Nedstemt/ikke mulig Nynorsk forum

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hei!

Dette er jo en norsk server, og vi har to offesielle skriftsspråk; nynorsk og bokmål.
Er det mulig å få en "BM/NN" knapp der forumet kan skifte mellom nynorsk og bokmål?

3620.png


-TrAnxZ
 
Sist redigert av en moderator:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Sånn at vi liksom bare bytter litt ord her og der og lar det stå "legg inn snøggsvar" og lignende i stedet?
 

DeletedUser

Guest
Hahahahahahanei...

Tror ikke helt at Innogames kommer til å støtte to norske servere :p Vi er ikke så mange selv på en helnorsk server, hvordan blir det da om vi deler oss i to? Pluss at interaction mellom bokmålsspillere og nynorskspillere blir umulig ;)

Syns dette er et flott forslag :)
 

DeletedUser

Guest
De fleste av oss har vel en viss opplæring i både nynorsk og bokmål, så hovedsaken må vel være at vi forstår hverandre. Ein skulle tru at dei som driv dette forumet har nok å gjere, så eg forventar ikkje at eit forum med to målføre vert prioritert med det første;)
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Hahahahahahanei...

Tror ikke helt at Innogames kommer til å støtte to norske servere :p Vi er ikke så mange selv på en helnorsk server, hvordan blir det da om vi deler oss i to? Pluss at interaction mellom bokmålsspillere og nynorskspillere blir umulig ;)

Syns dette er et flott forslag :)

Det var ironisk ment
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Eg meinar at ein versjon av forumet på nynorsk heilt klart burde vori!
Nynorsk er ein av to offesielle språk i Noreg, av den grunn burde det heilt klart vori to språk på forumet - og muligens IG?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Samisk er ikkje eit offesielt skriftspråk i Noreg. Samisk er eit språk for den etniske gruppa, kalt samar, som bor i Noreg, Sverige, Finnland og Russland. Deira språk er ikkje eit offesielt norsk språk.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet at samisk ikke er et offisielt skriftspråk i norge :p

Men det går an å ha et samisk forum likevel!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
BM er det dominerende språket her i Norge og selv om NN er et offisielt språk i Norge behøver ikke TW å ta hensyn til det heller, ingen lov som sier at alle norske sider må ha BM og NN fordi det er en norsk side. NN behøves heller ikke her da alle som kan NN også kan BM og motsatt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ville heller hatt nynorsk TW en Bokmåls-TW :cool:
Rett og slett fordi man får bokmål matet inn i hverdagen, på TV, bøker, på andre nettsider osv. Vi kunne trengt nynorsk sånn at jeg ikke bare får 4'ere i Nynorsk... :p
 

DeletedUser

Guest
Jeg må bare si at det er veldig lite skrift her som kunne blitt oversatt til nynorsk uansett, rett og slett fordi det er veldig lite skrift her. Det meste består jo av våre innlegg. De som skriver nynorsk til vanlig gjør vel det uansett hvilket språk "rammen" til forumet har, og om du håper på en bedre karakter i nynorsk av å lese mer av det, så får du håpe at de som skriver bokmål til daglig holder seg til det :p Er veldig mye "rar" nynorsk der ute, når den er skrevet av folk som bare har en vag anelse om hvordan det skal se ut.
 

DeletedUser

Guest
Nynorsk? Da vil æ også ha pakistansk, kurdisk og afrikaan. Kanskje med litt svensk i tillegg.. Vi har så mang "nye" nordmenn, så det e jo klart vi må legg te rette for dæm! :) All hail the new culture!

Jaok, for å vær litt særriøs. Ka vi ska med nynorsk her inne? For mæ virke det bare som en usaklig kuriositet som skape mer arbeid enn goda. Forresten.. Kanj æ få ett trøndersk forum?
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Bare fordi at du ikkje preferar nynorsk som ditt språk så trengs ikkje ein slik holdning mot saken. Gjerne hold deg ein smule objektiv i kommentarane dine fizzmann.
 
Topp