-Rome- vs. Elite

DeletedUser

Guest
Gjeeeeeeesp......... Nå har jeg sittet her snart et helt år og lest om alle som skal ta Elite, og om alle som tror at Elite snart står for fall........ Har dere ikke noe mere realistisk å skrive om her....????
Har dere foresten hørt den om at månen snart skal dette ned å treffe oss i hodet.. :)

vis du ser på TW stats ser du at Elite har mista 250 landsbyer mens har bare adla 181 = 69 landsbyer har elite tapt de siste 7 dagene:D
 

DeletedUser

Guest
oh lord.... Da har de bare vel 9940 igjen. Så det burde vel bare ta min halvannet år da:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
oh lord.... Da har de bare vel 9940 igjen. Så det burde vel bare ta min halvannet år da:rolleyes:

Tror ikke det var akkurat det han mente, når en stamme som Elite går i "minus", er det noe galt.

Ja, du har rett i at Elite har mange byer, og i "dette tempoet" vil det ta lang før de er borte. Men en stamme som Elite skal ikke gå i minus. De kan selvfølgelig ha dårlige perioder, men jeg har følgt med på statsen i det siste. Jeg tror egentlig dette er ett spørsmål om når Elite "våkner" igjen, og kjemper som den stormakten den "engang" var.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
oh lord.... Da har de bare vel 9940 igjen. Så det burde vel bare ta min halvannet år da:rolleyes:

vis Elite er borte på et halv år da burde alle som har tatt byer fra i de vært drit stolte:DDD

men det var ikke det jeg mente, jeg mente at så lenge Elite går i minus går det i pluss for oss som er mot dere:D

og vis du har problemer med at vi viser frem statistikken vår over Elite så leg frem din egen statistikk?:p
 

DeletedUser

Guest
vis Elite er borte på et halv år da burde alle som har tatt byer fra i de vært drit stolte:DDD

men det var ikke det jeg mente, jeg mente at så lenge Elite går i minus går det i pluss for oss som er mot dere:D

og vis du har problemer med at vi viser frem statistikken vår over Elite så leg frem din egen statistikk?:p

Statestikk for hvor lang periode da? Statestikk sier ingen ting om det totale bildet, men fakta er at det ikke finnes en eneste stamme her som er i nærheten av å måle seg mot Elite på noen som helst måte. Jeg kan godt sende alle mine nuke og adel i et sveip, for så legge ut en fersk statestikk. Det vil snu hele bildet, og det kunn fra en spiller i Elite. Så vær så snill å slutte med å hevde at noen i det hele tatt er i nærheten av å måle seg mot Elite. Vi har pr. dags dato 9 fiender som ikke klarer å få til noen værdens ting, bortsett fra å legge frem ferske statestikker når de har fått til noe men som egentlig ikke betyr noe i den store sammenhengen.
 

DeletedUser

Guest
Tror ikke det var akkurat det han mente, når en stamme som Elite går i "minus", er det noe galt.

Ja, du har rett i at Elite har mange byer, og i "dette tempoet" vil det ta lang før de er borte. Men en stamme som Elite skal ikke gå i minus. De kan selvfølgelig ha dårlige perioder, men jeg har følgt med på statsen i det siste. Jeg tror egentlig dette er ett spørsmål om når Elite "våkner" igjen, og kjemper som den stormakten den "engang" var.

Om Elite går litt i minus så er det ikke noe galt av den grunn, vi må som alle andre bygge tropper. Omgrupere og skifte taktikk inimellom. Men for dem som tror at Elite er en sovende stamme, så tar dere skammelig feil og vil nok få en del ubehageige overaskelser i tiden fremover. :)
 

DeletedUser

Guest
Statestikk for hvor lang periode da? Statestikk sier ingen ting om det totale bildet, men fakta er at det ikke finnes en eneste stamme her som er i nærheten av å måle seg mot Elite på noen som helst måte. Jeg kan godt sende alle mine nuke og adel i et sveip, for så legge ut en fersk statestikk. Det vil snu hele bildet, og det kunn fra en spiller i Elite. Så vær så snill å slutte med å hevde at noen i det hele tatt er i nærheten av å måle seg mot Elite. Vi har pr. dags dato 9 fiender som ikke klarer å få til noen værdens ting, bortsett fra å legge frem ferske statestikker når de har fått til noe men som egentlig ikke betyr noe i den store sammenhengen.


Statistikken kan si mye om det totale bildet. Og det er mange stammer som kan vise til gode statistikker, ja til og med bedre enn Elite sine. AriCa f.eks har adlet 14 ganger flere byer enn de har tapt, mens til sammenligning har Elite bare adlet 4.5 ganger det tapte.

Du nevner at Elite har per dags dato 9 (?) fiender. Diplomati er en del av dette spillet, og hvis det er feilvurderinger her som resulterer i at Elite mister sin maktposisjon, så kan man ikke annet si enn at dette også blir et område Elite feiler i. Altså man ligger som man reder.

Og når det er sagt så taper Elite daglig sin ledelse, selv om det nødvendigvis kommer til å ta laaang tid før de faller, så svekkes iallefall stammen.

Du sier du kan swipe et område og så legge frem den ferske statistikken.. Jeg utfordrer deg på dette. Put your money where your mouth is. Men da håper jeg du ikke legger frem internadlingen (spiralis) og gratisbyene til Astix (den er jo eierløs, eller var det i store perioder).

Om Elite går litt i minus så er det ikke noe galt av den grunn, vi må som alle andre bygge tropper. Omgrupere og skifte taktikk inimellom. Men for dem som tror at Elite er en sovende stamme, så tar dere skammelig feil og vil nok få en del ubehageige overaskelser i tiden fremover.

Dere har på deres vei opp mot toppen skapt dere en del fiender, dette er stammer som nå ønsker sin hevn. Jeg tror at motivasjonen som hersker blant stammene som vil nå toppen er større enn motivasjonen og engasjementet i Elite nå om dagene.

Verden 2 er i forandring... Og det kan føles bitter sir pio, men slik utviklinga er nå, så er ditt elskverdige Elite i en kritisk fase. Jeg tror du er smertelig klar over dette, når jeg leser den aggressive tonen i innleggene dine.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Statistikken kan si mye om det totale bildet. Og det er mange stammer som kan vise til gode statistikker, ja til og med bedre enn Elite sine. AriCa f.eks har adlet 14 ganger flere byer enn de har tapt, mens til sammenligning har Elite bare adlet 4.5 ganger det tapte.
Statestikk er et verktøy som kan brukes på mange måter, og dette vet du mye om Shanks82. Det fine med å blande statestikk med propaganda er at du kan få den til å vise akurat det du måtte ønske å vise, men det betyr ikke at det viser et riktig bilde av sanheten. Et eksempel: De fleste som døde i løpet av 2008 hadde en eller flere ganger spist gullrøtter, så da kan man jo statistisk sett hevde at gullrøtter er farlige å spise, selv om alle vet at sanheten er en helt annen. :)

Du nevner at Elite har per dags dato 9 (?) fiender. Diplomati er en del av dette spillet, og hvis det er feilvurderinger her som resulterer i at Elite mister sin maktposisjon, så kan man ikke annet si enn at dette også blir et område Elite feiler i. Altså man ligger som man reder.
Diplomatiet til Elite var vell heller ikke poenget mit her da Elite hele tiden har hatt mange fiender. Poenget var vel heller at til tross for at vi bestandig har vært en av de stammene med flest fiender, så ligger vi fortsatt på toppen og soler oss.

Og når det er sagt så taper Elite daglig sin ledelse, selv om det nødvendigvis kommer til å ta laaang tid før de faller, så svekkes iallefall stammen Kan ikke se at vi har tapt noen ledelse enda. Og det er vel heller ikke noe som tyder på at stammen svekkes mere en andre, vil vel heller påstå det motsatte, at våre fiende svekkes mere og mere etter som tiden går. :)

Du sier du kan swipe et område og så legge frem den ferske statistikken.. Jeg utfordrer deg på dette. Put your money where your mouth is. Men da håper jeg du ikke legger frem internadlingen (spiralis) og gratisbyene til Astix (den er jo eierløs, eller var det i store perioder).
Hvis jeg skulle legge frem en slik statestikk, så ville den inneholde de siste døgnenes erobringer, og ikke være innbladet hummer og kanari slik enkelte andre har en lei tildens til.

Dere har på deres vei opp mot toppen skapt dere en del fiender, dette er stammer som nå ønsker sin hevn. Jeg tror at motivasjonen som hersker blant stammene som vil nå toppen er større enn motivasjonen og engasjementet i Elite nå om dagene.
Den motivasjonen er vel ikke så mye å rope hurra for. Er den vell... Jeg mener du har pratet om denne motivasjonen i evigheter uten at noen egentlig har sett de helt store resultatene.

Verden 2 er i forandring... Og det kan føles bitter sir pio, men slik utviklinga er nå, så er ditt elskverdige Elite i en kritisk fase. Jeg tror du er smertelig klar over dette, når jeg leser den aggressive tonen i innleggene dine. Dette har du hevdet siden du begynte å spille her, uten at jeg har sett så store forandringene, bortsett fra at AS ble radert etter at de inngikk i en alianse med AriCa. Når det gjelder min tone, så har denne stortsett bestandig vært aggresiv, noe jeg trodde du hadde merket deg. Faktisk så er min tone blit mindre aggresiv i det siste. :D

Vil til slutt bare ønske deg velkommen tilbake på forumet Shanks82, og gratulere deg med det flotte intervjuet du laget. Ser frem til flere av disse.. :)
 

DeletedUser

Guest
Statestikk for hvor lang periode da? Statestikk sier ingen ting om det totale bildet, men fakta er at det ikke finnes en eneste stamme her som er i nærheten av å måle seg mot Elite på noen som helst måte. Jeg kan godt sende alle mine nuke og adel i et sveip, for så legge ut en fersk statestikk. Det vil snu hele bildet, og det kunn fra en spiller i Elite. Så vær så snill å slutte med å hevde at noen i det hele tatt er i nærheten av å måle seg mot Elite. Vi har pr. dags dato 9 fiender som ikke klarer å få til noen værdens ting, bortsett fra å legge frem ferske statestikker når de har fått til noe men som egentlig ikke betyr noe i den store sammenhengen.

svarer deg med en ny statistikk over 3 måneder :D
Side 1:
Tribes: -Rome-
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: Siste 3 månedene

total erobringer:

Side 1: 2,772
Side 2: 4,473
Forskjell: 1,701

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 543
Side 2: 321
Forskjell: 222

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 23,337,214
Side 2: 40,673,781
Forskjell: 17,336,567

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 5,159,276
Side 2: 2,977,814
Forskjell: 2,181,462

image.php
 

DeletedUser

Guest
Om Elite går litt i minus så er det ikke noe galt av den grunn, vi må som alle andre bygge tropper. Omgrupere og skifte taktikk inimellom. Men for dem som tror at Elite er en sovende stamme, så tar dere skammelig feil og vil nok få en del ubehageige overaskelser i tiden fremover. :)

Det har du rett i, men jeg mener Elite burde greie å bygge tropper, omgrupere og skifte taktikk uten å gå i minus. For meg, virker det faktisk litt som at Elite "sover" litt, men det er min mening. Jeg håper Elite reiser seg, og blir den stormakten, den "engang" var.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
leger ut en statistikk til som er litt of topic men vil at sir pio skal se at statistikken ikke jugerXD

Side 1:
Tribes: AriCa -Rome- Xig 1 X-V V-m-S K-m-S
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: Siste 3 månedene

total erobringer:

Side 1: 10,939
Side 2: 4,473
Forskjell: 6,466

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 1,758
Side 2: 1,027
Forskjell: 731

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 89,387,745
Side 2: 40,673,781
Forskjell: 48,713,964

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 16,594,948
Side 2: 9,736,661
Forskjell: 6,858,287

image.php
 

DeletedUser

Guest
Og hva er det den statistikken skal vis? At vi er gode til å forsvare oss?
 

DeletedUser

Guest
De fleste som døde i løpet av 2008 hadde en eller flere ganger spist gullrøtter, så da kan man jo statistisk sett hevde at gullrøtter er farlige å spise, selv om alle vet at sanheten er en helt annen. :)

haha, word!
 

DeletedUser

Guest
Siden det ble så populært å slenge ut kompliserte statistikker, la meg slenge ut en liten analyse over de siste to ukene. To uker er mer enn nok til å bygge opp igjen tropper, både forsvar og angrep, samt å flytte rundt på tropper.

Jeg kommer til å ignorere ~Rome~, =Rome=, Olico og Olico2 i denne statistikken, fordi i de siste to ukene har de nøyaktig 0 erobringer mot Elite, og motsatt.

Så først, en helt vanlig oversikt over de siste to ukene:

Side 1:
Tribes: -Rome- AriCa X-V Xig 1 NS
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: 04/10/2009 00:00:00til18/10/2009 10:45:03

total erobringer:

Side 1: 1,829
Side 2: 484
Forskjell: 1,345


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 392
Side 2: 118
Forskjell: 274


Legg merke til at Elite har tapt nesten like mange byer til fienden som de har tatt totalt. Who knew?

Men! Nå skal jeg legge til en stamme på den ene siden som fullstendig endrer på bildet. Visste dere at internadlede byer regnes både som en erobring og tap for stammen det skjer i? Naturlig nok, siden byene holder seg innenfor samme stamme. Derfor, hvis vi har Elite på begge sider, får vi...

Side 1:
Tribes: -Rome- AriCa X-V Xig 1 NS Elite
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: 04/10/2009 00:00:00til18/10/2009 10:45:03

total erobringer:

Side 1: 2,313
Side 2: 484
Forskjell: 1,829

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 522
Side 2: 248
Forskjell: 274

Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 18,128,937
Side 2: 4,088,716
Forskjell: 14,040,221


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 4,947,445
Side 2: 2,323,021
Forskjell: 2,624,424


Så hva kan vi se av dette? I løpet av en 2 ukers periode har Elite tapt 38 byer mer enn de har tatt. Mens den totale forskjellen i poeng er ca 860k, som kanskje betyr at Elite har tatt en del små byer, og mistet en del større.

Til sammenligning har -Rome-, AriCa, XiG 1, X-V og NS tapt 248 byer til Elite i samme tidsrom, internadlet 446 byer og erobret 1829 byer. Som gir en vekst på 1135 byer. Jeg går ut ifra at noen spillere har gått grå i dette tidsrommet, men neppe mer enn 5-600 byer, og jeg vil tro mindre. Som fortsatt vil gi en grei vekst.

Oppsummering;
I en periode som tilsvarer mer enn en oppbygginsfase, samt gir mer enn nok tid til å flytte rundt på tropper, har Elite krympet. Deres fiender har vokst betraktelig. De allierte har tatt omtrent dobbelt så mange byer av Elite som Elite har tatt av de allierte.

Så for all del, fortsett å kom med unnskyldninger. Si at dere enda ikke har startet. Det er det samme om og om igjen, og det har vært det i flere uker.

At Elite var en god stamme, relativt til V2, er det nok ingen tvil om. Dere flyter fortsatt på det grunnlaget - akkurat som eldre idrettsutøvere som har trent mye i sin ungdom - men per dags dato? Dere taper for bedre, mer aktive stammer. For de som ikke er klar over det - aktivitet er vel så viktig som tekniske ferdigheter innenfor TW.


Edit: Jeg glemte K-m-S og V-m-S. Men de har ikke hatt en stor innflytelse på selve krigen ( de er opp 12 byer siste to ukene ), og har ikke adlet så veldig mye heller.
 
Sist redigert av en moderator:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Helt riktig det Grimlock, Elite taper byer til 5 av sine fiender.
Oi, 5 stammer mot 1, og den ene stammen taper?! Uhørt! :rolleyes:

Objektivt sett er min analyse slik;

Mange store stammer går mot den største stammen på serveren, og den omtalte stammen mister flere byer enn de tar - noe som selvfølgelig var hensikten med å være flere stammer mot en, korrekt?

Selvfølgelig er 5 stammer sammenlagt mer aktiv enn en, det er derfor man gjerne går flere spillere mot en, for å øke trykket mot denne ene spilleren. På samme måte går flere stammer mot en stamme, for å kunne øke trykket på denne stammen, og på denne måten også øke tapet for denne stammen.

Slik jeg ser det, hadde Elite klart seg utmerket hvis, la oss si, det kun hadde vært to stammer de hadde kriget mot, f. eks. AriCa og -Rome-. Hvorfor? Mindre fronter gjør at mindre tropper kreves.

Slik det er nå (i forhold til poeng), må Elite teoretisk sett ha omtrent dobbelt så mye tropper som fiendestammene sine, hvordan skal dette gå seg til? Det vil ikke fungere i hverken teoretisk eller pratisk sammenheng, og det kan derfor ikke forventes at Elite skal lede statistikkene mot alle disse stammene.

Det at Elite er blitt en dårlig stamme, vil derfor være en ugjennomtenkt påstand, eller bare et dårlig propagandaforsøk.

Kort oppsummert:

Elite har mesteparten av de store spillerne på v2, korrekt,
Elite har mest poeng på v2, korrekt,
Elite taper mer byer enn de adler, korrekt,
Elite er ikke like aktive som sine fiendestammer, korrekt,
Elite kriger per i dag aktivt mot 5 store stammer, hvorav en av disse er omtrent like stor som Elite, korrekt,
Elite må ha omtrent dobbelt så mye tropper som sine fiendestammer for å være likestilt i en krig, korrekt,
Elite ligger antallsmessig hundrevis av medlemmer under, i forhold til sine fiendestammer.
Elite er per definisjon ikke en god stamme, FEIL.

- Tom
 

DeletedUser

Guest
Dere tar bare frem statistikker som er gode for dere.
Ta heller fram de siste 3 månedene ;)
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Å si at Elite var gode er lavmål. Det er så langt i fra sannheten som du kommer. Det som får Elite til å virke dårligere er faktisk aktiviteten. For lite aktivitet gjør at folk ikke gidder å være på, og bare se på de taper byer...
Trodde du, Grimlock, og alle andre som mener Elite var gode før, skjønte såpass... Det er ikke skills det står på. End of story...
 
Reaksjonspoeng
3
Selv om Elite er proppfullt av talent, hjelper ikke det når de ikke er aktive. Dvs at Elite ikke er en god stamme lenger pga aktiviteten.

Jeg synes Grim forklarte det ganske bra. Men folks evne til å se ting fra andre ståsted enn sitt eget ligger på gjennomsnitt med en fisk's her inne på forumet.
 
Topp