Nå er jeg irritert

Status
Stengt for ytterligere svar.

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Har nå gått noen dager siden jeg ble hacket på pc'en. Jeg vet hvem som gjorde det og har IP-adressen, han har hacket både v4 kontoen og HP kontoen min. Alikavell er ingen av kontoen utestengt, og ikke sørlig har blitt gjort. Kan da ikke være så vanskelig å sperre han ute når man har Ip-adressen? Har jo hørt at om man spiller ulovlige speeder blir man utesperret fra tw for alltid. Dette er jo minst like gale! Hacke en pc, for så å hacke kontoer. Masse beviser kan legges fram, så jeg vil ha TW-teamet til å ta dette seriøst. Jeg sitter og prøver å huske pw til mailen til den ene konoten som er hacket, har ikke klart å få det tilbakestilt, så ser ut til å en masse timer for å få til noe inne på serveren er helt bortkastet.

Når v11 kontoen min ble hacket tok det noen få timer å få kontoen bannet. Hvorfor det? Fordi det var en annen som sendte support? Her vil jeg at alle saker behandles likt! Det er utrolig frustrerende å føle at man ikke blir tatt seriøst.

- Heine
 

DeletedUser

Guest
Bare to spørsmål:

1) Er det noen forskjell på hva som skjedde på V11 kontoen din og med HP/V4? I så fall, hva er forskjellene?
2) Er bevisene i en form som er knyttet til ting utenfor selve TW IG/forumet? I så fall vil det ikke regnes, uavhengig av hvilken vei bevisene peker.

Edit: Tre spørsmål: 3) Forskjellige moderatorer på de forskjellige verdenene?
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
1) Eneste forskjellel er at på v11 var det en glemt dual som byttet pw og angrep folk i stammen. På HP og v4 ble jeg hacket via keylogger.

2) Jeg har IP-adresse, hvilken konto han overførte pp til. Jeg har også bevis på at han sa han skulle hacke meg, men det er fra skype.

3) Husker ikke hvem som svarte på v11, men nå er det hverfall Dakapo som driver å svarer.
 

DeletedUser

Guest
Huh. Da må jeg innrømme at det virker rart at du har fått kontoen bannet på V11, men ikke på de andre verdenene! Det naturlige ville jo være motsatt av det som har skjedd, da teamet tidligere ikke har vært villige til å gjøre noe hvis de mistenkte at passordet hadde blitt gitt bort frivillig. Noe det strengt tatt blir til en dual.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det er derfor jeg er irritert, jeg trodde at det var noe av det første de gjorde i en slik sak.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Her føler jeg VIRKELIG teamet må ta seg sammen, det må da være fult mulig å kunne beskytte sine brukere mot noe slikt! Jeg har tidligere sett over 5 kontoer forsvinne ut av stammen min grunnet hacking. Noe som i stor grad endret en hel verden. Dette uten at teamet leet på en eneste finger for å gjøre noe!

Dersom dere hindres av "Retningslinjer" Foreslår jeg en ordentlig oppvask av rubbel og bit! Når det er så mange bevis tilstedet burde dette ikke blitt et tema engang!
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Virker ikke som de har lest posten engang... Har sendt melding til Dakapo her på forumet i går kveld, men ikke noe svar ennå. Dette er en skandale! Teamet kan sammeliknes med det norske politiet.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Virker ikke som de har lest posten engang... Har sendt melding til Dakapo her på forumet i går kveld, men ikke noe svar ennå. Dette er en skandale! Teamet kan sammeliknes med det norske politiet.

Ville jo sagt politet er kulere da. De får bruke uniformer og blå lys,
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Her føler jeg VIRKELIG teamet må ta seg sammen, det må da være fult mulig å kunne beskytte sine brukere mot noe slikt! Jeg har tidligere sett over 5 kontoer forsvinne ut av stammen min grunnet hacking. Noe som i stor grad endret en hel verden. Dette uten at teamet leet på en eneste finger for å gjøre noe!

Dersom dere hindres av "Retningslinjer" Foreslår jeg en ordentlig oppvask av rubbel og bit! Når det er så mange bevis tilstedet burde dette ikke blitt et tema engang!

Hva skulle vært gjort da, varanior? Hva med å bare erkjenne at Teamet ikke kan løse alle verdens problemer som skjer på forumet eller Ingame? Når hacking skjer, så er det svært lite hva de kan gjøre. Hva mener du de skal gjøre da? Søke opp IP-adressen og hva? Besøke vedkommende å kutte nettkabelen deres?

