Patetiske berm

DeletedUser

Guest
Det er rett, poenget mitt er bare at dere har funnet gullgruven:)

Dere har tatt ettpar hundre tusen poeng/ 1 mill poeng av oss, med og adle innaktive spillere.;)

Nah, dere trodde dere vant en jackpot av noe slag når dere rekruterte inaktive og giddaløse folk fra oss - og nå innadler vi dem hos dere i stedet. Eller, dere sitter nå titt og ofte KV og prøver å gjøre noe. Noe som egentlig bare enda bedre for vår del. Jo mer KV'er dere må slenge rundt på, desto mer utmatta/lei blir dere? Så smarte dere var :D
Hadde dere vært no tess, hadde dere adla dem å vist at dere faktisk var i stand til den slags. :)
 

DeletedUser

Guest
dere fortsetter å ha det gøy ser eg. kan lage en lang liste med spilere berm har rekrutert fra DKL, MS OG FOE, spillere som har sagt beklager men eg går over til berm for å ikkje bli adlet vekk, men eg kan lage en enda større liste med spillere fra de 3 stammene som har takket nei, tiltross for at leiv har mast gjentatte ganger. hadde en i stammen som var bra frustrert over mas fra leiv.
Smud greit at du kommenterer når navnet ditt blir nevnt, men liker ikkje deg heller. er i l13 og intern adler stamme frender samtidig som du har 20 def byer i støtte hos fienden. (fugla tror eg det var)
godt nyttår til alle sammen



Eg satt egentlig og bare ventet på at du ville komme, akkurat som Myh sa du ville:) jaja, godt nyttår!:jfornøyd:
 

DeletedUser

Guest
Og dette kaller du amatørmessig.. nå skal eg ikke nevne noen navn, men eg selv har hatt over 3.6k incs fra PMS for en stund siden, og 5k incs totalt, men dere tok INGEN BYER av meg..

så viss du mener at BERM er amatører for å bare klare og ta noen få byer av Varg V når han hadde 2.5k incs på seg, hva er PMS da når de ikke klarer og ta NOEN byer av meg, selv om eg hadde 3.6k incs på meg?

sindick eller kracked vil jeg anta...

Dette er faktisk ganske nice gjort av oss, for vi hadde ikke som mål å adle i d hele tatt, det var noe en minioritet av PMS bestemte seg for å gjøre for å avlede og stresse kvene i BERM. Har nesten ikke noe med adling å gjør i d heletatt, og ble ikke nevnt på forum engang... Så der tror jeg du bommer igjen. Poenget er at dere ikke har hatt en vellykket aksjon mot oss der dere har fått skikkelig utslag i hva dere har fått av byer... Ikke 1.
 

DeletedUser

Guest
Kan noen vise meg når Sun ble rekrutert inn i Berm?
Såvidt jeg husker så gikk vi inn i forskjellige stammer når Sun ble lagt ned, eller tar jeg feil nå?
 

DeletedUser

Guest
Nah, dere trodde dere vant en jackpot av noe slag når dere rekruterte inaktive og giddaløse folk fra oss - og nå innadler vi dem hos dere i stedet. Eller, dere sitter nå titt og ofte KV og prøver å gjøre noe. Noe som egentlig bare enda bedre for vår del. Jo mer KV'er dere må slenge rundt på, desto mer utmatta/lei blir dere? Så smarte dere var :D
Hadde dere vært no tess, hadde dere adla dem å vist at dere faktisk var i stand til den slags. :)

Dess mere eg satt på kontoen, dess artigere syntes eg det var:eek:

å snipe togene deres er jo bare koseligt, men uheldigvis fikk eg ikke tid til å være så lenge på igår, men må bare si det. Var IKKE noe serligt imponert over angrepene deres:)
 

DeletedUser

Guest
sindick eller kracked vil jeg anta...

Dette er faktisk ganske nice gjort av oss, for vi hadde ikke som mål å adle i d hele tatt, det var noe en minioritet av PMS bestemte seg for å gjøre for å avlede og stresse kvene i BERM. Har nesten ikke noe med adling å gjør i d heletatt, og ble ikke nevnt på forum engang... Så der tror jeg du bommer igjen. Poenget er at dere ikke har hatt en vellykket aksjon mot oss der dere har fått skikkelig utslag i hva dere har fått av byer... Ikke 1.



Hmmm... Kansje eg må friske på Minnene dine da?:)

Vel.. UrGe? Hva skjedde med han da?:confused:
 

DeletedUser

Guest
Dess mere eg satt på kontoen, dess artigere syntes eg det var:eek:

å snipe togene deres er jo bare koseligt, men uheldigvis fikk eg ikke tid til å være så lenge på igår, men må bare si det. Var IKKE noe serligt imponert over angrepene deres:)

alltid kjekt å kommentere innimellom. men man vet jo at berm sitter mye kv og at sånt sliter. må hilse myh fra meg da og spørre om hun har begynt å sitte kv igjen eller om hun fortsatt er dritt lei. :D var jo en grunn til at hun gikk over til PMS. og at flere skulle til å følge etter hun over
 

DeletedUser

Guest
Dess mere eg satt på kontoen, dess artigere syntes eg det var:eek:

å snipe togene deres er jo bare koseligt, men uheldigvis fikk eg ikke tid til å være så lenge på igår, men må bare si det. Var IKKE noe serligt imponert over angrepene deres:)

Du var ikke særlig imponert over oss, men... Skrev ikke du nettopp at vi hadde "(...)funnet gullgruven." og at vi har "(...) tatt ettpar hundre tusen poeng/ 1 mill poeng" av dere? Vil jo tro at det er imponerende å finne gullgruven - ikke minst å faktisk bruke den til noe som ganger stammen. Sånn, i motsetning til hva dere har prestert til nå med "gullgruven" deres, altså :)
 

DeletedUser

Guest
Du var ikke særlig imponert over oss, men... Skrev ikke du nettopp at vi hadde "(...)funnet gullgruven." og at vi har "(...) tatt ettpar hundre tusen poeng/ 1 mill poeng" av dere? Vil jo tro at det er imponerende å finne gullgruven - ikke minst å faktisk bruke den til noe som ganger stammen. Sånn, i motsetning til hva dere har prestert til nå med "gullgruven" deres, altså :)

Vel, den gullgruven er bortevekk nå.. Dere var så raske at dere sprengte hele greien vekk :(

men dette var desverre lenge siden.
 

DeletedUser

Guest
Vel, den gullgruven er bortevekk nå.. Dere var så raske at dere sprengte hele greien vekk :(

men dette var desverre lenge siden.

Med andre ord har du nå bestemt at statistikken dere skrøt slik av, ikke har noe å si likevel? For hvis man skal se på statistikken fra de siste dagene, kan man som sagt se at gullgruven på ingen måte er borte vekk... :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Da er det vel på tide at jeg kommer med et lite innlegg også :)

Jeg begynte her i v5 uten erfaring at all, visste ikke hva et nuke var, og adelstog var helt "gresk". Som alle andre begynte jeg i noen små stammer, fløy litt frem og tilbake. Men fant til slutt min plass her i berm.

Min første tid i BERMuda triangel: De første dagene gikk med til å lese foraer jeg ikke skjønnte en "løk" av. Men så plutselig helt ut av det blå ble jeg invitert til en skype chat! Der møtte jeg mange hyggelige mennesker, selv ble jeg litt overasket over at man kunne skaffe seg så gode venner over nettet :D

Først var jeg veldig forsiktig når det gjaldt å spørre om ting, ettersom det kunne høres "noobete" ut. Men etter å ha deltatt i en del sammtaler på skypen og blitt godt kjent med de fantastiske folkene i BERM, skjønnte jeg fort at det ikke var noe å være redd for.

Jeg lærte både å sende et sek adels, snipe, stacking, skjønne vanskelige forum innlegg og vite hva en front er. Alt dette fordi det var rom for å spørre!

mitt point!: BERM er en stamme som gjør de dårlige gode! De gjør ikke narr av medlemmene sine, men gjør dem til flotte spillere :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så til dagens situasjon:

bgm75, vis oss disse skype samtalene dine (alle loggene dine), så vi/espen får sjangsen til å forsvare noen av dem.

Statestikker: kan både forandre seg og endres på (ikke dermed sagt at noen av dere (pms) har funnet på det). Men en ting skal være sagt: Man kan alltids finne statistikker som mot sier en annen. Hvis du vil bgm75, så kan jeg gjerne finne et par statistikker som smaker gjørme for pms ;)

rekrutering: Å rekrutere spillere er det vel ikke noe galt i? Spiller vel ingen rolle om de kommer fra fienden? Det som betyr noe er å ha en kraftig stamme med nok krutt! eller hva?

uetisk og lite ærefullt syntes jeg absolutt ikke det er.

Senario: Du står på vippen i en krig og må velge hvilken side i krigen du vil være på. Den med flest soldater og som soleklart kommer til å vinne, eller den siden med få soldater som helt klart kommer til å tape. Selvfølgelig velker du den med flest soldater!

En annen ting er jo det faktum at spillerne "deres" (pms) vraket dere, til fordel for BERM. Det sier jo litt om stammen deres.

personangrep: Unskyld meg men er det mulig å synke så lavt? omtrent det eneste du fokuserte på i den første posten din bgm75 var jo espen! utrolig.


Lenge leve: BERMudatriangel!
 

DeletedUser

Guest
Med andre ord har du nå bestemt at statistikken dere skrøt slik av, ikke har noe å si likevel? For hvis man skal se på statistikken fra de siste dagene, kan man som sagt se at gullgruven på ingen måte er borte vekk... :)

Som eg sa tidligere, statestikk forandrer seg ALLTID:) dette er noe som du selv børr ha erfaring med via V1.

Den er på ingen måte bortevekk. og miste litt Gull i en gullgruve, ny mulighet med og finne en ny gullgruve:)
 

DeletedUser

Guest
Unskyld meg men er det mulig å synke så lavt? omtrent det eneste du fokuserte på i den første posten din bgm75 var jo espen! utrolig.

Det er veldig vanskelig å komme bort fra espen/leif/brann når det er HAN som har forsøkt invitert alle PMS folk i det siste, kanskje du ville tatt KARI når det er KNUT som har gjort det. Men det gjør ikke eg.

Eller så er det kjempe bra og se at det er en som sier det som det er, BERM er en rek stamme som går etter fiender. Så for folk selv vurdere om de gjør det fordi krigs egenskapene er så som så? Vi ser iallefall at dere ikke hadde kjangs i krigen før dere startet rek løpet deres, eg personlig tror dere vil slite i fortsettelsen også. PMS er veldig motivert om dagen.

Hører dere har snakket med NB folk også, hvor skal det ende?
 

DeletedUser

Guest
jonastheman:

Det er flott at du har hatt en fin start på din tid med TW. Det er heller ikke noe noen her prøver å ta fra deg. Slik jeg tolker innlegget til bgm, så ønsker han en diskusjon rundt hva som skjer i BERM og hvorvidt de egentlig har gjort seg fortjent til noen respekt fra fiender eller allierte. Og jeg synes han har gjort en god jobb for å få igang den debatten. Som jeg skrev tidligere; Den debatten finnes på alle verdener.

Du skriver også at det BGM gjør er personangrep mot Espen; Det kan jeg ikke helt skjønne hvordan det er? Espen har valgt å gjøre seg selv veldig fremtredene i denne saken, iom at det er han som står for 90% av kontakten med spillerne i PMS. Han er også leder. Min erfaring er at når en stamme gjør noe kritikkverdig, så er det lederen som kritiseres. Lederen skal ha kontroll på stammen sin, så hvis noe har skjedd bør han/hun kunne forsvare det. Det ligger forresten logger senere i tråden, men jeg antar du ikke har lest hele enda.

Jeg skjønner at du er fornøyd med at BERM har lært deg mye; Men du hadde ikke spilt før? Da kan du ikke komme her å si at du har noen stammer å sammelikne med. Jeg håper også at du holder deg for god til å antyde at PMS latterliggjør/gjør narr av sine medlemmer. For det er i såfall en anklagelse jeg ikke kjenner meg, eller PMS, igjen i. :confused:

Jeg skrev også at det ikke er noe "problem" med å rekruttere nye medlemmer. Jeg stiller derimot spørsmålstegn ved hvor godt gjennomtenkt det var å hente inn akkurat disse innaktive spillere, som per idag kun fungerer som en statistikkdestruerende og tidkrevende kjøttvegg som dere må jobbe overtid for. Hvis dere trengte nye medlemmer for å holde igang stammen, så var det antakeligvis ganske dumt å hente inn folk som ville kreve enda mer KV enn de dere hadde fra før...

Må også nevne at det sjeldent gir et godt inntrykk av en stamme, hvis den eneste måten de klarer seg på er å rekruttere "alle" fiendene sine.

Og mtp statistikken har jeg kommentert den også. Dere tok det opp for å vise at dere ledet md hele 15 (?) byer. BGM svarte med å vise at vi ledet STORT de siste dagene. Ergo, statistikker er som bikinier: De viser noe interessant og skjuler noe vesentlig. ;) Vi kan med andre ord ikke stole på dem, eller bruke dem som noe argument slik jeg ser det.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er veldig vanskelig å komme bort fra espen/leif/brann når det er HAN som har forsøkt invitert alle PMS folk i det siste, kanskje du ville tatt KARI når det er KNUT som har gjort det. Men det gjør ikke eg.

