nå kommer krigen til norge - russerne angriper. Hva mener du

Trur du det vil bli krig i norge? Og hvem trur du vil gå til krig?

  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge og jeg trur russland vil angripe

    Stemmer: 22 18,5%
  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge men jeg trur ikke det blir russland som går til krig

    Stemmer: 16 13,4%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge men ikke så lenge jeg lever

    Stemmer: 11 9,2%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge når jeg lever men ikke før om mer enn 20 år

    Stemmer: 11 9,2%
  • Nei, jeg trur ikke det kommer til og bli krig i norge

    Stemmer: 59 49,6%

  • Totalt antall stemmer
    119

DeletedUser

Guest
HVAAAA?
Du kan ikke stemme Sentrum for dem har jo så elendig politikk og er på den rød/grønne siden som er den siden jeg hater og vil ha bort fra stortinget.
Jeg vil ha en borgelig regjering :D
Jeg stemmer Frp (om jeg kunne) :D

Så til hvorfor norge bør bruke mer penger på militær som bombefly,tankser osv og hvorfor de bør delta mer i kriger.
Norge deltar etter min mening for lite i kriger rundt om i verden.
Grunnen til at jeg mener at norge bør delta mer i kriger er for å få slutt på krigene fortere.
La oss ta f.eks krigen i afganistan som eksempel.
Hadde alle verdens soldater blitt sendt til Afghanistan for å utslette taliban opprørene så hadde kanskje den krigen vært over for lenge siden, det er grunnen til at jeg mener norge bør delta mer i kriger rundt om i verden.

EVENTUELT så kunne INGEN sende troppar ditt og det ville ikkje være ein krig, bortsett frå den landane bestemmar seg for å skape sjølv.

Eg likar lite at du seier "DU KAN IKKJE STEMME PÅ DEI FORDI DEM LIKAR IKKJE EG"
 

DeletedUser

Guest
EVENTUELT så kunne INGEN sende troppar ditt og det ville ikkje være ein krig, bortsett frå den landane bestemmar seg for å skape sjølv.

Eg likar lite at du seier "DU KAN IKKJE STEMME PÅ DEI FORDI DEM LIKAR IKKJE EG"

okeeei, du kan ikke stemme på dem for dem lover lover og lover men holder nesten ingenting og som vi ser i statsbudsjettet så sløser dem bort penger.
 

DeletedUser

Guest
okeeei, du kan ikke stemme på dem for dem lover lover og lover men holder nesten ingenting og som vi ser i statsbudsjettet så sløser dem bort penger.

FrP vil også sløse bort penger... ;)

De rødgrønne bruker mye oljepenger nå på grunn av finanskrisa. Målet deres er å bruke mindre penger når ting blir stabilt igjen så det jevner seg ut.

FrP ønsker å bruke mye uansett, bare ikke like mye som de rødgrønne ville dette året. FrP driter i handlingsregelen og vil over tid bruke mer oljepenger enn de rødgrønne gjør.

FrP har heller ikke vært i regjering før. Tror nesten jeg kan love deg at de ikke ville holdt alt de lover hvis de hadde vært i regjeringa.
 

DeletedUser

Guest
FrP vil også sløse bort penger... ;)

De rødgrønne bruker mye oljepenger nå på grunn av finanskrisa. Målet deres er å bruke mindre penger når ting blir stabilt igjen så det jevner seg ut.

FrP ønsker å bruke mye uansett, bare ikke like mye som de rødgrønne ville dette året. FrP driter i handlingsregelen og vil over tid bruke mer oljepenger enn de rødgrønne gjør.

FrP har heller ikke vært i regjering før. Tror nesten jeg kan love deg at de ikke ville holdt alt de lover hvis de hadde vært i regjeringa.

Frp har aldri vært i regjering det stemmer og derfor syns jeg at Frp burde snart få en sjanse til å styre dette landet :D
Frp ville også ha brukt mer penger over tid enn de rød-grønne gjør men Frp ville brukt pengene på ting som jeg syns pengene burde brukes på som f.eks lavere skatt :D
 

Acar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
skal vi se knutta...

Du sier at FRP vil bruker mer penger over tid, og at du vil ha lavere skatt? Hvor lenge tror du oljepengene ville ha holdt da? Det skattenivået vi har i norge idag vil sørge for at oljepengene vil holde så lenge som mulig.

At de rød-grønne bruker så mye penger nå, er kun pga finanskrisen. Hvor lurt det er, kan jo sikkert diskuteres.

Uansett hvor godt vi får det her i Norge, så vil alltid det være noen som mener at vi kan få det mye bedre. Jeg betaler min skatt med glede, for vi får mye tilbake igjen også.

