Pay to win

Jack14

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
TW har utviklet seg i feil vei... Hvorfor er det sånn at man kan bruke PP på å forkorte produksjonstid av tropper og byggninger, samt å øke ressursproduksjon. Dette her er en dårlig utvikling etter min mening, likte mye bedre tilbake til Verden 5 da Premium var nok til å kunne satse stort. Hvorfor måtte TW bli et free to play, pay to win spill?

Når kommer en verden uten dette pengesystemet? Tviler sterkt på at om denne trenden fortsetter så vil flere spille spillet...

Mvh, Jack14
 

Zaivo

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Enig med habbomannen her, dårlig å klage når de nettopp har klart å få en uten disse fordelene
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Det er en viss forskjell på en HP verden kontra en vanlig en med 1 i speed.

Er enig med trådstarter her. Har selv spilt siden litt før 2008, og trenden er ganske tydelig - det går nedover. Innogames tar tydeligvis ikke til seg hva spillerene mener, eller forslag som blir gitt(får jo aldri tilbakemelding, nei ikke et takk en gang!), så da tror jeg nesten man må fortsette jakten på et annet RTS webleser spill.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Sikkert de dem vil få med seg på tw2. Holder det pp-fritt (de som gir ressfordeler o.l) i noen år og når folk blir lei melker de spillet sakte men sikkert for penger med å gjenta det de har gjort her.
 

Zaivo

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Det er vel som med all annen bedrift. Så lenge de fortsetter å tjene mer penger så tyner de det mer, tjener mer og tilslutt bruker ikke brukerne som brukte og fortjenesten eksploderer negativt, men de som klager kjøper vell fortsatt FA, KA, og PK. Inno Games får i så fall like mye penger fra dem som før...
 

Zabellepuz

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
eneste måten å få de til å skjønne er å la vær å kjøpe pp, men det er vanskelig å få med folk på, har man 3 mill poeng er pk basic og om alle over millionen kjøper pp til pk blir også det en del penger

håper det kan komme en verden (altså ikke hp) der folk som ikke er laget av penger (eller eier et penge tre) har litt større sjangse til å overleve lenger
 

DeletedUser

Guest
money rules. så enkelt e det. men man kan fortsatt lykkes uten å bruke en formue. man må bare gidde :p
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
nei sier du det. du må jo være dagens mest geniale. eg har bare et spørsmål. var du enig, uenig eller begge deler? :p
Begge deler.

Ikke om man ønsker å vinne. Da må man, uansett hva, bruke tid.
Tid må man bruke uansett. TW er ikke helt automatisert - enda. Det jeg mente er at man nærmest må nolife (mao. bruke uhorvelige mengder tid.) dersom man ikke bruker penger.

Med mindre man gjør som det har blitt populært de siste årene, skaffe seg en dual for å kompensere for sin egen udugelighet til å holde en konto gående. Finnes KV til når du er borte, så er ingen unnskyldning for å spille dual. Tilbringer du ikke nok tid på TW, kommer du ikke til å vinne. Og for de fleste spillere er det en realitet de ikke orker å benekte.

PS: Inb4 røde ryktepoeng fra dualspillere.
 

DeletedUser

Guest
Vesentlig mindre spillere som er aktiv i disse dager. Så det må ha vært noe som var bedre før.

Det er faktisk de færreste av oss som er villig til å bruke flere høvdinger på et nettspill. Tidskrevende er en ting, men det varierer selvsagt og det finnes metoder for å unngå å miste privatlivet sitt. Aktive stammemedlemmer som man stoler på, som kan gi deg et avbrekk er den beste løsningen.

Jeg tror det går på motivasjonen. Om man sitter og farmer dag ut og dag inn, bruker mye av tiden sin på å bli blant de største på en server, plutselig peiser det forbi en tilfeldig spiller som aldri har vært på topp-20 engang. Peiser forbi deg med 50 ekstra byer, alt er kjøpt og betalt. Å være vitne til det når man har brukt mye tid og jobbet hardt for det, at det sitter en annen kar som har litt for mye penger å bruke på dette. Vite det at den karen der har egentlig ikke løftet noe annet enn kredittkortet sitt på å bli den største spilleren. Det gjør selvsagt noe med motivasjon og spillerglede.

My opinion though....
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Vesentlig mindre spillere som er aktiv i disse dager. Så det må ha vært noe som var bedre før.

Det er faktisk de færreste av oss som er villig til å bruke flere høvdinger på et nettspill. Tidskrevende er en ting, men det varierer selvsagt og det finnes metoder for å unngå å miste privatlivet sitt. Aktive stammemedlemmer som man stoler på, som kan gi deg et avbrekk er den beste løsningen.

Jeg tror det går på motivasjonen. Om man sitter og farmer dag ut og dag inn, bruker mye av tiden sin på å bli blant de største på en server, plutselig peiser det forbi en tilfeldig spiller som aldri har vært på topp-20 engang. Peiser forbi deg med 50 ekstra byer, alt er kjøpt og betalt. Å være vitne til det når man har brukt mye tid og jobbet hardt for det, at det sitter en annen kar som har litt for mye penger å bruke på dette. Vite det at den karen der har egentlig ikke løftet noe annet enn kredittkortet sitt på å bli den største spilleren. Det gjør selvsagt noe med motivasjon og spillerglede.

My opinion though....

Bonussiden da er at man kan tenke at den fyren som kun har brukt kredittkortet og ikke har noe særlig skills skal det ikke bli mye vanskelig og adle byen av. Dette skjedde jo på V17, folk som har brukt mange tusen pp for og få byen sin størst mulig, så mister de den siden de ikke har gjort noe annet enn og bruke penger og hadde verken tropper eller skills til å forsvare den.

Men når det er sagt er jeg veldig enig i deg i det du sier. Det ødelegger veldig at TW har utviklet seg til slik det er idag. Innogames tenker bare penger, og driter nesten i alt annet.
 

DeletedUser

Guest
Men når det er sagt er jeg veldig enig i deg i det du sier. Det ødelegger veldig at TW har utviklet seg til slik det er idag. Innogames tenker bare penger, og driter nesten i alt annet.

Det begynte de allerede å vise tendenser til for 4 år siden ;)
 
Topp