Eller så er det kjempe bra og se at det er en som sier det som det er, BERM er en rek stamme som går etter fiender. Så for folk selv vurdere om de gjør det fordi krigs egenskapene er så som så? Vi ser iallefall at dere ikke hadde kjangs i krigen før dere startet rek løpet deres, eg personlig tror dere vil slite i fortsettelsen også. PMS er veldig motivert om dagen.

Hører dere har snakket med NB folk også, hvor skal det ende?


jupp, vi har gjort et sjakktrekk når det gjelder rekrutering ;)

syntes tittelen din på det første innlegget burde vert: ESPEN.
 

DeletedUser

Guest
Det er veldig vanskelig å komme bort fra espen/leif/brann når det er HAN som har forsøkt invitert alle PMS folk i det siste, kanskje du ville tatt KARI når det er KNUT som har gjort det. Men det gjør ikke eg.

Eller så er det kjempe bra og se at det er en som sier det som det er, BERM er en rek stamme som går etter fiender. Så for folk selv vurdere om de gjør det fordi krigs egenskapene er så som så? Vi ser iallefall at dere ikke hadde kjangs i krigen før dere startet rek løpet deres, eg personlig tror dere vil slite i fortsettelsen også. PMS er veldig motivert om dagen.

Hører dere har snakket med NB folk også, hvor skal det ende?



Må bare spørre.. Hva får deg til å være så selvgod?.. OG eg tror at forum mod'en føler også at denne posten var temmelig tåpelig...

lurer på hvor den lille sjangsen er i denne Krigen?

spørr du meg, så ville vi forsatt hatt gode stats mot dere den siste månden uansett om Smud og Madder hadde kommet med eller ikke, men som du ser, Så har de gjort en STRÅLENES JOBB, og vi er storfornøyd med dem:)
 

DeletedUser

Guest
Du skriver også at det BGM gjør er personangrep mot Espen; Det kan jeg ikke helt skjønne hvordan det er? Espen har valgt å gjøre seg selv veldig fremtredene i denne saken, iom at det er han som står for 90% av kontakten med spillerne i PMS. Han er også leder. Min erfaring er at når en stamme gjør noe kritikkverdig, så er det lederen som kritiseres. Lederen skal ha kontroll på stammen sin, så hvis noe har skjedd bør han/hun kunne forsvare det. Det ligger forresten logger senere i tråden, men jeg antar du ikke har lest hele enda.

Sist eg sjekket, hadde ikke BERM bare 1 leder, så det du sier, går imort deg selv. Det blir ett person angrep på Espen når det som er sakt mot han er sakt. Det er ikke rett at det blir rettet mot stammen, men det blir rettet mot 1 person.
skulle det vært mot lederene, måtte dere ha tatt inn flere personer og...
 

DeletedUser

Guest
Sist eg sjekket, hadde ikke BERM bare 1 leder, så det du sier, går imort deg selv. Det blir ett person angrep på Espen når det som er sakt mot han er sakt. Det er ikke rett at det blir rettet mot stammen, men det blir rettet mot 1 person.
skulle det vært mot lederene, måtte dere ha tatt inn flere personer og...

Jeg er selv leder andre steder, så jeg har ingen problem med å forstå hvorfor BGM stiller en leder til veggen for avgjørelsene stammen hans tar. Jeg blir iallefall kritisert for alt medlemmer i mine stammer gjør, til og med. Det har jeg heller ikke noe problem med.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg går mot meg selv, jeg forklarer bare hvorfor jeg tror bgm velger å trekke frem hans(les: Epsens) navn fremfor de som ikke har kontaktet 95% av folka i PMS og andre stammer for å rekruttere dem. Vil du at han skal kritisere de andre lederne i BERM for noe Espen har gjort da?
 

DeletedUser

Guest
Sist eg sjekket, hadde ikke BERM bare 1 leder, så det du sier, går imort deg selv. Det blir ett person angrep på Espen når det som er sakt mot han er sakt. Det er ikke rett at det blir rettet mot stammen, men det blir rettet mot 1 person.
skulle det vært mot lederene, måtte dere ha tatt inn flere personer og...

koffor? fordi det er lederne som tar avgjørelsene i berm? alle vet det er espen. kun 1 person som rekruterer. og det er det dette gjelder. rekruttering og der er det espen som bestemmer. som bgm sa så bra over "koffor ta noen andre enn den det gjelder" var det ingen som gadd å svare så du måtte skrive et nytt innlegg?
 
Topp