Please, slutt å kast dritt på Teamet kun fordi det virker lettest.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
jeg er irritert på dem fordi de fikk bannet v11 kontoen min når en dual byttet pw. Her er det en vilt fremmed!
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Er det mulig å se hvilken (for modzza) å se hvilken mail kontoen ble registrert på?

Har glemt mailen, men ikke pw :Redface:
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Hva skulle vært gjort da, varanior? Hva med å bare erkjenne at Teamet ikke kan løse alle verdens problemer som skjer på forumet eller Ingame? Når hacking skjer, så er det svært lite hva de kan gjøre. Hva mener du de skal gjøre da? Søke opp IP-adressen og hva? Besøke vedkommende å kutte nettkabelen deres?

Please, slutt å kast dritt på Teamet kun fordi det virker lettest.

når vi vet hvem som gjorde det, hvilke kontoer han tok og IP-en hans, så bør de i alle fall få gjort noe?
blir feil at en hacker skal få spille i fred og ro på kontoene til andre ærlige spillere.

Teamet blir ikke kastet dritt på fordi det er det som virker lettest, men rett og slett fordi de ikke tar sin side og gjør det som skal gjøres.
 

DeletedUser

Guest
For det første, alle rutinerte "hackere" bruker ikke sin egen ip adresse, de "hacker" igjennom proxy, eventuelt bruker andres nettlinjer, feks hotell.
TW kan spærre disse ipene, men hva hjelper det når vedkommende bare bytter ip? "hackere" bruker ipadresser fra utlandet, alle tenkelige plasser i norge. And so on.

hvis du har ip adressen kan du selv finne adressen til vedkommende på nettet, du kan også anmelde vedkommende for data kriminallitet.

uansett så er det utrolig kjipt at folk gjør ting på den måten, hacker uskyldige personer.. Lykke til!! Å neste gang bruk bedre passord; StoReOgsMåBokStavErForSjellingeTegn!0gT4L1
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
når vi vet hvem som gjorde det, hvilke kontoer han tok og IP-en hans, så bør de i alle fall få gjort noe?
blir feil at en hacker skal få spille i fred og ro på kontoene til andre ærlige spillere.

Teamet blir ikke kastet dritt på fordi det er det som virker lettest, men rett og slett fordi de ikke tar sin side og gjør det som skal gjøres.

Så selvom teamet gjør sine plikter, men det slår negativt ut for spillerne, så vil det si at de er innkompetente. Eneste muligheten Teamet har til å bli satt pris på, er å nærmest gjøre akkurat hva spillerne ønsker. Det er faktisk slik det virker i denne tråden, og det er latterlig å se på.

Hva vet du om det at Teamet ikke gjør nok? Det har vært utallige diskusjoner om hacking og Teamets mulighet for å ta de som gjør slikt, og disse trådene er godt besvart på hvorfor Teamet har sine hender bundet i visse tilfeller, slik som hacking.

Du kan ikke trekke slutningen om at dersom Teamet ikke kan gjøre noe, så betyr det at "de ikke gidder" eller noe som kan sammenlignes med det. Det er feil konstatere noe slikt. Hacking er dritvanskelig å ta, noe jeg kan skrive under på da jeg har sittet 3 år i Teamet. De vanligste metodene er spillere som har oppdaget at noen på samme skole eller slikt spiller, finner ut hvem det er, og klarer å snappe passordet gjennom "Husk passordet" på skole-pc´er. Eller andre metoder som er så enkle som at noen har gitt dem passet i fylla. Enkelt og greit.

Jeg blir fryktelig provosert når noen begynner å slege dritt mot teamet, uten å vite hele bildet og hva Teamet gjør daglig for å stoppe slikt eller for å framprovosere en diskusjon som flytter fokuset fra temaet "hacking" til at det blir en heksejakt mot teamet, noe varanior08 er godt i gang med å nettopp gjør.
 

DeletedUser

Guest
Teamet gjør en flott jobb egentlig! Alle mennesker gjør feil og har sine litt slakkere dager, men alle fortjener en fri dag iny å ne!
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
kom kanskje litt feil ut.

mener ikke at teamet ikek gjør noe, men synes kanskje at det bør bli slått litt hardere ned på hacking for jeg har fått et inntrykk av at det er/burde være mer de kunne gjort.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp