Mest respekterte spiller
1 Keiser
Selv om Keiser etter min mening kunne vært mer aktiv med nattadling og snikangrep, synes jeg det står stor respekt av hva spilleren har utrettet så langt på verden 27. Ikke bare holder han stand midt i fiendeland (riktignok med god defhjelp fra minst én stamme), han har til og med positive adlingsstats mot BHT. Det står det respekt av, samtidig som man også kan spørre seg hva BHT egentlig driver med.
I tillegg vil jeg trekke frem at den enkle avgjørelsen å være lojal mot stammen sin alene er respekt verdig, sett i lys av dagens TW-samfunn. Jeg tror svært mange ville vært fristet til å skifte over til BHT for å få en lettere hverdag, dersom de var plassert slik Keiser er plassert på kartet. At Keiser beholder roen og ser langt fremover i stedet for å ta den kortsiktig enkle utveien, er en tøff avgjørelse som gir meg respekt for spilleren.
2 RUAB
RUAB sniker seg inn som nr. 2 på listen min her, ikke på grunn av IG skills (de virker helt ærlig litt middels, spesielt mtp hvor lenge fyren har spilt tw), men på grunn av RUAB sin seige utholdenhet. RUAB spiller riktignok TW omtrent som en NPC i et dataspill - han gror byer og forsvarer seg med sitt faste mønster uavhengig av hva fienden gjør - men evnen til å være jevn og seig gjør ham også til en spiller man aldri kan være sikker på at man er helt kvitt med mindre man rimmer ham fullstendig, og verdenen er stengt for nye medlemmer.
Som vi ser nå, er RUAB tilbake på rimmen, og han kommer garantert til å snike seg oppover mot topp 25 igjen innen neste gang vi når bort til ham og kan adle ham ned igjen. Denslags jevn, seig vekst er imponerende. De fleste ville gitt opp etter å ha blitt redusert til kun én by.
Favorittspiller
1 Kalou..?
Her er det lett å simpelthen velge de jeg har mest med å gjøre, så her blir det mye Cllect, folkens (beklager). Og den jeg har aller mest med å gjøre på v27 er nok Kalou.
Kalou er en hyggelig og morsom kid med en god dose selvironi, som er fryktelig aktiv og som overraskende nok også viser ganske gode lederegenskaper (selv om informasjonsflyten kunne vært hyppigere, buddy). Vi har det mye festlig på skype, og Kalou er definitivt et godt publikum som tåler alle de dårlige vitsene mine og de motbydelige kommentarene mine, og til og med ler av dem av og til! Det krever sin mann å ikke bli sur av denslags greier jeg driver på med noen ganger. Mye tyder på at Kalou er en mann med en trygg og sikker kjerne, som ser de gode egenskapene i folk og som gjør sitt beste for å tilrettelegge for at stammemedlemmene hans skal få et best mulig utgangspunkt for vekst her på v27. Takk, kompis!
2 The mercenary (aka Groverud)
Den/de jeg snakker nest mest med på v27 er Grovisgutta (spesielt Simen). Leiesoldatene fra Groverud har alltid reflekterte og fornuftige meninger om hva vi bør gjøre ingame, i tillegg til at de mer enn gjerne blir med på Kalou og meg sine helsprø samtaler om alt og ingenting på skype. Dermed fungerer de utmerket som et bindeledd mellom meg (som er helt fullstendig useriøs og bare en tosk) og Kalou (som noen ganger lar seg rive litt med av meg) og resten av Cllect (som nok aller helst bare vil spille spillet og vil at jeg skal holde kjeft). Det skaper en ypperlig balanse i stammen, og et godt miljø for både morsomheter på skype, men også effektivitet og planlegging.
I tillegg presterer Grovisgutta særdeles godt IG, noe som kommer til å komme veldig godt med i tiden fremover på verden 27.
Ukens beste PnP / forumposter
1 Roxor
Her må jeg, i all min (manglende) beskjedenhet, rett og slett si meg selv. Til tross for at noen av innleggene mine er helt ekstremt dårlige, fungerer jeg som en sårt tiltrengt motvekt mot BHT sin stadige skryting over seg selv og sitt "gode" spill så langt på verden 27. Enhver diskusjon trenger to sider, og jeg synes selv at jeg tidvis er flink til å utfordre det BHT ser på som etablerte sannheter (som i realiteten ofte bare er subjektive meninger), og få frem litt diskusjon. Noen ganger klarer jeg til og med å få BHT-medlemmene til å reflektere litt over argumentene mine og forsøke å komme med motargumenter. Det er gøy, det!
