Personlige lister over de beste spillerene som har vært innom V2

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Som jeg sa så har ikke jeg kritisert han, men setter fingeren på innhabilitets spørsmålet som er veldig vanlig i næringslivet. Siden dette er en jobb i RL så må de reglene gjelde?
Er du profesjonell har du evnen til å skille mellom "jobb og fritid".
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Er du profesjonell har du evnen til å skille mellom "jobb og fritid".

Det var da et rart svar, jeg satte fingeren på et spørsmål og kom ikke med kritikk mot deg.

Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men du spør om jeg kan skille mellom jobb og fritid, det har ingen ting med dette å gjøre. Nå snakker vi om spillet og om jobben moderatorene gjør og deres innhabilitet i de forskjellige verdene. Det kan godt hende dere har et system som ikke vi veit om, men det må være lov å spørre om det.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det var da et rart svar, jeg satte fingeren på et spørsmål og kom ikke med kritikk mot deg.

Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men du spør om jeg kan skille mellom jobb og fritid, det har ingen ting med dette å gjøre. Nå snakker vi om spillet og om jobben moderatorene gjør og deres innhabilitet i de forskjellige verdene. Det kan godt hende dere har et system som ikke vi veit om, men det må være lov å spørre om det.
Jeg har ikke spurt deg om noe som helst, jeg bare påpeker at dersom du er profesjonell har du evnen til å skille mellom jobben din som Spillmoderator og din andre side som spiller.

Personlige forhold har ingenting å si her, hadde t.d. glitter brutt noen regler på v1 hadde hun blitt straffet i henhold til reglene her på TribalWars.no.
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Da misforsto jeg.

Ser hva du skriver, men det å være profesjonell kan likevell innvirke på avgjørelser. Eller er TW det eneste stedet hvor det ikke skjer?

Skjønner godt man vil forsvare den jobben man gjør, men du skjønner vel at det stilles spørsmål?

Men jeg har inntrykk at situasjonen er bedre en på lenge, men ser jo at det kommer kritikk til deg utenat jeg stiller meg bak den.

Men takk for svar
 

DeletedUser

Guest
Gidder ikke begynne med grunner...

Tribalhugger..
Min Andre Multiacount


Resten får dere finne ut selv
 

DeletedUser

Guest
Jeg har ikke spurt deg om noe som helst, jeg bare påpeker at dersom du er profesjonell har du evnen til å skille mellom jobben din som Spillmoderator og din andre side som spiller.
Selvfølgelig :rolleyes:
Og ekstreme sinnsutbrudd, telles de som spiller eller spillermoderator?
 

soppyknight

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Jeg har ikke spurt deg om noe som helst, jeg bare påpeker at dersom du er profesjonell har du evnen til å skille mellom jobben din som Spillmoderator og din andre side som spiller.

Personlige forhold har ingenting å si her, hadde t.d. glitter brutt noen regler på v1 hadde hun blitt straffet i henhold til reglene her på TribalWars.no.

Og du vet hva jeg mener om slike som deg, gå og ta deg en bolle.


profesjonell , tja ut fra dine svar så kan man vel se det
 

DeletedUser

Guest
dette er V2s propaganda forum ikke V1s, så torq er privatperson atm :0
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
inhabilitet - 1) Å være ugild til å behandle en sak på grunn av saken eller partene i saken. 2) En dommer er inhabil hvis det foreligger omstendigheter som kan gi grunnlag for å anta at han kan ha interesse i et domsresultat i en bestemt retning. Inhabilitet kan også foreligge hvis det er andre omstendigheter som kan svekke tilliten til dommerens objektivitet. I slike tilfeller må han fratre.
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Ok, det skal jeg forsøke på chrisander: :D

Inahbilitet:
"Inhabilitet (av nektende -in og habil) eller ugildhet (det motsatte av uhildet) betegner det å ha personlige interesser i en sak som skal behandles slik at man etter vanlig skikk ikke kan delta i behandlingen men må fratre sin stilling midlertidig, ihvertfall gi avkall på å utføre handlinger som kan påvirke utfallet av behandlingen....
....En generell regel er at man er inhabil dersom det foreligger spesielle forhold som er egnet til å svekke tilliten til vedkommendes upartiskhet".

(wikipedia)

Vi alle ser at objektivitet i dette tilfellet vil være vanskelig å oppnå. Å spille og være spillmoderator er så nærliggende at den ene vil påvirke den andre uansett hvordan en vrir og vender på det.
Skal du forsøke å oppnå å være objektiv eller jobbe mot objektivitet så må første steg i riktig retning være å erkjenne de faktorene som gjør at subjektiviteten din påvirker objektiviteten.

Som nevnt ifht inhabilitet så trengs det tillit til vedkommendes upartiskhet.
Med andre ord ledelsen i tw og vi må ha tillit til at du opptrer upartisk og ikke bruker dine relasjoner og erfaringer med andre spillere til fordel eller ulempe i saker du behandler. Så hvordan skal vi utvikle ett slikt tillitsforhold?

Som vi ser i denne debatten så stiller flere her spørsmålstegn ved din habilitet som spillmoderator. Blandt annet din objektivitet, der du selv sier at du er profesjonell og skiller mellom jobb og fritid. For meg er det ikke profesjonellt å skille mellom jobb og fritid men å erkjenne at disse to kontekstene vil påvirke hverandre. Det er viktig å kunne komme hjem fra en lang arbeidsdag og koble av men dine opplevelser gjennom dagen har påvirket deg. Det samme gjelder ifht fritiden det som skjer i fritiden vil du dra med deg på jobb dagen etter. Du kan opptre profesjonelt og f.eks. "holde masken" men du kan ikke si at du er en maskin og det du opplevde igår ikke påvirker dagens valg og beslutninger. Å være profesjonell slik jeg ser det er å kunne se at nå er jeg så påvirket av gårsdagens hendelser at jeg faktisk ikke klarer å opptre upartisk
Så det jeg og flere trenger er tillit til at du klarer å gjøre dette skille, når du opptrer både som spiller og som spillmoderator og at dine relasjoner og erfaringer i dette krigsspillet ikke vil påvirke dine beslutninger i en slik grad at du opptrer ja, nettopp upartisk.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Selvfølgelig har jeg ikke lyst til å straffe noen av mine venner, men det betyr ikke at jeg ikke gjør det.

Å være profesjonell er å utføre jobben sin på en korrekt måte, ikke noe mer komplisert en det.

Selvfølgelig :rolleyes:
Og ekstreme sinnsutbrudd, telles de som spiller eller spillermoderator?

MaM, hvorfor blander du deg inn?
Samtaler på Skype med en privatperson gjelder som privatperson, ikke som spiller eller moderator.
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Selvfølgelig har jeg ikke lyst til å straffe noen av mine venner, men det betyr ikke at jeg ikke gjør det.

Å være profesjonell er å utføre jobben sin på en korrekt måte, ikke noe mer komplisert en det

Men du Torquemada nå stiller jeg deg noen seriøse spørsmål som jeg godt kunne tenke meg at du svarer utdypende og seriøst tilbake på. Hva tenker du om hvordan vi kan styrke tillitsforholdet oss imellom? Og hva er korrekt måte å utføre jobben som spillmoderator (etisk refleksjon)?

:confused:
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Men du Torquemada nå stiller jeg deg noen seriøse spørsmål som jeg godt kunne tenke meg at du svarer utdypende og seriøst tilbake på. Hva tenker du om hvordan vi kan styrke tillitsforholdet oss imellom? Og hva er korrekt måte å utføre jobben som spillmoderator (etisk refleksjon)?

:confused:
Jeg kommer dessverre ikke på noen måter vi kan styrke tillitsforholdet oss i mellom, annet en at dere venter, ser og erfarer hvordan vi utfører jobben vår på en profesjonell og etisk korrekt måte.

Som Spillmoderator finnes det ingen venner, ingen familie, det finnes ingen subjektiv mening. Det finnes kun spillere, regler, og fastsatte straffer for hvert regelbrudd.

Dersom jeg får inn en ticket ang. et regelbrudd sjekkes saken grundig, og straff blir gitt dersom regelbrudd har funnet sted. Alle tickets som leveres inn til oss blir tatt seriøst, og vi gjør vårt beste til å avdekke de potensielle regelbryterne, uavhengig av hvem som har brutt reglene.

Dersom jeg bryter en regel på v2, v3 eller v4 blir jeg straffet på lik linje som enhver annen spiller på TribalWars.no.

(Til tross for dette bryter jeg selvfølgelig ingen regler da jeg har en etisk bevissthet som medlem av teamet på TribalWars.no. Jeg er ansatt for å opprettholde reglene, ikke bryte dem.)

- Torquemada
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Takk for ett utfyllende og godt svar, men jeg ser at du hopper over/ikke forstår/unngår noe av mitt hovedpoeng. Da tenker jeg spesielt på dette med inhabiliteten ifht oppgaver som involverer personer du har eller har hatt en relasjon til men også ifht hvordan du vil påvirke de andre spillmoderatorene og hvordan deres relasjon til deg vil påvirke osv. Det er spenningsnivået mellom det å være spiller og spillmoderator som er essensen her.

Du kjenner mange i v2, er i den største stammen og har opparbeidet deg relasjoner på kryss og tvers. Disse går ikke bare inad i v2 men også utover i v1, v3 og v4. Det er mange av de samme spillerne som spiller. Vi som har jobbet i ledelsen i stammer vet jo at relasjoner og kontakter vi knytter i f.eks. v1 tar vi med til v2. Særlig påvirker dette diplomatiske forhold stammer imellom, da avgjørelser gjerne blir tatt med tanke på erfaringer fra andre verdener en sammen har spilt i.




Har foresten tw egne etiske retningslinjer, da spesielt med tanke på habilitet/inhabilitet og tillitsspørsmål?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Takk for ett utfyllende og godt svar, men jeg ser at du hopper over/ikke forstår/unngår noe av mitt hovedpoeng. Da tenker jeg spesielt på dette med inhabiliteten ifht oppgaver som involverer personer du har eller har hatt en relasjon til men også ifht hvordan du vil påvirke de andre spillmoderatorene og hvordan deres relasjon til deg vil påvirke osv. Det er spenningsnivået mellom det å være spiller og spillmoderator som er essensen her.
Personlige forhold har ingenting å si her, hadde t.d. glitter brutt noen regler på v1 hadde hun blitt straffet i henhold til reglene her på TribalWars.no.

Den eneste i teamet som kan påvirke avgjørelser når det kommer til moderering er Habla.

Akkurat slik spillere ikke har lov til å diskutere spesifikke saker på det offentlige forumet, har heller ikke Spillmoderatorer lov til å disktuere spesifikke saker seg i mellom dersom den andre spiller på verdenen det gjelder.

Har foresten tw egne etiske retningslinjer, da spesielt med tanke på habilitet/inhabilitet og tillitsspørsmål?

TW har ikke egne retningslinjer på det etiske plan, da dette er basiskunnskap/erfaring du må innehave for å kunne være en profesjonell moderator.

Alle Spillmoderatorer i teamet er profesjonelle, og utfører alle arbeidsoppgaver på en etisk korrekt måte.

Dersom du/dere(?) ikke forstår dette etter en rekke med forklaringer her på forumet, får dere heller kontakte Community Manager Habla via Privat Melding (PM) her på forumet, og legge til grunn hvorfor dere mener at TribalWars.no ikke kan ha det nåværende teamet av Spillmoderatorer - til tross for at vi ikke har gitt dere noen grunn til å tro at vi ikke utfører vår jobb på en etisk korrekt måte.

Takk.

- Torquemada
 

DeletedUser

Guest
Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiister? Noen? Har pågått en diskusjon i mange sider nå, orker ikke lese gjennom :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Zanmato
Respekt! Han bygde opp en imponerende stamme fra scratch. En inspirerende leder, for ikke å nevne at han er en splitter pine sprø angriper! Innsatsen han la inn på en del tidspunkter i spillet var... wow.

Stocoldh
En av de beste samarbeidspartnerne jeg noensinne har hatt. Etter et litt bumpete start med litt småkrangling fikk vi i gang et behagelig og effektivt samarbeid på vår ferd inn i K65.

Le Nick
For ikke å gi opp, til tross for en total mangel av ferdigheter innad i spillet :p Verdens beste TWStatsprofil!

Eyoh
Hvis du ikke har hatt for mye hjelp av kontovakter er jeg imponert over at du ikke har gitt opp. Samt at du er underholdene.

AriCa gjengen i K65
<3 ya all!

Fuzzy Holmes
Han er så smart! Og pen!

Ellers er det egentlig ingen som jeg har spilt mot eller med som virkelig har skilt seg ut.

Volverin så han først når han begynte å adle seg inn i k65, sammen med ett par andre yamatos(stochold?). Ga meg ikke noe godt bilde om kvaliteten når de er 3 store spillere mot lenick, da kan man jo bare pøse ut alle angrepstropper mot en spiller. Men kan iaf si at han ikke ga opp før etter noen uker(1 måned)

Kan ikke si at det er noen stor bragd å sende massevis av tropper til en spiller heller. Jeg har aldri hatt noen problemer med å plukke byer fra Le Nick med bind for øynene. Vi var en del store spillere på den tiden som vokste inn i K65. Til tross for at det var klart mer av WH og TW der enn Yamato møtte i hvertfall ikke jeg på noen vesentlige problemer.
 
Sist redigert:
Topp