Fikset Ryktepoengene sin funksjon - en liten endring?

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Kanskje...
Men jeg vet ikke helt om ideen min var så bra allikevel.
Jeg er litt dum på tirsdager :p
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Hakke peiling koffor ej he dårli ryktepoeng...

Kan det vere for ej prøfte å legge noke ut på ''Forslag og diskusjoner'' eller ''spørsmål''?

La ut noke so kansje konne hjepe folk so lei det nedstemt so fekk ej dårli rykte!!

Då var det vel noko forumbrukera ikkje synest var til stor hjelp.

Sviny: Om du først har fått Bidragsyter, skal det litt til før du mister den igjenn :p

Men on topic: Seffølgeleg skal dette vere vannskeligt og få Bidragsyter. Men trur at det blir for vannskeligt og få det., om grensa er so høg som den er :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hakke peiling koffor ej he dårli ryktepoeng...

Kan det vere for ej prøfte å legge noke ut på ''Forslag og diskusjoner'' eller ''spørsmål''?

La ut noke so kansje konne hjepe folk so lei det nedstemt so fekk ej dårli rykte!!

Du vet du kan gå på kontrollpanelet og se hvilke innlegg du har fått ryktepoeng for? :) Det vil gi deg en viss idé om hva slags innlegg som falt i smak, og hvilke som ikke var like populære. Det er ikke noe negativt å komme med forslag eller spørsmål, men måten man reagerer på det kan føre til det. Når du skrev dette innlegget så hadde jeg gitt deg negative poeng hvis jeg hadde vært innlogget. Hvorfor? Fordi du ber om et skript for å hjelpe deg med noe, når du ikke engang har gjort et veldig lett tiltak for å hjelpe deg selv. På den andre siden så kunne du fort fått positive poeng for selve tråden. Faktisk tror jeg det har eksistert et lignende skript av det du ber om.

Men selvfølgelig, ikke alle ryktene trenger å være spesielt fornuftige. Negative ryktepoeng må jo også begrunnes. For å ta et eksempel så fikk jeg både et positivt og et negativt rykte for dette innlegget. Det negative var begrunnet med "vissvass". Hvorfor ikke ta opp diskusjonen hvis man er uenig i det? Meh. Av og til er det nok noen som bare gir negative ryktepoeng fordi, vel, de følte for det. Selvfølgelig må man også være forberedt på å få negative poeng hvis man sier noe negativt om noen, selv om det skulle være aldri så konstruktivt. Men man kan da ikke la det stoppe seg allikevel :)

@Snivy: Hva med følgende tittel for de som har vært bidragsytere; "Var nyttig. Er unyttig."? :jfornøyd:
 

DeletedUser

Guest
Ja, var litt det jeg tenkte Grim. Det er egentlig ikke så farlig om bidragsytere mister tittelen sin om de ikke er aktive. Da er de heller ikke bidragsyter, men muligens at de da skal ha tittelen "tidligere bidragsyter"? Bare for at det ikke skla forsvinne helt? Det er gjerne personer med høyest tittel man kontakter om det er noe man lurer på og da vil man først ta kontakt med en bidragsyter enn en tidligere bidragsyter.

Datostempling på ryktepoeng hørtes jo spennende ut, men nå spørs det hvor mye av dette som er mulig å implementere, men gode forslag her :)
 

DeletedUser

Guest
Beklager Snivy, så ikke at du hadde foreslått tidligere bidragsyter tidligere.

Great minds think alike ;)

Jeg er litt dum på tirsdager

Huff, jeg har det slik på torsdagene jeg... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Syns det er mye bra her :) At ryktepoeng kan gå ut på dato virker som et interessant forslag, er bare litt skeptisk til om selve nivået på hvor mange ryktepoeng folk faktisk har ville sunket, siden det antakelig blir lenger mellom ryktepoengene etter hvert som funksjonen blir eldre. Det er jo i og for seg ikke et egentlig problem, men det ekskluderer jo muligheten for at vi en gang skulle skaffe en som har 1000 ryktepoeng, bare for å ha greid det, liksom.

Om ikke da dette er noe som bare ville hatt innvirkning på bidragsyter-funksjonen og ikke hvor mange ryktepoeng en person har totalt. Da blir det vel på en måte et skille mellom aktive og inaktive ryktepoeng :)

@Grimlock: Godt forslag det siste der! :D
 

DeletedUser

Guest
I så fall må det skilles mellom totale ryktepoeng og aktive ryktepoeng.
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
@Snivy: Hva med følgende tittel for de som har vært bidragsytere; "Var nyttig. Er unyttig."? :jfornøyd:

Tror ikke vi bør ha med "Er unyttig"
Fordi den personen har kanskje noen skript eller hjelpemidler som forsatt er nyttige og forsatt hjelper folk.
 

DeletedUser

Guest
Tror ikke vi bør ha med "Er unyttig"
Fordi den personen har kanskje noen skript eller hjelpemidler som forsatt er nyttige og forsatt hjelper folk.

Både og. TW endrer seg meget kjapt og med et halvt års innaktivitet, så har det kommet et visst antall oppdateringer som gjør f.eks skripts utdatert...så egentlig passet grim sitt forslag muligens bedre enn han selv innså.:rolleyes:
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Både og. TW endrer seg meget kjapt og med et halvt års innaktivitet, så har det kommet et visst antall oppdateringer som gjør f.eks skripts utdatert...så egentlig passet grim sitt forslag muligens bedre enn han selv innså.:rolleyes:

Vil si at det kan endre seg på et halvt år, men det er ikke sikkert.
+ at vis du er inaktiv 1 eller 2 måneder så tror jeg ikke det har endret seg så masse.
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Men "var nyttig" vil jeg helst ha ;)
Fordi det er jo ren fakta han/hun var jo nyttig
 

DeletedUser

Guest
Nei vi snakker om å oppnå en tittel som man "mister" om man blir inaktiv, og om man eventuelt da skal få en "pensjonert" tittel. Og siden folk med annerledes humor kanskje ikke syns det er like festlig å bli kalt "unyttig", så foreslo jeg å kalle det "er nyttig" og "var nyttig".

Beklager om jeg var uklar :)
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Nei vi snakker om å oppnå en tittel som man "mister" om man blir inaktiv, og om man eventuelt da skal få en "pensjonert" tittel. Og siden folk med annerledes humor kanskje ikke syns det er like festlig å bli kalt "unyttig", så foreslo jeg å kalle det "er nyttig" og "var nyttig".

Beklager om jeg var uklar :)

Nei du var ikke uklar, men tror jeg var det, med var så mente jeg akkurat det du sa :p
Men da snakker vi om det samme.
 

DeletedUser

Guest
I så fall må det skilles mellom totale ryktepoeng og aktive ryktepoeng.

Dersom det blir noe med å ha som kriterie nylige ryktepoeng støttes så absolutt den ideen! :)

Både og. TW endrer seg meget kjapt og med et halvt års innaktivitet, så har det kommet et visst antall oppdateringer som gjør f.eks skripts utdatert...så egentlig passet grim sitt forslag muligens bedre enn han selv innså.:rolleyes:

Både óg. Man vil ikke nødvendigvis ta feil om ting, men man vil ikke kjenne til alle de nyeste oppdateringene o.l., skal gå med på den. Det har jeg merket godt når jeg av og til har oppdatert guidene jeg har skrevet. Noe jeg kanskje burde gjøre igjen, men gidder ikke.

Nei vi snakker om å oppnå en tittel som man "mister" om man blir inaktiv, og om man eventuelt da skal få en "pensjonert" tittel. Og siden folk med annerledes humor kanskje ikke syns det er like festlig å bli kalt "unyttig", så foreslo jeg å kalle det "er nyttig" og "var nyttig".

Beklager om jeg var uklar :)

Enig. "Pensjonert Bidragsyter" kanskje, siden det virker litt mer, hmm, fancy.
 

DeletedUser

Guest
Grim mente nok det forslaget litt som en spøk :)

EDIT: Det andre altså, det med unyttig :eek:

Personlig ville jeg foretrukket noe som ikke involverte ordet nyttig dersom man skal understreke fortidsformen. Det impliserer at man ikke er det mer, altså er det egentlig det samme som å kalle noen unyttig. Enkelte kan til og med tolke det i retning at man blir "brukt og kastet" eller noe lignende. Å si at noen er pensjonert/tidligere bidragsyter som det sto litt tidligere, viser egentlig bare til at de har oppnådd noe positivt tidligere, og selv om de ikke er det mer er de ikke unyttige på noe høyere plan enn andre brukere. Det viser til noe positivt, isteden for å vise til både noe positivt og negativt, så jeg ville heller foretrukket det.

Antakelig er det bare jeg som overtenker rundt emnet, men hey! Kan jo være det er noe i det :p
 
Topp