På tide å åpne øynene; L-13

Status
Stengt for ytterligere svar.

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
neos, jorg1, just4fun: joda jeg forsto det glitter skrev om inntrykk. Men jeg kan nok ikke svare for hva lags inntrykk folk sitter med av denne gjengen fra andre verder. Men jeg kan svare for mitt inntryk av L-13, verden 5 (se overskift)

mulig jeg var uklar så skriver igjen: det jeg ville var å få frem at beskyldninger (denne gangen mot L-13, verden 5) uten bevis ikke har mye verdi, og det må man ha for å virke troverdige.

Greit jeg svarte nå, men neste som svarer med å kritisere meg for hvordan jeg skriver istedenfor å gi meg de bevisene jeg faktisk spør etter kommer jeg ikke til å svare, da det blir sett på som spam og mangel på noe fornuftig å si i mine øyne. Håper å få noen bevis for påstandene istedenfor skifting av tema.

Er ikke meningen å virke frekk, men rett skal være rett :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Først av alt så var det nå L-13 folk som sa vi ikke skulle henge oss opp i f.eks gullmyntene fordi det ikke var viktig. Nå ber dere om beviser. Jeg må desverre skuffe dere mtp hvem kildene er osv, men dere kan godt få se en liten del av det som har blitt servert av de som, i motsetning thewarior, var medlemmer på det tidspunktet postene ble sendt.

Reisverket i dag klokken 16:00
Vi mangler nå kun 13 gullmynter på å kunne bygge en militærleir, og planleggingen er allerede igang. Det er mange som har donert bra med mynter, men enkelte har ikke donert en eneste.

På oversikten her ser dere hvem som har bidratt og med hvor meget.
Håper alle nå yter til felleskassa, så vi slipper å måtte sette krav om bidrag. Det vil nok komme uansett, men enn så lenge prøver vi å basere dette på frivillighet. Frivillig tvang, litt som kringkastingsavgiften altså.

Så fisk opp lommeboka, og betal din skatt til L-13.

Legg merke til formuleringen her. Er det rart føler jeg TVUNGET?

Så kan jeg ta med et par utdrag fra bidragslisten på det tidspunktet.


Spiller - Rank - Poeng - Antall byer - Donert
Reisverket (Stammeleder) 2 100.567 16 3
Ahito 36 18.096 5 16
tOrJuS 45 8.284 2 1


Legg merke til hvordan en spiller på 18k har donert 16 mynter, mens en i ledelsen på 100k har donert 3. I starten tenke jeg at dette sikkert var nok et tilfelle av at mindre kontoer nok en gang ble brukt som push-konto under RV's ledelse, men jeg lar heller tvilen komme dere til gode på det området. Det er nok heller tvang.

Kan også ta med et sitat som kom fra et medlem i L-13 i går. Nicket er naturligvis skjult:

[5/31/2010 3:04:27 PM] XXXXXX: Ser de benekter det på forum nå, men gjennomsnitslig så donerte jo de minste mere enn de største, og de 3 største så godt som minst av alle, og ledelsen nesten ingenting :p

PS! Som dere sikkert skjønner er grunnen til at det står I DAG på posten, fordi jeg fikk den kopiert umiddelbart etter den ble sendt. Ikke at posten ble sendt i dag.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
...

Jeg har nå bygget meg opp en mening, bare ved å ha skumlest.
Orker ikke kommentere masse, kan vi ikke bare ta det på slagmarken, så ser vi hvem som er best? ;)

Nesten det eneste dere driver med her er å motsi hverandre, fordi ingen av dere kan jo oppgi navngitte kilder, så alle må jo egentlig bare tro hva de vil.
 

