Nedstemt/ikke mulig Negative ryktepoeng.

DeletedUser

Guest
Nei, det tviler jeg på er mulig pluss at jeg tviler på dette ville fjernet problemet. Problemet med useriøse ryktepoeng er at dem kommer på helt random poster...
 

coolekisen

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Tipper noe av greia med de negative kommentarene på de negative ryktepoengene er at man blir tvunget til å skrive noe for å gi negativt rykte. Dersom jeg ikke liker posten til Grim fordi jeg synes han oppfører seg som et klyster, og så blir tvunget til å skrive noe for å få gitt ham negativt rykte, så er det ikke så rart om jeg bare skriver "Retard" (for å bruke et av TP's eksempler) i stedet for å gi en saklig (og dermed også lengre) beskrivelse av hva jeg mener er negativt med hans innlegg.

Som nevnt før så vet jeg at vi har visse ryktetrolls, men det at kommentaren på et negativt rykte er "Retard" betyr ikke automatisk at selve det negative ryktet er spam eller ufortjent (selv om det også kan være det). Mer relevant for min del, er derfor hvilket innlegg man fikk negativt rykte for, ikke hva kommentaren er.

Kanskje noe av dette kunne unngås om man i tillegg til å skrive noe, i stedet kunne velge å huke av for et par alternativer som "uenig" eller andre vel utvalgte ord eller fraser for hva man vanligvis gir negativt ryktepoeng for?

Støtter det siste du sier der.

Mange av -'ene mine har vært veldig usakelige, og kommenteres ofte med ord som "tulling, retard etc."
 

DeletedUser

Guest
støttes

støtter dette.. har fått ekle kommentarer tilbake med et dårlig ryktepoeng.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Ekle kommentarer gir du beskjed til Dakapo om, dette skal ikke forekomme og vedkommene skal straffes. Gi beskjed med en gang du mottar slike ryktepoeng, så ordner Dakapo opp :) Såfremt det er grunnlag for det selvsakt.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Stemmer det som varanior08 sier.
Får du stygge ryktekommentarer er det bare å sende en PM til meg om når den ble mottatt, så ordner jeg resten. :)
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Ja, det garanteres.

Så sant du gir all info som trengs. Hvis du ikke gjør det i første forsøk vil jeg tro du vil få en tilbakemelding på det :)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
garanteres dette?

Såfremt det er grunnlag for det selvsakt! Er kommentaren stygg,ekkel eller ubehagelig er jeg 100% sikker på at Dakapo fjerner den. Men bare fordi at du kansje ikke er enig i en kommentar, betyr ikke det at den faller inn under kategorien av kommentarer som burde fjernes.
 

DeletedUser

Guest
Et annet spørsmål er vel for den saks skyld hvorvidt ryktepoenget i seg selv er fortjent, mens kommentaren er usaklig?

Jeg fikk et negativt rykte for denne posten for en tid tilbake med kommentaren "nerd". Jeg vil si det er et rimelig usaklig grunnlag å gi et rykte på. Kommentaren kan bli tatt ille opp. Vi kan vel si at jeg ville hatt grunnlag for å få det ryktet fjernet, om jeg hadde vært en sart sjel. Men jeg ville likevel latt det stå, av tre grunner.

Den første er at jeg for lengst har avfunnet meg med det faktum at jeg er en nerd, så slike kommentarer plager meg ikke :grin: Den andre er at jeg ikke syns det er verdt å gå gjennom bryet med å be Dakapo fjerne den i utgangspunktet. Den tredje grunnen er kommet til som et produkt av min nokså spesielle sans for rettferdighet. Slik jeg ser det var antakelig det ryktet gitt fordi en person fant ut at her var det en som stakk huet frem, og dermed passelig til å gi et minusrykte. På den annen side var det innlegget i henhold til trådens tema ganske så overflødig, og for den saks skyld kunne det også vært tanken til den anonyme ryktesprederen. Han hadde bare valgt en uheldig kommentar fordi han ikke husket hva det han egentlig ville kommentere, het. Eller noe sånt. Skal slutte å prøve å sette meg inn i tankegangen til andre folk nå. Poenget er, dersom kommentaren hadde vært "spam" istedenfor "nerd", ville jeg ikke fortjent det? Vel, jeg fikk et negativt rykte for utskeielsen min, og jeg oppfattet meningen bak. Ryktepoenget hadde simpelthen bare fått feil etikett.

Dere ser logikken, sant? Sant? Saaaaaaant? :grin:

EDIT: Et annet spørsmål kan være hvorvidt dette bare gjelder negative poeng. Jeg er ikke sikker på om jeg er villig til å gi fra meg alle de krenkende positive poengene jeg har fått :eeek:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om vi fjernet annonymiteten, kanskje folk ville holdt seg mer saklige?
Personlig signerer jeg uansett alle mine kommentarer, så ville ikke utgjort noe forskjell for meg. Samtidig synes jeg at kommentarer som man ikke kan stå for, ikke er verdt å skrive.
 

DeletedUser

Guest
signerer

jeg signerer alt som trengs signatur.. hvis det er åpenbart at det er meg så signerer jeg ikke
 

DeletedUser

Guest
Bare en tanke...Dere får sikkert mange usaklige negative ryktepoeng. Men hva med de positive, jeg vedder lillefingeren min på at en del gir ryktepoeng til folk og undertegner de får å få tilbake igjen. Et spørsmål...Om du får et positivt ryktepoeng med en nedvergende kommentar om en annen forumbruker, og du sender melding om dette til dakapo, vil du da gjøre noe med det?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Bare en tanke...Dere får sikkert mange usaklige negative ryktepoeng. Men hva med de positive, jeg vedder lillefingeren min på at en del gir ryktepoeng til folk og undertegner de får å få tilbake igjen. Et spørsmål...Om du får et positivt ryktepoeng med en nedvergende kommentar om en annen forumbruker, og du sender melding om dette til dakapo, vil du da gjøre noe med det?

Frekt/fornærmende er da det samme uansett om det gir positivt eller negativt ryktepoeng.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skal starta å gi frekke positive rykter, så kan folk selv velge om de vil beholde dem :razz: 12 poeng mot en liten fornærmelse... ah... ;)
 
Topp