Diskusjon Sårt tema til diskusjon

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
At gjennomsnittsaktiviteten pr. konto vil synke stemmer nok bare for de som ligger øverst på rangeringen. Over tid vil forbud mot dualspilling føre til at gjennomsnittsaktiviteten pr. konto vil stige, da det vil være flere kontoer som holder et høyere aktivitetsnivå. Det er jo ganske mange aktive spillere nå, og dersom de hadde blitt tvunget til å spille alene, hadde de vært nødt til å holde et høyere aktivitetsnivå for å holde nivået de selv forventer. Samtidig ville ikke toppnivået vært så langt fra gjennomsnittsnivået, og er derfor ikke like avskrekkende for de som ikke tar spillet like seriøst.

Jepp, det jeg skulle frem til - mindre aktivitet på toppbrukerne vil gjøre at flere blir værende, og de lengre nede på rangeringen fortsetter istedenfor å gi seg siden de ikke har noen sjanse til å henge med.

Hva dette med Mods på forumet angår kan det gjøres så enkelt som to separate brukere, eller at man er tydelig på hva man skriver som (f.eks Mvh Mod x). Samtidig ser jeg problemene knyttet til dette, jeg er bare ikke fan av tankene på at man som moderator ikke kan kommentere på et annet grunnlag enn teamets.

Også bra at flere samtykker rundt reklamen, jeg har store problemer med å se effekten av dette både på kort og lang sikt. Men de fleste andre later til å være veldig positive til det. :p
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Antall spillere på en konto og totolkostnadene knyttet til PP-kjøp er omvendt proporsjonale.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Hva med HP-runder som varer kortere? evt. med limited/no haul? Føler at rundene egentlig blir for lange, og at det bare er de 5 øverste spillerne som konkurrerer om seieren ca. halve runden. Det som også går ann er jo å ha 3-4 stammer som spillere automatisk blir satt inn i, sånn at alle må med. Lederne kan velges internt eller på forhånd.

(støttes)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hva med HP-runder som varer kortere? evt. med limited/no haul? Føler at rundene egentlig blir for lange, og at det bare er de 5 øverste spillerne som konkurrerer om seieren ca. halve runden. Det som også går ann er jo å ha 3-4 stammer som spillere automatisk blir satt inn i, sånn at alle må med. Lederne kan velges internt eller på forhånd.



Det er fordi det ikke er noe nevneverdig stort oppmøte så av oss 10 som møter opp og faktisk gidder å jobbe bare feier 5 av oss over resten.

Når det gjelder det med 3-4 stammer så har det skjedd før(REF:HP10) og det var utvilsomt en morsom runde, men det ender opp med at det er noen få kontoer som i praksis avgjør verdenen mens resten er statister. I tillegg hopper jo folk fra konto til konto hele tiden, så da må man innføre en regel som gjør slik at man ikke kan bytte konto underveis elns.
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det var mye å lese igjennom og jeg begynte, men datt ut dessverre, så mulig dette er nevnt tidligere men slenger det ut for det.

Hva med en verden UTEN duals? Altså kun en spiller pr. konto.

PO
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
desverre ja. blir alt for stor jobb å kontrollere. man kan vel låse ip, men da blir det mange som sliter, siden mange logger inn via hjemmepc, skolepc og/eller mobil. så desverre, det lar seg nok ikke utføre.
 

DeletedUser

Guest
Hva med å sette en begrensing på antall ip-adresser hver konto kan logge inn fra?
F.eks. med maks 3 ip'er, så vil hver enkel konto måtte ta en avgjørelse om man ønsker å bruke den på forskjellige pc'er/mobiler eller om man ønsker å spille med dual, men ikke ha tilgang til forskjellige enheter å spille på eller mulighet til å spille om man er bortreist.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Det kan være en idè, nå behøver ikke tallet å være 3, men det kan være en god ide :)

-A
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
desverre er ikke systemet vårt laget for slikt. det vil koste ganske mye, og det ville garantert endret prisene på pp drastisk. særlig siden inno ikke gjør en slik ting BARE for .no, men da måtte implisert dette på hele tw-systemet.
 

DeletedUser

Guest
Det burde verken bli så dyrt som du forespeiler eller nødvendig å gjøre på hele tw. Det burde ikke være alt for mange setningene som trenger å skrives inn i koden og mange av oppdateringene som har kommet den siste tiden har vært mer omfattende.
Man kan innføre dette som en begrensing på forskjellige verdener (på samme måte som f.eks. kirke) hvor det på enkelte verdener vil være begrensing, andre ikke.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
er nok redd for at det vil være mer jobb enn Inno orker å legge inn i tw.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Det burde verken bli så dyrt som du forespeiler eller nødvendig å gjøre på hele tw. Det burde ikke være alt for mange setningene som trenger å skrives inn i koden og mange av oppdateringene som har kommet den siste tiden har vært mer omfattende.
Man kan innføre dette som en begrensing på forskjellige verdener (på samme måte som f.eks. kirke) hvor det på enkelte verdener vil være begrensing, andre ikke.

Det stemmer nok det du sier angående kodingen. Problemet jeg derimot kan se for meg er at de aller fleste har dynamisk IP. Altså den endres kontinuerlig. I tillegg vil det bli et problem dersom man bruker mobilnett.

EDIT: Forøvrig tror jeg heller ikke dette er noe InnoGames vil prioritere og da blir eneste alternativ at man manuelt overvåker IP-adressene. Noe som vil kreve veldig mye tid for de som er spilladministratorer. Det å hele tiden måtte manuelt se over IP-adressene til flere hundre spillere vil være veldig mye arbeid.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Hva med å ansette flere spill moderatorer til å sitte med å jobbe å sjekke dette slik at bruk av dual ikke kunne blitt mulig?

Folk i teamet jobber jo gratis så ?
 

DeletedUser

Guest
Synes det er litt ironisk at for en stund siden, da jeg kritiserte eventer, ble jeg bedt om å lage forslag på hvordan eventene kan være mer balanserte og rettferdige.
Men jeg tror du treffer VELDIG bra der, Starboy. Er det noe vi foreslår som gjør at Inno må reise seg ifra stolen og faktisk gjøre noe, så blir det aldri gjort. Dette er et hån mot kundene dems.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Hva med å ansette flere spill moderatorer til å sitte med å jobbe å sjekke dette slik at bruk av dual ikke kunne blitt mulig?

Folk i teamet jobber jo gratis så ?

det vil kreve at de som modererer, ikke spiller. jeg er usikker på hva jJEG ville gjort da i så fall..
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det stemmer nok det du sier angående kodingen. Problemet jeg derimot kan se for meg er at de aller fleste har dynamisk IP. Altså den endres kontinuerlig. I tillegg vil det bli et problem dersom man bruker mobilnett.

EDIT: Forøvrig tror jeg heller ikke dette er noe InnoGames vil prioritere og da blir eneste alternativ at man manuelt overvåker IP-adressene. Noe som vil kreve veldig mye tid for de som er spilladministratorer. Det å hele tiden måtte manuelt se over IP-adressene til flere hundre spillere vil være veldig mye arbeid.
Er det noen mulighet for å koble hver bruker opp mot X antall hardware-ID'er?
 
Topp