Nukes og deffbyer.

  • Trådstarter Lu The Golden Sword
  • Startdato

DeletedUser

Guest
Hei folkens, lurer på hva dere synes er en bra nuke og en bra deff by.


Deff by

Har forsket litt med simulatoren og da fant jeg ut at tung kavaleri er ganske bra å ha og de kan brukes til å snipe med, problemet med dem er at de tar så mye av farm plassen. Så prøvde jeg med litt mindre, da var faktisk deff byen litt dårligere. Sverdene er jo for å ta ridende buemenn, buemenn for øks og tunk kavaleri er ganske god på infantri, men ikke så god på lk. Kan noen skrive hva de synes er lurt som deff by?

Nuke

Nukene så tror jeg det holder med 250 rams. Tror det også holder med 500 rb(?). Problemet er hvor mye øksemenn og lk det skal være. Har alltid sett andre hatt mindre enn 3000 lk, men da jeg tok det fram ble nuken bedre. Så er jo det hva du møter da. Folk vil sikkert helst ha, tung k, bue og sverd til forsvar og hvis motstanderen har lite tung kavaleri hadde det vært bra med lk, men om motstanderen har mye bueskyttere er det lurt med mange ridende buemenn. Så derfor kanskje hadde det vært lurt med 1000 ridende buemenn faktisk. De vil knuse buemennene og lk vil ta sverdmennene. Øks vil ta sverdene også.

Så den jeg nuken jeg ville laget tror jeg hadde vært

2500 lk
1000 rb
250 rams
og resten på øksemenn.

Si om dere synes at noe er feil.
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Det jeg finner som et slags universal forsvar som står greit i mot hva som helst, er 2000 spyd og bortimot 10k av sverd og bue alt ettersom hvor gjærrig du er på bygningene dine.

også har jeg et spørsmål også, hvis man lager en by med kun TK for rask støtting osv, er det ikke lurt å bare slenge med et par spyd menn også for TK har jo ikke fullt så bra forsvar mot kavaleri og samme med katapulter egentlig.
 

DeletedUser

Guest
også har jeg et spørsmål også, hvis man lager en by med kun TK for rask støtting osv, er det ikke lurt å bare slenge med et par spyd menn også for TK har jo ikke fullt så bra forsvar mot kavaleri og samme med katapulter egentlig.

Dersom du bygger en TK-by (gjerne en bonusby med ekstra jernproduksjon), bygger du sannsynligvis denne for å utelukkende kunne sende rask støtte under trange og kriseaktige forsvarssituasjoner. Om du er online og får inc på en TK-by, lar du naturlig nok ikke TK'ene utføre forsvaret alene - om det er mulig, bør du da heller dodge med TKene og stacke på en skikkelig måte med et mer økonomisk/bedre/mer effektivt forsvar. Ettersom spydmenn også vil senke farten til TK betydelig, ser jeg lite poeng i å ha dem i en TK-by, ettersom du likevel ikke vil forvsare TK-byen med egne TKer dersom den får innkommende. Bedre å da ha brukt all gårdsplassen på TK.

Ble mye repetering av samme ord her, men håper det går bra :p
 

DeletedUser

Guest
Hvor gjerrig vil du ha byen din da? Kan du poste inn en gjerrig landsby av deg?:p For 2000 spyd og 10k av bue og sverd ser jo bra ut.

Hvis du skal lage byer med kun TK for rask støtte kan du egentlig lage bueskyttere. De vil ta det som trengs for lk også er de ganske god mot infantri også. De er like raske å støtte med som spyd og de koster ikke all verden med jern heller, som du kunne trengt til de tung kavaleriene.
 

DeletedUser

Guest
Løsningen til Sheik høres bra ut ja. Den ville jeg fulgt:)
 

DeletedUser

Guest
TK er betydelig raskere enn bue. Om du vil ha et raskt nød-forsvar, vil jeg ikke anbefale bue med mindre du er ekstremt mye online :p
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
en gjerrig by er etter min mening en by på ca 7000 poeng, da skal man få plass til omtrendt 10k sverd og bue + 2k spyd. Da har man vel skrella det ganske bra ned, hvis du dropper verksted og stall og akademi og smie så langt du klarer og kanskje også et par lvlr på brakka (lvl 23 eller noe). Også ved å droppe akademi kan du ha HQ på mye mindre lvl. Og ta heller opp markedet til 20 å send vekk ressurser til dine andre byer. Det er tungvindt men du får mer plass :)

mange er sikkert uenig med å ta ned brakka men de 2 siste lvlene hjelper i grunn ikke mye på bygge tia.
 

DeletedUser

Guest
en gjerrig by er etter min mening en by på ca 7000 poeng, da skal man få plass til omtrendt 10k sverd og bue + 2k spyd. Da har man vel skrella det ganske bra ned, hvis du dropper verksted og stall og akademi og smie så langt du klarer og kanskje også et par lvlr på brakka (lvl 23 eller noe). Også ved å droppe akademi kan du ha HQ på mye mindre lvl. Og ta heller opp markedet til 20 å send vekk ressurser til dine andre byer. Det er tungvindt men du får mer plass :)

mange er sikkert uenig med å ta ned brakka men de 2 siste lvlene hjelper i grunn ikke mye på bygge tia.

Dei siste 2 lvl'ane hjelper akkurat like mykje som dei to lvl'ane før. ;)

Og, det er berre tull å bygge slike byar. Enkelt og greit. :)
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Dette var jo et noe ekstremt tilfelle da. Men man kan fint droppe akademiet til fordel for et marked for å få litt ekstra plass.
 

DeletedUser

Guest
en gjerrig by er etter min mening en by på ca 7000 poeng, da skal man få plass til omtrendt 10k sverd og bue + 2k spyd. Da har man vel skrella det ganske bra ned, hvis du dropper verksted og stall og akademi og smie så langt du klarer og kanskje også et par lvlr på brakka (lvl 23 eller noe). Også ved å droppe akademi kan du ha HQ på mye mindre lvl. Og ta heller opp markedet til 20 å send vekk ressurser til dine andre byer. Det er tungvindt men du får mer plass :)

mange er sikkert uenig med å ta ned brakka men de 2 siste lvlene hjelper i grunn ikke mye på bygge tia.

Er også veldig uenig i dette... ikke en god deff-by etter min mening.
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Ja, det er sikker mange som er uenig, men jeg forklarte bare hva en "gjerrig" by var. Og hvis dere så i min første post så sa jeg bortimot 10k bue og sverd. Det med brakkene viste jeg noen ville være uenig i. Akademi greie er egentlig bare at spørsmål om beliggenhet og gidd. hvis nabobyen din har akademi så er det like greit å bare sende ress dit isteden for å waste farm på enda et unødvendig akademi. Men som sagt det er et spørsmål om gidd, om du gidder å sende over de ressursene for litt ekstra plass.
 

DeletedUser

Guest
Joda, det er ikkje dumt å droppe akademi i kvar by når ein har få byar, men det er avhengig av at du, som du seier, gidder OG ikkje minst at du ikkje treng kv. Ingen kv'ar gidder å sende rundt ressursar ;)
 

DeletedUser

Guest
Nuke

Nukene så tror jeg det holder med 250 rams. Tror det også holder med 500 rb(?). Problemet er hvor mye øksemenn og lk det skal være. Har alltid sett andre hatt mindre enn 3000 lk, men da jeg tok det fram ble nuken bedre. Så er jo det hva du møter da. Folk vil sikkert helst ha, tung k, bue og sverd til forsvar og hvis motstanderen har lite tung kavaleri hadde det vært bra med lk, men om motstanderen har mye bueskyttere er det lurt med mange ridende buemenn. Så derfor kanskje hadde det vært lurt med 1000 ridende buemenn faktisk. De vil knuse buemennene og lk vil ta sverdmennene. Øks vil ta sverdene også.

