Fikset Ny reduksjon av prisen på mynter på V1 og V4

DeletedUser

Guest
Støttes IKKE, da dette kunn er til fordel for en stamme, som forøvrig er samme stamme som vår CM var hertug for frem til hun ble CM. :p
 

DeletedUser

Guest
Wow, var det en dårlig skjult anklage om at vår CM er korrupt? Uten at du engang svarer på noen av begrunnelsen lagt ut i første innlegget? Som sagt; Wow.

Det er en fordel for aktive spillere. Hvis det på en verden er flest aktive spillere i en stamme så ja, da vil nok den ha en fordel. For å fjerne den fordelen vil jeg anbefale de andre stammene å bli mer aktive.
 

DeletedUser

Guest
Wow, var det en dårlig skjult anklage om at vår CM er korrupt? Uten at du engang svarer på noen av begrunnelsen lagt ut i første innlegget? Som sagt; Wow.

Det er en fordel for aktive spillere. Hvis det på en verden er flest aktive spillere i en stamme så ja, da vil nok den ha en fordel. For å fjerne den fordelen vil jeg anbefale de andre stammene å bli mer aktive.

Var vel på denne måten Arica fikk overtaket på V2 i sin tid, de fikk plutselig tilgang på billige adelsmenn og kunne adle i vilt og uhemmet.
Lurer på hvem som fremmet forslaget den gang????


Kan jo friske opp hukomelsen i tilfelle noen har glemt dette....


Hva med å gjøre adels litt billigere på v2 og v1? Få litt mer fart i spillet!

På V2 sliter jeg med å få nok adels, mens jeg har mer enn nok byer å adle. Er det ikke ganske vanlig å enten halvere adelsprisen eller sette den ned til en mynt per adels på de eldre verdenene på tribalwars.net? Kanskje etter en avstemning inne i spillet. I så fall syntes jeg det er på tide å gjøre det samme her på tribalwars.no! :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Støttes IKKE, da dette kunn er til fordel for en stamme, som forøvrig er samme stamme som vår CM var hertug for frem til hun ble CM. :p

Åh please, billigere gullmynter/pakker kommer til alle verdener en eller annen gang uansett når vi tar i bruk end game guiden vår, som er bakgrunnen til undersøkelsene da alle verdener som kvalifiserer seg til billigere gullmynter/pakker fikk dette tilbudet tidligere idag.
 
Sist redigert:

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Er vel ein ide og hukse at dette var FØR v2 var stengt? (Kan vere eg tar feil her)

Og no gjekk hans ide ut på å lage ein avstemning. Er det eit overtal som er ueinige, so blir det jo ikkje noko. Lenge leve demokratiet :)
 

DeletedUser

Guest
Var vel på denne måten Arica fikk overtaket på V2 i sin tid, de fikk plutselig tilgang på billige adelsmenn og kunne adle i vilt og uhemmet.

Ja, vi hadde jo bare halvparten av de spillereide byene når V2 fikk billigere mynter! Det var åpenbart billigere adelsmenn vi trengte for å komme over kneika! ...nei, vent...

Lurer på hvem som fremmet forslaget den gang????


Kan jo friske opp hukomelsen i tilfelle noen har glemt dette....

Ja, jeg har en tendens til å få gjennomslag for mine forslag. Takk for komplimentet. Hva er poenget ditt?

Ingenting av dette her motsier noen av argumentene for billigere mynter/pakker. At det tjener den mest aktive stammen er ikke noen nyhet. Selvfølgelig, prisen har allerede blitt redusert én gang på V1, som det ser ut til at det er den verdenen du har et problem med. Har du noe grunnlag for at WIC tjente mer på det enn de andre stammene?

Selvfølgelig, dette forslaget gikk jo også ut på en avstemning - det vil si at de på verdenen det gjelder får bestemme. Det er flere spillere mot WIC enn med dem, så da burde det jo ikke være noe problem? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Åh please, billigere gullmynter/pakker kommer til alle verdener en eller annen gang uansett når vi tar i bruk end game guiden vår, som er bakgrunnen til undersøkelsene da alle verdener som kvalifiserer seg til billigere gullmynter/pakker fikk dette tilbudet tidligere idag.

Prisen på gullmynter er jo allerede redusert en gang på V1, hvorfor redusere denne på nytt da?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Prisen på gullmynter er jo allerede redusert en gang på V1, hvorfor redusere denne på nytt da?

Som allerede sagt så er det en del av end game guiden vår som går ut på at gullmynter/pakker skal bli billigere etter hvert som det blir færre og færre spillere på en verden. Rett og slett for å få fortgang i ting, i stedet for skyttergrav tendenser som det raskt blir.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet da de aller fleste bare blir glad for flere adelsmenn en kan adle fienden/gråbyer med (alt ettersom hva man foretrekker).
 

DeletedUser

Guest
Synes uansett at ting skal fortsette som de gjør så lenge det er aktivitet på V1. Og endre på spillets forutsettninger blir jo kunn for å pushe fram en vinner, og jeg vet at det er akurat det Grimlock ønsker seg.
En enkel seier uten motstand.
I den siste tiden har også Teamet med CM tatt noen avgjørelser som gjør at jeg trekker deres habilitet i sterk tvil, og da gjør det ikke saken bedre at CM også var Hertug i den stammen som nå nyter godt av regelendringer og andre goder som billigere gullmynter er.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Synes uansett at ting skal fortsette som de gjør så lenge det er aktivitet på V1. Og endre på spillets forutsettninger blir jo kunn for å pushe fram en vinner, og jeg vet at det er akurat det Grimlock ønsker seg.
En enkel seier uten motstand.
I den siste tiden har også Teamet med CM tatt noen avgjørelser som gjør at jeg trekker deres habilitet i sterk tvil, og da gjør det ikke saken bedre at CM også var Hertug i den stammen som nå nyter godt av regelendringer og andre goder som billigere gullmynter er.

Hadde jeg ønska at WIC skulle ha noen som helst fordeler som billigere gullmynter så hadde jeg ikke bedt spillerne om å bestemme, men bare innført det helt utav det blå.
 

DeletedUser

Guest
Hadde jeg ønska at WIC skulle ha noen fordeler som billigere gullmynter så hadde jeg ikke bedt spillerne om å bestemme, men bare innført det.

Yea right.... for det hadde ikke blitt oppdaget liksom.. :p
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Yea right.... for det hadde ikke blitt oppdaget liksom.. :p

Tom for argumenter allereide? No som diskusjonen blei spennandes!

Er vel og merke at .No er ein svært liten server, og det skal godt gjerast at ein CM eller eit team medlem ikkje kjenner større spelera her... :D
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Yea right.... for det hadde ikke blitt oppdaget liksom.. :p

Det er fortsatt spillerne som bestemmer hvorvidt den endringa skal skje eller ikke, ikke jeg. Sier flertallet nei så skjer det ingenting!
Uansett så vil det komme nok en undersøkelse på billigere gullmynter den dagen medlemstallet går under 120, da for å redusere den til 1/5 av original pris.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Støttes IKKE, da dette kunn er til fordel for en stamme, som forøvrig er samme stamme som vår CM var hertug for frem til hun ble CM. :p
Tror også de fleste i andre stammer vil ønske denne endringen. Jeg er i BOL, og jeg stemte ja. Alle vil fortsatt trenge x antall gullmynter proposjonalt med deres størrelse, og det vil bli like mye "billigere" for alle som en.

Var vel på denne måten Arica fikk overtaket på V2 i sin tid, de fikk plutselig tilgang på billige adelsmenn og kunne adle i vilt og uhemmet.
Lurer på hvem som fremmet forslaget den gang????
AriCa hadde overtak før v2 gikk inn i end-game og alle ønsket dette. Jeg var i ledelsen i både SaD og i APC og begge stedene ble det konkludert med at halvering var ønskelig.
 

DeletedUser

Guest
Synes uansett at ting skal fortsette som de gjør så lenge det er aktivitet på V1. Og endre på spillets forutsettninger blir jo kunn for å pushe fram en vinner, og jeg vet at det er akurat det Grimlock ønsker seg.
En enkel seier uten motstand.
I den siste tiden har også Teamet med CM tatt noen avgjørelser som gjør at jeg trekker deres habilitet i sterk tvil, og da gjør det ikke saken bedre at CM også var Hertug i den stammen som nå nyter godt av regelendringer og andre goder som billigere gullmynter er.

Du har avslørt meg! Det er jeg som sitter å drar i trådene og styrer hele TW.no! Dance my puppets, dance! Bwahaha!

Ut av nysgjerrighet, hvilke avgjørelser er det mine dukker - det vil si teamet - har gjort som gjør at du trekker deres habilitet i sterk tvil?
 

DeletedUser

Guest
For meg så ser det ut til at argumentene mot reduksjon er:

- Kun til fordel for én stamme.

- Teamet er korrupt.

- Det var slik AriCa vant i v2.

- Grimlock ønsker det.

- Dette er gjort en gang før på v1.

- Det er å endre spillets forutsetninger.

For meg ser dette mest ut som ubegrunnede påstander, som jeg ikke tar for gitt at stemmer, eller er relevante (blant annet at Grimlock ønsker det, er vel nesten ubestridelig. Men relevansen er jeg mer usikker på.). Vil sette pris på utdypninger på blant annet hvordan en reduksjon av gullmyntprisen bare vil være til fordel for én stamme, og hvilke forutsetninger dette egentlig endrer.

(Om du føler noen av påstandene/stikkordene jeg har satt opp her er stråmenn så feel free til å rette på dem så de passer meningene dine bedre, jeg prøvde å være objektiv. Eller om jeg har glemt noe essensielt.
Om diskusjonen tillates så er jeg også nysgjerrig på hvilke avgjørelser teamet har gjort som gjør at du trekker habiliteten deres i tvil.)
 

DeletedUser

Guest
- Kun til fordel for én stamme.

Bare hvis én stamme har alle de aktive på den verdenen. I så fall tror jeg de har vunnet uansett.

- Teamet er korrupt.

Det kan godt være, men ser ikke helt hvordan det er relevant, da dette er endringer som innføres alle andre servere óg.

- Det var slik AriCa vant i v2.

Men vi var jo fantastiske uansett! ( Teknisk sett så vant vi nok bare raskere med lavere priser. ) For ikke å nevne at noen av våre fiender på slutten ( *kremt* ) var... mindre utfordrene.

- Grimlock ønsker det.

...kan ikke si noe på det. Selv om jeg må innrømme at jeg bryr meg fint lite om de får det på V1 - jeg vil ha det på V4, og det virket som en god idé for å få støtte til forslaget å inkludere V1.

- Dette er gjort en gang før på v1.

Ja, det har det. Uten at verdenen eksploderte ( eller imploderte )!

- Det er å endre spillets forutsetninger.

Sure. Sånn rent bortsett fra at endgame argumenterbart er en del av spillet.

(...)blant annet at Grimlock ønsker det, er vel nesten ubestridelig. Men relevansen er jeg mer usikker på(...)

Fordi jeg er den ubestridte herskeren over TW.no, og noen liker å være opprørere av prinsipp! Men deres patetiske forsøk på å emulere Luke Skywalker blir knust, som deres Tie-Fighter mot min Super Star Destroyer! Bwahahah!

[spoil]
Chaotical.jpg
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
For meg så ser det ut til at argumentene mot reduksjon er:

- Kun til fordel for én stamme.

- Teamet er korrupt.

- Det var slik AriCa vant i v2.

- Grimlock ønsker det.

- Dette er gjort en gang før på v1.

- Det er å endre spillets forutsetninger.

For meg ser dette mest ut som ubegrunnede påstander, som jeg ikke tar for gitt at stemmer, eller er relevante (blant annet at Grimlock ønsker det, er vel nesten ubestridelig. Men relevansen er jeg mer usikker på.). Vil sette pris på utdypninger på blant annet hvordan en reduksjon av gullmyntprisen bare vil være til fordel for én stamme, og hvilke forutsetninger dette egentlig endrer.

(Om du føler noen av påstandene/stikkordene jeg har satt opp her er stråmenn så feel free til å rette på dem så de passer meningene dine bedre, jeg prøvde å være objektiv. Eller om jeg har glemt noe essensielt.
Om diskusjonen tillates så er jeg også nysgjerrig på hvilke avgjørelser teamet har gjort som gjør at du trekker habiliteten deres i tvil.)

- Kun til fordel for én stamme. Jo større en konto er, jo dyrere er det å bygge adelsmenn. WIC har 7 av de 10 største spillerne på V1, i tillegg til å være den største stammen, klart de vil ha den største fordelen av at prisene blir redusert.

- Teamet er korrupt. Der finnes flere eksempler på at Teamet endrer på reglene uten at det hverken blir informert om dette eller at endringene er særlig gjennomtenkte. En av disse endringene er på hvorvidt det skal være tillat for en konto å readle byer når den er under intærnadling. Dette var ikke tillat tidligere, og det er mange spillere som er straffet for dette. Problemet med denne regelendringen er at det ikke finnes noe definisjon på hva en readling er, bortsett fra at en konto tar tilbake en by som som tidligere har blitt adlet. Det finnes ingenting som tidfester hvor lenge etter en adling har funnet sted før en readling kan gjennomføres, så i praksis så kan en konto som innadles i praksis adle en hvilken som helst by, bare den har tilhørt kontoen tidligere. Tidligere har forståelsen av en intærnadling vært at det ikke skal være noen aktivitet på kontoen som intærnadles, untatt tømming av byer.

- Det var slik AriCa vant i v2. En av grunnene til at AriCa kunne adle så mange byer på V2, var nettopp at prisen på gullmynter ble redusert. Det var først etter denne endringen at vi så kontoer som vokste unaturllig fort i poeng.

- Grimlock ønsker det. Grimlock er en av de desidert beste spillerene på TW, og han går ikke inn for endringer hvis han ikke kan dra en fordel av dette.

- Dette er gjort en gang før på v1. Prisen på gullmynter ble redusert da V1 ble stengt for nye spillere.

- Det er å endre spillets forutsetninger. Å redusere prisen på gullmynter når en stamme sitter på de spillerne som er på topp (7/10), og stammen i tillegg leder en verden, så blir det å endre på spillets forutsetninger da stamer som RNG og H.F.O ikke vil ha muligheter til å stå imot massive angrep fra denne stammen. I dag kan de drepe tropper og ødelegge byer, men har begrensninger i hvor mye de klarer å adle. Forsvinner denne begrensningen, så gjøres det en drastisk endring i spillets forutsettning, da det ikke nytter hvor god du er til å spille deff.

Kan i tillegg nevne at Dakapo tidligere løy da hun ble CoCM på TW.no og påsto at hun ikke hadde rettigheter på V1. Det hadde hun. Det er også kjensgjærning at hun lenge har vært Hertug i den stammen på V1, som nå drar fordeler av endringene som nå gjøres. Jeg mener hun bør trå veldig varsomt når det gjelder V1, da ting som kunn gir hennes gamle stamme fordeler lett kan sees på som korupsjon.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp