-Rome- vs. Elite

DeletedUser

Guest
Helt riktig det Grimlock, Elite taper byer til 5 av sine fiender.
Oi, 5 stammer mot 1, og den ene stammen taper?! Uhørt! :rolleyes:

Objektivt sett er min analyse slik;

Mange store stammer går mot den største stammen på serveren, og den omtalte stammen mister flere byer enn de tar - noe som selvfølgelig var hensikten med å være flere stammer mot en, korrekt?

Helt enig. Men... Hva skjedde med Domini, LAW og LAW69? Elite sine allierte. Så vidt jeg kan se er nå nøkkelspillerne fra de stammene i Elite. Så de allierte stammene deres er nå... borte. Synd, men sist jeg sjekket var diplomati en vital del av spillet. Så Elite har mistet den fordelen de hadde med allierte? Wow, kult! Så jeg syns virkelig at det argumentet begynner å bli gammelt, når dere selv er "skyld" i at dere ikke har så mange allierte lengre. Noe som selvfølgelig styrket Elite som en enkelt stamme, men gikk ut over diplomatiet.

Forøvrig stiller jo tydeligvis RoEm opp med tropper til dere, en stamme som så vidt jeg vet ikke har noen store fiender selv? Så de kan sende mye? Jeg vet de sender, siden jeg har innkommende støtte fra dem på en by jeg tok i går. Kult, eh? Hva med OIM, som også er deres kjære allierte?

Selvfølgelig er 5 stammer sammenlagt mer aktiv enn en, det er derfor man gjerne går flere spillere mot en, for å øke trykket mot denne ene spilleren. På samme måte går flere stammer mot en stamme, for å kunne øke trykket på denne stammen, og på denne måten også øke tapet for denne stammen.

Egentlig ingen selvfølge - det finnes unntak - men ja, det er det vanlige. Akkurat som flere spillere gikk mot terandas for en ukes tid siden.

Slik jeg ser det, hadde Elite klart seg utmerket hvis, la oss si, det kun hadde vært to stammer de hadde kriget mot, f. eks. AriCa og -Rome-. Hvorfor? Mindre fronter gjør at mindre tropper kreves.

Egentlig... så har AriCa ligget i teten mot Elite omtrent helt siden AriCa ble grunnlagt. Om enn med en temmelig laber start - til tross for at det har kommet uttalelser fra Elite om at AriCa hele tiden har vært markert som fiender. Og nå var jeg ikke så involvert i V2 på den tiden, men hadde ikke Elite en smule flere og større allierte enn AriCa på den tiden?

Slik det er nå (i forhold til poeng), må Elite teoretisk sett ha omtrent dobbelt så mye tropper som fiendestammene sine, hvordan skal dette gå seg til? Det vil ikke fungere i hverken teoretisk eller pratisk sammenheng, og det kan derfor ikke forventes at Elite skal lede statistikkene mot alle disse stammene.

Nåja, det er en veldig simplifisert måte å se på det på. Du antar at alle tropper blir brukt like effektivt, og vi vet begge to at det ikke skjer. Det finnes de spillerne på begge sider som holder forsvarstroppene for seg selv og stort sett bruker angrepstroppene på gråbyer. Og ser vi på kartet vil det kanskje være naturlig om mange av disse spillerne tilhører de allierte stammene? Bare på grunn av lokaliseringen.

Det at Elite er blitt en dårlig stamme, vil derfor være en ugjennomtenkt påstand, eller bare et dårlig propagandaforsøk.

Du misforsto meg. Jeg sier ikke at Elite er en dårlig stamme. Jeg sier at Elite var, for en god stund siden, en god stamme i forhold til resten av V2, med forholdsvis mange gode spillere med mye tekniske ferdigheter. Men, som de fleste nok ville kunne sagt, har nivået jevnet seg ut ved at flere spillere har kommet opp på et visst nivå.

Igjen, ikke misforstå meg - Elite har noen spillere som få på V2 kan måle seg med. Chrk1 og Hansemann er vel de to av de jeg har spilt mot som er skumle. Men dere, som alle andre stammer, har en del relativt håpløse spillere.

Det at man ikke lengre er god betyr ikke at man er dårlig. Ikke prøv å legg ord i munnen på meg er du snill.

Grimlock skrev:
Dere flyter fortsatt på det grunnlaget - akkurat som eldre idrettsutøvere som har trent mye i sin ungdom

siden du enten valgte å overse dette, eller ikke la merke til det, siterer jeg meg selv. Hva betyr dette? For å prøve å si det på en annen måte...

Dere har et forsprang. Enkelt og greit, men som vist er dette i ferd med å krympe.

Faktum er at med den trenden som har vært i det siste taper Elite krigen. Ja, vi kan sitte her å diskutere årsaker til dette, men det endrer ikke at alliansen for tiden vinner ganske kraftig.
 

DeletedUser

Guest
Elite er best på V2, så når dere sier at de suger, så er det akkuratt som å skyte seg selv i hodet.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Bra formulert :)

Men jeg ser ikke aktivitet oppført som ett av punktene der. ;)
Det var hovedpoenget mitt. At aktivitet spiller stor rolle, sammen med alle de tingene du linka meg til :)
 

DeletedUser

Guest
Bra formulert :)

Men jeg ser ikke aktivitet oppført som ett av punktene der. ;)
Det var hovedpoenget mitt. At aktivitet spiller stor rolle, sammen med alle de tingene du linka meg til :)

Hmm, sant det. Det burde vel i hvertfall vært med som en nøkkelrolle innenfor suksess. Selv om det kan påstås at det faller inn under den kategorien der jeg kalte "Sim City Ownage".

Men jeg har vel nevnt aktivitet som en faktor en gang eller to i dette emnet allerede... ;) Aktivitet både jevnt over, og blant lederne.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Elite er best på V2, så når dere sier at de suger, så er det akkuratt som å skyte seg selv i hodet.

Når stammen synker i poeng må man vel ta utgangspunkt i den som har størst vekst som V2 sin beste stamme? ;-).
 

DeletedUser

Guest
Når stammen synker i poeng må man vel ta utgangspunkt i den som har størst vekst som V2 sin beste stamme? ;-).

Kommer ann på hva du mener med best...vekstmessig sett kanskje Arica er bedre, men for nå er det Elite som ligger på rank 1 og det kan ingen fornekte.

Fakta er at vi kan argumentere så mye vi vil, men til slutt så er det det som foregår ingame som teller og jeg gleder meg til tiden kommer når Arica har adlet vekk alt daukjøttet og begynner å kjempe mot de kjente profilene her i V2...

Inntil da ler jeg av de som mener krigen utkjempes på forumet og som motsier seg selv ved å si at Arica er en bedre stamme enn Elite for en stamme kan være best på over 100 forskjellige måter, sosialt, aktivitetmessig, argumentmessig,poengmessig, bymessig, OD messig etc...

Så hva dere sier her betyr ingenting^^
 

DeletedUser

Guest
Så hva dere sier her betyr ingenting^^

Her må jeg si meg uenig. Ved propoganda'n som blir postet her får stammer som ikke allerede er med i krigen vite forskjellige ting, det avhenger jo av propagandaen's kvalitet. Men la oss si at arica ikke har fiender i sør, men pga propaganda fra dette forumet går en stamme i sør-øst med på elite's side. Arica's sørøstlige side har ikke noe def pga frontstøtte i vest. Den nye aricafienden adler mye i aricas østside, og dermed mister vestfronten mye def tropper, og da blir elite's jobb mye lettere.

Arcon
 

DeletedUser

Guest
Riktig... og hvor mye god propaganda har vi her??

Så langt har jeg funnet grunnløse argumenter uten noen som helst form for bevis, generell fakta om krigen, umåtelige mengder av skryt og kanskje 2 setninger med det vi kan kalle nyttig propaganda^^
 

DeletedUser

Guest
Riktig... og hvor mye god propaganda har vi her??

Så langt har jeg funnet grunnløse argumenter uten noen som helst form for bevis, generell fakta om krigen, umåtelige mengder av skryt og kanskje 2 setninger med det vi kan kalle nyttig propaganda^^

Siden "alle" er mot Elite, kan vi da si at de allierte fører den beste propagandaen?

Men som du utallige ganger gjentar, Robby3, så har du nok rett - det er ingame alle kriger avgjøres. Men en interessant del av dette spillet, og meget viktig for enhver leder, er å holde oppe engasjementet og motivasjonen blant sine øvrige medlemmer. Hadde det ikke vært blest her i forumet, så tror jeg nok at mange spillere ville ha gitt seg enda tidligere enn de faktisk har gjort..
 

DeletedUser

Guest
★Sjekk "Nyheter/intervju" for juicy news!!★

:-D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: Elite
Players:

Side 2:
Tribes: -Rome-
Players:

Timeframe: 18/10/2009 20:00:00til20/10/2009 20:00:00

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 40
Side 2: 85
Forskjell: 45

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 368,907
Side 2: 803,789
Forskjell: 434,882

image.php
 

DeletedUser

Guest
Dere glemmer jo helt at OIM har merget med -Rome-, så de må også være emd i statistikkene!

Side 1:
Tribes: OIM -Rome-
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: Siste 48 timer

total erobringer:

Side 1: 114
Side 2: 156
Forskjell: 42

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 45
Side 2: 76
Forskjell: 31

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 1,005,130
Side 2: 1,270,524
Forskjell: 265,394

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 409,815
Side 2: 695,604
Forskjell: 285,789

image.php
 

DeletedUser

Guest
Her har dere kun de siste 24 timene:

Side 1:
Tribes: OIM -Rome-
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: Siste 24 timer

total erobringer:

Side 1: 49
Side 2: 88
Forskjell: 39

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 17
Side 2: 58
Forskjell: 41

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 439,479
Side 2: 776,145
Forskjell: 336,666

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 160,551
Side 2: 527,415
Forskjell: 366,864

image.php
 

DeletedUser

Guest
Ganske spesielt at OIM velges med i disse statistikkene da... Hvor tar dere ikke med Hugs også?

Luxury forsvarer det med at OIM merget med -Rome-, men det betyr jo at OIM er inne i -Rome-. Og at dere adler byer fra resterede skall av OIM betyr jo ingenting i den store verdenskrigen.
 

DeletedUser

Guest
Ganske spesielt at OIM velges med i disse statistikkene da... Hvor tar dere ikke med Hugs også?

Luxury forsvarer det med at OIM merget med -Rome-, men det betyr jo at OIM er inne i -Rome-. Og at dere adler byer fra resterede skall av OIM betyr jo ingenting i den store verdenskrigen.

Hvorfor er det spesielt? OIM merger med -rome-, altså OIM er en del av -rome- nå.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor er det spesielt? OIM merger med -rome-, altså OIM er en del av -rome- nå.

Statestikkene for OIM medlemmene som nå er i -rome- vil jo gå under
-rome-,ikke OIM, de som er igjen i OIM nå vil jo trolig ikke komme over i
-rome- og er derfor ikke med i krigen.........
 
Topp