2 Abobil
Abobil stikker av med andreplassen på bakgrunn av at han, til tross for forumsignaturen, stort sett svarer ganske saklig på innleggene mine (med unntak av det siste svaret i en av trådene tidligere i dag, hvor han plutselig måtte ty til litt drittslenging for å avslutte en tapt diskusjon). Abobil gjør sitt aller beste for å representere BHT på forumet, og kommer stort sett særdeles mye bedre ut av det enn mange av de andre medlemme i stammen hans (jeg ser på dere, elimin@tor og King Arrow). Jeg setter pris på forsøkene på å ha en saklig diskusjon, og ganske snart vil det nok oppstå en situasjon hvor mine argumenter er langt svakere, hvor Bobilen vil klare å ta hevn for dagens diskusjoner. Jeg gleder meg!
Mest "hatet" spiller
1 100prosentwinrate
Backstabbet stammen sin. Skryter uhemmet av at han ikke blir adlet, men ser ikke ut til å klare å adle noe av fienden selv heller. Hvis du er stuck i status quo, 100%, vil kontoen din ganske snart bli irrelevant på grunn av (den manglende) størrelsen. Og da vil du omsider bli adlet, stack fra stammen eller ei.
Dessuten er du vel milevis unna en 100% win rate også, er du ikke?
2 Meg selv
Har dere sett hvor udugelig jeg har vært på v27 så langt, eller? Dette er bånn i bøtta, folkens.
Spilleren med lysest fremtid som ikke er med på topp 25
1 Roxor
På tross av at jeg så langt har utrettet en hel haug av ingenting på v27, har jeg et godt potensiale for videre vekst. Jeg ligger godt plassert på kartet, og er etter min mening i v27s sterkeste stamme. Det kan bare bety en ting, og det er at ranken min kommer til å gå oppover, enten det er fordi alle andre blir adlet, eller fordi jeg vokser fortere enn de fleste andre.
2 Bohic
Rett og slett basert på tidligere verdener. Bohic har funnet veien inn i RSC, og er dermed trygg for angrep fra BHT en stund videre. Det bør gi ham nok tid til å komme seg opp og frem, og kjenner jeg Bohic rett kommer han til å vokse fort også her på v27.
Mest respekterte stammen krigsmessig
1 Project Collect
Vi leder krigen mot BHT/RSC relativt overlegent, til tross for at de er to og vi bare er én stamme. I tillegg har vi hatt mindre tid til å etablere oss som stamme enn BHT har, men nå haler vi innpå for hver dag som går. Cllect-pilen peker samme vei som Roxor-pilen: Oppover!
2 BHT
Har så langt taklet konsekvensene av de dårlige diplomatiske valgene sine tålig godt. Ligger mer eller mindre på stedet hvil mot superalliansen (kanskje stats litt til fordel for BHT), og ligger litt bak i krigen mot Cllect, men alt i alt gjør BHT det ganske bra. Det står respekt av å ha fått et så stort forsprang som BHT faktisk har. Dessverre for dere kommer dere ikke til å klare å holde på forspranget.
Minst respekterte stammen krigsmessig
1 SDS-familien
Jeg liker enkeltspillerne i SDS-familien ganske godt, men sett i lys av det helhetlige verdensbildet er dere litt for Sverigeaktige, boys. Jeg tror ikke det ville kostet dere mye å bidratt i krigen mot BHT. Dere kunne sendt støtte til fronten, og kanskje også sneket til dere litt front selv?
Dessuten er jeg ingen fan av familiestammer, spesielt ikke når halvparten av medlemmene i hver av stammene virker å være inaktive. Som leder er det lov å kaste ut medlemmer som ikke lever opp til stammens standard. At en spiller har fått komme inn i stammen, gir ikke spilleren rett til å være der for alltid. Dødvekt og lite initiativ i verdenskrigen gjør dermed at SDS-familien tar topplasseringen her. Men potensialet til å heller havne på mest respekterte stamme krigsmessig-lista er stort!
2 Inferno / The Horde / Ressurection
Her er det en tredeling mellom tre ganske vidt forskjellige stammer.
IFO
Inferno er nok den minst udugelige stammen av de tre, ettersom IFO faktisk har tatt et det som etter min svært subjektive mening er "riktig" side i forhold til BHT. Dessverre har resultatene fullstendig uteblitt, til tross for at svært mye av ZombieFred sin def tilsynelatende er sendt som støtte til andre spillere.
Har dere vurdert å bruke både katapulter og rambukker, IFO? Hva med adelsnukes? Eller bare hyppige nok adelstog til å tvinge ZF til å stacke? Dere er i en ypperlig posisjon til å plage ZF til døde - benytt dere av den muligheten!
TH
Hva driver egentlig dere med? Så vidt jeg kan se er dere nøytrale i forhold til BHT (eller er dere kanskje alliert med dem? Jeg har hørt litt ulike ting). Dere har fått en del bank av SDS i det siste, og jeg ser egentlig ingen annen utvei enn å rømme til rimmen, slik dere også har begynt med nå. Jeg er dessverre ikke imponert.
RSC
Har underlagt seg BHT fullstendig, og er lakeiene til de store gutta. Blir brukt som meatshield mellom BHT og Cllect, og er ellers bare en haug individer samlet under samme banner spredd i en ring rundt BHT. Denne stammen kommer til å forsvinne så snart BHT får mer lyst å adle dem enn de har behov for å beholde alliansen. Det vil nok skje så fort Cllect er ferdig med å adle RSC-spillerne som ligger mellom Cllect og BHT.
Favorittstamme
1 Cllect
Denne er vel ganske åpenbar. Hvis Cllect ikke var favorittstammen min, ville jeg neppe vært i Cllect. Vi har det veldig gøy i Cllect. Vi har et avslappet forhold til spillet og til hverandre. Vi hjelper hverandre når vi kan, og får hjelp av hverandre når vi må. Stammen fungerer rett og slett som en stamme bør fungere.
2 PoE./TLOU (superalliansen?)
Kjemper tappert mot det som etter TW-forumet å dømme burde være overmakten. Klarer seg også brukbart godt. Gøy å se!
Mest mislikte stamme
1 RSC
Hvis BHT er Voldemort, er RSC han rottelignende fyren som kutter av seg armen for Voldemort sin skyld. Hva er vitsen med å ofre seg selv på den måten, egentlig?
2 BHT
Jeg kan sette pris på arroganse og på kjepphøye folk, men det er fint med IG skills og diplomatiske ferdigheter som kan støtte opp om påstandene. BHT har gjort det godt så langt, men så snart de havner i en skikkelig nedadgående spiral vil det bli umulig for den gjengen å få skuta på rett kjøl igjen. I så fall må det komme inn noen nye eiere på de nåværende kontoene, eller noen nye kontoer i stammen.
Jeg tror toppunktet for BHT er nådd.
Beste leder
1 Kalou
Har gjort en god jobb med Cllect. Jeg føler jeg har pratet en del om dette tidligere i lista mi, så henviser egentlig bare til det. Kalou har funnet en god balanse mellom kompis og leder, noe som fungerer godt når stammen består av 7 spillere og 1 snåling.
2 ?
Jeg har dessverre hatt tilnærmet null kontakt med lederne i de andre stammene, og kan derfor ikke uttale meg noe særlig her. Kanskje burde Radisson få andreplassen, for sitt arbeid for Superalliansen (hvem kom egentlig på det navnet, forresten?)
Dårligste leder
1 Mr. Bobil (eller hvem det nå enn er som er ansvarlig for diplomatiet i BHT)
Dessverre for BHT, vil de dårlige diplomatiske valgene til stammen være dens undergang. Som jeg nevnte tidligere i dag, er det ingen andre enn BHT selv som kan stå til ansvar for hvordan deres diplomati har utviklet seg. Så da blir naturligvis førsteplassen på dårligste-leder-lista delt ut til diplomaten(e?) i BHT.
2 ?
Se punkt 2 under "beste leder"-kategorien.