Ryktebørs

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Paalodin; Det er helt greit, men hvordan ville du ha reagert om stammen dere har hatt en allianse med, kun krever og ikke gir? I vår situasjon så har mange BOL-spillere gått over til RNG, noe vi kun har sett på som positivt da de dro for å få opp motivasjonen. Når det samme skjer motsatt, at RNG-medlemmer vil til BOL, blir de nektet av C22, da hun har en rar oppfatning om at kontoen er RNG sin eiendom. De innadler kontoen enn at den skal gå over til BOL. Hva hadde du synes om den allierte stammen var store pådrivere til avtaler om at gråbyer ikke skal adles i hverandre områder, men som konstant bryter egne avtaler noen dager etterpå, og forsvarer seg med kommunikasjonssvikt?

Hva hadde du følt hvis din stamme og din allierte hadde en avtale om å ikke rekruttere spillere i hverandres områder, men så ender den allierte stammen opp med å rekruttere en spiller på 6 mio som ligger i ditt område, samtidig er denne spilleren leder for en fiendtlig stamme med medlemmer som tidligere tilhørte din egen stamme. Du får senere også vite at samme stamme har sendt invitasjon til to andre medlemmer som har gått ut av din stamme (Ref: Gullungen og Badsmiley) uten å ha sagt i fra om det, selv om det fremgår av avtalen dere ble enige om, får så å skylde på kommunikasjonssvikt og at "vi skal starte med blanke ark"?

Jeg vet du har et ondt øye til BOL, men prøv å se det fra vår side også, er du snill. Jeg kan nemlig ikke se at det er vi som er skyld i dette. Vi har måttet legge oss på samme nivå som RNG-ledelsen og C22 i spissen har gjort, og det er derfor de sier at vi også er skyldige, men alt i alt var det et svar på måten C22 har drevet på med svært lenge.

Alt i alt; Hva tror du vi i BOL-ledelsen sitter igjen med? VI blir meget frustrerte hver gang slikt skjer, og når vi tar det opp med RNG-ledelsen lukker dem øyne og ører og sier at vi er like skyld i det vi også. Men på hvilken måte?! Det er et mysterium vi aldri har funnet på. De skyver alt ansvaret over på oss, selv om det er åpenlyst at de har gjort dette med viten og vilje.

mvh
Scar


Vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å svare deg her, det var lignende omstendigheter når BOL og IB var allierte, BOL spillere brøt med ganske klare gråbyregler som stammene hadde. Ledelsen i BOL nektet for dette og forsvarte sine spillere, så angriper BOL spillere IB spillere, IB erklærer krig, BOL i ettertid påstår at IB startet krigen, noe som ikke er tilfelle, BOL angrep først IB, det er faktaene i den saken, BOL har i ettertid alltid hevdet at IB startet krigen, dette er feil og sier mye om hvordan styret i BOL er, sier du noe mange nok ganger så er det sant. Dette med spillere mellom stammene vet jeg lite om, men at dere i BOL lar spillere gå over til RNG er vel egentlig deres problem, har forståelse for at C22 sier til sine spillere at når de kommer til RNG så må binde seg til stammen og bli der. Da kan de velge selv om de vil være med i RNG eller ikke med engang. Blir de med så har dem bundet seg til stammen. Er ikke veldig vanskelig det.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg vet ikke hvordan denne alliansen mellom IB/BOL var den gang i tiden, men det som overrasker meg veldig er at du støtter C22 når det kommer til dette med å tvinge medlemmene til å bli i stammen. Tenk på de som har vært i RNG å opparbeidet deg flere milllioner poeng eved å sitte flere tusen timer foran dataskjermen. Så nevner du i en chat at du vil til BOL, og dagen etter så har du flere tusen incs fra din egen stamme. Du spør din leder, da i dette tilfelle C22 om hva årsaken er, også får du vite at du er tvunget til å bli i stammen. Det spiller ingen rolle hvor gode grunner du har, du blir interadlet, eller du får kontoen stjålet fra deg da RNG-ledelsen sitter på samtlige emails.

Det blir totalt feil spør du meg. RNG driver med "skremselspolitikk" på enkelte ting, og det synes jeg er forkastelig. Når BOL viser den velviljen av å la en spiller gå til RNG for å få opp motivasjonen og få litt flere impulser, synes jeg C22 godt kan gjøre det samme.
 

DeletedUser

Guest
Er vel de færreste oppegående TW spillere som biter på Glitter sin propaganda, troverdigheten min ligger hos C22 helt klart. Må vel berømme C22 sitt tålmodighet i denne saken, jeg hadde klikka for lengst og sett på handlingene til BOL styret som en krigserklæring. Men jeg er jo litt hissigere enn mange da.

Til å være en som sitter med kun fragmenter av informasjon må jeg si jeg er imponert over ditt krystalklare ståsted på hva som har skjedd

paalodin skrev:
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å svare deg her, det var lignende omstendigheter når BOL og IB var allierte, BOL spillere brøt med ganske klare gråbyregler som stammene hadde. Ledelsen i BOL nektet for dette og forsvarte sine spillere, så angriper BOL spillere IB spillere, IB erklærer krig, BOL i ettertid påstår at IB startet krigen, noe som ikke er tilfelle, BOL angrep først IB, det er faktaene i den saken, BOL har i ettertid alltid hevdet at IB startet krigen, dette er feil og sier mye om hvordan styret i BOL er, sier du noe mange nok ganger så er det sant. Dette med spillere mellom stammene vet jeg lite om, men at dere i BOL lar spillere gå over til RNG er vel egentlig deres problem, har forståelse for at C22 sier til sine spillere at når de kommer til RNG så må binde seg til stammen og bli der. Da kan de velge selv om de vil være med i RNG eller ikke med engang. Blir de med så har dem bundet seg til stammen. Er ikke veldig vanskelig det.

Jeg skal ikke begynne å blande inn historien mellom IB og BOL fordi jeg ikke spilte v1 på nevnte tidspunkt og kjenner derfor ikke historien godt nok til å kommentere den. Det jeg likevel vil du skal tenke litt på, og som vi har prøvd å poengtere en del ganger er at styret i BOL består av flere spillere og ikke alle disse spillerene har vært der til evig tid. Så å si at styret til BOL ER på den og den måten basert på dine gamle oppfatninger blir vel noe anspent.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg vet ikke hvordan denne alliansen mellom IB/BOL var den gang i tiden, men det som overrasker meg veldig er at du støtter C22 når det kommer til dette med å tvinge medlemmene til å bli i stammen. Tenk på de som har vært i RNG å opparbeidet deg flere milllioner poeng eved å sitte flere tusen timer foran dataskjermen. Så nevner du i en chat at du vil til BOL, og dagen etter så har du flere tusen incs fra din egen stamme. Du spør din leder, da i dette tilfelle C22 om hva årsaken er, også får du vite at du er tvunget til å bli i stammen. Det spiller ingen rolle hvor gode grunner du har, du blir interadlet, eller du får kontoen stjålet fra deg da RNG-ledelsen sitter på samtlige emails.

Det blir totalt feil spør du meg. RNG driver med "skremselspolitikk" på enkelte ting, og det synes jeg er forkastelig. Når BOL viser den velviljen av å la en spiller gå til RNG for å få opp motivasjonen og få litt flere impulser, synes jeg C22 godt kan gjøre det samme.

Medlemmene vet akkurat hva dem gjør når de signerer for RNG så ser ikke helt at det er RNG ledelsen som driter seg ut her, det er spillerne selv som begår en feil, de er fullstendig klar over hva de har signert inn for når de går inn i RNG. At dere i BOL ledelsen skylder på RNG ledelsen for at spillere velger å joine RNG er vel ikke noe dere har noe med.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet ikke hvordan denne alliansen mellom IB/BOL var den gang i tiden, men det som overrasker meg veldig er at du støtter C22 når det kommer til dette med å tvinge medlemmene til å bli i stammen. Tenk på de som har vært i RNG å opparbeidet deg flere milllioner poeng eved å sitte flere tusen timer foran dataskjermen. Så nevner du i en chat at du vil til BOL, og dagen etter så har du flere tusen incs fra din egen stamme. Du spør din leder, da i dette tilfelle C22 om hva årsaken er, også får du vite at du er tvunget til å bli i stammen. Det spiller ingen rolle hvor gode grunner du har, du blir interadlet, eller du får kontoen stjålet fra deg da RNG-ledelsen sitter på samtlige emails.

Det blir totalt feil spør du meg. RNG driver med "skremselspolitikk" på enkelte ting, og det synes jeg er forkastelig. Når BOL viser den velviljen av å la en spiller gå til RNG for å få opp motivasjonen og få litt flere impulser, synes jeg C22 godt kan gjøre det samme.

Slike innlegg som det her gjør at det er vondt å tro på noe du skriver, Scarry... og ikke bare fordi du virker så slimete.

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke veit spesielt mye om hvorfor dette nå ble nedgradert til en IAP, selv om jeg på stående fot er tilbøylig til å være enig med Paalodin her - heia C22! Jeg liker folk som er villige til å innrømme at de er i stand til å begå feil.

Men ja, innlegget ditt. Jeg hadde faktisk en ganske trivelig prat med C22 for en stund siden om det med å kontrollere kontoer gjennom emailen, være det seg gjennom gode kontakter med opprinnelige eiere eller andre metoder. Men i denne samtalen hvor vi diskuterte hypotetiske situasjoner så ble vi faktisk enige om at det er fair hvis en spiller skal inn på en ny konto, og det blir gjort klart at emailen ikke vil bli endret. Da ligger det liksom litt i kortene. La oss være ærlige her - de aller, aller fleste gamle stammer har hatt tilfeller hvor de av en eller annen grunn har prøvd å få kontakt med gamle eiere da en ny eier viser seg å være... ahem, uønsket eller lignende.

Når du sier at RNG ledelsen sitter på samtlige mailkontoer begynner jeg å le. De hadde aldri min, og var aldri i nærheten av å be om den. Det er bare regelrett feil det du sier, og når du kommer med en slik bastant påstand så mister resten av innlegget ditt troverdigheten.

[/digresjon]

Okay, fortsett diskusjonen.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
I motsetnad til dere, klarer jeg å få fram budskapet mitt i en kort melding.

Etter va jeg kan lese, ser jeg på RNG som syndebukk her.
Heier på deg scar! Ikke gi deg med å formidle fakta, selv om her er mange som bare ler av d
 

DeletedUser

Guest
må si jeg føler mest for å tro på cap her. så mye som jeg har hatt med bol å gjøre, har de aldri vist seg til å stole på. og det hjelper jo lite at scar her nå er ute på tynn is, og prøver å spille engel. vil tippe at BOL har minst 70% av skylden her.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Prøv å sett dere inn i situasjonen. Jeg prøver faktisk å formidle hvorfor en allianse ble til en IAP. Skaff dere litt bakgrunnsinfo, er kjekt!
 

DeletedUser

Guest
har mer info enn du liker at jeg skal ha. er jo en grunn til at jeg sier jeg føler for å tro cap i denne saken.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Må vel legge til at jeg sitter på mye info i denne saken jeg også og jeg mener fortsatt at C22 har noen veldig gode poeng. Er vel sånn at BOL er så store at de ikke ser på RNG som noen trussel kanskje, jeg vet ikke. Det er jo interesant lesning hvordan Scar blir avslørt av Grimlock her uten at han gidder å svare på det engang. Merkelig det der gitt.
 

DeletedUser

Guest
Merkelig hvordan alle er ute etter hakkekyllinger....

Feil ble nok gjort på begge sider i denne saken som i så mange andre der det har vært diskusjoner mellom BOL og RNG. Mulig Capitan har noen poenger, men jeg må likevel nærmest le når jeg ser dere framstille henne som sannhetens vokter. Vi skal IKKE dra fram sitater over hva som har og ikke har blitt skrevet mellom partene, men jeg tviler på at hverken paalodin eller Badass sitter på nok info til å uttale seg veldig objektivt i denne saken.

Deres BOL-hat er for sterkt til at de uansett ville kunne overbevise meg om at de er en objektiv part i denne "farsen"
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Og der forsvant den alliansen som skulle vare i en evighet for og ta ned IB. Jeg er ikke overrasket, det er jo BOL sirkuset vi har med og gjøre her. Alt for og få oppmerksomhet, så noen dramatiske vendinger er nok helt normalt for dere, selv om det kan føre til egen skjebne. Keep it going, dette er megaunderholdning på det høgste :). Husker samtalene våre over Skype, Scar, der du snakket om hva som komt til og skje om RNG fortsatte pushingen sin. 1 uke senere så var du plutselig RNG supporter (om vi ser bort ifra C22), og nå skjedde dette. Dette her virker bare så utrolig ustabilt at det er helt vilt. Er i de tidene her jeg er glad for at jeg er i IB, og ikke noe "sirkus"stamme :).