DeletedUser

Guest
Flash, ser du den posten Glitter nettopp postet? Men et sitat av en av RV's meldinger? :)
 

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Takk for et saklig svar glitter, jeg setter pris på det :)

Den posten ligger på forum så jeg visste om den. Men jeg kan dessverre ikke se at den posten samsvarer med dette:

Bare se på stammens oversikt over donerte gullmynter. Før den totale fiaskoen av en militærleir ble etablert ble stammens medlemmer mer eller mindre tvunget til å donere mynter i hopetall. Enkelte av de betydelig mindre medlemmene hadde donert opp mot 20 mynter. Lederne selv hadde donert 2-3 stk.


Jeg kan ikke si at det å ville ha inn 13 gullmynter fordelt på 50 (noen som vet eksakt tall?) medlemmer vil si å mer eller mindre tvinge medlemmene til å donere i hopetall. Og jeg er helt sikker på at han som har donert 16 gullmynter ikke ble tvunget. Hvorfor skulle de tvinge kun en person til å donere 16 gull mens de andre kun hadde donert i gjennomsnitt ca 1-2 hver .
(hvis dere tenker, en ML koster 100 gull. en hadde dodnert 16. 100-16= 84. Og man manglet 13: 84-13=71. 71gull /49medlemmer = i gjennomsnitt ca 1,5 gullmynter som hver hadde donert. Og lederne hadde odnert 2-3 hver, altså hadde de donert mer enn gjennomsnittet.)

Det var, som tidligere nevnt, frivillig fra han som hadde donert 16 gull (syklov har bevis fra navngitt kilde, les 2 poster ned), så ingen grunn til at noen skal tro han ble tvunget. Og hvis dere leser det rv skrev så står det at det hadde vært frivillig å donere, så noen tvang hadde det ikke vært på hverken han med 16 gull eller de andre:)

Men om det blir krav i fremtiden om å donere gull etter fks poeng, adelsmannsbegrensning antall byer eller liknende vil ikke, i mine øyne, være unaturlig. For er man i en stamme bør alle bidra etter evne og man får også selvfølgelig hjelp tilbake av stammen når man trnger det. Men L-13 setter ikke urimelige krav til medlemmene sine for å fremme ledelsen som det ble beskrevet i førsteposten. Langt ifra det inntrykket jeg har :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det du & andre egentlig mener å si altså, er at L-13 ikke har så veldig stor kontroll på hva medlemmene der gjør?

Ikke for å forsvare noe... men jeg syns det vingler litt her mellom at vi har kontroll på hva folk SKAL gjøre til at vi ikke har kontroll på hva noen gjør. Så når noen bryter med hva de er gitt beskjed om, så har vi ingen kontroll, mens når noen frivillig gjør noe for stammen, så burde vi satt en stopper for det?

Nå får jeg gjøre det jeg ikke hadde lyst til, poste interne anliggender for å sette en stopper for hva må være den teiteste diskusjonen jeg har sett i ett propaganda forum til dags dato.

syklov den 08.05. klokken 16:47
slutt å produsere gullmynter, det er en ordre:)
15 gullmynter betyr 1.5 byer for meg, og 3 byer for deg. Det er de andre med flere byer jeg ønsker skal starte å donere:) Og som nevnt så har vi enda ikke hastverk med å lage en militærleir

Ahito den 08.05. klokken 17:02
Javel da:) Men har overhode ikke one problem. Produserte 7 gullmynter kun i dag. Har gode farms.

Ahito den 08.05. klokken 17:06
Ehh. Kan jeg donere 1 gullmynt til? PLZ
 

DeletedUser

Guest
Ikke for å forsvare noe... men jeg syns det vingler litt her mellom at vi har kontroll på hva folk SKAL gjøre til at vi ikke har kontroll på hva noen gjør. Så når noen bryter med hva de er gitt beskjed om, så har vi ingen kontroll, mens når noen frivillig gjør noe for stammen, så burde vi satt en stopper for det?

Nå får jeg gjøre det jeg ikke hadde lyst til, poste interne anliggender for å sette en stopper for hva må være den teiteste diskusjonen jeg har sett i ett propaganda forum til dags dato.

