Nedstemt/ikke mulig Negative ryktepoeng.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Tipper noe av greia med de negative kommentarene på de negative ryktepoengene er at man blir tvunget til å skrive noe for å gi negativt rykte. Dersom jeg ikke liker posten til Grim fordi jeg synes han oppfører seg som et klyster, og så blir tvunget til å skrive noe for å få gitt ham negativt rykte, så er det ikke så rart om jeg bare skriver "Retard" (for å bruke et av TP's eksempler) i stedet for å gi en saklig (og dermed også lengre) beskrivelse av hva jeg mener er negativt med hans innlegg.

Som nevnt før så vet jeg at vi har visse ryktetrolls, men det at kommentaren på et negativt rykte er "Retard" betyr ikke automatisk at selve det negative ryktet er spam eller ufortjent (selv om det også kan være det). Mer relevant for min del, er derfor hvilket innlegg man fikk negativt rykte for, ikke hva kommentaren er.

Kanskje noe av dette kunne unngås om man i tillegg til å skrive noe, i stedet kunne velge å huke av for et par alternativer som "uenig" eller andre vel utvalgte ord eller fraser for hva man vanligvis gir negativt ryktepoeng for?

Når det hovedsaklig blir brukt til å mobbe og skrive stygge kommentarer så mener jeg at denne funksjonen bare ødelegger og bringer forumet tilbake til steinalderen, fjern den så kan heller folk som er uenige si sin mening i tråden, sunne diskusjoner er mye hyggeligere enn mobbing og dritt slenging anonymt.
 

DeletedUser

Guest
Kan du gi noen eksempler på det at den hovedsaklig blir brukt til å mobbe og skrive stygge kommentarer? Det er ikke min erfaring i det hele tatt, så har vanskelig for å forstå hva du mener her.

Gjerne hvilke innlegg disse negative kommentarene ble gitt for også.
 

DeletedUser

Guest
Kunne en annen løsning være å fjerne muligheten til å skrive noe selv, og bare ha slike forhåndsbestemte meldinger man kan velge mellom?
Eventuelt også muligheten til å huke av for å legge til sitt eget forumnick for de som ønsker det, siden den muligheten forsvinner om man tar bort muligheten til å skrive selv.
 

DeletedUser

Guest
Hvis jeg skulle prøve å leke konstruktiv - igjen - så kunne jeg pekt ut - igjen - at det nok er mulig å gjøre det slik at alle*ser hvem som gir deg ryktepoeng, både positive og negative. Hvorvidt det egentlig er ønskelig er nå en annen sak, men det vil fjerne eventuelle problemer med anonymisering.

Jeg må si meg enig med Wynja, i det at jeg ser heller ikke at det hovedsakelig brukes til mobbing o.l. - i det minste ikke mot meg. Ja, en del av dem gir ikke noen mening for meg, og det kan være irriterende med folk som sier seg uenig i noe gjennom rykter uten å våge å ta diskusjonen på forumet. På den andre siden, betyr ikke det at jeg vant den offentlige diskusjonen? :hmm:

Jeg kan jo vise fram de negative ryktene jeg har fått de siste 30 dagene;


Jeg syns da ikke det er så ille. Selv om jeg ikke hadde noe imot det om flere hadde signert.
 

DeletedUser

Guest
Visste ikke at du var så håpløs Grim (wasntme)

Mine negative for de 30 siste dagene:


(giggle)
Mars var helt annerledes, jeg var vel slemmere da.

Jeg ser poenget til PaalOdin om at det er kjipt når det blir mange ufine negative kommentarer. Men jeg tror fremdeles at noen av løsningene som er nevnt er verd et forsøk. Denne fra Grimlock burde vel være trinn #1:
En enkel måte å minske mobbing og upassende kommentarer på vil vel være å eksplisitt uttrykke i reglene at kommentarfeltet der også er dekket av forumreglene. For å sørge for at flere får det med seg kan det kanskje være greit å informere om det utover å bare redigere forumreglene.

Kanskje også en liten notis i den boksen som dukker opp når man gir rykte, og en enkel måte å rapportere ufine ryktekommentarer?
 
Sist redigert av en moderator:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Nå er det jo også slik at mobbing ikke er tillatt på noen stadier heller, paalodin. Om du f.eks blir sterkt fornærmet av en kommentar, så er det bare å sende en pm til teamet eller Dakapo, så vil det bli tatt hånd om, og infractionpoengene vil bli delt ut som om det ble skrevet som et vanlig innlegg i en tråd. Ulike stadier - samme praksis, bare litt mer tungvint da vi ikke har en "rapporter fornærmelse" - funksjon så vidt meg bekjent når det kommer til ryktepoengene, noe jeg har savnet.

Selv vet jeg ikke hva jeg synes ang ryktepoengene annet enn at jeg aksepterer dersom de er godt begrunnet. Noe jeg ikke liker, og som noen spillere har stått i spissen for, er å lage en intern konkurranse om å gi meg dårlig ryktepoeng uansett hva jeg skriver, og at hovedmålet er å få meg på "to røde". Slikt er bare barnslig, så der ble jeg oppriktig skuffet. Spillerne var såpass ærlige med å signere disse utallige negative ryktepoengene, så det er egentlig hovedgrunnen til skuffelsen. Akkurat på det punktet vil jeg ha de negative poengene til livs.

Nå skal det sies at en slik regulering ikke er mulig. Enten må vi leve med negative ryktepoeng, selv om de bidrar til en ny "arena" for mobbing og annet tull, eller vi kutter dem helt ut, og heller lar de positive poengene bestå.

EDIT; Nå ser jeg jo at ikke alle er klar over at ryktepoengene går under forumreglene, og det er jo litt synd :) Men for å gjøre det veldig klart, så identifiserer forumreglene seg med ryktepoengene på samme måte som et vanlig innlegg gjør.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Visste ikke at du var så håpløs Grim (wasntme)

I'm bad...

Kanskje også en liten notis i den boksen som dukker opp når man gir rykte, og en enkel måte å rapportere ufine ryktekommentarer?

Det hadde jo vært praktisk. Men igjen så er dette noe som vBulletin må fikse, ikke teamet/InnoGames. Jeg antar at dersom det hadde vært en slik mulighet, så hadde den vært innført.

Selv vet jeg ikke hva jeg synes ang ryktepoengene annet enn at jeg aksepterer dersom de er godt begrunnet. Noe jeg ikke liker, og som noen spillere har stått i spissen for, er å lage en intern konkurranse om å gi meg dårlig ryktepoeng uansett hva jeg skriver, og at hovedmålet er å få meg på "to røde". Slikt er bare barnslig, så der ble jeg oppriktig skuffet. Spillerne var såpass ærlige med å signere disse utallige negative ryktepoengene, så det er egentlig hovedgrunnen til skuffelsen. Akkurat på det punktet vil jeg ha de negative poengene til livs.

Oh my, jeg antar jeg er en av de du sikter til der. Dersom det er det, et par feilaktige antakelser;
  • Jeg har ikke hatt noe mål om å gi deg to røde. Hadde jeg hatt det hadde du hatt betydelig flere røde.
  • Det er ikke uavhengig av hva du skriver. Det er bare veldig mange av innleggene dine jeg ikke liker.

For å understreke det siste poenget der, så er det flere grunner til å gi deg negative poeng.
  • For eksempel så har du en lei tendens til å gi - åpenbare - hevnpoeng, noe jeg ikke har noe særlig sansen for, så når du er rød får du jo ikke gitt det.
  • En annen grunn kan være at du er veldig flink til å regelrett ignorere faktiske motargumenter.
  • Eller kanskje at du foretrekker å gå til angrep på personen som diskuterer mot deg, heller enn argumentene.
  • Kanskje at du kan virke som en pompøs fjott.
  • Muligens også at du kommer med slike antakelser som i dette innlegget her, uten at det holder mål.

Det virker ikke engang som om det har slått deg at det faktisk er innleggene dine man ikke liker. Det må være noen barnslige folk som oppfører seg dårlig det er noe feil med - skrekk og gru om man faktisk skulle ta til seg feedback.

Snakker om det, så vil jeg bare sitere et - meget bra - innlegg Wynja kom med tidligere her for å ta diskusjonen videre;

Mitt inntrykk er at - selv om det er noen ryktetroll der ute - så får man generelt sett det ryktet man fortjener.

Jeg fikk for eksempel tre negative rykter på dette innlegget, fordi, vel, jeg klikker litt når det blir snakk om rasisme eller diskriminering. Kommentarene var:
- Usaklige argumenter
- Chill
- kverrulerer

Og selvfølgelig var innlegget/diskusjonen både unødvendig og off-topic i en tråd om v11, en digresjon som ironisk nok startet med et negativt rykte (edit: det var ikke et negativt rykte jeg hadde gitt, bare for å ha det klart). Noen tåler bare ikke å få dem.

Jeg synes at sålenge vi har en ryktefunksjon, så er de negative ryktepoengene en del av spillet. Man får ikke kun ros og positivt rykte i virkeligheten heller, man får rykte etter hvordan man oppfører seg og hva man sier - både på godt og vondt. Heldigvis er ikke dette innlegget jeg linket til representativt for hvordan folk ser meg her i forumet, og jeg har mer enn nok positive ryktepoeng for å veie opp for disse tre (og andre) negative rykter jeg har fått. Men dersom dette var min vanlige måte å svare på i tråder - dersom de fleste av mine innlegg var provoserte og unødvendige - så hadde jeg fortjent de negative ryktepoengene det hadde gitt meg.

Da måtte jeg ha revurdert om jeg virkelig bidrar til det lille samfunnet vi har her, eller om jeg bare lager kvalm. Kanskje jeg måtte begynne å poste på en annen måte, eller tenke litt over hvordan innleggene mine blir mottatt og hvorfor de blir mottatt på den måten. Kanskje er det noe i de negative ryktepoengene likevel, om flere personer uavhengig av hverandre, viser en tydelig trend i hva som blir godt og dårlig mottatt.

Jeg vil tro at ryktepoengene til en viss grad faktisk har den effekten. Hvem er det egentlig som ligger nederst på rangeringen av ryktepoeng?
  • The punisher, som bokstavelig talt ber om negative poeng.
  • Sir Pio, som kom med noen perler for en stund siden.
  • Scarborough, og jeg har vel muligens dekket hvorfor han skulle få noen negative her og der.
  • Yusuflinnerud vil jeg tro fikk en del negative når han hadde en rant eller tre om diskriminering og lignende.
  • Sondrekul beskriver seg selv som TW sin mest forhatte spiller.
  • Jaros har kun ett innlegg, og er bannet, så usikker på hva som har skjedd der.

Det er de som har mer enn 20 negative poeng. Ja, man får noen negative nå og da, men jeg har også lagt merke til flere nye forumbrukere som får en dårlig start, men tar seg opp på innleggskvaliteten etter noen dager med en rød prikk. Det er vel positivt?
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
et minimumskrav burde hvertfall være at navnet på personen som gir negativt poeng blir vist til motakeren!

Per dags dato har jeg bare fått slike mega udugelige idiotiske ryktepoeng med kommentarer som

"blæh"
"lol"
"Yuk"

på innlegg som er saklige og meget godt skrevet og som oftest har motatt posetive ryktepoeng fra flere andre. Stort sett de aller fleste, utenom personen jeg diskuterer mot. Synes det på mange måter er feigt og måtte gi meg anonyme negative ryktepoeng fordi personen ikke klarer å holde følge i en diskusjon. Hadde navnet vist hadde vi fått en radikal nedgang i negative ryktepoeng.

Selv har jeg kun gitt et negativt ryktepoeng hvor jeg også signerte med konto navnet slik at personen som motok hvertfall fikk muligheten til å konrontere meg i ettertid.

Støtter på ingen måter negative ryktepoeng i det hele tatt. Men dersom den skal beholdes burde konto navn være MINIMUM
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
I'm bad...



Det hadde jo vært praktisk. Men igjen så er dette noe som vBulletin må fikse, ikke teamet/InnoGames. Jeg antar at dersom det hadde vært en slik mulighet, så hadde den vært innført.



Oh my, jeg antar jeg er en av de du sikter til der. Dersom det er det, et par feilaktige antakelser;
  • Jeg har ikke hatt noe mål om å gi deg to røde. Hadde jeg hatt det hadde du hatt betydelig flere røde.
  • Det er ikke uavhengig av hva du skriver. Det er bare veldig mange av innleggene dine jeg ikke liker.

For å understreke det siste poenget der, så er det flere grunner til å gi deg negative poeng.
  • For eksempel så har du en lei tendens til å gi - åpenbare - hevnpoeng, noe jeg ikke har noe særlig sansen for, så når du er rød får du jo ikke gitt det.
  • En annen grunn kan være at du er veldig flink til å regelrett ignorere faktiske motargumenter.
  • Eller kanskje at du foretrekker å gå til angrep på personen som diskuterer mot deg, heller enn argumentene.
  • Kanskje at du kan virke som en pompøs fjott.
  • Muligens også at du kommer med slike antakelser som i dette innlegget her, uten at det holder mål.

Det virker ikke engang som om det har slått deg at det faktisk er innleggene dine man ikke liker. Det må være noen barnslige folk som oppfører seg dårlig det er noe feil med - skrekk og gru om man faktisk skulle ta til seg feedback.

Det er helt riktig, det er nettopp deg jeg sikter til, og som en "bidragsyter" på forumet så hadde jeg forventet en viss modenhet, men det ser ut som om du ikke helt rekker opp til dem, Grim. Synd, men du har fortsatt en mulighet. Jeg synes du må kontakte din "medsammensvorne" på akkurat dette punktet ang deres hovedmål, Grim. Litt fravikende forklaringer jeg får på akkurat det punktet der.

Jeg kan ikke se noen som helst regler at folk svare deg? Jeg har andre ting å gjøre enn å sitte å vente på at du skal poste dine svar, og det er ikke alltid jeg logger inn på forumet. Er det grunn nok til at du skal begynne å poste svar som et "rykte" istedenfor å evnt skrive et innlegg selv om det? Virker som du skyter deg litt i foten her selv også.

At jeg kan virke som en "pompøs fjott" kan muligens hende, men så har vi forskjellige prioriteringer i livet her, Grim. Som jeg sa innledningsvis så er ikke jeg på forumet hver eneste dag fra morgen til kveld. Hadde jeg vært det så hadde jeg forstått kritikken din.

At du er uenig med meg forventer jeg til en viss grad, men du har selv ikke svart på mine innlegg, og du har også valgt å ta det ut på ryktepoengene istedenfor å ta diskusjonen på forumet. Du har flere ganger gått et par dager tilbake for å ha nye innlegg du kan gi meg dårlige ryktepoeng på, og du sier at jeg gjør det samme for "hevn"? Hva med deg selv? Du gjør jo akkurat det samme dersom jeg en eller annen gang skulle glemme å svare deg? Du er ikke noe bedre selv, Grim, på tide å se seg selv i speilet. At jeg enkelte ganger har "ignorert" deg skal jeg ikke nekte for - men flere ganger så har diskusjoner med deg gått fra å være saklig til å bli en tråd som går ut på å kverulere mest. Jeg orker ikke eller vil ikke begynne å kverulere med deg, da det kan ta både dager og uker.

Jeg synes rett og slett du må respektere andres prioriteringer mer, Grim. Du får alt til å handle om deg, og det synes jeg er slitsomt. Om du ønsker andres fulle oppmerksomhet, så er det ikke et sjakktrekk å komme med ryktepoeng som er: "Oh-la-la.. - Grim" bestandig eller andre slike meningsløse kommentarer å forvente at folk skal bruke mer tid på deg. Det kan du ikke bare forvente.

