DeletedUser
Guest
Tiden går, og krigen består.
Nå våger jeg å påstå at det er på tide med en ny reduksjon av myntprisen på V1 og V4. Effekten av redusert myntpris vil sannsynligvis være en økning i adlingen blant de aktive spillerne. Et konstant problem for aktive spillere på gamle verdener er at man sitter med mye tropper, men man fortsatt er veldig begrenset i antall byer man kan adle per dag. Opp mot fire og åtte, for hhv. V1 og V4 ( ref ). Det kan virke mye, men når man måler antall nukes med fire siffer så er det kanskje ikke like mye allikevel.
Essensielt, en reduksjon av prisen på mynter vil føre til en økning i krigføringen på et par verdener som strengt tatt begynner å bli litt vel statiske. På V1 er det jevnt over marginale endringer i den totale endringen i verdenskrigen, mens på V4 går det nedover med GNI, men ganske sakte grunnet adelsmangel. Det er frustrerende å måtte vente i flere uker på å få en grei mengde adels, dersom man ikke ønsker å småpirke i fiender hele tiden. For de som lurer så spiller jeg selv på V4, og kjenner det på kroppen at det er kjedelig å spare opp adels. På V1 er det visstnok mange gråbyer som må adles før man kan fokusere på fiende, og en ny reduksjon vil hjelpe på det.
Det jeg ønsker er en avstemning in-game, slik at de som spiller på verdenen selv skal få bestemme om det skal innføres. Angående den avstemningen;
Grunner til at dette burde gjennomføres:
Ka dokke trur?
Nå våger jeg å påstå at det er på tide med en ny reduksjon av myntprisen på V1 og V4. Effekten av redusert myntpris vil sannsynligvis være en økning i adlingen blant de aktive spillerne. Et konstant problem for aktive spillere på gamle verdener er at man sitter med mye tropper, men man fortsatt er veldig begrenset i antall byer man kan adle per dag. Opp mot fire og åtte, for hhv. V1 og V4 ( ref ). Det kan virke mye, men når man måler antall nukes med fire siffer så er det kanskje ikke like mye allikevel.
Essensielt, en reduksjon av prisen på mynter vil føre til en økning i krigføringen på et par verdener som strengt tatt begynner å bli litt vel statiske. På V1 er det jevnt over marginale endringer i den totale endringen i verdenskrigen, mens på V4 går det nedover med GNI, men ganske sakte grunnet adelsmangel. Det er frustrerende å måtte vente i flere uker på å få en grei mengde adels, dersom man ikke ønsker å småpirke i fiender hele tiden. For de som lurer så spiller jeg selv på V4, og kjenner det på kroppen at det er kjedelig å spare opp adels. På V1 er det visstnok mange gråbyer som må adles før man kan fokusere på fiende, og en ny reduksjon vil hjelpe på det.
Det jeg ønsker er en avstemning in-game, slik at de som spiller på verdenen selv skal få bestemme om det skal innføres. Angående den avstemningen;
- Bare de som spiller på den aktuelle verdenen skal få stemme.
- Avstemningen burde kun omhandle reduksjon av myntprisen, uten å blande inn noen andre endringer som kan påvirke resultatet.
- Formuleringen av avstemningen bør vurderes grundig, slik at man unngår klønete formuleringer a lá første avstemningen for redusert myntpris på V2.
Grunner til at dette burde gjennomføres:
- Det gjør at de som direkte påvirkes avgjør resultatet.
- Det reduserer minst ett ( veldig ) kjedelig aspekt ved spillinga; Det å spare opp adelsmenn.
- Mer aktivitet.
- Vi spillere vil få bekreftet at vi selv kan påvirke vår spillopplevelse, uten at vi får ting tredd nedover ørene.
- Fra og med den første end-game fasen innført på .no så har det vært satt en presedens ved at de som spiller på en verden selv får påvirke slike avgjørelser.
- Det har aldri blitt gjennomført to reduksjoner av adelsprisen på samme verden på .no før, men det er standard på .net med inntil tre reduksjoner. Et eksempel er W2.net hvor prisen på pakker er nede i en femtedel av den opprinnelige prisen. Det er verdt å merke seg at V4 for lengst oppfylte kriteriet for den tredje reduksjonen av prisen på .net, mens V1 oppfyller kriteriet for to reduksjoner med en veldig god margin.
- Alle elsker følelsen av å prege kjempemange mynter.
- Det kan føre til at det skjer noe på en verden. Statiske verdener blir kjedelige i lengden, og hvem liker vel ikke følelsen av at ting går framover.
- For de som er lei kan det gi en følelse av at slutten er innen rekkevidde.
Ka dokke trur?
Sist redigert av en moderator: