Nukes og deffbyer.

  • Trådstarter Lu The Golden Sword
  • Startdato

DeletedUser

Guest
Det gjør TK også. Med både TK og sverd vil du få et sterkt forsvar mot øks og rb ja, men siden de fleste nukeoppsett jeg har sett har mest kavaleriangrepskraft mener jeg at det er bedre med spyd istede for sverd så lenge en bruker TK. Og som Centhrax sier så er rask rekkrutering ganske viktig uansett hvor en er, så da er det viktig med TK.
 

DeletedUser

Guest
Så du ville bygget sann 500 tk, og resten fordelt på sverd og bue?
 

DeletedUser

Guest
Ja, men sverd er bare unødvendig siden det tar lang tid å lage og treg å forsvare med.

Spyd vil ta lk, tk vil ta rb og øks, bue vil også ta øks. Så sverd er egentlig unødvendig. Det er selfølgelig litt bedre enn spyd siden det tar ganske bra på øksen også.

Tror jeg lager
1000 tk
4000 spyd og resten bue??
 

DeletedUser

Guest
Da er det det jeg gjør:)

Nukene mine vil bli

Øks rundt 7000(?)
2500 lk
500 rb
214 rams

Og deff byen
1200 tk
og resten fordelt på spyd/bue

Høres dette greit ut?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Alle har forskellige meninger. MEN; i deff er det lurt og ha mist 1 av spyd/bue, sverd, TK (hvis du har mye TK), og cats. Det for å ha mange forskellige tidspunkt og snipe ifra. Legg til 1 sverd, eller 1 spyd.
 

DeletedUser

Guest
1 sverd? 1k mener du? Kan ikke snipe med bare ett sverd. Har spyd og bue siden de går 18 min pr felt. Sverd går 22 min.
 

DeletedUser

Guest
Så lenge du har 1 sverd kan du snipe med sverdmanntid;) Trenger vel ikke mer enn 1 for at resten av troppene skal bevege seg med den farten?:p


Og så vil jeg legge til noe på de oppsettene dine:
Nuket ditt bruker 30 timer lenger tid i brakkene enn i stallen, noe som ikke er så veldig lurt med tanke på at nukes egentlig bare skal lages og sendes ut med èn eneste gang.
Dessuten syns jeg ikke såpass med RB er vits med mindre byen er skikkelig stacka av buer, og det har jeg ikke sett så ofte.
Og hva er egentlig vitsen med 214 rams når 213 er det "perfekte antallet"?

Hvis du vil ha en rask deffby vil jeg råde deg til å ha litt mer TK - gjerne opp i mot 2k, og heller kutte ned på brakktiden. Da får du et ganske raskt og kraftig forsvar.
Vil du derimot ha et litt kraftigere - men seinere - oppsett er det fullt forståelig å ha 1200 TK, men jeg syns nå i hvert fall å huske at sist tema som ble tatt opp her var raske deffoppsett (?):p
 

DeletedUser

Guest
Ja at 1 sverd får alle til å gå saktere vet jeg, men hvorfor er det vits?

Ja, jeg kan bruke 213 rams.
Hmm, hva om jeg tar 3000 lk da, men blir ikke nuken mye dårligere da?

Kan ta deff byen opp med 1500 tk.
 

DeletedUser

Guest
Ja at 1 sverd får alle til å gå saktere vet jeg, men hvorfor er det vits?

Du vil ha flere muligheter til å snipe et adelstog.

La oss si at du skal ut om 5 min, den eneste enheten du kan bruke for å snipe toget er sverd, da alt annet vil treffe før eller etter adlene. Du har da 1 sverd i byen, som gjør at snipen du sender går i sverdfart.
 

DeletedUser

Guest
Slik som Nolaw har hintet til gjennom alle innleggene sine så har de fleste deffbyer et mye sterkere generelt forsvar enn kavaleriforsvar, noe som vil si at de fungerer mye bedre mot øks enn de gjør mot LK. Ergo er faktisk LK bedre;)
Men det finnes sikkert noen luringer der ute med heftige antall spyd, og da er det ikke alltid såpass med LK er så veldig effektivt:p
Prøv deg litt i simulatoren, og så ser du hva som er best i forhold til de fleste oppsett, men det kommer alltid til å være veriasjon hos fienden, så du må nesten finne ut hva du liker best selv;)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Troop setup
nuke
Axemen - 6983
Sword - 1
Scouts - 100
LC - 3070
RAM - 213
Cats - 50

HC
Spears - 8928
Sword - 1
Archers - 2000
Scouts - 100
HC - 1500
Cats - 100

scout
Spear - 1
Sword - 2
Scouts - 10.061
LC - 1
Cats - 100

church
Spears - 1759
Sword - 1
Archers - 400
Scouts - 100
HC - 960
Cats - 100

noble
Sword - 1
Axe - 6863
Scout - 100
LC - 2900
Rams - 213
Cats - 100

cat
Sword - 1
Axe - 4328
Scout - 100
LC - 1500
Cats - 1300


raxdef
Spears - 8000
Swords - 7029
Archers - 4900
Scouts - 100
Cats - 100

Sånn gjør jeg det på w44. Tviler på det er den beste måten, dette var noe jeg bare smurte sammen en dag. Men det funker. 1pp til den som kan regne ut hvordan jeg bygger byene mine fra å se på troppeoppsettet mitt ;)
 

DeletedUser

Guest
Sånn gjør jeg det på w44. Tviler på det er den beste måten, dette var noe jeg bare smurte sammen en dag. Men det funker. 1pp til den som kan regne ut hvordan jeg bygger byene mine fra å se på troppeoppsettet mitt ;)

Vurderte å sette meg ned å rekne på korleis byane dine ser ut, men så slo det meg, kor mykje er eigentleg 1pp verdt no for tida? 1/10 dag med premium? Hehe :p

Men om du vil så kan eg i det minste komme med kontruktiv kritikk av troppeoppsetta dine :)
 
Topp