Nøyaktig hva er nytt i disse dager i forhold til V1-V4?

DeletedUser

Guest
Bare lurer på det av ren nysgjerrighet. Ser at de har kommer 13 nye servere siden V4. Hvordan er aktiviteten der? Har det kommet noen nye features, scripter og oppsett?

Håper virkelig ikke at det har blitt sånn at man kan kjøpe seg til success ved å fjerne byggetid og sånn? Ved at man bruker premiumpoeng til det. Husker det var noe av det som gjorde at Travian var lame for en god del år siden.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
I den siste tiden (v8(?) +) har det kommet en rekke nye funksjoner, du kan:
* Fjerne byggetiden - (halvering)
* Få ressurser - (+20%, -20%, vinterevent)
* Få adelsmenn - (Kjøpe en adelsplass)
* Få en inder til å bygge byen og troppene for deg (KA)
* Forkorte produksjonstiden til tropper (vintereventen)

Så ja, alt er mulig med litt penger.
Du er kanskje overrasket? Så mange funksjoner? Ja - Mange funksjoner, og mange som bruker dem. Still, de beste klarer forsatt å slå disse pengebrukene twolikerne mange sjumilstøvler ned i grusen.

I grunn har jeg alltid lurt på hvordan disse pphorene (som er et sjelsord for de som bruker mye premiumpoeng) være så enormt dårlige... Akkurat som de trodde de kunne kjøpe en "bli god"-funksjon. Jaujau, ikke vet jeg.

ps: Alt du trenger til oppstarten er en grei holdning til farming og penger
 

DeletedUser

Guest
Dette er ikke bare en del av vintereventen. Man kan også kjøpe +20% ressproduksjon, og halvere prisen på bygninger med 20% uten denne eventen.

Kjøpe seg til fordeler med ekte penger? Uff da... Men er nok ganske så tilfredstillende å denge slike folk uten å ha brukt noe slike midler. Og selvsagt tanken på hvor mye penger som går i dass for vedkommende når de må ta den tunge turen til rimmen...
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Alltid deilig å nuke personer som bruker pp på å oppgradere muren. Når den blir rivd (etter noen få timer selvfølgelig) vet man at det nuket var verdt noen hundre (tusen?) premiumpoeng.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er en av inntektskildene til Innogames:

Murknuser (Gull - Nivå 4)

Knus 10.000 murnivåer ved bruk av rambukker.

Totalt: 10.021
 

DeletedUser

Guest
Kan man virkelig spytte inn ekte penger for å kjøpe seg adelsmenn?

Hva er det som egentlig har skjedd med tribalwars? Har innogames bestemt seg for å melke kua tørr?
 

DeletedUser

Guest
Ser sånn ut. Snart kommer det sikkert en funksjon som gir deg mulighet til å cleare enhver by totalt, gjennom et mer bokstavelig "nuke" som ignorerer mur, troppeantall, alt, bare OM du betaler snaue 5k pp ++? Kanskje også muligheten til å betale for å korte ned reisetiden, så man kan insta-adle andre spillere. Der seg jeg for meg at slutten havner..

P.S. Dette er IKKE et seriøst forslag, og bør ikke vekke noen uønskede tanker og idéer hos IG-crewet
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Strategiene, særlig i start-up og resten av early-game, har vel også gått under store endringer siden de første verdenene.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Strategiene, særlig i start-up og resten av early-game, har vel også gått under store endringer siden de første verdenene.

Ja, det har jo blant annet gått ifra og starte med å sette inn 600 pp til 6000++ pp på kontoen i starten. :hmm:
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Strategiene, særlig i start-up og resten av early-game, har vel også gått under store endringer siden de første verdenene.

Det vil jeg ikke si. Bruker forsatt samme strategi. PP'en gir bare en boost sånn man kommer fortere frem.
Kan være noen har funnet den perfekte pp-startup'en. Så skal ikke si for sikkert det her.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det vil jeg ikke si. Bruker forsatt samme strategi. PP'en gir bare en boost sånn man kommer fortere frem.
Kan være noen har funnet den perfekte pp-startup'en. Så skal ikke si for sikkert det her.
Snakker ikke om premiumpoeng, men hvordan en spiller oppstarten. V7 representerte en liten revolusjon med fokuseringen på LK, og farmingen med 30 spyd. I de senere verdener har strategiene hos de beste på nytt endret seg. Ingen som spilte startup på V1-12 ville hengt med de øverste rangeringene på V17 for eksempel.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Snakker ikke om premiumpoeng, men hvordan en spiller oppstarten. V7 representerte en liten revolusjon med fokuseringen på LK, og farmingen med 30 spyd. I de senere verdener har strategiene hos de beste på nytt endret seg. Ingen som spilte startup på V1-12 ville hengt med de øverste rangeringene på V17 for eksempel.

Hva er forskjellen på en oppstart v12 og v17? PP
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Snakker ikke om premiumpoeng, men hvordan en spiller oppstarten. V7 representerte en liten revolusjon med fokuseringen på LK, og farmingen med 30 spyd. I de senere verdener har strategiene hos de beste på nytt endret seg. Ingen som spilte startup på V1-12 ville hengt med de øverste rangeringene på V17 for eksempel.

Forskjellen nå kontra da, var at tilbake på V1 hadde man mange erfarne spillere som tilpasset seg områdene sine. Du vet, når .no hadde rundt 20k spillere før Innogames bestemte seg for å ødelegge sitt eget spill med alle de ulike PP funksjonene som nå resulterer i de store poengforskjellene på toppen av ranken. Ja, så klart var det flere middels gode/noobs tilbake da også, men det er jo normalt når det var så mange kontoer i sving der alle spilte solo. Jeg tviler sterkt på at V7 var noen "revolusjon" som du sier, kanskje for deg selv og de bekjente du har, men det utgjør ikke hva absolutt alle mener og tror. En ting er ihvertfall sikkert, årsaken til at folk ligger på topp nå er ene og alene på grunn av PP funksjonene som halvering, ressboost, eventer og annet tull som Inno finner på. Penger spiller mer inn nå enn hva ferdigheter gjør.