Så den jeg nuken jeg ville laget tror jeg hadde vært

2500 lk
1000 rb
250 rams
og resten på øksemenn.

Si om dere synes at noe er feil.
Først vil jeg si; jeg er enig med deg i at det holder med 500 rb, gjerne færre og for min del.

Når en bygger nuke er det hurtighet jeg satser på, da tenker jeg altså på hvor fort de blir lagd, ikke hvor fort de går pr felt, da alle med en liten forståelse for TW skjønner at nukes skal inneholde rams.
For å få til en hurtig nuke er det essensielt at byggetiden i brakka og stallen er like lang (går ut i fra at en har nok ress til prod 24/7). Det er riktig det at en skal bygge i forhold til det man møter, men virker som om du har missforstått noen av angreps og forsvarsenhetene, så jeg skal forklare det kjapt.

De vanligste deff enhetene er spyd, sverd, bue og TK.
De vanligste off enhetene er øks, LK og RB (+rams og katas)

Spyd: Bra mot LK. Dårlig mot Øks.
Sverd: Bra mot øks og RB. Dårlig mot LK.
Bue: Bra mot øks og LK. Megadårlig mot RB.
TK: Bra mot øks og RB. Dårlig mot LK.

Back to nuke: Når en bygger en hurtignuke så ender man opp med høyere LK-angrepskraft enn Økse-angrepskraft. Noen tenker kanskje at "Ey! Det blir ubalansert!" .. Care?

Mange har som sakt både spyd, sverd, bue og tk i sitt forsvar - Noe som så og si alltid resulterer i et svakere kavaleriforsvar enn generellforsvar (øks). Dette er også tilfellet når en har spyd, bue og tk også, dog ikke så sterkt. Jeg vil derfor si at et hurtignuke er ganske bra mot det forsvaret folk flest bygger.

Når det kommer til rams tror jeg dommola er flinkere til å forklare dette enn meg. Men det magiske tallet er 213. ^^

Om det er nødvendig å ha med RB eller ikke er det nok delte synspunkter på, men hvis en ser på hurtighet er det raskere å lage LK som tilsvarer gårdsplassen til 400 RB, enn å lage dem som RB.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Joda, det er ikkje dumt å droppe akademi i kvar by når ein har få byar, men det er avhengig av at du, som du seier, gidder OG ikkje minst at du ikkje treng kv. Ingen kv'ar gidder å sende rundt ressursar ;)

har kjørt balanse script på kontoer jeg sitter jeg! :0
 

DeletedUser

Guest
mye mulig faktisk! :0

Kult! Du må forklare hvordan man bruker det for meg en gang :p

On-topic *kremt*....

Jeg pleier å kjøre mine nukes med 213 rambukker, en haug katapulter, noen hundre RB og øks og LK sånn at jeg bruker omtrent like lang tid på stall og brakker :)

Forsvarsbyer er noe annet. Der har jeg foretrukket en forholdsvis fleksibel variant med spyd, buer og TK. Men liker også å kunne ha noen byer med litt "tyngre" forsvar i form av sverd og buer. Treigere å sende bort, bruker lengre tid, men dreper litt mer.
 

DeletedUser

Guest
Ja, har hørt om det magiske tallet:) Men jeg tar 214 jeg. Da har jeg en over;)

Og 500 rb kan holde ja.

lk er jeg ikke hundre prosent sikker på enda.

Jeg tror med Deff byene mine skal jeg kjøre tk, sverd og bue.
 

DeletedUser

Guest
Er du en agressiv spiller, eller derimot har en på deg, er det beste å gå for raskest mulig rekrutering, og ikke størst mulig D by. Det er det vell egentlig uansett vil jeg tro.
 
Topp