Syklov, dette var ment ang. 'spion' - saken. Ikke gullmyntene :)
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
En stamme må stå for hva alle i sin stamme gjør, om noen ikke holder mål så adler dere dem, men om noen adler en av deres spioner så gjør dere ikke noe???

Er helt utelukket at RV ikke vet hva han skal gjøre, vi har sett masse av dette før. Rv er ikke uerfaren og det vet alle og han styrer dette(lederansvar).
Ser Pc har vert i diskusjonen her, men i tillegg har jo L-13 en historie med Pureogså hvor man rekrutere masse topp spillere fra stammen. Så bryter man iap å adler de som ikke ble rekrutert.
Ikke uventet bruk å kast mentalitet.
 

DeletedUser

Guest
En stamme må stå for hva alle i sin stamme gjør, om noen ikke holder mål så adler dere dem, men om noen adler en av deres spioner så gjør dere ikke noe???

Nå har både jeg, Trym og du poengtert dette, men det blir bare oversett.. Rart det der. Kanskje de har innsett at de dreit på leggen i den saken. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Artig at du viser til den linken, syklov. For på samme sted kan vi jo klart se at Yoshi. adlet Dj-Playboy den 28. og 29. april, mens dere ikke startet å adle Yoshi. før 22. mai, og det var etter at Yoshi. selv hadde erklært dere krig på forum, som Villarreal viser til.

Prøver du å påstå at ledelsen i L-13 brukte nesten en mnd på å reagere på Yoshi.'s adlinger av en fredet spiller? Eller er sannheten at dere følte han var for mye verdt for dere, slik at dere overså adlingene hans?
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Støtter Nolaw her. Orker ikke kaste meg inn i diskusjonene deres om alt annet, men må bare si jeg synes det er direkte tåpelig at dere unnskylder dere med at dere adler Yoshi en måned etter han/de gjorde dette, og det etter at de gikk til krig mot stammen selv. Dere kan diskutere så mye dere vil, men akkurat der er du på dypt vann, syklov.
 

DeletedUser

Guest
Artig at du viser til den linken, syklov. For på samme sted kan vi jo klart se at Yoshi. adlet Dj-Playboy den 28. og 29. april, mens dere ikke startet å adle Yoshi. før 22. mai, og det var etter at Yoshi. selv hadde erklært dere krig på forum, som Villarreal viser til.

Prøver du å påstå at ledelsen i L-13 brukte nesten en mnd på å reagere på Yoshi.'s adlinger av en fredet spiller? Eller er sannheten at dere følte han var for mye verdt for dere, slik at dere overså adlingene hans?

Alt jeg sier er at yoshi handlet på eget intiativ. Han er nå adlet og saken ute av verden. dette viser bare at yoshi hele tiden har vært en løs kanon, og det er bra vi er kvitt han. det er skrevet mange sider om dette, og det begynner å bli repetivt til det kjedelige. neste gang noen av oss adler en spion skal vi sørge for å rævkjøre han, og håper du blir fornøyd med det:)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
yo. litt loka så orka ikke lese alt. men er altså glitters stamme i krig mot l-13? if so... uuuu spennende :cool:
 

DeletedUser

Guest
Hei og hå!

Hyggelig å se at jeg fremdeles er husket. Begynner jo å bli en stund siden jeg var innpå forumet siste gang etter at vi var så godt som adla bort. Har ikke giddet å lest hele tråden, men hvis noen er interessert i min side av saken så kan dere gjerne sende en forummail så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hei og hå!

Hyggelig å se at jeg fremdeles er husket. Begynner jo å bli en stund siden jeg var innpå forumet siste gang etter at vi var så godt som adla bort. Har ikke giddet å lest hele tråden, men hvis noen er interessert i min side av saken så kan dere gjerne sende en forummail så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

Hvorfor ikke bare dele den med resten av forumet?
 

DeletedUser

Guest
Latskap, mye enklere om noen spør. Gidder ikke skrive hele min historie dersom ingen egentlig har lyst å høre det. Pluss jeg tror mye allerede er sagt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp