Fikset Ny reduksjon av prisen på mynter på V1 og V4

DeletedUser

Guest
Tiden går, og krigen består.

Nå våger jeg å påstå at det er på tide med en ny reduksjon av myntprisen på V1 og V4. Effekten av redusert myntpris vil sannsynligvis være en økning i adlingen blant de aktive spillerne. Et konstant problem for aktive spillere på gamle verdener er at man sitter med mye tropper, men man fortsatt er veldig begrenset i antall byer man kan adle per dag. Opp mot fire og åtte, for hhv. V1 og V4 ( ref ). Det kan virke mye, men når man måler antall nukes med fire siffer så er det kanskje ikke like mye allikevel.

Essensielt, en reduksjon av prisen på mynter vil føre til en økning i krigføringen på et par verdener som strengt tatt begynner å bli litt vel statiske. På V1 er det jevnt over marginale endringer i den totale endringen i verdenskrigen, mens på V4 går det nedover med GNI, men ganske sakte grunnet adelsmangel. Det er frustrerende å måtte vente i flere uker på å få en grei mengde adels, dersom man ikke ønsker å småpirke i fiender hele tiden. For de som lurer så spiller jeg selv på V4, og kjenner det på kroppen at det er kjedelig å spare opp adels. På V1 er det visstnok mange gråbyer som må adles før man kan fokusere på fiende, og en ny reduksjon vil hjelpe på det.

Det jeg ønsker er en avstemning in-game, slik at de som spiller på verdenen selv skal få bestemme om det skal innføres. Angående den avstemningen;
  • Bare de som spiller på den aktuelle verdenen skal få stemme.
  • Avstemningen burde kun omhandle reduksjon av myntprisen, uten å blande inn noen andre endringer som kan påvirke resultatet.
  • Formuleringen av avstemningen bør vurderes grundig, slik at man unngår klønete formuleringer a lá første avstemningen for redusert myntpris på V2.

Grunner til at dette burde gjennomføres:
  • Det gjør at de som direkte påvirkes avgjør resultatet.
  • Det reduserer minst ett ( veldig ) kjedelig aspekt ved spillinga; Det å spare opp adelsmenn.
  • Mer aktivitet.
  • Vi spillere vil få bekreftet at vi selv kan påvirke vår spillopplevelse, uten at vi får ting tredd nedover ørene.
  • Fra og med den første end-game fasen innført på .no så har det vært satt en presedens ved at de som spiller på en verden selv får påvirke slike avgjørelser.
  • Det har aldri blitt gjennomført to reduksjoner av adelsprisen på samme verden på .no før, men det er standard på .net med inntil tre reduksjoner. Et eksempel er W2.net hvor prisen på pakker er nede i en femtedel av den opprinnelige prisen. Det er verdt å merke seg at V4 for lengst oppfylte kriteriet for den tredje reduksjonen av prisen på .net, mens V1 oppfyller kriteriet for to reduksjoner med en veldig god margin.
  • Alle elsker følelsen av å prege kjempemange mynter.
  • Det kan føre til at det skjer noe på en verden. Statiske verdener blir kjedelige i lengden, og hvem liker vel ikke følelsen av at ting går framover.
  • For de som er lei kan det gi en følelse av at slutten er innen rekkevidde.

Ka dokke trur?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hvis dette ikke skjer, er det usikkert om jeg fortsetter på .no.
 

DeletedUser

Guest
Støttes.

__________________
"Science adjusts its views,
Based on what's observed.
Faith is the denial of observation,
So that belief can be preserved."

..Naith out;)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Litt morsomt at du faktisk tok dette opp da jeg allerede jobber med saken Vi kommer til å gjøre prisen på gullmynter/pakker billigere i framtiden også, men da ved å bruke end game guiden vår. Jeg blir å gjøre en undersøkelse ingame på de verdene som allerde har fått endret innstillinger, mens nye verdener kommer til å følge guiden. I framtiden derimot vil det ikke være det som avgjør prisen på gullmynter/pakker, men antall spillere på en verden.

På den måten håper jeg at vi får en litt bedre flyt i hele opplegget i stedet for den lange ventetiden fra det går herfra og til Innogames som må godkjenne.
 

DeletedUser

Guest
Litt morsomt at du faktisk tok dette opp da jeg allerede jobber med saken Vi kommer til å gjøre prisen på gullmynter/pakker billigere i framtiden også, men da ved å bruke end game guiden vår. Jeg blir å gjøre en undersøkelse ingame på de verdene som allerde har fått endret innstillinger, mens nye verdener kommer til å følge guiden. I framtiden derimot vil det ikke være det som avgjør prisen på gullmynter/pakker, men antall spillere på en verden.

På den måten håper jeg at vi får en litt bedre flyt i hele opplegget i stedet for den lange ventetiden fra det går herfra og til Innogames som må godkjenne.

Vel, det er ikke første gangen jeg tar det opp. Jeg prøvde meg frampå med ny reduksjon av adelspris på V2, og sendte jo faktisk inn en ticket på V4 angående dette som ikke ble spesielt godt mottatt.

[spoil]GeirS78
2012-02-25 13:17:39
Hei,

Kan vi få redusert adelspris igjen? Våre fiender er latterlig lite aktive, og jeg trenger flere adels for å få adlet dem ned :D

Det er vel kanskje et naturlig skritt også.

Mvh.
GeirS78
TrAnxZ
2012-02-25 13:55:05
Hei GeirS78,

Nå har dere fått halvering, og verdenen er stengt for registrering, og å halvere på nytt er ikke aktuelt :)

Mvh TrAnxZ
TribalWars Team[/spoil]

For ikke å nevne at det er lenge siden jeg har etterlyst retningslinjer for når diverse endgamefaser starter.

Men det er godt å se at dere atter en gang følger mine forslag, om enn lovlig seint :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Åh, visste ikke at du hadde spurt om det før.
Retningslinjer derimot fant jeg ut kunne være en grei idè sånn at vi slipper så lang ventetid på å få ting godkjent fra Innogames. Det gjør det også litt lettere for oss i teamet å følge med på når ting i teorien skal skje (i stedet for at spillere skal føle at dem må mase på forumet før noe skjer).

Jeg håper og tror at det vil gjøre ting lettere, for oss og dere. =)
 

DeletedUser

Guest
Åh, visste ikke at du hadde spurt om det før.
Retningslinjer derimot fant jeg ut kunne være en grei idè sånn at vi slipper så lang ventetid på å få ting godkjent fra Innogames. Det gjør det også litt lettere for oss i teamet å følge med på når ting i teorien skal skje (i stedet for at spillere skal føle at dem må mase på forumet før noe skjer).

Jeg håper og tror at det vil gjøre ting lettere, for oss og dere. =)

Deres grundige evaluering av forslag som dukker opp er virkelig... inspirerende. Du nevnte også i november at du vurderte retningslinjer for endgame, og jeg også da minnet deg på at det var et tidligere forslag. Åja, jeg har visst nevnt det enda tidligere også. Men jeg skal vel kanskje ikke klage så alt for mye, ting skjer da i det minste.

Når kan vi forvente at det dukker opp en undersøkelse på V1 og V4? Jeg ser de allerede oppfyller de nye kriteriene du redigerte inn nå.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Deres grundige evaluering av forslag som dukker opp er virkelig... inspirerende. Du nevnte også i november at du vurderte retningslinjer for endgame, og jeg også da minnet deg på at det var et tidligere forslag. Åja, jeg har visst nevnt det enda tidligere også. Men jeg skal vel kanskje ikke klage så alt for mye, ting skjer da i det minste.

Når kan vi forvente at det dukker opp en undersøkelse på V1 og V4? Jeg ser de allerede oppfyller de nye kriteriene du redigerte inn nå.


Ja, stemmer du nevnte det i den tråden der ja. Min feil, beklager!
Planen er å få dem ut i morgen eller søndag.
 

DeletedUser

Guest
Ikke så mye å beklager for, det blir bare litt irriterende av og til å se sine forslag bli gjennomført... lenge etter at de kommer.

Høres bra ut, da er det bare for meg å krysse fingrene ;)
 
Topp