Glitter og Scar, husk og for dyrene deres nå da, kan nesten rissikere at de klarer og se hvor dumt dette blir.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
har mer info enn du liker at jeg skal ha. er jo en grunn til at jeg sier jeg føler for å tro cap i denne saken.

Ærlig talt. Hva får deg til å si at det er BOL som er skyld i dette når jeg la fram bevis på det motsatte? Kan ikke se at Capitan22 eller noen andre fra RNG har lagt fram bevis på det motsatte - og hva tror du grunnen til det er? Nettopp, de har ingenting på oss av den enkle grunn at de er skyld i dette helt selv. Feil er gjort på begge sider - ja, men de store er på RNG sin side.

Ta av deg antiBOL-brillene, og se til fra en litt annen kant tror du? Du kan umulig sitte med så mye info som du påstår om du likevel fastholder ditt standpunkt. Da må noe være riv ruskende galt.

@Hakkespetten; Jeg har aldri vært noe fan av RNG på noen som helst måte. Jeg har forsvart alliansen ja, men det skulle bare mangle. Du drar den nok litt langt med at jeg er fan av dem ja. Men du tilhører jo IB, så da kan du jo i tillegg nevne at jeg vurderte å forlate BOL til fordel for RNG, siden jeg er så megafan av dem? Slutt å overdriv, det lyser tvers igjennom.
 
Sist redigert:

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Scar du burde virkelig ta av deg "jeg vet best"- brillene dine. Andre kan faktisk ha en god mening, og god info -.-
 

DeletedUser

Guest
bevis? hvor da? du har da ikke lagt frem noen bevis, bare din subjektive mening.

Det er på ingen måte noen som sitter med noen sannhet og fasit for hva som er rett og galt her. 2 sider sitter med litt forskjellige meninger om hva som var den "rette" måten å gjøre ting på. Dette resulterte videre i hva som har skjedd. Så at dere sitter med popcornet og glorifiserer den ene parten er jo egentlig bare underholdene
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
@Hakkespetten; Jeg har aldri vært noe fan av RNG på noen som helst måte. Jeg har forsvart alliansen ja, men det skulle bare mangle. Du drar den nok litt langt med at jeg er fan av dem ja. Men du tilhører jo IB, så da kan du jo i tillegg nevne at jeg vurderte å forlate BOL til fordel for RNG, siden jeg er så megafan av dem? Slutt å overdriv, det lyser tvers igjennom.

Oi, du må gjennta samme ting to ganger for at du skal huske hva du selv skriver? Amazing. Er ikke lett og holde orden når man skal drive og svartmale og pisse på sin tidligere alliert vettu :).

Overdriving er ikke noe jeg gjør, det er fakta :). I en periode så ville du nuke RNG hjem og nedenom, mens en annen gang så var du...ganske så imot det. Merkelige greier, men hva mer kan man forvente. Keep it goin' ihvertfall, dette ser jo ut til og bli rene maskeradeballet om sirkuset skal fortsette i dette tempoet.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
bevis? hvor da? du har da ikke lagt frem noen bevis, bare din subjektive mening.

Jeg la fram hvorfor alliansen ble brutt fra BOL sin side. Ordet "bevis" er kanskje feil å bruke, men jeg la hvertfall fram vårt syn på hvorfor alliansen ble brutt. Jeg venter fortsatt spent en skikkelig uttalelse fra RNG og C22.

Buttom line, vi følte rett og slett at det å forhandle med RNG ikke førte noe med seg overhodet, og så da heller ingen grunn til å fortsette med en allianse.

@Hakkespetten: Om du hadde sittet i de samme samtalene som jeg gjorde, min gode venn, så hadde du hatt et like sterkt ønske du også;)
 

DeletedUser

Guest
ja, NÅ sa du for en gangs skyld noe sant ^^
ordet bevis er feil.. du har KUN gitt din mening, og for meg, er den uvesentlig. jeg har vokst i fra eventyr.
 
Topp