Å sette FRP i førersetet blir som å la en alkoholiker jobbe som dagligleder på vinmonopolet. Men gi gjerne FRP makten neste gang, så ser folk hvor til hælvete det ville ha gått, og vips, så er de borte. ;)
 

DeletedUser

Guest
Frp har aldri vært i regjering det stemmer og derfor syns jeg at Frp burde snart få en sjanse til å styre dette landet :D
Frp ville også ha brukt mer penger over tid enn de rød-grønne gjør men Frp ville brukt pengene på ting som jeg syns pengene burde brukes på som f.eks lavere skatt :D

Det er det dummeste jeg har hørt.

Skatten vår betaler gratis skolebøker, gratis helsetjeneste og alt sånt.
Lavere skatt fører til større egenandel og flere utgifter til private selskaper.
Ting vi nå ikke trenger å betale for fordi staten gjør det kommer til å bli dyrere for oss fordi staten ikke kan betale det, rett og slett fordi det blir prioritert bort pga. lav skatt.

I Norge har vi kanskje høy skatt, men en av de høyeste levestandardene i verden.
Jeg mener selv at den høye skatten bidrar til dette, og ser ingen grunn til å kutte den.
 
Reaksjonspoeng
3
Hallelujah!

Jesus is reincarnated! He lives among us, eating chips and hamburgers and drinking soda. God now looks down on what he created. He created capitalism, he created holy war and he created humans. Now, Jesus is down here with us to see how well it goes. Jesus was killed by an alcoholic yesterday...

God is angry. Better join Jehovahs vitnesses.

Watch out for ligtning!
 

DeletedUser

Guest
skal vi se knutta...

Du sier at FRP vil bruker mer penger over tid, og at du vil ha lavere skatt? Hvor lenge tror du oljepengene ville ha holdt da? Det skattenivået vi har i norge idag vil sørge for at oljepengene vil holde så lenge som mulig.

At de rød-grønne bruker så mye penger nå, er kun pga finanskrisen. Hvor lurt det er, kan jo sikkert diskuteres.

Uansett hvor godt vi får det her i Norge, så vil alltid det være noen som mener at vi kan få det mye bedre. Jeg betaler min skatt med glede, for vi får mye tilbake igjen også.

Å sette FRP i førersetet blir som å la en alkoholiker jobbe som dagligleder på vinmonopolet. Men gi gjerne FRP makten neste gang, så ser folk hvor til hælvete det ville ha gått, og vips, så er de borte. ;)

HAHAHAHAHAHAHAHXDDD jeg tror ikke akkurat at det blir som å sette en alkoholiker som dagligleder på vinmonopolet.
Jeg mener at vi har råd til mindre skatt å når vi har råd til det burde den vært mindre når vi har disse oljepengene.
Det var noe jeg leste på nettet å det var at de rød-grønne hadde tapt 1 mrd oljepenger på fond i utlandet ifjor.
Disse pengene som da ble tapt kunne vært brukt på mange nyttige ting :rolleyes:
Du mener sikkert også at vi forsatt burde ha den derre arveavgift skatten?
Det jeg mener er at vi først burde få ned skatten vi betaler å når vi har for lite oljepenger til det så kan den heves i.
Noe som Frp vil bruke mer penger på er forskning på teknologi og da vil vi få mer og bedre teknologi og kanskje det da også vil bli forsket på en ny måte som norge kan tjene penger på når det er slutt på oljen :D
 

DeletedUser

Guest
Vi har handlingsregelen for en grunn. Det har visst ikke du fått med deg.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
retards.jpg
 

Kaptein SorteBill

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
HAHAHAHAHAHAHAHXDDD jeg tror ikke akkurat at det blir som å sette en alkoholiker som dagligleder på vinmonopolet.
Jeg mener at vi har råd til mindre skatt å når vi har råd til det burde den vært mindre når vi har disse oljepengene.

Prøv en gang til

Det var noe jeg leste på nettet å det var at de rød-grønne hadde tapt 1 mrd oljepenger på fond i utlandet ifjor.

Hvis du ser det i ett litt større perspektiv så er det fantastisk lite.

Disse pengene som da ble tapt kunne vært brukt på mange nyttige ting :rolleyes:

:eek:

Du mener sikkert også at vi forsatt burde ha den derre arveavgift skatten?

Jeah, har ikke noe imot den skatten.

Det jeg mener er at vi først burde få ned skatten vi betaler å når vi har for lite oljepenger til det så kan den heves i.

SÅ SJENIALLTTT !!!!!1!1!!

Noe som Frp vil bruke mer penger på er forskning på teknologi og da vil vi få mer og bedre teknologi og kanskje det da også vil bli forsket på en ny måte som norge kan tjene penger på når det er slutt på oljen :D

Mener da meget bestemt at det står mest om vei i de valgbrosjyrene som dere deler ut.

JeG Er En BaNaN
 

DeletedUser

Guest
FrP vil forbedre de Norske veiene. Akkurat dette er noe av det de rødgrønne "sløser bort" mye av pengene i det nye statsbudsjettet på.

Du burde være fornøyd, Knuta. :)
 
Topp