Nå synes jeg denne tråden tok en noe uventet vending, og det beklager jeg, men personlig så har jeg ikke likte ryktepoengene generelt sett, men at jeg anser det å kun gi positive ryktepoeng vil være en større fordel. Så kan de som ikke er enig heller skrive et innlegg om det. Kanskje det kan øke litt av aktiviteten på forumet? Ikke vet jeg, men en mulighet hvertfall.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jøss, du virker jo nesten litt småfurten (wasntme)

Det er helt riktig, det er nettopp deg jeg sikter til, og som en "bidragsyter" på forumet så hadde jeg forventet en viss modenhet, men det ser ut som om du ikke helt rekker opp til dem, Grim. Synd, men du har fortsatt en mulighet. Jeg synes du må kontakte din "medsammensvorne" på akkurat dette punktet ang deres hovedmål, Grim. Litt fravikende forklaringer jeg får på akkurat det punktet der.

Ah, bidragsyter... En tittel jeg fikk, og som jeg ikke har noen planer om at skal påvirke min oppførsel. At du ikke mener jeg er moden - sier Mr. Passiv-Agressiv - er vel strengt tatt ikke mitt problem. Min "medsammensvorne", som du sier det - jeg antar du sikter til en eller annen person som heller ikke er en fan av dine innlegg - får stå for hva han eller hun har sagt. Du kan se hva jeg mener ovenfor.

Jeg kan ikke se noen som helst regler at folk svare deg? Jeg har andre ting å gjøre enn å sitte å vente på at du skal poste dine svar, og det er ikke alltid jeg logger inn på forumet. Er det grunn nok til at du skal begynne å poste svar som et "rykte" istedenfor å evnt skrive et innlegg selv om det? Virker som du skyter deg litt i foten her selv også.

Hvorfor skulle det være noen regler om at folk skal svare meg? Man trenger ikke bryte regler for å få negative ryktepoeng, lille Scarry. Man trenger bare gjøre noe noen andre mener fortjener negative. Nå har jeg jo også for vane å både svare, og kommentere i ryktet på ting, selv om det ikke engang er relevant. Er det noe du føler for å motstride så kan du jo alltids ta det opp... :p

At jeg kan virke som en "pompøs fjott" kan muligens hende, men så har vi forskjellige prioriteringer i livet her, Grim. Som jeg sa innledningsvis så er ikke jeg på forumet hver eneste dag fra morgen til kveld. Hadde jeg vært det så hadde jeg forstått kritikken din.

Jeg ser ikke sammenhengen med din aktivitet på forumet, og hvordan du kan fremstå som en pompøs fjott. Sier du at du prioriterer å fremstå som en pompøs fjott, og at det er greit at jeg ikke gjør det? Takk, så hyggelig! (love)

At du er uenig med meg forventer jeg til en viss grad, men du har selv ikke svart på mine innlegg, og du har også valgt å ta det ut på ryktepoengene istedenfor å ta diskusjonen på forumet. Du har flere ganger gått et par dager tilbake for å ha nye innlegg du kan gi meg dårlige ryktepoeng på, og du sier at jeg gjør det samme for "hevn"? Hva med deg selv? Du gjør jo akkurat det samme dersom jeg en eller annen gang skulle glemme å svare deg? Du er ikke noe bedre selv, Grim, på tide å se seg selv i speilet. At jeg enkelte ganger har "ignorert" deg skal jeg ikke nekte for - men flere ganger så har diskusjoner med deg gått fra å være saklig til å bli en tråd som går ut på å kverulere mest. Jeg orker ikke eller vil ikke begynne å kverulere med deg, da det kan ta både dager og uker.

Vennligst henvis til et eksempel hvor jeg ikke har svart på dine innlegg som har vært svar til meg?

Ånei, du har avslørt meg! Det hender at jeg leser innlegg som kom ut for flere dager siden! Jeg skammer meg! Akk! :hmm:

Når jeg sikter til hevnpoeng så var det kanskje litt vanskelig å forstå - prøv å gjett hva jeg mente én gang til. Jeg har trua på deg.

Ah, ja, kverulering. Et klassisk forsøk på å få motparten sine innlegg til å virke mindre valide, uten å faktisk måtte gå inn å se på den andre sine argumenter. For å snu på det, jeg hadde forventet en mer moden reaksjon fra en forummoderator her på forumet - spesielt da du, i motsetning til meg og bidragsytertittelen - har søkt om det. Oh my.

Jeg synes rett og slett du må respektere andres prioriteringer mer, Grim. Du får alt til å handle om deg, og det synes jeg er slitsomt. Om du ønsker andres fulle oppmerksomhet, så er det ikke et sjakktrekk å komme med ryktepoeng som er: "Oh-la-la.. - Grim" bestandig eller andre slike meningsløse kommentarer å forvente at folk skal bruke mer tid på deg. Det kan du ikke bare forvente.

Jeg får alt til å handle om meg? Virkelig? Hvor i all verden tar du det fra? Er du sikker på at det ikke bare er du som har et aldri så lite mindreverdighetskompleks når du snakker med meg? :p Jeg mener, det ser ut som om du blir veldig brydd når du nå påstår at jeg ikke respekterer dine prioriteringer ( hva du nå enn mener med det ). Virkelig, det virker som om du mener jeg er en slags narsissistisk.. person. Som det også virker som om du tar ut fra løse lufta. Jeg er helt på gråten her! Du burde skamme deg, gutt!

...så, for å oppsummere;
  • Du greier å spore tråden over på meg ( merk hvem som først skrev et innlegg som kun omhandler meg )... Selv om du påstår at jeg vil ha alt til ha ting om meg. Jeg tror du er litt forvirret.
  • Du går rett til angrep på meg, og vel bekrefter en av årsakene man kan ønske å gi deg negative poeng.
  • Dine - grunnløse - anklager er søte.
  • Det virker ikke som om du har skjønt at man gir ryktepoeng ut ifra hva man selv mener er riktig, selv om det har vært nevnt flere ganger tidligere i tråden her - og på en måte ligger litt i korta.
  • Antakelse dine i ditt forrige innlegg er fortsatt feil, men det ignorerte du muligens.

Hmm, hva glemte jeg?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nå er det jo også slik at mobbing ikke er tillatt på noen stadier heller, paalodin. Om du f.eks blir sterkt fornærmet av en kommentar, så er det bare å sende en pm til teamet eller Dakapo, så vil det bli tatt hånd om, og infractionpoengene vil bli delt ut som om det ble skrevet som et vanlig innlegg i en tråd. Ulike stadier - samme praksis, bare litt mer tungvint da vi ikke har en "rapporter fornærmelse" - funksjon så vidt meg bekjent når det kommer til ryktepoengene, noe jeg har savnet.

Selv vet jeg ikke hva jeg synes ang ryktepoengene annet enn at jeg aksepterer dersom de er godt begrunnet. Noe jeg ikke liker, og som noen spillere har stått i spissen for, er å lage en intern konkurranse om å gi meg dårlig ryktepoeng uansett hva jeg skriver, og at hovedmålet er å få meg på "to røde". Slikt er bare barnslig, så der ble jeg oppriktig skuffet. Spillerne var såpass ærlige med å signere disse utallige negative ryktepoengene, så det er egentlig hovedgrunnen til skuffelsen. Akkurat på det punktet vil jeg ha de negative poengene til livs.

Nå skal det sies at en slik regulering ikke er mulig. Enten må vi leve med negative ryktepoeng, selv om de bidrar til en ny "arena" for mobbing og annet tull, eller vi kutter dem helt ut, og heller lar de positive poengene bestå.

EDIT; Nå ser jeg jo at ikke alle er klar over at ryktepoengene går under forumreglene, og det er jo litt synd :) Men for å gjøre det veldig klart, så identifiserer forumreglene seg med ryktepoengene på samme måte som et vanlig innlegg gjør.

Hadde jeg hatt noe tiltro til at teamet skulle gitt en rettferdig vurdering så hadde jeg sendt inn, men det har jeg ikke. Teamet er korrupt og gjør som de vil, rasistiske også.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg har ingen mulighet (såvidt jeg kan se) til å fjerne kun negative ryktepoeng - det er enten alt eller ingenting. Om det er ønskelig med en sånn funksjon så må det skrives inn til vBulletin som utvikler forumet. Utover det så straffer vi mobbing og fornærmelser via ryktekommentarer på samme måte som vi tar for et innlegg på forumet.

Det er dessverre ikke mulig å rapportere det på vanlig måte, men skulle det være noe så går det an å sende en PM til f.eks meg med hva som ble skrevet og datoen det sånn ca ble skrevet. Så finner jeg det og fikser.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg har ingen mulighet (såvidt jeg kan se) til å fjerne kun negative ryktepoeng - det er enten alt eller ingenting. Om det er ønskelig med en sånn funksjon så må det skrives inn til vBulletin som utvikler forumet. Utover det så straffer vi mobbing og fornærmelser via ryktekommentarer på samme måte som vi tar for et innlegg på forumet.

Det er dessverre ikke mulig å rapportere det på vanlig måte, men skulle det være noe så går det an å sende en PM til f.eks meg med hva som ble skrevet og datoen det sånn ca ble skrevet. Så finner jeg det og fikser.

Rapportere til hva? til ett team som utnytter sin stilling til egen vinning og er rasistisk?? Tja velger å la være jeg.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Rapportere til hva? til ett team som utnytter sin stilling til egen vinning og er rasistisk?? Tja velger å la være jeg.

Jeg synes du sa noe annet da du plutselig støttet Teamets arbeid med å straffe f.eks regelbrytere. Du støttet visstnok Teamet da diskusjonen rundt WIC sine sprell var et rimelig "hot" tema på forumet. Nå ser det ut som om du har endret mening, men det er ikke min jobb å rippe opp i det.

Hva mener du er riktig å gjøre da, paal? Du kan jo komme med noen forslag?

Som jeg og Dakapo har påpekt, så blir de som bruker "ryktefunksjonen" straffet på samme måte som de blir ellers på forumet. Forumreglene er universelle på alle deler av forumet. Ingen unntak.
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg synes du sa noe annet da du plutselig støttet Teamets arbeid med å straffe f.eks regelbrytere. Du støttet visstnok Teamet da diskusjonen rundt WIC sine sprell var et rimelig "hot" tema på forumet. Nå ser det ut som om du har endret mening, men det er ikke min jobb å rippe opp i det.

Hva mener du er riktig å gjøre da, paal? Du kan jo komme med noen forslag?

IG teamet er veldig bra(har full tiltro til de), forumet en helt annen plass. Jeg har gode grunner til å mene som jeg gjør, jeg har sagt fra flere ganger privat om hva jeg mener, men som jeg skriver over her, forumet er teamets lekeplass og maktmissbruket gjennspeiler akkurat dette.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Vel, skulle jeg valgt én arena om jeg skulle drive med "maktmisbruk", så hadde det definitivt ikke vært på forumet. Hva kan du oppnå på forumet sånn egentlig? Da ville jeg isåfall gått hardt inn IG, da du kan utrette svært mye der om du ønsker. Det jeg prøver å si er at forumet egentlig er ubetydelig hva angår hva som skjer ingame, og skulle en moderator utvise maktmisbruk, så ville IG vært det absolutt beste å hjelpe seg og sine til seier, da det er det det tross alt handler om :)

Nå er ikke Teamet akkurat korrupt på noen som helst måter, paal. Vi utviser skjønn alle som én, og slik vil det alltid være. Men som du sier, du har sikkert dine grunner, og det respekterer jeg, men ikke la det gjennomsyre hver eneste post du skriver :)

For å repetere spørsmålet mitt; Hva mener du skal bli gjort på forumet da paal?
Nå sporer vi litt av her, føler jeg, men om vi knytter dette oppmot hva Teamet kan gjøre ang de negative ryktepoengene, så er vi "back on track" igjen!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vel, skulle jeg valgt én arena om jeg skulle drive med "maktmisbruk", så hadde det definitivt ikke vært på forumet. Hva kan du oppnå på forumet sånn egentlig? Da ville jeg isåfall gått hardt inn IG, da du kan utrette svært mye der om du ønsker. Det jeg prøver å si er at forumet egentlig er ubetydelig hva angår hva som skjer ingame, og skulle en moderator utvise maktmisbruk, så ville IG vært det absolutt beste å hjelpe seg og sine til seier, da det er det det tross alt handler om :)

Nå er ikke Teamet akkurat korrupt på noen som helst måter, paal. Vi utviser skjønn alle som én, og slik vil det alltid være. Men som du sier, du har sikkert dine grunner, og det respekterer jeg, men ikke la det gjennomsyre hver eneste post du skriver :)

For å repetere spørsmålet mitt; Hva mener du skal bli gjort på forumet da paal?
Nå sporer vi litt av her, føler jeg, men om vi knytter dette oppmot hva Teamet kan gjøre ang de negative ryktepoengene, så er vi "back on track" igjen!

Dere viser skjønn?? Vil si dere utviser null forståelse, null respekt. Det er helt umulig å legge frem noe som helst, dere og spesielt du har allerede gjort opp en mening og den rokkes ikke. Dere opptrer rasistisk ovenfor meg ihvertfall. Vrange, vanskelige, nasistiske.

Dere viser aldri skjønn Dakapo, ihvertfall ikke du. Jeg har ventet i 1 uke på svar fra deg angående en sak, er det skjønnet du jobber med siden det tar så lang tid.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Dere viser skjønn?? Vil si dere utviser null forståelse, null respekt. Det er helt umulig å legge frem noe som helst, dere og spesielt du har allerede gjort opp en mening og den rokkes ikke. Dere opptrer rasistisk ovenfor meg ihvertfall. Vrange, vanskelige, nasistiske.

Dere viser aldri skjønn Dakapo, ihvertfall ikke du. Jeg har ventet i 1 uke på svar fra deg angående en sak, er det skjønnet du jobber med siden det tar så lang tid.

Hele lovverket, både Norges Lover og til dels forumreglene/IG-reglene (<-- mindre rom for skjønn) er basert på nettopp dette. Men vi har gode retningslinjer for hva som skjer. Det blir ofte tatt opp i team-chaten slik at alle kan få si sin mening, men det er viktig å presisere at det er moderatoren på den verden-seksjonen som skal være den som vurderer forholdet. Hva som er galt for deg - trenger ikke å være galt for meg. Det er bare slik vi er født og som er det essensielle ved hvert menneske, noe som det ikke kan rokkes ved.

Jeg har innrømmet feil mange ganger jeg, paalodin, og er heller ikke redd for å gjøre det heller. Men når jeg mener jeg tar riktig, ja - så går jeg ikke tilbake på det, noe som også er helt naturlig, right?
På hvilken måte har vi oppført oss "rasistiske" ovenfor deg, om jeg tør spørre?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Hele lovverket, både Norges Lover og til dels forumreglene/IG-reglene (<-- mindre rom for skjønn) er basert på nettopp dette. Men vi har gode retningslinjer for hva som skjer. Det blir ofte tatt opp i team-chaten slik at alle kan få si sin mening, men det er viktig å presisere at det er moderatoren på den verden-seksjonen som skal være den som vurderer forholdet. Hva som er galt for deg - trenger ikke å være galt for meg. Det er bare slik vi er født og som er det essensielle ved hvert menneske, noe som det ikke kan rokkes ved.

Jeg har innrømmet feil mange ganger jeg, paalodin, og er heller ikke redd for å gjøre det heller. Men når jeg mener jeg tar riktig, ja - så går jeg ikke tilbake på det, noe som også er helt naturlig, right?
På hvilken måte har vi oppført oss "rasistiske" ovenfor deg, om jeg tør spørre?

tja, norges lover? Vi har en CM som forsvinner når det stormer litt, ikke noe nytt der. Har vel ikke blitt moderert av deg Scar så har ingen oppfattning av hvordan du er der.
 
Topp