Oh ja, jeg nevnte dualer, men nevner det igjen. Det er nok også hva som er forskjellig, noe som øker aktiviteten på de ulike kontoene som benytter dette.

Nøyaktig hva er nytt i disse dager i forhold til V1-V4?

* PP funksjoner som har direkte effekt på ting in game, som ressursboost, halvering av bygninger, halvering av kostnader på bygninger, kjøp av ressurser/adelsmenn på enkelte verdner/eventer.
* Dualer er tillatt.
* Kontoadmin som bygger for deg, og FarmeAdmin som (nesten) farmer for deg.
* Ulike knapper er blitt flyttet litt på sånn det ser ut som at Innogames jobber.
* Nystarta verdner har 2, max 3 000 spillere.
* Ulike nye ting som blir introdusert på servere i ny og ne. Gårdsregel for hvor mange tropper man må ha med i angrep, begrensning på hvor mye man kan farme, milits(de vet du sikkert om), flust av script som forenkler arbeid m.m
* Flere cocky personer som fremhever seg som guder, selv om oppveksten er basert på intet annet enn PP funksjoner og enkle adlinger.

Så kort oppsummert, ikke start igjen, Jin. Behold de gode minnene om spillet TW, og la hva som er historie forbli historie.
 

DeletedUser

Guest
Forskjellen nå kontra da, var at tilbake på V1 hadde man mange erfarne spillere som tilpasset seg områdene sine. Du vet, når .no hadde rundt 20k spillere før Innogames bestemte seg for å ødelegge sitt eget spill med alle de ulike PP funksjonene som nå resulterer i de store poengforskjellene på toppen av ranken.

Det er jeg helt enig i. Sånn som jeg ser det, så burde det være sånn at man søker nye utfordringer, tester sine egenskaper til det maksimale. Ikke gi seg selv fordeler i forhold til andre. Men det betyr vel mye for folk, bare å ha en topp rank. Greia er at om man virkelig klarer å nå toppen uten å bruke disse funksjonene, så tror alle uansett at du har kjøpt deg til den ranken.

Ja, så klart var det flere middels gode/noobs tilbake da også, men det er jo normalt når det var så mange kontoer i sving der alle spilte solo. Jeg tviler sterkt på at V7 var noen "revolusjon" som du sier, kanskje for deg selv og de bekjente du har, men det utgjør ikke hva absolutt alle mener og tror. En ting er ihvertfall sikkert, årsaken til at folk ligger på topp nå er ene og alene på grunn av PP funksjonene som halvering, ressboost, eventer og annet tull som Inno finner på. Penger spiller mer inn nå enn hva ferdigheter gjør.

Noe som er riv ruskende galt...

Oh ja, jeg nevnte dualer, men nevner det igjen. Det er nok også hva som er forskjellig, noe som øker aktiviteten på de ulike kontoene som benytter dette.

Dual gir ikke noe annet fordeler enn aktivitet. Ulempen er selvsagt at din "bedre" halvdel bruker/sender troppene på en måte som bryter med din taktikk, og selvsagt generelt feilprioriterer ut fra din spillerstil. Men trenger man egentlig en dual? Er da noe som heter kontovakt.



* PP funksjoner som har direkte effekt på ting in game, som ressursboost, halvering av bygninger, halvering av kostnader på bygninger, kjøp av ressurser/adelsmenn på enkelte verdner/eventer.
* Dualer er tillatt.
* Kontoadmin som bygger for deg, og FarmeAdmin som (nesten) farmer for deg.
* Ulike knapper er blitt flyttet litt på sånn det ser ut som at Innogames jobber.
* Nystarta verdner har 2, max 3 000 spillere.
* Ulike nye ting som blir introdusert på servere i ny og ne. Gårdsregel for hvor mange tropper man må ha med i angrep, begrensning på hvor mye man kan farme, milits(de vet du sikkert om), flust av script som forenkler arbeid m.m
* Flere cocky personer som fremhever seg som guder, selv om oppveksten er basert på intet annet enn PP funksjoner og enkle adlinger.

Æsj og fysj. Det har virkelig blitt så ille. Husker at de begynte med det på V6, som at de prøvde det ut. Var den tiden, hvor den serveren var fersk hvor jeg sluttet. Dumt at det har gått i den rettningen.

Så kort oppsummert, ikke start igjen, Jin. Behold de gode minnene om spillet TW, og la hva som er historie forbli historie.

Jeg lekte meg litt med tanken om et bittelite comeback Kenny. Litt fordi jeg savner den delen hvor man komuniserer og blir kjent med nye folk. Mange bra folk jeg har hat den gleden av å chatte med fra de tidligere dagene. Men sånn som det ser ut nå. Så skal det nok revurderes ja. Finn meg en server hvor PP-funskjonene er kastet på dynga og hvor jeg kan bygge og farme selv. Skal man gjøre en ting bra, så gjør man det selv. Hva er vitsen med å spille når man ikke har utfordringer, ingenting å gjøre?

Skriver i lilla...
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Det ble nettopp åpnet en ny HP som er helt fri for de nye pp-funksjonene. Dog er det ganske høy speed (4), men så lenge man ikke kan kjøpe seg opp på ranglisten er ihvertfall jeg fornøyd :)
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Annen vær verden på .net har kun fa, ka og pk så vis du vil spille anbefaler eg at du venter på en av de verdnene.
 
Topp