OIM`s tid er omme!

DeletedUser

Guest
Kan godt hende det jeg skrev ble litt rotete, og du har et poeng i at det blir feil hvis jeg skriver at det er diplomatiet ene og alene som er skyld i endringen i maktfordeling. Det må jeg innrømme uansett om jeg liker det eller ikke.

Men likevel har diplomatiet spilt en stor part i dette med maktfordelingsbalansen, det kan selv ikke du nekte... For om denne krigen kun hadde omhandlet Elite og Arica ville Elite fortsatt vært størst.

Men poenget mitt var uansett ikke å sutre over hvis, såfremt, i fall osv... Men mer å påpeke at forutsetningene for krigen har endret seg.

Du tok en metafor til England-Skottland når du ville understreke poenget ditt. Synes dog det ble en smule feil med den metaforen, fordi Skottland ble aldri flere enn England selv om de vant slaget.:rolleyes: I dette tilfellet er jo dere blitt vesentlig større enn Elite og co. Så om metaforen gjelder situasjonen i dag må i såfall Elite og co være Skottland :p

Jeg synes ikke du sutrer nå altså. Bare så det er avklart:) Dette er en diskusjon hvor vi er uenige.

I det slaget så vant jo Bruces hær, derfor stod det jo naturligvis flest skotter igjen på slagmarken. Og vips ble de plutselig flere enn slaktede Engelskmenn;-) Men Bruce & Co var jo fremdeles underdogs fordi man så på utgangspunktet. Og utgangspunktet var jo at England var mange ganger større enn Skottlands hær. AriCa er Skottland, mens Elite kan være slemme England for min del:p Hehe.

Og når det gjelder krigføring så har AriCa etterhvert kjempet seg til en god OD (spesielt tatt i betraktning at AriCa ble etablert 8 måneder etter Elite). Selvfølgelig spiller diplomatiet en viktig rolle. Og ja Elite er den største stammen i verden 2. Men hadde krigen bare stått mellom Elite og AriCa så tror jeg ikke så mye har vært annerledes. I starten av krigen så mistet dere i Elite en god del byer, og det tatt i betraktning at dere fikk inn støtte fra bl.a. LAW. AriCa har ikke fått noen støtte fra -Rome-, så hvis -Rome- ikke skulle tatt del i denne krigen offensivt, kan det da tenkes at de ville ha bidratt defensivt? Hvem vet. Men alle bidrag uansett type er jo fortsatt bidrag. Og Elite er ikke alene nå, og det har de heller aldri vært.

AriCa på sin side, eller mest jeg da her i forumet, har jo vært rimelig tydelig på at også andre stammer burde slenge seg med på å ta ut Elite. Altså jeg har aldri påstått at AriCa skal bukte Elite alene. Så hvorfor forsøker Elite konstant å fortelle verdenen at de er så alene? Det er ren propaganda akkurat på lik linje som når dere vil verdenen skal tro at dere er underdogs.

Elite er ikke underdogs. Og Elite er ikke alene uten sine allierte. Det er vel kanskje med overlegg dere unngår å nevne en stamme som f.eks RoEm.
 
Topp