alle forskjellige strategier i dette spillet, og alle er vel like korrekte? Det er ikke noe mindre korrekt å merge enn å være en underdog? Jeg aksepterer at noen er i mot, men forutsetter at disse aksepterer at jeg er for. Som nevnt er jeg glad for all denne oppmerksomheten. Den hjelper Varg videre og fokuset ditt/deres er nå helt og holdent her på forumet.. Just as planned ;)

Oh.. Ble mye dette.. Ytringen er fremsatt :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Snake:
Så det du sier er altså at et helt kontinent med Vargspillere har søkt til stammen din via dine rekruttører? lol..
Kan du da en gang til forklare hvorfor dere ikke tar de inn? Du nevnte noe om feighet, osv? :D

Snake sa aldri at eit heilt kontinent med Vargspelare hadde søkt.
1 Les postar
2 Kommenter

På forhand takk ;)
-----
Ellers giddar eg ikkje lese gjennom postane dine du har på neste side, fordi det berre er tomme ord og svada, og me veit like godt begge to at du ville forrådt kven som heilst så lenge det gagnar deg og din kjære Reisverket.
 

DeletedUser

Guest
Snake sa aldri at eit heilt kontinent med Vargspelare hadde søkt.

Han sa da faktisk at han kunne fylle et kontinent med søkere jo. :)

Ellers giddar eg ikkje lese gjennom postane dine du har på neste side, fordi det berre er tomme ord og svada, og me veit like godt begge to at du ville forrådt kven som heilst så lenge det gagnar deg og din kjære Reisverket.

Nei, ikke hvem som helst.. Vi har da mange faste med oss som har fulgt oss helt siden V1. ;)
Deg, fks hadde jeg derimot blåst umiddelbart, og har jo alt varslet at jeg skal gjøre det til gangs i V5. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Om du hadde vist hvor mange som har kontaktet UnderD om å kommer over fra Varg hadde du fått sjokk. Flere medlemmer fra Varg som har kommet over har faktisk sakt " Ojj, jeg var det faktisk folk som snakket med hverandre". Dere hadde mistet et helt kontinent om de folka hadde kommet over lover jeg deg.

Om du skal vrenge å vri på alt, så sa han vel at vi hadde mistet et helt kontinent. Kjeder du deg elns?
 

DeletedUser

Guest
Han sa dykk hadde mista eit helt kontinent. Han sa aldri at det var eit helt kontinent med medlemmar.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp